TNG potrošnja Logan/Sandero/MCV 1.6 - 8v

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Ima i toga. A ako ćemo u detalje, Zoran je jednom pomenuo i temperaturne razlike, koje takođe mogu da utiču (znate ono: hladniji ili topliji podzemni rezervoar, ujutro ili popodne, gas se u rezervoaru vozila manje ili više zagreva i time povećava zapreminu...). U svakom slučaju, potvrđene su razlike u kvalitetu a time i potrošnji gasa od pumpe do pumpe, od cisterne do cisterne na istoj pumpi... Ali recimo uvek kad sam sipao gas na pumpi Nais trošio je bar 1L manje  u proseku... Takođe, pri odlasku na okupljanje u Sisku ni 170km/h (dok sam pratio mlađanog Daria) nekih stotinak kilometara nije značajno podiglo prosek potrošnje koji je za taj rezervoar bio 8,6 po boardu, odnosno stvarnih oko 9,5 L/100km.
Ipak, dobra stvar kod gasa je što se razlika ponajviše manifestuje kroz povećanu potrošnju (oće i filter ranije da zaprlja, ali to je sitnica), a ne kao skenjavanje vitalnih delova motora, što nije redak slučaj kod common rail naftarica.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

srdjoni

Ja merim bukvalno od praznog do praznog rezervoara. Znam koliko sam litara sipao, anuliram brojač i vozim dok se boca potpuno ne isprazni i zapišti. Pretpostavljam da pouzdanijeg načina nema, a nadam se da instalaciji to ne smeta...
Homesick for a place you've never been...

bmiillan

kod mene plovak ne tandrce vec samo napravi cak i toliko smanji punjenje rezerovara da bi se recimo litar
punio par minuta. sigurno je da male razlike postoje, tipa stalo je u prazan rezervoar 30 ili 31 litar. medjutim
razlika od pet litara ne moze da nastane zbog toga vec iskljucivo zbog loseg gasa. sto se tice potrosnje preko
120 km/h, prosle godine sam isao do beca i malo po evropi, kada sam se kontrolisao i isao 110 - 120 km/h nije
mi prelazio 10 litara gasa (uglavnom se kretalo oko 9 - 9.5. pri brzini 140 - 150 (150 je goranja granica udobne
voznje u stepwayu bar za mene) znao je da potrosi i 11 litara ali nikada do sada nije trosio 15 litara na sto
kilometara (hvala lukoilu sto sam saznao da je i to moguce). verovatno je po austriji i nemackoj kvalitetniji gas.

ranije sam imao legancu 2000 kubika 16v 133 ks (naravno na gas) pri brzinama od 180 do 200 nikada nije presla
potrosnju od 14 litara gasa na sto kilometara. sada sem stepwaya imam i pezo 306 1.8 16v 110 ks i on mi nikada
nije trosio preko 12 litara gasa pri brzini 160 do 170 km/h. (uzgred budi receno na pezou je isto uredjaj lovato
kao na stepwayu, na leganci je bio tartarini uredjaj)
nemoj na silu uzmi veci cekic

Andrix

Stigoh s puta. BG/Berane/Becici i nazad prosek 8 l/100 km, vecinu sa klimom i voznjom od 60 do 80 km/h.Rekao bih da je to odlicno.Auto opterecen sa 2 odraslih, pun gepek a i zadnje sediste.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

jasho

Sipan gas u Kotoru do vrha  37l (Vuk petrol) poništen brojač na 0, trasa Kotor-Risan-Vilusi-Nikšić-Šavnik-Žabljak-Pljevlja-Prijepolje-Zlatibor (pauza pravljena)-Užice-Čačak-Rudnik-Topola-Mladenovac-Bgd.
Gasa nestalo na 480 km, bukvalno kilometar pred ulaz u Topolu!!!  S obzirom na teren ... :aplause: :lazy:

Ljuba82

Poslednjih 70l, predjeno 813 km ili 8,6 litara prosecno (15% grad, 15% auto-put, ostalo otvoreno). Sve zadovoljniji!

hobbista

Pre dva meseca Slavko mi je pretresao i sredio mapu TNG. Od tada mi je potrošnja smanjena (mereno na 2 rezervoara - oko 800 km), a razlika potrošnje u odnosu na ono što kaže BC sada je uglavnom oko 5%.
Zatim je odrađen chip u Kovačici, i potrošnja je ostala u granicama 10-11 l TNG/100 km gradske vožnje u zimskim uslovima :lux:

Obzirom da su obe stvari urađene u roku kraćem od mesec dana, nisam siguran koliko je chip uticao na smanjenje potrošnje  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

slavko_bgd

Nije uopšte isključeno da se čipovanjem smanjila potrošnja. Podešavanje plina nije moglo ni da je poveća ni da je smanji u nekoj primetnoj meri. Možda malo u onim režimima koje si video kad smo se vozili i kad smo probavali auto, ali opet kažem ne nešto značajno jer ubrizgavanje plina direktno zavisi od ubrizgavanja benzina...

jasho

#83
Malo švrćkao po europskim autoputevima, sipano oko ukupno oko 200l gasa tj 33l gasa po rezervaoru, prosečna brzina 120-130km, autonomija oko 340-350 km, što mu dođe 9,4-9,7 l/100km, problem je nepostaojanje pumpi duž autoputa u Austriji i Mađarskoj, tačnije ima jedna ni izlazu iz Mađarske kod granice austrijske (ali lupaju po ušima cena 1 evro za forinete odnosnoo 1,15 za evre, ali dođe na isto jer evro u menjačnici menjaju po 260 forinti,(zvančni je 291)), i u povratku sam provalio jednu Agipovu  15 km pre budimpešte da ima LPG , ali ne i da ima sa kontra strane prema Austriji (možda i ima?!), Na austrijskoj strani nisam video nigde da na autoputu da ima LPG.
Hvala Keki na savetima još jednom!!! :ziveli:

Andrix

Da se i ja dodam na temu, cini mi se otkako je pocela ova zima auto mi sve manje trosi. Sa nekih 11.5 l/100 stigoh do ispod 10 l/100, tome verovatno doprinosi i zimski TNG a i duze vreme zagrevanja kola za koje vreme se vozi na benz...sipam na istom mestu i do punog, pa verujem u svoje proracune
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Loganovac

To sigurno utiče, što više voziš na benzin manje plina potrošiš. Prava računica treba da uključi oba goriva, verovatno bi se složila sa logikom...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

ili sacekaj na parkingu da prebaci na tng

Andrix

sacekam da malo radi u mestu pogotovo ako je minus, ali posle oko 1 km voznje prebaci na gas
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Keka

#88
Malo duza voznja na benzin prija benzinskim diznama i produzava zivotni vek komponenti za TNG.

Prebacivanje na gas ispod 40 C skracuje zivotni vek komponenti.

Svima neka ljuta guja u novcaniku za sitne novce.

Nego da se vratim na temu: 300 km gradske voznje sa mnogo hladnih startova i kratkih relacija i 160 km medjugradske voznje brzinom oko 100 km/h. Ukupno 460 km.

Potroseno 40 litara gasa i 6 litara BMB.

Prosek 10,0 l/100 km
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Andrix

to bi u din bilo oko 1070 din/100 km, pa preracunajte koliko je din/100 km dizela, ja bih rekao da je cena vrlo slicna, ne uzimajuci u racunicu registracije, servise....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari