Novi motori od Septembra 2018

prethodna tema - sledeća tema

MitarMrgulic

Heh, evo gledam na jednom SA forumu, originalnu fakturu od VW bube, tamo neko '72. ili '73. godište.

Cijena je bila oko 5500 DM plus dodaci u smislu brave za rezervoar i još nekih sitnica, izašlo je sve na oko 5600 DM, isporuka na Njemačkoj granici.

Kupac je bio neki čovjek (vjerovatno Pokoj mu duši) iz čini mi se Slavonskog Broda ili okoline.

Znači, moglo se i može, proizvesti auto, koje će proći cca 120 000 km (otprilike 4-5 krugova oko planete zemlje), za neke skromne novce.

Znam da je tada 5000 DM bila velika lova, naime i danas je, ali je auto industrija otisla u persun sa ovim dodatnim opremama i fabrikovanjem.

Znam da je Dacia, neke tamo 2004-2005 bila reklamirana kao auto koje ce kostati manje od 5000 EUR, ali danas je stvarnost daleko drugacija  :-)1

Veterinar

Doduše, stvarnost je i tada bila drugačija, jer Dacije ispod 7000 evra nije bilo.
Da se vratimo na nove motore...
Kako sam isprobao dosta varijanti (samo kod Dacije 1.5 dci, 1.6 8v na benzin i kasnije na plin, 1.2 16v, 0.9tce tng), zainteresovan sam samo za auto koji ide na tng. Znam da u ponudi nema, nisam ni blizu kupovine novog auta, još otplacujem postojeci, ali sa ovom ponudom i cenama moj izbor bi bio MCV 1.0 ili Lodgy 1.6. I u jednog i u drugog bih odmah ugradio TNG uredjaj. Videćemo kompatibilnost 1.3 motora.

Keka

1.3 ce biti sa direktnim ubrizgavanjem, znaci TNG zaboravite.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


MitarMrgulic

#18
@veterinar

Na 1,0 Sce ne znam koliko ima smisla ugrađivati plin, jer je potrošnja cca 7 l. :)  Ne znam kako bi se ponašao sa plinom, ali za neku solidnu i ekonomičnu vožnju i ovako je ok.

Ayrton

Bez obzira što je motor 1.0 mali potrošač, ako čovek prelazi velike kilometraže, ugradnja plina je pametna odluka, jer je plin mnogo povoljniji od benzina.
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

bocca

Tako je. Ako novi motor dobro podnosi plin treba ga ugraditi za veće kilometraže. Zamisli tek ekonomičnost sa 8 litara plina! A ne zaboravimo da je fabrički deklarisana potrošnja za 1.0 sce 5,5 litara a kod vas je oko 7 litara. Mala li je razlika!?! Pozdrav svima!

LoganBoy

Sada gledam nove dizel motore za Lodgy:  Blue dCi 95 (90ks) i Blue dCi 115 (109ks). Oba motora su zapremine 1461 cm3 ali nigde u specifikacijama ne piše da su turbo. U rubrici "tip ubrizgavanja" piše Direktno Common rail.  Kapiram da su to motori koji koriste AdBlue tečnost ali s obzirom na snagu čudi me da nisu turbo. Da li neko kapira ove motore i da li su sa turbinom ?

MitarMrgulic

Svi dci motori su sa turbinom, u Renault-Dacia grupi, nema diesela bez turbine, ono što je nekad bio VW SDI, mislim da ni kod vw nema više bezturbinskih diesela.

To možeš skontati jednostavno, kad vidiš neki 1,5-1,6 diesel sa preko 80 KS :)

Taj "blue" segment se odnosi na eco norme i potrošnju :)

LoganBoy

Kontao sam da je tako. Samo me je čudilo da nisu u specifikacijama jasno napisali "turbo punjač" kao što je ranije pisalo. Benzinac 1.6 je dosta jak. Više mi se sviđa benzinac.

Veterinar

Da. 1.6 ima dobre performanse, a u verziji Stepway dobru opremu uz najpovoljniju cenu.

MitarMrgulic


jovan90

evo gledam, sandero stepway sa 1.5 dci 95ks, 12050 evra, nije lose :)

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

jovan90

mislim da jeste, ima ga i u dusteru

bocca

Jeste novi ako je 95ks. Stari su bili 90ks. Mada će sigurno pokušati da nekima prodaju i stare motore po novoj ceni, samo ako im se ukaže prilika!