DACIA Spring elektricno vozilo

prethodna tema - sledeća tema

glavonja3

Citat: Loganovac poslato 22.11.2021. - 00:10
uz to imaš u kući garažu sa centralnim grejanjem, ovo je možda dobra priča.

Zbog baterija? Ili ironija/sarkazam?

Loganovac

Naravno zbog baterija i priključka za punjenje.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

MitarMrgulic

Citat: Loganovac poslato 22.11.2021. - 00:10
Znaš kako, ako se 90% i svakog dana uglavnom vozaš u lokalu stotinak kilometara, uz to imaš u kući garažu sa centralnim grejanjem, ovo je možda dobra priča. Ni on ne misli da Springom putuje na odmor.

Šta stotinak, meni je puni dnevni krug, cca 20-30 km, sve sa odlaskom i dolaskom sa posla, odvođenjem djece na trening i sl.

Meni bi jedno punjenje od cca 300 km, moglo osigurati autonomiju na sedmičnoj osnovi, nedjeljom popodne punjenje i onda "'teraj mister Džejms!" što kaže Šojić :)

saša61beograd

Domet nije 300,nego 200km.
Zimi,generalno,domet je oko 25% manji.
Svake godine baterija izgubi nešto od kapaciteta.
Lično,sa ovakvim automobilom bih se osećao kao da vozim na rezervi,a ne znam gde je sledeća pumpa.

kiconix

Sve zavisi od potreba.
Lepo je Loganovac rekao, nije za odlazak na more ali za lokalnu dnevnu voznju definitivno.
Naravno, uslov je dvoriste ili garaza.

Capriolo

Da, bez da imaš svoj punjač u dvorištu ili garaži, EV nije neka sreća.
U nedelju videh na FB stranici AutoRepublike fotografiju iz Zemuna, ul. Augusta Cesarca, neko spustio produžni kabal iz zgrade, na trotoar, spojio tu penjač (koji leži na trotoaru) i dole na uličnom parkingu puni BMW i3.
Ja ne razumem gde je ljudima mozak. Takvim načinom punjenja ( gde živ kabal sa utičnicama i punjačem stoji na ulici, trotoaru, kuda prolaze i deca) neko može lako da strada.

bugi

Ili recimo bolje u firmi da imaš punjač 😇

LeNgenda

Tu se krije svojevrstan apsurd za naše postsocijalističke zemlje sa fenomenom Novog Beograda.

Za EV ti treba dvorište ili bar garaža, koju nemaš.

Za EV ti treba punjač u firmi kojoj takođe treba parking ili garaža.

Nama kojima najviše trebaju, najmanje je praktično da ih koristimo.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

kiconix


Capriolo

Nema svako ,,u firmi" uslove da puni EV. Ja recimo u BG radim u K.Mihailovoj i često parkiram u javnoj garaži Obilićev venac, u kojoj (na nivou gornjeg ulaza-izlaza) imaju i četiri parking mesta za punjenja EV-a (dva punjača sa po dva priključka ). Ali, ti punjači su dostupni samo za ona električna turistička vozila ,,Vrabac". Samo ona tu smeju da stanu i da pune baterije. Ostala (EV) vozila ne smeju. Privatno imam svoju garažu u stambenoj zgradi (ispod zgrade je 35 garaža i 45 garažnih mesta). Ali, sva struja je zajednička, preko jednog strujomera i veoma slaba (ja čim upalim usisivač u svojoj garaži da bih usisao kola, smanji se intenzitet svetla, a čim još neko eventualno upali neki jači potrošač, ,,iskoči" sigurnosni osigurač za celu garažu). Sve kad bih i investirao neke pare da bih sebi obezbedio druge (jače) instalcije struje i moj strujomer, to ne bi bila mala investicija, a realno, ne bih dobio ništa u smislu poboljšanja (ili jeftinijeg prevoza gradom). Gužve po gradu su takve, da se ja čak i sa biciklom u ritmu penzionera realno brže krećem po gradu ( od vrata do vrata) neko da ko god hoće sedne u Porsche 911 i da ga potera. EV mi ne bi doneo nikakav boljitak. I dalje bih bio zaglavljen u gradskoj gužvi kao i svi ostali, imao bih isti problem parkiranja kao do sada, i dodatno samo razmišljao o dometu EV-a i gde da ga punim ...

Loganovac

Citat: Capriolo poslato 23.11.2021. - 10:44
...realno, ne bih dobio ništa u smislu poboljšanja (ili jeftinijeg prevoza gradom).

Najjeftinije je biciklom, bilo i biće. Poslednjih decenija je u špicu i najbrže, ne računajući motocikle. Međutim, u odnosu na SUS motore, elektro automobil cenom po kilometru najveću prednost ima upravo u gradskim gužvama.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dejanz

Čini mi se da beše Norveška da EV mogu žutom trakom, besplatan parking, nema putarina, plus za kuću se dobije poseban dodatak od el. distribucije koji odvaja punjenje vozila od ostatka potrošnje tj. za ev je struja besplatna.

bocca

Ljudi tu nema matematike. I da, subvencija jeste simbolična u odnosu na Zapad a i velike su peripetije ostvariti je. Kod nas se verovatno još dugo neće nuditi taj Spring ali i kad se ponudi cena sa sve komplikovanom subvencijom mora biti preko 13000. Bez subvencije to bi bilo baš bolesno skupo. A i ovako je. Kupiš npr hyundai i10, koji je za ovo ozbiljan auto, i doplatiš još za automatski menjač i imaš svu neophodnu opremu za malo preko 11000. I prelaziš npr 15000 km godišnje i to te košta 1100 eura. Sa Springom te košta npr 200 eura. Treba par godina da se uštedi razlika, onda već malena baterija dolazi na zamenu...

papicdu1


slavko_bgd

#29
To u Italiji je cena auta u delovima koje vlasnik sam sklapa.   :Smiley:

Biće da su ispustili neku cifru i da je cena 18300€ a ne 8300€

140000HRK je cca 18920€, jel' tako?