Dačija u Srbiji - način poslovanja

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Nisam siguran da je tako. Svako tržište je bitno. Ne znam koliko je Dačija prodato u Srbiji od 2004, kako se pojavio Logan, ali verujem da je broj negde oko 40000. To nije malo. Kad se uzme koliko je za te automobile potrebno delova, nije malo uopšte. U nekim zemljama se Dačija dobro prodaje, ali u nekim slabo. U Francuskoj ih ima mnogo, u Nemačkoj solidno na broj stanovnika, u Poljskoj ne tako puno, recimo. Hrvatska je manji kupac od Srbije, pa verujem da je tamo odnos prodavca prema kupcu ipak nešto bolji. Nije to sistem eliminacije, koja zemlja je bitnija i koja je veći kupac, to je odnos prema kupcu u našim salonima.

saša61beograd

Ne bih se složio sa ovim.Kakvi god da su naši dileri i saloni,oni žive od prodaje i zadovoljnih kupaca.Mislim da smo svi mi ovde tretirani kao neki siročići od strane Reno-a,kao malo tržište koje u promilima učestvuje u ukupnoj prodaji.Bolje da je nezadovoljan neki tamo Balkanac,nego Gospodin Kupac u Francuskoj ili Nemačkoj.Uostalom,da li je ovo prvi i jedini put da nas ovako tretiraju,u mnogim stvarima?Naši dileri su,kao i kupci,žrtve ove politike.
Dačija nije ono što je bila pre desetak godina,ni tržišne okolnosti,ni sam automobil.Za oko 9-10.000 evra ima bar 4-5 zanimljivih automobila trenutno.Ko nema u radnji robu koju hoću,njemu sledi "doviđenja",ima kod nekog drugog.Danas nema lošeg automobila,sve je to tu negde (i skoro svi na tri cilindra).Meni ime Dačija ne znači ništa posebno,ni u ludilu ne bih pristao na višemesečno čekanje ili bilo kakvo nerviranje za svoje pare.Niti bih za to krivio prodavce u salonu kojima  sigurno nije ni lepo ni drago što su saloni i lageri poluprazni,a kupci nezadovoljni.
Kada bih sada kupovao auto,prvo bih otišao kod Dačije.Ali ne onako odlučno kao 2008.godine.Ja sam u oktobru 2004.godine znao da ću kupiti Dačiju,i zaista jesam,4 godine kasnije.Sada je situacija sasvim drugačija.

Veterinar

Ja ne mogu da krivim nikoga drugog osim prodavca u salonu. Imam loše iskustvo sa prodavcem u salonu.

saša61beograd

To su jadnici koji strepe da ne ostanu bez posla i rade ono šta im korporacija kaže.Dok god ima da se bira,dobro je i ne treba kriviti niži staff.

Elektro

To je sad već neki viši nivo filozofije. Prvo AKO je nekome stalo do posla biće ljubazan, maziće i paziće svaku mušteriju (što ovde nije slučaj), a drugo, ako se kasirica iz maxi-ja (službenica u banci, gospođa na trafici i slično) izdrnda na tebe da li ti razmišljaš o tome da ona radi za neki minimalac ili se možda njen šef iživljavao na njoj... ili jednostavno kriviš direktno osobu sa kojom si imao konfliktnu situaciju? Ne kažem sad da su samo prodavci krivi za sve naravno, ali najblaže rečeno učestvuju u kolektivnom zaj**avanju kupaca...

Ja i dalje mislim da ovde pričamo o ozbiljnim svotama novca i da se gospoda moraju potruditi da zarade svoje plate (ako su zadovoljni njima, ako nisu neka promene zanimanje) i da nam uzmu te novce...

Veterinar

#20
 :ne:

Zar nismo malo tržište i za BMW, Mercedes, Hondu, Ferrero, Trixie, Michelin...? Kod nas je u mnogim firmama tako da se radi onako kako gazda kaže, da se lako ostaje bez posla i da plate nisu na zavidnom nivou. Opet, da li je to razlog da prodavac bude nezainteresovan ili izgovori neistinu? U kiosku u blizini moje radnje radi prodavačica koja me svaki put pita da li želim žvake ili neku poslasticu uz ono što kupujem (bilo da su novine, Bus plus dopuna...), svaki put odrečno odgovorim. Njen zadatak je da ponudi, zadatak dao poslodavac, kao i za jelkice na benzinskim pumpama i sl. Ne smeta mi to. Od načina na koji to izgovara zavisi da li ću ponovo da dođem. To što ona nudi nude i na svim ostalim sličnim prodajnim mestima. Dolazim tu zato što je ljubazna. Tako može redom.
  Do pre nekoliko godina radio sam u vet.ambulanti. Nisam bio zadovoljan niti privatnim niti poslovnim životom. To stranke nikad nisu osetile niti bih to dozvolio. Ne kažem da treba biti glumac, ali klijent nije bio kriv za to što sam bio u fazi razvoda niti za to što su mi primanja bila mala. Ako bih se ponašao prema klijentu kao da je kriv - on bi otišao na mesto gde se oseća prijatno. Tako može redom.

@ Preduhitrio me Elektro

kiconix

Treba sagledati hijerarhiju.
Reno-Nisano Srbija odgovoran hrvatskom gazdi, ovaj opet direktno Renou.
U Srbiji je jedan alfa i omega i on sedi u airport city-ju (da ne spominjem da su vec promenili zgradu u istom kompleksu). Uveli su pre par godina pravilo da za svaki auto koji proda, diler mora da ga kupi pre nego sto dodje do salona.
Licno direktno krivim RNS za ovakav odnos prema kupcu, svi ostali su samo u lancu koji od glave smrdi.
PS. Ako je za neku utehu sveza informacija je da ni Skoda nema test vozila.

jasho

Da potvrdim Kićin post, do sad sam se u dva navrata obraćao RNS putem mejla i nikad nisam dobio odgovor, nakon nekog vremena u iščekivanju da se ovi iz RNS umilostive, odlučim da se obratim RNH koji je iznad RNS, u roku od 24h sam dobijao odgovore i to vrlo profesionalne, toliko o tome, naravučenije pišite RNH!

dekiv68

Ja kada sam kupovao sandero pre nešto više od godinu dana RNS je bio potčinjen Reno-nisan Slovenija a ne RNH. Ako smo pod pomoćnikom komandantovog konja onda nije ni čudo što je tako loš odnos u prodaji (čekanje na vozila, otežana nabavka dodatne opreme, nemanje test vozila i sl.)

jasho

 :hm: moguće da je došlo  do nove prekomande u hijerarhiji ko kome komanduje, ovo je bilo u mom slučaju pre više od 2 godine :ne:

kiconix

Vrlo verovatno da su i u RNH zeznili stvar pa je doslo do smene.
Najveci problem je sto je kod nas sve isto kao i pre 10 i vise godina.
Ovi iznad se menjaju a ovde konce drzi jedan covek. :ne:

Zoran

Na vozila se čeka isključivo zato što zastupnik nema kèša. U BiH vozila na stanju uvijek ima GumaM a često i Beganović Zenica.
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

#27
Nije smetnja tolika što se čeka. Čeka se i u drugim zemljama često. Prijatelji su čekali da im isporuče Volvo 4 meseca u Hrvatskoj, ali je ispoštovan rok, kao i model, naravno. Kod nas je problem što se neozbiljno pristupa prodaji i pored toga što je kupovina novog automobila, čak i iz Dačijinog cenovnog ranga, za većinu porodica u Srbiji jako ozbiljan finansijski poduhvat.
  Da li bi se moglo desiti u nekoj stranoj zemlji da se kupac pozove da preuzme poručeno vozilo koje je navodno stiglo dva meseca pre roka (već nelogično, ali sam se bio primio), da se proda staro vozilo, uplati učešće, potpiše zahtev za kredit, a tek tada kad auto treba da se registruje da prodavac izgovori rečenicu: "Znate, imamo neprijatnu situaciju, jer vozilo u papirima nije ono koje ste uplatili. Vi možete da sačekate dva meseca, jer tada stiže ono koje ste želeli."  Bio je Kiconix sa mnom, ja u svakoj životnoj situaciji moram svedoka da imam.  Skoro svakoj. :laugh1:
  Opet se vraćan na situaciju da kupac kapariše 0.9 Tce sa TNG uređajem, a da mu ne jave iz salona da taj auto neće i ne može dobiti jer se na naše tržište više ne isporučuje.
  Opet se vraćam na dogovore oko besplatnih servisa, kada se deo servisa ipak naplaćuje iako se to u ugovoru ne navodi. Na kraju, održavanje TNG uređaja je takođe uključeno u redovne servisne intervale po servisnoj knjižici (objavio sam skoro fotografije u drugoj temi), pa ne znam zašto se izmišljaju neki argumenti protiv.
  Kad sam na Loganu želeo da zamenim radio, rečeno mi je da to mogu, ali da ne bih izgubio garanciju da to moram da uradim u servisu kako bi se sve upisalo u knjižicu i overilo pečatom. To je koštalo pre 11 godina oko 500 dinara i zaista, u rubrici "Ostalo" u servisnoj knjižici pisalo je "Ugrađen radio" uz navođenje modela i datum sa pečatom/potpisom. U redu. Nije smetnja. Zašto se ne upisuje zamena fabričkih dizni zamenskim?
To sve što sam napisao, to nam ne rade u Rumuniji, Hrvatskoj, Sloveniji, nego ovde, kod nas. Visina plate zaposlenih u RNS mreži nema veze sa tim.

Edit: Kupio sam u martu 2006. godine svog prvog Logana. Pozvao brata i tatu da doputuju da mi prave društvo prilikom preuzimanja automobila. Tada je lager bio veći nego sada, kupio sam ono što sam želeo na licu mesta, uz prethodnu najavu (dan ranije, zamolio sam da se ugradi Zeder, kako bi bio uključen u cenu). Pitao sam da li za keš mogu da dobijem bilo kakav popust, rečeno mi je da ne mogu. Dobro, i to je u redu, naravno, jer cena je cena. Platio, završio papirologiju, prodavac uzeo ključeve, poveo nas trojicu na parking iza salona. Otvorio auto, ubacio ključ u bravu, pokazao kako i da sve radi kako treba, izvukao ključ, zatvorio vrata auta. Pruža mi ključ i izgovara:" E sad da me počastite. To je red tako, da Vas ne bije maler.".  Možda je red, ali mi došlo da ga žvajznem.  :ne:

Elektro

Ne verujem ja da je problem u tome što RNS drže Hrvati ili Slovenci ili ko god. Prilično sam siguran da je problem samo i isključivo kod nas (našeg rukovodstva), jednostavno ih boli uvo, a taj bol u uvetu se onda vrlo brzo širi i na menadžere, servisere i prodavce. Niko ne radi na procenat i dobiće istu platu ako prodaju 20 kola mesečno ili ako prodaju 3... A glavešine opet imaju pristojnu platu i umesto da gledaju da izmuzu što više para oni uživaju u mesečnim primanjima u nekoj fotelji...

U stvari, ovde sam napisao jedan od najvećih problema u Srbiji a ne samo u RNS (nažalost).

Mali off: Nije ovo problem samo sa Dačijom ili sa Renoom, Škoda nema test vozila (kiconix reče), Lada nema servis bukvalno nikakav, tako da džaba garancija... Možda treba razmisliti koliko smo mi uopšte tržište za kupovinu novog automobila, jer za istu cenu kao preko grane dobijamo neuporedivo lošiju uslugu, više nerviranja i neizvesnosti, manju sigurnost i pouzdanost. Sva sreća pa ovo još uvek nije dnevna praksa već izolovani slučajevi, ali s obzirom da se ništa ne radi da se takvi slučajevi spreče...

Boqy

Nedavno je isporučen jedan Sandero koji nije bio u poručenoj opremi, to im je izgleda standardna fora.
Ja sam gotovo siguran da nema šanse auto iz fabrike da izađe u pogrešnoj opremi pod unapred dobijenim brojem šasije.
Zaključak, ne uplaćujte ništa dok vam ne pokažu auto.