Spone-Kugle i sve u vezi sa njima, izvolte.
Original spone izdrzale 80.000 km.
Nove original su oko 4000 din komad, a u servisu stavljaju i zamenske, Francuske proizvodjaca Sasic, cena oko 1700 din komad.
Sa 90000 nema problema. Na 30000 sam imao savijenu celicnu felnu, ali spone jos odolevaju.
Pred polazak na more pregledao trap, zamenio sponu [1.300 din] i centrirao ga.
ja sam na 30 000 menjao levu sponu a samim tim i desnu jer su u paru :ranting:
djelovi trapa se uvijek trebaju mjenjati u paru, znaci lijeva spona, desna spona, lijevi amortizer, desni amortizer...
istina jest da je tada duplo skuplje ali ipak je tako najsigurnije. :to:
Iako je simetrija u trapu od vitalnog značaja, ne razumem zašto je neophodno menjati spone u paru, osim ako nije došlo vreme za preventivnu zamenu, tj. ako se proceni da bi uskoro moglo da dođe do potrebe za zamenom i druge, odnosno kad je do dotrajalosti došlo u normalnoj eksploataciji vozila (kilometraža) a ne usled nekog nepredviđenog dođaja (udarna rupa, bliski susreti sa trotoarom i slično). U ovakvim slučajevima nema potrebe menjati obe, važno je da se posle zamene izvrši kvalitetno "centriranje" trapa. Znači, preporuka o zameni spona u paru ne bi trebalo da je generalnog karaktera, već zavisno od slučaja, nema tu nikakve magije...
I ja mislim da nema logike menjati u paru :conf:
Takodje.
Desava mi se da kad idem polako po neravnom terenu da cujem kao lupkanje oko desnog kotaca, a kad silazim na rikverc sa uzdignutog parkinga, visine 3-4 cm, i okrenem volan u desno skoro do kraja, cije se skrgutanje nekog lima ili metala o metal (tako bar zvuci) samo sa desne strane, oodnosno oko desnog kotaca. Na servisu mi gledali auto prosle godie i rekli da je sve tu dobro stegnuto i da nema problema. Aj sad budi pametan.... :hihi1:
:ces: Kad u II stepenu prenosa kocim motorom do kraja (vise ne koci, nego nastavlja lagano da se krece) na prelazu izmedju kocenja i nastavka voznje bez osecaja usporavanja pocinje da lupka otprilike ispod nogu (ispod pedala, subjektivni osecaj). Na 130 km/h mi se cini da blago vibrira upravljac. Ne uvek, ne kad je auto opterecen teretom. Imao sam jako vibriranje letos izmedju 130 i 135 km/h, balansirao gume, sve bese O.K. nakon toga, ali sada ne znam... Videcemo.
Koristi search
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=475.msg5523#msg5523
:njanja:
98000 km, zamena leve spone. Mogla bi jos da "gura". U PA placeno 2750 dinara, nisu mogli da urade centriranje, proporucili mi "Zeku" u PA, otisao do njega (volan pomeren za oko 50 stepeni), covek uradio i naplatio 1250 dinara. Ukupno nije mala cifra, ali se nadam da sam neko vreme miran.
Da li je spona original ili zamenska? Za original je jeftino, za zamensku realna cena, optika realna cena.
Meni otisao desni kraj spone,
spona 1300
zamena 400
centriranje trapa 1200
sve zajedno 2900 din
Spona Sasic u servisu Ziva. Cena 1950, radovi 800, centriranje kod "Zeke" 1250. 1100 vise neko Kiconix.
Kica nije radio u ovlascenom servisu :hihi1:
Kica ne radi u ovlascenom servisu vec 2 god :hihi1: :hihi1: :hihi1:
Ja ne zelim da udjem u ovlasceni servis ni kao prolaznik. :hihi1: :hihi1: :hihi1: Primetio sam promene na volanu posle upadanja u kojekakve rupe po kisi,da li se menja cela viljuska sa silen blokovima i kuglom ili moze pojedinacno ono sto je crklo?
Moze pojedinacno, odes kod trapadzije i proveris ceo trap. Mislim da je kugla bila 1400 din, a spone su tu oko 1200, 1300.
Po ponasanju u voznji pre bi rekao da je neki silen blok,ali videcemo.Za sada nisam primetio da se trose gume sto mi je najbitnije.
Problem je što kada budeš vizuelno primetio da se troše gume, tada je, uglavnom, već kasno (za gume).
'' da li se menja cela viljuska sa silen blokovima i kuglom ili moze pojedinacno ono sto je crklo? ''
Ima jedan tip iz Niša,zove se Željko,kod njega je cela viljuška oko 2000,00.Šalje delove brzom poštom.Ja sam dosta delova kupio od njega i svi su :to:
Telefon:065-55-55-358
Hvala na informaciji,u TTD-u je viljuska 3800 a silen blok 600 din.Zvao sam coveka iz Nisa,2075 viljuska plus 150 postarina,delovi su novi,uvezeni iz Rumunije. Poluosovina je 10500-10900. :too:
Citat: veterinar poslato 04.11.2009. - 23:13
:ces: Kad u II stepenu prenosa kocim motorom do kraja (vise ne koci, nego nastavlja lagano da se krece) na prelazu izmedju kocenja i nastavka voznje bez osecaja usporavanja pocinje da lupka otprilike ispod nogu (ispod pedala, subjektivni osecaj).
Ovo se vise ne desava. Prestalo je zamenom leve spone .
Pozz svima, primetio sam da mi auto malo vuce u levo i da mi se leva casica amortizera na bubregu malo pomerila iz ose kada je uporedim vizuelno sa desnom.Predpostavljam da je u pitanju viljuska, ima li iko drugo misljenje? I jos nesto kako to da me u TTD kosta komplet viljuska sa selen blokovima i kuglom 2000 kod, kod Zeljka isto oko 2000, a u AKZ Vozdovac 8200 dinara(Bez ugradnje)?????????????? :badmood:
:bullshit:
Zamenjene danas spone kod Žive na 67000km. Sasic, cena 1950 din. komad. Ugradnja 1600 dinara, centriranje 1000 dinara. Ukupno 6500 dinara.
Nisu imale zazor, nisu lupale ali je prekjuče počela da škripi leva, a juče i desna.
Sasic spona u Reno Sava 1500din. Još nisam ugradio; javljam kako je prošlo.
Za škripanje jeli može da se zadigne zaštitnaguma i ubaci masti?
Nikada ovo nisam pokušavao i mislim da ne bi imalo efekta, jer bi najveći deo ostao nepodmazan.
Ugradnja mazalice bi možda pomogla i produžila vek novim sponama.
Ja sam na R4 još 1986 godine kuglama davao injekcije ulja kroz zaštitnu gumu i škripanje se neutralisalo za 3 mjeseca ( oko 15 000 km). Nisam imao para a dijelovi strašno skupi. Danas je stvar drugačija - dijelovi dostupni i nisu skupi. Napisao sam samo da postoji i ta mogućnost.
Zoran
:to:
Danas sam čuo lijevu kuglu kako je cijuknula odmah mi je pala na pamet "injekcija" (53000 km)
Voda je ušla u obe kugle i obe krajnice - sve napunio uljem ali ne vjerujem da će dugo trajati.Sve ću kupiti da imam za rezervu pa čim se pojavi zazor odmah zamjena.
Zamenjena leva spona na 40.000, stavljena Moog (re-es-3755 / 6001547610), cena 2000 din
http://img171.imageshack.us/i/img1048tu.jpg/ (http://img171.imageshack.us/i/img1048tu.jpg/)
Eh sto volim ovakve postove, jasno i glasno. :to:
Obe spone zamenjene prilikom redovnog servisa na 44.200km. 1.300din. komad+reglaza+ulje+svi filteri=9.880din. Radjeno u oktobru prosle godine.
Kada silazim sa lezeceg policajca, brzinom od oko 10km/h cuej se neki tup udarac, kratkotrajan napred. Kada to isto uradim sa 5km/h nema nikakvog zvuka. Takodje, prilikom prelaska preko spoja dva asflata (napravila se rupa na spoju od 5-10cm) sa smotanim volanom osetim vibraciju u volanu.
Sta da proverim?
Edit:
Lupao am nogom od napred u gumu, cuje se neko drndanje. Suspleh?
20.000km. Jos nije navrsio trecu godinu. Jel podelze garanciji?
Trebalo bi da podleze garanciji.
Jos malo pa prelazim 50 000 km. Danas detaljnim pregledom kod burazera ustanovljeno: i levi i desni kraj spone dobio po repu, leva kugla takodje a menjacu i desnu koja je jos solidna. Radicu to za nekih 20-tak dana kada odem na godisnji.
:offtopic: Za zamenu jos plocice i diskovi i srednji lonac.
Danas provereno, uhvatio sam tocak na 9h i 3h i vukao levo-desno, i ima lufta. Levi vse, desni manje.
20.00km sam vozio veleslalom, izbegavajuci rupe.
Je***m ti kvalitet
Jedan savet molim po pitanju kvaliteta spona i kugli. Koje marke su najkvalitetnije?
Na Yugu sam (davno) preventivno na 115.000km zamenio fabričke spone i ramena(kugle);pre toga sam prošao tehnički bez problema.Ne mogu da verujem da na Dacijama to ide tako brzo.I ja ,kao Ppejic vozim veleslalom ali spremam se polako,37.000km.
Bilo bi dobro da saznamo ko te stvari pravi dobro,kao što znamo za gume,ulja ili svećice,izgleda da su kugle i spone potrošni materijal.FAD iz G.Milanovca?
Ja sam uzeo sponu marke Moog (Federal Mogul grupacija)
http://www.federalmogul.com/en/AftermarketSolutions/NorthAmerica/SteeringSolutions/Brands/MOOG/ (http://www.federalmogul.com/en/AftermarketSolutions/NorthAmerica/SteeringSolutions/Brands/MOOG/)
http://www.moogproblemsolver.com/ (http://www.moogproblemsolver.com/)
cena 2.000 din
ovde sam je kupio http://5mp.eu/web.php?a=lucassrbija&o=mGbkYlbbPQ (http://5mp.eu/web.php?a=lucassrbija&o=mGbkYlbbPQ)
nju mi je preporucio prodavac, ta je bila najskuplja, bila je jos neka marka za 1.600din(zaboravio sam koja)
zvao sam jos par radnji
Vudimtrade (http://www.vudimtrade.co.rs/ (http://www.vudimtrade.co.rs/))
Lemforder spona - 2.300din http://www.zf.com/brands/content/en/lemfoerder/products_lemfoerder/products_lemfoerder.html (http://www.zf.com/brands/content/en/lemfoerder/products_lemfoerder/products_lemfoerder.html)
bila je jos neka za - 1.210din zaboravio marku
Autotehnik Rasuo http://www.atrasuo.com/uvoz.htm (http://www.atrasuo.com/uvoz.htm)
Spona RTS (spanija) - 1.233din
Autokuca Tref (Zemun)
Leva spona sa zamenom 3.200din
Da li "spona sa zamenom" podrazumeva i centritanje trapa?
Poz
Ja koliko znam podrazumeva.
pristojna cena
Koliko znam, centriranje se dodatno naplacuje.
U Trefu je 3.200din spona + zamena, bez centriranja trapa
Ja sam kanda malko lupnuo :c: :doh: .
Sorry
Dejanz,hvala na korisnim informacijama.Mislim da spone treba menjati kod "trapadžija",a ne kod automehaničara.Zamena spone je mali posao,glavni trošak je centriranje.Zašto plaćati dvaput?
Juče kada sam se vratio sa Zlatibora prilikom uparkiravanje čuo sam da mi škripi nešto iz pravca levog točka kada okrećem volan u levo. Odem danas u Reno Sava gde su konstatovali da je otišao kraj spone. Zamena sa ugradnjom 1900 dinara. Posle toga otišao na reglažu u Škoda auto u Borči, cena 1000 dinara. Nakon celog postupka izgubilo se i povremeno sitno lupkanje kada prelazim preko neravnina, tako da opet imam utisak da je auto zategnut kao da je sad iz fabrike izašao. Kilometraža - 78000 km.
Ovo je povoljno. Jel znas mozda ko je proizvodjac spone ?
Ne znam, pogledaću na računu koji mi je ostao u kolima pa ako išta piše javiću...
Pronasao kod naseg drugara Cristia tutorijal za menjanje spone http://www.youtube.com/watch?v=CvivpDgcY-o&feature=player_embedded ali da li neko zna da li postoji takav tutorijal samo za menjanje kugle?
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=239.msg12764#msg12764
Hvala Krle!
Danas mijenjao prednje plocice,i zamolio momka malo da mi pregleda stanje ostalih dijelova.Ustanovljeno da mi je otisao desni kraj spone i lijeva strana nije sjajna :( tako da cu morati obadvije da mijenjam.Presao sam 58900 kilometara.Nasao sam neke talijanske proizvodnje u Banja luci cijena 10 evra.Od kog proizvodjaca su se pokazale dobre?Ne zalim da dam koliko god da kosta samo da valjaju.
Pre 50.000 stavljen je zamenski kraj spone "Sasic". I dalje je u dobrom stanju.
Komsija iz kraja , pre petnajstak hiljada stavio rumunske "Asam" za sad su dobre , jedino je popucala gumena manzetna , pa smo pre neki dan budzili neke od "jugica"."Asam", definitivno ima lose zastitne gume , ali kugla je izgleda solidnog kvalitete , za male pare. :wink:
Spone koje sam podmazao injekcijom na 53 000 km još traju a ne javljaju se a sada ima na satu oko 73 000 km :wave:.
Zaklučak: važniji je kvalitet gumica nego samih spona! :crazy:
Zamjenjene danas lijeva i desna spona.Proizvodjac Poljska,imam garanciju godinu dana na njih,drugih nema pa sam morao uzeti.
Spone.................30 evra :ranting:
Zamjena................7 evra :)
Centriranje trapa...12 evra
----------------------------------------
sve ukupno:..........49 evra
Danas zamenjena leva spona na 73000km, spona je marke delphi 1600din, zemlja proizvodnje Velika Britanija a uvoznik i distributer EuroAuto, sve to pise na deklaraciji , odradjeno u neovlascenom servisu za 300din i 20minuta. Sad samo jos centriranje trapa koje kod mene u Leskovcu kosta od 1200-1400din. Nema vise lupkanja i auto mnogo tise prelazi preko rupa.
Desnu sponu nisam hteo da menjam zato sto je dobra, a i iskustva sa predhodnim autom, Samarom , gde sam levu sponu na Samari promenio na 80000km , a desnu na 150000km. Pa shodno tom ranijem iskustvu nisam menjao desnu sponu pa dokle izdrzi.
I ja sam pristalica toga. Nije to amortizer da mora u paru zbog tih nekih osobina.
148.000, levi kraj spone zamenjen na (oko) 90.000. Pred putovanje tokom vikenda otisao sam na tehnicki pregled sebe i auta radi i sve je kako treba. Desni kraj spone je fabricki.
Na 63000 promijenjen desni kraj spone. Po preporuci drugara sam uzeo belgijski Sidem (oko 18.00EUR). Majstor mi rekao da ne moram ici na spuru :hm: jer je on namjestio krajnicu tacno kako treba. Razmisljam da ipak odem provjeriti trap za svaki slucaj.
Reglaza se mora odraditi posle bilo kakve intervencije na trapu, a posebno posle zamene krajeva spona. :wave:
Kanda je nešto počelo da lupka naprijed lijevo -kugla ili spona ? :ces:. Na satu 107 000 km. Dosta su i izdržale i vrijeme je da se nešto šarafa...
Na 157000 zamenjen levi kraj spone (izdrzao 67000) i desni, fabrički, sponama Sidem.
Oba kraja spone sam menjao na oko 30.000 km. Stavljene zamenske Asam-Romania, odlicno su se pokazale jedino sto im je gumena manzetna krs, pa pukne posle pet meseci.
Kad već videh temu da priupitam:
Nekad mi se desi kada okrećem auto na parkingu da prilikom skretanja u levo zakačim neku rupu ili kanal za odvod vode i pritom mi se u desnom uglu čuje neki kao udarac i kao da je negde bilo nekog lufta i malo to i osetim na volanu. Znači znam kako izgleda prelazak preko neravnih površina, ali ovo se desi na 2 na sat i baš se ponekad čuje.
Jel da kukam u servisu da mi provere kugle i spone ili ne?
BTW na satu je 30000km za 2 god.
Proveri krajeve spona.
Hoću, samo ne znam da li to spada u garanciju...tj mislim da ne i onda da li će mi naplatiti pregled. Da li je bolje da odem kod mog majstora da mi samo isproverava bez zahvata ikakvih?
Mislim da ti je jednostavnije da odes do svog majstora.
To mi više liči na lupkanje kugli.Spona se ,čini mi se, čuje na truckavom putu a kugla na nekom prevoju i kada se volan smota skroz levo ili desno,i tako pređe preko neke neravnine.Tj čuje se neki tup zvuk :ne:
Evo danas sam ga malo vozio "offroad" i primetio sam da na svaku petu rupu ili prevoj lupa kao da negde ima lufta i da mi neko onako cima rukom napred nazad brzo (izvinjavam se zbog objašnjavanja rukama i nogama :whistling: ) i najviše se dešava kad malo motam volan, mada i kad vozim pravo. Baš mi je neprijatan zvuk, kao da će da mi otpadne točak i nekako je baš tup i čuje se 2-3 puta u te pola sekunde kada prelazim preko nečega.
Videću da odem što pre kod majstora, a jel zna neko da li ovi naplaćuju pregled u ovl.servisu ako mi je auto pod garanciom i malo se napravim lud pa kažem da "nešto" nije u redu pa nek vide šta je?
Nema potrebe da se pravis lud, odvezi auto u servis i kazi im da ti nesto lupa u prednjem trapu. :cool:
Pregled bi trebao da bude za "dz", a zamena delova i delovi (ukoliko spadaju u potrosni materijal) se placaju. :agr:
Tako sam i predpostavio, al reko ajd da pitam prvo :c:
'fala na odgovoru :wave:
Citat: PPejic poslato 01.04.2011. - 14:17
Kada silazim sa lezeceg policajca, brzinom od oko 10km/h cuej se neki tup udarac, kratkotrajan napred. Kada to isto uradim sa 5km/h nema nikakvog zvuka.
Problem resen! Klip amortizera! On je pravio problem, aksijalni luft ispod prve matice.
Danas me zaradovase vulkanizeri, kao da nisam znao, samo nisam hteo da otvorim kesu :Smiley:
Za zamenu: desna kugla, obe spone volana, desni kraj spone. Leva kugla i levi kraj spone moze, a ne mora. :bonk: Auto presao 156.000 km, na 80.000 km menjani krajevi spona, ostalo nije dirano.
Ovih dana cu u Reno Sava, posto su im cene zamenskih Sasic delova iste kao i u prodavnicama, pa da na licu mesta urade pregled, zamene sta treba i urade reglazu trapa.
Cena delova je okvirno: kraj spone 1500 din, spona 1700 din, kugla 2500 din.
Sreca, radost na prazan novcanik :bliss:
Edit: na pokusaj zakazivanja preko interneta u Reno Sava, dobio sam odgovor "Poštovani,
za navede radove ne bih mogli posle 13 časova jer ako se sve to radi potrebno nam je od 4 do 5 sati rada,tako da bih smo mogli neki prepodnevni termin ako Vam odgovara.postoji mogućnost da dođete posle 13 časova ali da budete spremni da će vozilo ostati za naredni dan."
Mislio sam da je prvoaprilska sala....kazu nije.
Koliko dana onda rade veliki servis :doh:
Obavio sam i tu golgotu sa trapom. Posle svega, nije mi dobro :crazy: odes kod majstora zbog jedne stvari, nadju ti jos 3.
Spona Sasic 3008250..........1700.00
Viljuska desna Sidem 5779....4100.00
Centriranje trapa................1920.00
Rad..................................3500.00
UKUPNO............................11.220
Desno nije valjala kugla ni silen blokovi ni spona volana. Sve ostalo je dobro i ne treba da se menja. Posto kugla kosta 2500 i silen blok 1000 din komad, citava viljuska sa silen blokom i kuglom izadje jeftinije.
Usput sam se poazlio da mi prva dva-tri kocenja zadnje kocnice struzu, sto se ranije nije desavalo. Kad su skinudli dobose, sreca radost :bliss: procurela oba cilindra pozadi, a pakne su ionako bile za zamenu.
Garnitura paknova za reparaciju (paknovi i cilindri)..................7099.99
Kociona tekucina Motrio 0.5l................................................570.91
Odmascivac......................................................................380.00
Masinska obrada dobosa....................................................1200.00
Rad..................................................................jos..........3500.00
UKUPNO..........................................................................12.750
Na kraju sam jos morao da trazim moje papreno placeno preostalo kociono ulje. I dobio sam ga za poneti :doh:
Bem ti auto.
To si platio ukupno 24 000 din. ? :ha:
Rad u oba slucaja 3500din? :ces:
Da, ukupno 24k. Jeste velika cifra, ali samo delovi su oko 17.000.
Rad 2x3500.
Cene delova su otprilike kao u ostalim prodavnicama, ali zato ruke ubivaju.
Nemam vremena da idem kod majstora da bi mi rekao sta ne valja pa da odem da kupim pa da se vratim kod majstora da namontira pa da posle mogu da vozim na optiku.
Ista prica i za pakne i cilindre. Ima vise modela cak i kad se gleda po broju sasije, pa na licu mesta mora da se uporedi postojeci sa novim da li je adekvatan.
Danas spone i kugle podmazane uljem kroz mandžetnu pomoću šprice.
Zamenjen levi kraj spone na 45000 km. Stavljena zamenska Sidem (1350 din.), original košta u HIT-u 5400 dinara.
Dačija je prilagođena lošoj putnoj mreži u zemljama u razvoju.To je pisalo 2004.god.kad su najavljivali pojavu Logana.To me je radovalo,mislio sam da se odnosi upravo na predimenzionirane i kvalitetne spone i kugle.Greška!Nakon ovoliko postova u ovoj temi biću srećan da moj Logan dobaci do 100.000km pažljive vožnje,koliko je dobacio moj Yugo bez zamene istih.A i tad sam ih zamenio (spone i kugle-ramena) ne što nisu valjale,nego što sam hteo da budem miran.
Ako gumena zaštita na kugli nije oštećena,ona bi morala da traje koliko i ceo auto,bar u Evropi u 21. veku (na japanskim automobilima je tako bilo i u prošlom veku).
Zamenjen desni kraj spone na 57.500km. Stavljena Sasic kupljena u Beosystem-u za 1.300din.
U proslom veku nasi putevi su bili daleko bolji nego danas. Kad se istim provozam autom iz proslog veka, vidim koliko ima rupa, rupica i neravnina koje Logan ispegla.
Cena svega toga je propadanje delova vesanja.
Ako vec treba nesto da crkne, neka crkne ono sto je jeftino i sto se lako menja. Bolje kraj spone nego letva volana. Po gradu inace sve jedan do drugog nekvarljivi Japanaci.
Ono sto je meni interesantno, fabricki krajevi spona su izdrzali ~80.000 km, stavljeni su 4x jeftiniji Sasic, koji sad imaju skoro 80.000 km iza sebe.
Desna kugla je dobila luft na 155.000 km, leva je jos dobra.
Prakticno je sto je zamena samo kugli (1000-2500 din) relativno komplikovana (skidanje trouglog ramena, izbijanje kugle, utiskivanje nove), a komplet trougla ramena sa silen blokovima i kuglama su relativno jeftina (do 4000 din).
Ne mogu da budem neskroman i da kazem da nisam zadovoljan kilometrazom koju je izdrzalo vesanje, kako fabricko, tako i zamensko, pod nasim uslovima eksploatacije.
Ja mislim da je glavni krivac za propadanje kugli i spona nedostatak maziva. Moje su procijukale na manje od 100 000 km.Ponekad ih bocnem i još nisu za zamjenu a imaju 161 000 km.
Verovatno ima u tome istine, ali ne bi trebalo zanemariti vibracije i naročito udarce (udarne i ostale rupe, trotoari, ležeći panduri i slično...). Kako ja to vidim: uzmeš komad čelika i biješ ga čekićem. Normalno da će se deformisati. Uzmeš isti takav komad čelika, namažeš ga i nauljiš dobro pa uzmeš opet da ga biješ čekićem. Šta će se desiti? Maltene isto kao i u prvom slučaju, osim što ćeš biti sav ulipan mazivom. :D
Oću da kažem, mazivo jeste tu da smanji trenje i habanje, ali u svakom mašinskom sklopu postoji zazor, pa se dejstvom impulsa sile ta dva komada ponašaju baš kao čekić i nakovanj - kovu jedno u drugo i polako povećavaju zazor, a što je veći zazor sve jače i jače kovu...
Isti taj čekić i nakovanj je klipnjača i radilica,i tu postoji zazor,pa to ipak traje i traje...Da može i kugla da traje,može.Mogli su staviti je samo par mm veći prečnik kugle i niko ih nikad ne bi menjao.Kuglu i sponu sa nekog većeg Renoa,a ne ovu sa Klia.
Razumem i prihvatam sve uštede na Dačiji,ali ovo mi smeta jer sam baš tu očekivao robusnost.
Nije dobro poređenje - pritisak uljnog filma ne dozvoljava da klizne površine klipnjače i radilice dođu u kontakt. Kad to više nije slučaj brzo stvar prolupa.
Kugle da su većeg prečnika sigurno bi bile trajnije...
Pa i točkovi da su dva metra kao kod dampera ne bi rupe ni osetio, kugle bi večito trajale.
Dok sam vozio megan na svakih 20.000 km morao sam da menjam krajeve spona, meni ovo uopšte ne izgleda loše.
Kad se mota čuje se škripa sa desne strane upao u rupu prekjuče, juče gledali po principu podigni točak zavuci se pod auto, vrti volan, drži sponu , skini mažetnu gledaj letvu i zaključak, desna spona do točka otišla na 85650 km, leva izgleda ok.
Neki savet preporuku gde i šta uzeti?
Pozz
Ne uzimaj ASAM...crkavaju na 20 000 km. Ima neke zamenske "Sasic" navodno Francuske, skuplje su od ASAM-a
Po rečima mog majstora, Sidem su bolje. :ne:
Uzeo Ferdinand Bilestain FEBI 1420 din made in germany.
Kaže prodavac da su dobri ( a šta drugo da kaže :-)1) gledao u TTD imaju ASAM za 900 din, u AK Kompresoru ,,original'' 5400 din :doh: u Euro 07 imaju za dve 1400 i 1800 dinara.
nemačka medecina di beste :D
SASIC je bio dobar, mada nemam skorija iskustva sa njihovim proizvodima :ne:
Sasic ugradjuju u ovlasceim servisima, ali sam i ja cuo da su Sidem bolje. Obe imaju kod Zeljka.
moje su još na nitnama, 3 stoje uskoro na satu
Sad sam zvao HIT auto da pitam za kraj spone.Imaju Sidem 1300 i neki dinar po komadu...uskoro menjam,,,
:ces: Pa to je jeftinije nego kod Zeljka!!!
Prizvali se pameti......ali ostaje paradoks da ovlasceni servis valja zamenske delove :lau:
Kupio oba kraja spone Sidem, ukupno 2.700 dinara u Hit autu...majstor reče da su ruke 500 po sponi...
Ovo su ok cene.Samo,raspitaj se koliko je kod njih štelovanje trapa,da te ne oderu tu.
Mišljenja sam da je najjeftinije spone i kugle menjati kod nekog pristojnog trapadžije i u sklopu te operacije odmah naštelovati trap.A kupiti ih negde pre toga,možda i u HIT-u,što da ne ako su cene ok.
Solidne trapadžije su "Adam" u Tošinom bunaru ili Coning na Novosadskom putu.Bar su nekad bili solidni.
Pitah danas, za svaki slučaj, dali treba da centriram trap-rekoše da netreba.
Ne kažem da je nemoguće, ali je malo verovatno da će uspeti da ti zamene krajeve spona a da ne pokvare geometriju trapa. Reglaža trapa je standardna procedura posle zamena krajeva spona.
Kao sto rece Loganovac...obavezna reglaza trapa posle zamene spona...
Mozda rade gratis reglazu trapa pri zameni spona :Smiley: :laugh1: :laugh1: :-)1
Moguće je zameniti sponu bez kasnijeg podešavanja raspona.Ili se izmeri dužina pa se toliko "navije" nova,ili čak ako je moguće da točak stoji na zemlji.Ovo je na granici "budženja",ja ću tražiti i štelovanje trapa obavezno,kad dođe vreme.
Teško da će da prođe bez štelovanja, ja kad sam sad menjao, jedna od spona (ne znam jel nova ili stara) je bila kraća od druge za neki mm i iako je majstor baš pazio na kraju je morao da podešava uz pomoć kanapa jer je uočio odklon, i tako naštelovan sam otišao u Kemoimpex na štelovanje cena 1800 din (bila 1600 din). Nije bilo velikog odstupanja majstor imao dobro oko :friends:
Tolerancije trapa su u nekoliko stepeni, tako da tu ni oko ni kanap ne pomazu puno.
Ako zbog 2000 din pojede 2 gume od po 5000 din, gde je tu racunica?
Zna li neko koliki je raspon prednjih točkova za Logan prve serije 1,5Dci i jel u plusu ili u minusu?
Zna :)
Hobista hvala :dobro:
Još kad bi mi rastumačio koji od navedenih podataka se odnosi na raspon točkova :fiju:
Trudio sam se da prevedem ali :c:
Wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Toe_%28automotive%29) :lazy:
Pisao sam ovde o konvergenciji prednjih tockova...
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=3000.msg60908#msg60908
Hvala vam obadvojici :to:
Skontao sam, paralelnost, raspon, konvergencija. Za metodu štap i kanap koja je funkcionisala kod svih auta, meni je zanimljiv podatak o rasponu točkova u milimetrima 1,03N +/- 1,03 ili narodski rečeno, prednji točkovi treba da su otvoreni (u minusu) 1 milimetar (+/- 1mm).
Onih 0,03 mm ako ih neko našteluje u fabrici u Rumuniji ili na bilo kom dijagnostičkom aparatu na svetu :hall:
Na Clio 2 Dci je mnogo veća tolerancija i raspon (paralelizam) točkocva je -4 (+/-3mm)
:ces:
:ces:
:ces:
Odosmo od teme, ali mi se cini da je ovo podatak za zadnji trap, i da nije podesiv :ces:
Logan mi ima kuckanje u trapu. Bio sam danas kod majstora i ustanovio je da kucka levi kraj letve volana (hidraulična letva). Na desnom kraju se ne čuje ništa.
Majstor tipuje na kraj letve volana, ali se boji da nije nešto u samoj letvi što može da ustanovi tek kad demontira celu letvu!?
Šta je pokazalo forumsko iskustvo, jel stradaju pre krajevi letve ili letva (čaura)?
Jeste za zadnji, sorry :c:
Evo za prednji trap: Što se mene tiče, slobodno obrišite sve u vezi Clia kao off topić :to:
Koliko je presao taj logan? Pazi, pre same letve volana moze da ode kugla, kraj spone i kraj letve volana. Solje amortizera lupkaju. Sileni i gumice balans stangle. Sve to lupa. I sve to kosta manje od 50e. Proveri ti to. Nisam cuo da je nekom stradala sama letva na manje od 200k, sem ako nije neka greska ili vanredni defekt, sudar ili sl.
Evo da se ja javim da je meni menjana letva volana na 20000, ali to je bilo nesto fabricki :wave:
Prešao je 159,000. Rekao sam da je trap pregledan i da je sve uredu osim navedenog problema. Amortizeri i šolje su promenjeni pre par hiljada km.
Ostaje samo dilema da li kuckanje dolazi iz levog kraja letve (jabučica) ili nešto kucka u samoj letvi. Kao što rekoh, majstor tipuje na jeftiniju varijantu, a ja pitam čisto da vidim kakva su iskustva!? Moram sačekati par dana pre nego što saznam tačanu dijagnozu :nami:
Pa dobro, nije strasno i da ima malo lufta u samoj letvi, evo kod mene na espasu kucka ali nije nesto zbog cega treba odmah remontovati ili menjati letvu. To moze dugo tako, neces ostati bez nedajboze upravljanja ili slicno. Letve su od skupljih delova za zamenu. Pratiti stanje, ako se pojacava...
Kod dijagnostike kuckanja ja koristim doktorske slušalice i dobro pomognu. Mislim da može i neki drveni držak :ne:.
prije 4 godie hvatio me bes i promenio desnu sponu letve misleci da neprijatan zvuk dolazi od nje, ali ispostavilo se da nije tako zvuk je dolazio iz kocione celjuste, i dobro je da sam sacuvao staru originalnu i danas ponovo vratio na auto jel je zamenska moog ispustila dusu i prednica je jako tandrcala, sada je sve ok ponovo mir.
Šta može da lupka iz prednjeg točka, što majstori ne mogu da utvrde klasičnim pregledom? Dakle, auto je bio na nekoliko dizalica (na redovnim pregledima, nisam bio Žigon), uvek je sve kako treba, ali se čuje lupanje, pogotovo pri pokretanju malim obrtajima.
Mogu da lupkaju plocice..kocione, ako nema osiguraca... naravno ako je sve drugo na trapu ispravno..
Mozda ce zvucati glupo ali jesi li provjerio gume,ja sam imao slican problem da je lupkalo i problem je bio na gazecem sloju dobila je deformaciju (bruh) ili kako se vec zove
Veterinar
Moze li malo preciznije to lupkanje, da li je u jednakim intervalima prilikom kretanja ili lici na neku vibraciju? Da li se cuje i kada kreces u rikverc?
moje iskustvo sa takvo cudno kuckanje je dovelo do promene spone ali se to nastavilo dok samo ne ode, dva tri dana i ode pa se ponovo pojavi, pricina kociona celjusta majsori je zove ploveca celjusta ili tako nesto a mozda sta kaze Jelenko dali si proverio gume i slucajno nisi zabio neki ekser ili straf
Ne, nisu gume. Lupne pri kretanju unapred ili unazad. Ukoliko je trap rasterećen i pogotovo ako je u krivini (uzbrdica, krivina, jako niski obrtaji u II stepenu prenosa) čuje se lupkanje pogotovo. Nije zvuk homokinetičkog, ovo je lupkanje kao da je nešto labavo. Opet, kad se pregledaju i pomeraju točkovi na dizalici i kad se pajserom pregleda trap, sve je savršeno. Kad je rastavljano zvono, ponovo je majstor sve pregledao, pogotovo što je mnogo toga rastavljao tog dana i sve je u redu. :ne:
Balans stangla...Meni je ispao vijak koji je drzi na jednoj strani na 50000 km. Povremeno se culo lupkanje preko neravnina ili kad silazim sa trotoara
Proveriću. :wave:
Proveri zastitni lim ispod motora, moguce je da nije lepo leg'o. Hoce i vremenom da se pomeri i da lupka prilikom kretanja. Ja sam imao takvo iskustvo.
Jel ti se to lupkanje desavalo i pre zamene kvacila ?
Jako niski obrtaji... nosači motora?
:ziveli:
Da ne bih pisao nebuloze, bio sam danas u poseti majstoru, kraj desne spone je u pitanju. Izvinjavam se što sam izneo neistine, ali "ako su lagali mene i ja lažem vas". Dakle, tri majstora pogledaju auto, guraju pajser i kažu da je sve utegnuto, da bi četvrti rukom pokazao (da ne spominjem pajser) kako je desni kraj (letos menjan) dobio luft. Nisam mislio da samo mi veterinari možemo doneti suprotne dijagnoze za istu stvar, ali je to... truba.
pajser je sranj....imao slicnih iskustava sa Vectrom :cekicem:
Ko je proizvodjac doticnog kraja spone?
Ne znam, taj nisam ja kupovao, menjan je kod drugog majstora...
sve je dobro kad se dobro, da prostite, svrsi :lau:
Pošto imam neki zvuk u točkovima (nešto kao pljas, pljas, tap, tap, nekada cvili, nekada se ne čuje, neki dan sam čuo na 20km/h), koji ubrzava sa ubrzanjem auta, odvez'o sam majstoru da pregleda.
Prvo je konstatovao da bi mogle biti kočnice, pošto škripe.
Nakon pregleda mi reče da jedna spona malo lufta, ali da ne moram mijenjati, "s obzirom na auto koje vozim :hm:", već da za godinu dana opet pregledam.
Zamijenio mi je kočione pločice, koje škripe još više (Ferodo).
Auto je prešlo 73000 km.
Moram priznati, malo mi je sumnjivo to. Nikada nisu mijenjani diskovi, amortizeri, spone, kugle. Čisto sumnjam da je prethodni vlasnik tokario diskove.
@Zoran je spomenuo podmazivanje kugli sa špricom. Da li je dovoljno skinuti samo točkove ili je to komplikovanije? Kako se to injektuje?
P.S. Koristio sam search, ali nisam uspio naći objašnjenje.
Sa spricem i iglom se ubrizgava mast kroz gumicu spone. Ne moras ni tocak skidati, vec ga samo navijes na stranu da ti bude pristupacna spona.
Sto se tice simptoma, ja bih menjao majstora. Po simptomima koje si opisao, moze biti puno uzroka kvara (spona, kugla, lezaj amortizera, silen blok, kraj spone...) Trebao bi striktno slusati zvuk (kada se javlja, da li se javlja pri prelazu preko rupa-prepreka, da li cvili ili lupa, da li je samo pri ubrzanjuili i u drugim nekim slucajevima...) :ziveli:
Ja sam u špric sa iglom stavljao obično motorno ulje, špric potopim u šerpu sa ključalom vodom da se ulje zagrije i onda iglom probušim zaštitnu gumu i ubrizgam 1 - 2 cm3, :wave:.
Da li će da curi tu gde se probuši guma?
Ima tragova curenja. Probušiš sa donje strane bar da ne ulazi voda. Bez ove intervencije slobodno možete zamijeniti odmah kugle koje počnu škripati. Moje još nemaju lufta a škripale su prije više od 100 000 km.
Pretpostavljam da guma spone je ona guma koja obavija sredinu točka.
Zvuk se ne javlja prilikom prelaska preko rupa, nego prilikom vožnje. Nekada se i ne čuje. Neki dan se čulo baš pojako, pa sam zato i vozio majstoru. Dan kasnije se jedva čulo samo preko 50-60km/h.
Kad sam kupovao auto (prije oko godinu dana i oko 12000km), prethodni vlasnik mi je rekao da bi se u dogledno vrijeme trebali mijenjati zadnji ležajevi. Pregledao sam auto u ovlaštenom servisu i rekli su mi da nisu primjetili ništa loše sa ležajevima, da se to nekada može pomiješati sa loše instaliranim gumama.
Kako god, zasada neću dirati, da ne bih uletio u neki proces zamjene gomile dijelova, pošto se baš to nekada događa ljudima, da bi eliminisali zvuk.
Zasada neću mijenjati majstora, ali sam uvijek na oprezu ("ne vjeruje se nikome"), pošto ih baš nema puno da su specijalizirali Renault (neovlašteni servis, koji drži poznati majstor, mada ne znam kakvi su mu ostali radnici) - svi ostali popravljaju Golfove.
Citat: Rimad poslato 25.04.2014. - 22:17
Pretpostavljam da guma spone je ona guma koja obavija sredinu točka.
Ne, to je homokineticki zglob. Spona je sa strane tocka, t.j. na glavcini tocka, sa strane do kabine, pricvrscena je jednom maticom 10mm i ima gumu precnika oko 2-2,5cm.
Citat: vujanovgoran poslato 25.04.2014. - 22:54
Ne, to je homokineticki zglob. Spona je sa strane tocka, t.j. na glavcini tocka, sa strane do kabine, pricvrscena je jednom maticom 10mm i ima gumu precnika oko 2-2,5cm.
Jel' to ovo:
(http://s28.postimg.org/lhpgedju1/spona.jpg) (http://postimg.org/image/lhpgedju1/)
Upravo to :ziveli:
Rimad, imaš majstora za Reno pored aerodroma sa desne strane puta za Foču.
OK, hvala :too:
EDIT: Sad' kad' sam pogledao na Google maps, mislim da baš kod tog majstora i idem.
Strogo je zabranjeno:
5. Citiranje prethodnog posta u celini.
Vec neko vreme sam primetio luft u volanu, lupkanje na neravninama i skripanje pri motanju volana.
Danas zamenjeni krajevi spona Sasic, koji su stavljeni pre ~95.000 km. Ponovo stavljen Sasic. Zamena i reglaza trapa obavljena u servisu Djole na Mirijevskom bulevaru, a krajevi spona kupljene u Reno Sava.
Reglaza trapa 1400 din, zamena kraj spone 2x500 din. Pregled vozila i defektacija-DZ.
Drugi auto, ponovo utegnut.
U prilogu parametri trapa, ako nekom zatreba.
Nije mi jasan taj izvestaj, pise Initial, to bi trebalo da je stanje pre reglaze, zatim preporucene vrednosti, i zatim Final sto bi trebalo da bude stanje posle reglaze koje ima gotovo identicne parametre onome pre, plus taj prvi parametar koji je primetno izvan preporucenog opsega.
http://www.ozebiz.com.au/racetech/theory/align.html
Taj "primetno izvan opsega" parametar se ne steluje. Ako je to primetno, kako nije primetna razlika -3,4mm i +1,6mm (ukupno 5 mm)?
P.S. Zabranjeno je citiranje prethodnog posta u celini.
-prednji trap -nagib tocka +2°42' +/- 30' max razlika levo/desno 1° Nepodesivo
- zatur tocka -0°10' +/- 40' max razlika levo/desno 1° Nepodesivo
-nagib ose obrtanja +10°17' +/- 30'max razlika levo/desno 1° Nepodesivo
-konvergencija (paralelnost) zatvoran -0°10' +/- 10' Podesivo!!!
-zadnji trap -zatur tocka -0°51' +/- 15' Nepodesivo
-konvergencija (paralelnost) otvoren +0°44' +/-15' Nepodesivo
Neprijatno lupkanje koje je dopiralo iz pravca prednjeg desnog točka prilikom prelaska preko neravnina me je uputilo kod majstora na pregled vešanja. Uz auto na dizalici, blago pomeranje desnog točka po horizontalnoj osi brzo su ukazali na postojanje lufta koji je bio vidljiv i na zglobu spone.
Prvi izbor zamenskog kraja spone je bio "Sasic", no trenutno ih u prodavnicama u NS nisu imali na stanju. Da stvar bude zanimljivija, u Malcomu su mi rekli da su od Sasic spona odustali zbog velikog broja reklamacija na zaštitnu gumu zgloba spone. U ponudi su bili i Asam, zatim neki proizvođač za prvu Mercedesovu ugradnju i Sidem. Kako je Sidem sa svojih 1.400 RSD bio upola jeftiniji od tog "mercedesa", odlučio sam se za njega:
(http://www.dodaj.rs/t/3E/eh/1N3ARkHX/p5100002.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3E/eh/1N3ARkHX/p5100002.jpg)
Operacija skidanja stare spone nije komplikovana pa je ne bih detaljno objašnjavao i samo bih je ispratio sa par fotografija:
(http://www.dodaj.rs/t/2N/nu/1o5ycrns/p5100007.jpg) (http://www.dodaj.rs/?2N/nu/1o5ycrns/p5100007.jpg)
(http://www.dodaj.rs/t/G/V6/4h0Z8md/p5100005.jpg) (http://www.dodaj.rs/?G/V6/4h0Z8md/p5100005.jpg)
(http://www.dodaj.rs/t/3o/ba/WWnyaZW/p5100009.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3o/ba/WWnyaZW/p5100009.jpg)
Stara spona bila je Sasic:
(http://www.dodaj.rs/t/2C/Iv/3VD6vHp9/p5100013.jpg) (http://www.dodaj.rs/?2C/Iv/3VD6vHp9/p5100013.jpg)
Majstor je pažljivo odvio staru sponu sa strane ka letvi volana tek ovlaš otpuštajući kontra-navrtku, te se trudio da novu sponu ugradi sa istom pažnjom. Ispratiću kako se auto ponaša na pravcu, ima li znakova da vuče u stranu pa ako toga bude bilo ići ću na reglažu trapa. Ako toga ne bude, neću više ništa dirati :wave:
Jeftinije je da uradis reglazu trapa, nego da ti stradaju gume.
Vaske, tako se ne radi....Spona je livena, i nisu sve spone 100% iste duzine, posebno razlicitih proizvodjaca, tako da to sto je novu zavrnuo do ovlas otpustene osiguravajuce navrtke, nije dokaz da je trap na istoj meri...razmisli. :nami: Dovoljno neka se duzina nove i stare razlikuje 2-3 mm i trap je u autu. :whistling:
To se drugacije radi kad vec neces na reglazu, premeri se raspon pre demontaze, tacno od centra kugle jedne spone do centra druge, pa se nova postavlja tako da izmereni raspon pre bude i posle montaze. :wink:
I jos nesto, auto ti nece vuci na stranu ni ako je rastelovan trap, ako ti nije vukao i pre toga, samo ces primetiti da se gume vise trose.....tak oda ti je moj savet da uradis reglazu, kad vec majstor nije uradio ovako kako sam gore opisao.
Dobro de, ubedili ste me - otići ću ovih dana na reglažu :wink:
p.s. bankrotiraću od ovih forumaša :crazy:
:ne:
ima li neko iskustvo sa monroe sponama, kuglama i stabilizatora
P.S. pronasao i ovo http://www.monroecatalogue.eu/
Po preporuci forumaša urađena optika...zapravo i nije urađena jer je optika bila ok. Iz tog razloga mi je naplaćeno pola cene, odnosno "kontrola trapa" tj. 650 RSD.
Drugari, potrebna mi je nartka ili kompletan sraf sa navrkom za kuglu sa slike. Ako neko ima, molio bih da mi se javi, da se dogovorimo.
Hvala unapred!
Tu je neki sitniji navoj , mislim M8x1 mm. Taka navrtka bi trebala biti na trojici šarafa na Tomosovim mopedima koji prolaze kroz šasiju i blok motora. Prvi ti je odmah tu kod karburatora ako skidaš na otpadu ili pitaj kod nekog Tomos majstora. :wave:
Zamijenut kraj spone po drugi put cijena sa zamjenom 20 evra.Ima godinu dana garancije proizvodjac febi.Ova stara standardno,guma se rascvetala ko ruza ...
U subotu zamenio levi kraj spone u Kemoimpexu na starom NS autoputu, ugrađena SIDEM spona cena 1003 din, ruke 250 din, reglaža trapa 2000 din, kupio još rezervne kočione pločice BOŠ cena oko 1700 din, na kraju sa njihovom karticom dobio još 3% popusta sve skupa 4585,19 din! :ne:
Posle 60.000km ponovo otisla desna spona. Imala je baš dosta lufta; živeli nam putevi ;)
Cena sa zamenom (Delfi) i centriranjem je 3.800.
Danas oterao auto u Hit auto akcija zamena ulja i filtera ulja za dizele 4570 ali neko ulje 10w40 . Pitam jel moze 5w40 kaze moze, onda kosta 4970 .Ostavio auto da zamene.
Pre dve godine isto tu menjao u Hitu radio mali servis i napisali preporuka zamena levi kraj letve volana i leva donja kugla .
Nista nisam menjao doduse presao sam 4000 km za te dve godine.
Danas .
Zovu me posle sat vremena kazu auto se radi pregledom ustanovljeno da je otisla leva kugla , nemaju na lageru kad dodjem da se dogovorimo kugla bi kostala 4700 i rad 1700.
Nelupa mi nista na autu ,neponasa se cudno .
Sta da radim , trazim savet vas iskusnih clanova. Hvala unapred na savetima.
Kuglu trebaš zamjeniti ako ima lufta.
Smiješne li firme (nemaju na lageru).
Pa šta imaju na lageru ako kuglu nemaju.
Imaju zrak za pumpanje guma...
Preuzeo auto.
Sipali mi Motrio 5w40 Premium-5x595=2975din
Filter ulja - 880 din
Zaptivka cepa kartera-46 din
Rad servisa - 1000 din
Ukupno sve - 4981 din
Mala ispravka za cenu kugle.
Na potvrdi o kontroli pise :
Sto pre: Zamena kugle na p/l viljusci 4279 din+1700 din rad.
Danas svratio kod Hobiste u Abarth da uradim mali servis i zamenim svecice, odradjeno ocas posla i sve preporuke, a pored opsteg haosa ispod haube koji je nastao "profesionalnim" radom predhodnog majstora koji nije stegao filiter ulja kako treba pa je ulje fino umazalo pola motora i zastitni pleh, primeceno da je leva spona(ne kraj vec bas spona) zrela za zamenu.
Koja je preporuka sta uzeti, i jos bolje ako se zna i gde :to:
Inace, kao i Zac, Hobista je raspolozen za pricu, obraca paznju na detalje i ostavlja utisak da zna sta radi ;)
U neka ranija vremena to se zvalo spona. Vidim da sada skoro svi koriste naziv "Kraj letve volana" :ne:
:offtopic:
Ma mi smo ti kao romi šibicari - mnogo pričamo da ne vidiš šta radimo :D
A za filter - dešava se. Previd majstora :ne:
Citat: astmario poslato 20.10.2015. - 19:07
ostavlja utisak da zna sta radi ;)
:Smiley: :Smiley: :Smiley:
Citat: hobbista poslato 20.10.2015. - 20:34
:offtopic:
Ma mi smo ti kao romi šibicari - mnogo pričamo da ne vidiš šta radimo :D
:lau:
Kraj letve volana ima u vise varijanti nadjoh sledece:
1.U Panteru prodaju Tehnorot za 1037din.
2.Kod Ace francuza Mayer, Mayle ili sta vec rece jedva ga razumeh 1500din, mada tamo pitase da li je leva ili desna ne znam da li ima ikakve veze?
3.Kit Komerc:
a)Ruvill 1240din
b)Swag 1500din
c)Lemforder 2440din.
Sta odabrati od ovoga?
I da li treba menjati neke manzetne, gumice i slicno kada se to vec skida da nabavim i to?
Manzetnu menjas samo ako je fabricka pocepana, inace nema potrebe...bitno je dobro podmazati sam zglob spone (kuglu kraja letve) i dobro namestiti manzetnu i njenu selnu na mesto..da se spreci bilo kakav ulaz prasini i vodi..
Sto se tice marki...meni su preporucili Mayle diskove..i za sada sam zadovoljan, presao oko 8 000 km., nema tragova trosenja..navodno nemacki??? Vidim da su sve slicne cene, pa je verovatno i kvalitet takav... :ces:
Citat: Zoran poslato 13.10.2015. - 10:59
Smiješne li firme (nemaju na lageru).
Imaju zrak za pumpanje guma...
za hit auto je i to uspeh, najgori su od sve dece, a i šire
Citat: bind poslato 13.10.2015. - 12:56
Mala ispravka za cenu kugle.
Na potvrdi o kontroli pise :
Sto pre: Zamena kugle na p/l viljusci 4279 din+1700 din rad.
Ovo gore je bila ponuda u Hit-u
A epilogpilog u vezi kugle .
Danas otisao kod Macure Tosin bunar-da zamenim letnje sa zimskim gumamam i tu ima majstor za reglazu trapa i pitam dok sam cekao za gume jel moze da pogleda tu levu kuglu ,kaze stanite na kanal , pozvao me dole u kanal i kaze gledajte kako je desna cvrsta a leva klima se skroz , debelo je otisla kugla ,mora da se menja i to sto pre.
Zamene mi gume odem do bloka 44 Panter imaj kuglu marka teknorot 820 dinara kupim vratim se kod Macure covek mi zameni kuglu i centrira trap to kostalo sve 3100 castio ga 200 din .
Dok mi je radio pitalo dvoje za cenu centriranja Fabija 1800 din Octavia 2000 din.
Znaci u Hitu bi kostalo (kugla + ruke 6000 ) + centriranje isto kod Macure 1800 din = 7800 dinara
Mene na kraju kostalo;
Kod Macure (3100 zamena i centriranje i 200 din castio majstora )=3300 + 820 din kugla iz Pantera = 4120 dinara
Skoro duplo :bonk: , ma ne treba ici kod Hit-Derikoza..
Nakon dva do tri meseca primećenog lupkanja na neravninama otišao sam kod majstora za trap. Obe spone na točkovima imale luft. Zamena spona i centriranje trapa koštalo 4800 din. Pošto su mi to odradili za 30 min. dobili su i čast 200 din :) Kada sam malo provozao auto, super utegnut i nema lupkanja ali blago vuče u levo. Kada sam ih nazvao rekoše da su se verovatno gume malo pojele i da zbog toga vuče. Do duše nije pre toga centriran trap 10g, mogu će je. Nije ništa strašno a i mislim da će za 1000km da se izjednače.Inače majstori su na glasu u gradu i ne verujem da su nešto zeznuli pri reglaži.( a lično sam gledao kako upotrebljavaju sve one skalamerije i opriku )
:to: :driver:
Kako se gume izjednačuju?
Verovatno misli da se još "pojedu" pa da "legnu"... :ne:
:ne: Kontam da bih tako razmišljao da auto ne vuče u stranu, ali ako vuče u mojoj glavi je da vuče na neku stranu zato što je sa te strane guma potrošena više. Ako na nju pada oslonac, trošiće se još više, zar ne. Ovako mali Perica razmišlja, drugačije se ponaša mačka koja hramlje.
Pretpostavljam da nije u pitanju veće ili manje trošenje - pre će biti da su nepravilno potrošene :ne:
Bas tako, nepravilno potrosene zbog luftova u sponama..pa samim tim i trap nije bio kako treba...bio je suvise "otvoren"
Normalno je da kada je jedna guma više pohabana da ima samim time i manji obim. Pošto menjač preko poluosovina prenosi isti broj okretaja na oba točka, ako su gume nejednakog prečnika (obima) auto će početi da vuče na stranu točka sa manjim obimom. Ovo se isto dešava i kada su na prednjim točkovima značajne razlike u pritiscima pneumatika. Inače nakon pređenih 500km već se ne primećuje toliko da teži da ide u levo. Još par 100km i biće potpuno ok. E sad kako se ujednačavaju... tako da pošto zbog stanja pneumatika auto oće polako u levo a ja mu stalno preko volana udaram kontru to preko povećanog trenja o asvalt točak koji je većeg obima se više troši i na kraju kada su jednaka trenja ... točkovi su jednaki. :aplause: Bravo za mene , samo dal ste shvatili pisca?
Прошле године сам мењао куглу и обе "дуже споне" и после тога радио и центрирање. Пре пар дана су ми мењали "крај споне" и мајстор каже да нема потребе да радим центрирање јер је вратио спону како је била.
Делује ми да мало вуче у лево, да ли да опет радим центрирање?
Kod tog majstora nemoj vise ici, a uradi centriranje trapa.
:offtopic: Diferencijal poluosovinama iporučuje uvijek isti obrtni moment a broj okretaja jedne i druge je skoro uvijek različit.
Blokiran diferencijal (špera) daje poluosovinama uvijek isti broj okretaja i koristi se u uslovima slabe trakcije ... :wave:
@boban66
Ne vuce auto zbog eventualne razlike u obimima dve gume, ta razlika je mizerna ako je i ima..vuce zbog istrosene gume na jednoj strani, znaci profil je postao konusan. pa auto ide na stranu konusne gume...
Zoki ti je objasnio sto se tice broja obrtaja dveju poluosovina.. :wave:
@Pobeda
Moze se spona zarnuti na isto mesto pod uslovom da je kraj spone identican skinutom (njegove duzine) ipak je bolje proveriti konvergenciju trapa. A to sto vuce u stranu ne mora da znaci da je konvergencija sad losa, vec upravo ovo isto sto gore napisah.. :dobro:
Hvala Žac. Prosto zaboravih na diferencijal, inači nije :aplause: za mene nego za Žac-a. :aplause:
Citat: vujanovgoran poslato 26.02.2016. - 00:12
Kod tog majstora nemoj vise ici, a uradi centriranje trapa.
Урадио сам данас, било је благих одступања.
Пнеумастер, 1700 дин.
Додуше, шегрт ми је рекао да не морам да радим центрирање :D
:ziveli:
To malo odstupanje brzo istrosi gume.
Citat: Pobeda poslato 05.03.2016. - 15:30
Урадио сам данас, било је благих одступања.
Pa kakva je sad situacija, jel vuče u stranu ili ne?
Citat: Pobeda poslato 05.03.2016. - 15:30
Урадио сам данас, било је благих одступања.
Пнеумастер, 1700 дин.
Додуше, шегрт ми је рекао да не морам да радим центрирање :D
Sta si uradio??? Kakvih odstupanja? Zasto nisi reglirao trap???
Uradio je centriranje trapa (tako je napisao).
Aha... pa nije napisao sta je uradio..a dole segrt rekao ne mora reglaza....pa me je post totalno zbunio..
@Pobeda...Ako vuce u stranu i posle reglaze , ne ocajavaj..to je normalno dok gume ne promene neravnomerno istrosen profil... trebalo bi da prestane sa vucom za oko 1000-1500 km...ako nastavi i posle toga onda je jedna od guma kriva... tad pomaze samo zamene
Делује да сада не вуче мада га нисам нешто дуго возио до стана.
У прилогу је извештај. Није им радио штампач па су сликали телефоном и одштампали :D
Ма и онако сам пре пар месеци ставио нове гуме, боље да одрадим центрирање.
Хвала на саветима.
Ne bih da pametujem, ali ako dobro vidim, i pre centriranja je bio u okviru referentnih vrednosti.
Ne svidjaju mi se takvi majstori.
Pre neki dan sam isao u Mirijevo u auto servis Djole da mi provere trap i po potrebi zamene sve sto treba, a pre nego sto postavim letnje gume.
Covek jednostavno nije hteo da mi uzme pare. Insistira da je sve OK.
Pregled nisu naplatili.
Sve preporuke za njih. :aplause:
Па и мени делује мало чудно, зато сам и окачио фотографију.
Да, прошле године сам на препоруку форумаша ишао код Ђолета и били су коректни али ми радно време никако не одговара, не могу да стигнем.
Jedino sto mogu podesiti je konvergencija . Kod tebe je bio u minimalnim referentnim vrednostima...max. su 0.00
na fotorgafiji koju si postavio ne vidimo kolika je konvergencija na desnom tocku...tako da iz fotke ne mozemo zakljuciti da li je uopste regliran trap... :ces:
Ne razumem se u značenje konkretnih vrednosti, ali vidim da su polja zatamnjena tamo gde odstupaju od referentnih vrednosti u sredini. I bome, ima dosta zatamnjenih polja pre, ali i posle regliranja :ces:
Da, zatamljeni su nagibi i zaturi na prednjoj i nagibi na zadnjoj osovini i uglovi rukavaca...malo su izvan tolerancija ali na zature i uglove ne mozemo da utiucemo sa fabrickom postavkom trapova.
Da bi se promenili uglovi prednjih tockova trebalo bi s ugraditi ekscentar zavrtnjevi na vezi amortizera sa glavcinom tocka...vrlo prosto je realizovati sa dva ekscentricna zavrtnaj kvaliteta min 10.9 ili jaci..
Na zadnjem trapu ne postoji mogucnost podesavanja..nikakava.
Delfi desna spona dobila luft već posle 2 godine. Kupio sam swag za 1500 u Kit Komercu i zamenio u Macuri - 2300 zajedno sa reglažom, plus 200 čast.
71 000km i 5 ipo godina starosti, na trapu jos sve fabricko
Prednji kraj odlicno trpi udarne rupe, ali na lezecim policajcima(ne onim ludacki grubim) kad prelazim drugom bez gasa(15tak kmh) auto se mnogo cudno ponasa,cuje se neki tupi zvuk, kao da ce opruge da se ispale iz auta(to se cuje zadnjih 2-3 hiljade kilometara)
Auto je i dalje stabilan pri svim brzinama,gume se trose ravnomjerno,ali recimo starim putem Podgorica-Petrovac kad malo brze ulazim u krivine, gotovo se cuju kao plasticni udari na volan, koje osjecam...
Ne znam sta moze biti? Spone, neke gumice, silen blokovi?
Nisu to neki ekstremno jaki udari i lupkanja, ali definitino pocinju da se pojavljuju
Ne znam šta bih drugo rekao osim da se preko "izuzetno grubih ležećih policajaca" prelazi prvom i to sa polupritisnutim kvačilom, dakle 3-5km/h a ne 15...
... a pošto čuješ zvuk, vreme je da fabričke delove zameniš, očito.
Citat: Lazar@ poslato 29.04.2016. - 21:20
...recimo starim putem Podgorica-Petrovac kad malo brze ulazim u krivine...
Nije ovaj put dovoljno dobar za testiranje, treba to probaš na putu Podgorica-Cetinje-Njegusi-Troica-Kotor i nazad sa 4 ljudi u kolima, konstantno puni gas, dva puta po 170kmh, izmedju serpentina na Njegusima po 140.
:laugh1:
Može biti bilo šta na trapu. Po opisu bih prvo prekontrolisao šolje amortizera i gumice stabilizatora.
Mnogo se dobro salite :doh:
Nisam rekao da prelazim sve lezece drugom brzinom 10-15kmh nego one blage...Ne znam kod vas ali kod nas postoje 4 vrste lezecih policajaca...
I ovo je lupalo prije nego sto sam vozio Njeguse brzo...
Hvala lijepo, dalje ne morate odgovarati, zaboravite da sam pitao.
Ja se stvarno izvinjavam na previdu, promaklo mi je ono jedno "ne", nije bilo loše namere.
U svakom slučaju, odgovor mislim da si dobio:
Citat: hobbista poslato 29.04.2016. - 22:05
Može biti bilo šta na trapu. Po opisu bih prvo prekontrolisao šolje amortizera i gumice stabilizatora.
Danas u Prijedoru (Motorex) kupljena desna krajnica za rezervu 12 eura.
neka Poljska marka - nikad čuo.
Danas kod Martina u Jakovu zamenjena komplet leva viljuška, leva spona, šolje amortizera i ležajevi. Sve preporuke!
Koliko te je to zadovoljstvo koštalo?
Šolje i amortizere sam kupio ranije u Kit Komercu za oko 4500 Swag, levu viljušku (3250) i sponu od njih. Ruke su izasle oko 4000 (tačnije radio sam juče šolje sa ležajevima a danas viljušku i sponu pa su bile dve odvojene intervencije 2500 i 1500).
Kraj desne spone dobio luft, nista strasno, ali preko nekih neravnina se cuje metalno lupkanje, preko nekih ne. Pomeranjem tocka rukom se oseti da ima lufta. Kad se nakanim, idem kod Djoleta na pregled i zamenu. Postojece su Sasic, presle oko 43.000 km.
Epilog price: otisla spona i kraj spone levo, desno lupkaju plocice u kocnicama.
U servisu Djole (Mirijevski bulevar) zamenjene obe spone, oba kraja spona, gumice balans stangle i stabilizatori.
Cene delova u adekvatnoj temi, rad 4000 din, optika 1600 din. Auto utegnut, mada nije drasticna razlika. Plocice cu resavati kad budem na odmoru.
Kilometraza 218.500 km, stari krajevi spona (Sasic) presli oko 43.000 km, spone (Sasic) jos vise, ne secam se kad su menjane.
Citat: gromovnik poslato 10.06.2016. - 16:48
Šolje i amortizere sam kupio ranije u Kit Komercu za oko 4500 Swag,
Epilog ove priče - pogodio sam 2 udarne rupe pre 2-3 nedelje i šolje sad imaju veliki luft, fino škripuću preko ležećeg. :bonk: Izdržale su skoro 3 meseca.
Jedno pitanje. koliko je komplicirano zamjeniti kuglu vilice u kućnoj radinosti na Loganu 1. Koliko vidim ima jedan šaraf i treba se izbiti iz vilice. Mora li se skidati vilica ili ide i ovako dok je na autu? Unaprijed hvala na odgovorima.
Skines lafetu sa auta jer nemaš alat za zamjenu na autu
Ako su silen blokovi losi, jeftinija je nova viljuska nego zamena postojecih delova (delovi krstenih proizvodjaca).
:to:, to sam i uradio na desnoj strani onomad poslije udesa
Moguće je zameniti ali, obzirom da to nisi radio, bolje skini viljušku.
Najveći problem je izbiti kuglu iz glavčine, što moraš u svakom slučaju uraditi. Posle ti ostaju dva šrafa kroz silen blokove i jedan šraf stabilizatora i viljuška je napolju.
Samo da dodam, izvaditi i nekako, ali vratiti je jos teze, ja sam jednom vratio, ali izgleda da je viljuska vec bila pojedena od kugle pa mi je ispala i volan otisao u svoju stranu. Uzas. Zato mozda bolje pecnuti na dva mesta aparatom za varenje, ali najbolje nova viljuska. Nije mnogo para, a dobijes kuglu i dva silen bloka, extra.
Koliko se sjecam kugla je ugurana odozdo i nemože ispasti bukvalno na cestu.
Pa evo sta je bilo, posto je leziste nije dovoljno drzalo, popustila je gore gde je steze glavcina, jos sam malo i podmazao, izletela je za jedan centimetar i zadrzala se u donjoj polovini dela koji je steze, znaci nije ispala na ulicu, samo je tocak dobio nagib od 30%, skripalo je i volan otisao u stranu. Opomena velika za mene. Srecom, isao sam sporo i nije bilo rizika, ali... Od sad samo nova viljuska.
Pozdrav drugari. Imam za mene veliki za vas možda mali problem u vezi spona,tačnije inbus koji drži kontru je oblajznuo skroz,matica se sad okreće sa navojem i nemoguće je skinuti sponu.Inače spone su mi dobre hteo sam da zamenim manzetnu homo zgloba. Postoji li rešenje da se to skine i vrati u prvobitno stanje a da se ne seče deo navoja.
Zagrijati to oko u koje ulazi spona, Gurni sponu unutra pajserom. Sačekaj jedan minut pa pokušaj odvrnuti. Zagrijati na nekih 100 *C bi trebalo biti dovoljno.
A mozes probati bez neke velike zajebancije, pritisni pajserom preko spone, konus bi trebao da odradi posao.
Spona ili kraj spone?
Pa imbus ima samo na kraju spone :ces:
Kraj spone. Pokušavao sam sa pajserom ali bezuspešno, jedino to grejanje. Možda je najlakši način da odsečem i uzmem drugi kraj spone valjda je oko 1000 din.
Možeš rasjeći po vertikali pa pridrži sa velikim šarafcigerom
Počelo nešto da mi škripka u trap kad je hladno...
Takođe počelo da lupka(osjecam u volanu) preko rupa, i auto vuče u lijevo...Nije strašno ali nervira
100 000 kilometara, do sad samo zamijenjen lijevi kraj spone...Sumnjam na kugle?
Na oko sve izgleda normalno, ali primijetih kad probam da cimnem desni točak "gore-dolje" kao da ima lufta? a kad cimnem "lijevo-desno" ponaša se normalno?
Zna li neko šta može biti? i koja marka djelova valja?da ne bude da zamijenim pa se posle 1 000km opet raspadne
Ne znam koja marka kugli.Ali znam,neko je napisao na forumu,da je posle ozbiljne kilometraže,bolje zameniti celo rame (viljušku) nego samo kuglu.Jeste nešto skuplje,ali ne mnogo.
Ovde u Bg,Euroauto zastupa Delphi koji pravi sve delove za trap i kočnice.Ja bih u biranju krenuo od njih,recimo.A svakako ne bih uzeo najjeftiniju ponudu.
Može biti i kugla i šolja amortizera. I ležaj kada ode ima lufta gore-dole ali bi to čuo u vožnji (brujanje).
Pa ne bih rekao da je 100 000km neka preogromna kilometraza da bih morao citavo rame da mijenjam :)
Lezaj nije(valjda) jer je auto potpuno tih...
Solja amortizera moze biti ali ne znam sta skripi onda? Jedino mi pada na pamet da se isusila mast iz kugle ili iz spone pa onda lupka i skripuce?
neki diy nacin kako da provjerim sta moze biti?
Kad potpuno ispravim volan cini mi se da trap na desnu stranu ostaje malo otvoren pa da iz toga razloga vuce u stranu?
Kad drzim volan pravo, auto ide pravo...Ako pustim ruke sa volana auto ce u nekih 200-300 metara da predje u drugu traku :zloca:
I cini mi se da mi je nesto nagib desnog tocka previse u plusu kad smotam u lijevo...
definitivno sam spreman za reglazu ali moram prvo da otkrijem i zamijenim ovo sto lupa
Pa i šolja amortizera može da škripi :cul:
Podigni auto i gledaj gde ljulja kada drmaš točak - gore na šolji (gledaš u kraj opruge ispod koša) ili dole na kugli.
menjao sam gume kod vulkanizera, kaze mi da prednji desni tocak ima mnogo lufta, da treba da menjam desnu sponu...
cena spone dve hiljade din, zamena pet stotina
naravno posle zamene spone, treba da uradim reglazu trapa cena hiljadu i po din
molim za savet, unapred hvala,
poz svima Nebojsa
:-)
Ne shvatam koju vrst saveta očekujete?
Da li se pitanje odnosi na to da li da poslušate majstora ili savet u vezi delova i gde to uraditi?
Što se prvog dela tiče - predlažem da poslušate savet majstora.
Obavezno pogledati/zameniti i drugu sponu.
Vjerovatno čovjek pita, je li treba to tako raditi, zamjena spone pa špura, je li preveliku ili korektnu cijenu rekao majstor, ima li negdje povoljnije itd.
Mada, moje je mišljenje da se kod trapova ne treba igrati, jedan kvar vuče drugi, i tako prema sve većem trošku, a nema za vozača ljepše vožnje od utegnutog auta po neravninama :)
Savet bi bio da kod krštenog majstora trapadžije ili u nekom ovašćenom servisu (stvar ličnog izbora) dobro pregledaš stanje vešanja i upravljanja i da se odmah otklone svi nedostaci. Nisu samo krajevi spona u pitanju, treba proveriti letvu volana, kugle, gumice balans štangle itd. Normalno da posle zamene kraja spone obavezno sledi reglaža trapa.
Razgovarao sam sa jednim trapadžijom i dobio savet da pre pregleda trapa,obavezno zamenim gumene čaure (selene) na viljuškama,a kugle samo po potrebi (ovo mi je rekao na neviđeno,obzirom na kilometražu i godište).Nešto mislim da ću zameniti cele viljuške,a nekako mi se sviđaju Delphi u EvroAutu,jer sam tu uzeo Delphi diskove i pločice i izuzetno sam zadovoljan (mada viljuške i diskovi nemaju veze,nekako mi taj brend uliva poverenje).Cena je 3.900 za komad,nešto malo iznad proseka.
Uradio sam ovo što sam najavio u prethodnom postu.Ukupno delovi oko 9.000 dinara,ramena i držači stabilizatora.Ništa u trapu nije lupalo,prošao sam tehnički nedavno,jedino mi je auto po malo bežao iz pravca kod jačeg ubrzavanja ili oduzimanja gasa.Sa novom garniturom delova sve je mnogo bolje,tiše,neverovatno koliko lako i tiho prelazi preko neravnina (kako se to kaže,"utegnut" kao nov).
Stara ramena,ispravna na prvi pogled,pokazuju da su mučena 12 godina.Vidljivi delovi gumenih čaura (silen blokovi) su se rasušili toliko da se drobe pod prstima.A držači stabailzatora su ispucali na komadiće,ali nisu još uvek lupkali (zamenski Sasic,prešli oko 60.000 km).
"Bacio" sam pare,ali sam zadovoljan.Pošto mi Logančina već godinama nije napravio nikakve vanredne troškove,rešio sam da ga polako "osvežavam".Mislio sam da počnem od nosača motora,ali mi majstor reče da su dobri,pa sam,za početak,malo obnovio trap.
PS. Nije neophodno menjati cela ramena,moguće je i na stara ramena staviti nove silen blokove i kuglu,ali,na kraju, nije mnogo jeftinije.
Alal vera, dao si mi temu za razmišljanje...
Čestitam
:aplause:
Ti si jedan od ljudi od kojih treba kupiti polovan automobil. :ziveli:
Osjeca se udar u volan pri dodavanju-otpustanju gasa, trese pri vecim brzinama, malko neprecizan.Tako se ponasa zadnjih nedelju dana, svaki dan sve gore i gore
Ustanovio da prednji desni tocak ima luft lijevo-desno, kraj spone otisao.
Pa sam odlucio da osvjezim trap.
150k km, 10 godina voznje, nista nije mijenjano bez jednom kraj spone.Reglaza nikad radjena.
Kupio sam lijevi i desni kraj spone, jabucice za obije strane i gumice balans stangle.
Sve ukupno 45eura.
Ovih dana zamjena, pa reglaza.Nadam se da ce se osjetiti razlika
(https://i.postimg.cc/02bL7JVy/1601766822852-01.jpg)
Desna kugla zamijenuta.
Špura - štap i kanapa
Kilometraža 572 200 :driver: