DIY blokada motora

prethodna tema - sledeća tema

roolet

Dragi drugari, sve sam ugradio, nije bas sve islo po planu (polomio mi se reed rele, nisam ni znao u cemu je problem dok nisam pola lemova razvalio da pogledam)...

Treba mi hitno pomoc - provodnici pumpe gorica koji idu kod vozaca, ako moze neko da mi nadje shemu, ja ne znam, hvala


Kad sve ugradim bice malo fotomaterijala

nik

Citat: nik poslato 16.02.2015. - 15:05
... i moj ti je savet da ne pišeš više posebno o pozIcijama postavljanja, uzimanja napona i td. Džaba ti pos'o, ako ga objaviš ovde. Može na kraju prikaz funkcionisanja u vidu kratkog filmića bez prikaza pozicije reed releja.
:ziveli:

Jesi li skinuo materijal sa linka koji sam postavio? Uradi to pa ću da ti objasnim kako da nadješ sve što ti je potrebno I izabereš šta da isključiš i mesto gde da napraviš prekid voda bez da zna ceo forum I internet.

roolet

#77
Nik, imam semu instalacije, ali ne mogu da se snadjem, treba mi provodnik od pumpe ka osiguracima levo kod vozaca,
Mislim da je to ovaj 3N, ali ne znam da ga prepoznam negde ovamo kod vozaca,
SOS!   :write:



Na crnom poklopcu (okruglom) rezervoara imam cetiri kabla, nijedan nice crveni, da nije neki od tih?

Keka

Ti bas ne odustajes. Proci ces kao onaj sa karavanom u Majstorskoj radionici.

BA, BA, JA, NO, OR, MA, OR su skracenice za boju kabla. Verovatno na francuskom. http://french.about.com/library/begin/bl_colors.htm
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


roolet

Dzaba, cak i da jeste neki od ova 4 kabla, oni se posle R2 ukljucuju u svezanj kablova debeo ko ruka,
Po svim ovim chitabima koje imam, ne znam ni da li je pumpa za naftu u sklopu budzevine na rezervoaru (rezervar, sto bi reko Mirko Alvirkovic),
Hajde ljudi, pomozite drugu svom da ne bude

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


roolet

#81
Keka, izgleda da ti ovo sunce ne prija :doh:
sve sam ugradio, je l treba tinjalica da mi gori na prazno  :lau:

ps
razmisljam da napravim serijsku proizvodnju: Имобилајз д.о.о.

nik

#82
Ovo ti i nije baš neka preporuka za privatni biznis sa strujom na kolima.  :Smiley:
Citat: roolet poslato 18.02.2015. - 17:11
Da li otpornik ima smer montaze, ili je uniseks leva i desna strana (one sare su razlicite, ide jedna tanka crvena pa dve debele, pa jedna zlatna)?

Šalim se malo  :to:

Boju provodnika ti označavaju ona dva slova, kao što reče Keka


Brojevi i slova pre su šifra veze (npr, sa tvoje šeme 3N-JA znači veza 3N-žuta (jaune - fr.)

Imaš ostalo na PP.

roolet

Hvala svima, Nik-u,
Posto mi on mnogo pomaze u ovom trenutku, preko PM, predlazem da kad jednom zavrsim sve, napravimo rekapitulaciju citave price i ostavimo kao prociscenu temu na forumu, za one koji bi da urade slicno,
Javljam se sa finalnim proizvodom!
Pozzzz

roolet

#84
Dragi drugari, dosli smo finalnog produkta. Hvala svima koji su mi pomogli (Nik, Ziki the, Loganovac, Peja...). Takodje, hvala svima koji su mislili da je pametnije popiti pivo nego se maltretirati ovim stvarima, sada mislim da su bili u pravu (hvala, Keka :laugh1:)
Zbog diskrecije, necu moci sve da objasnim, kome bude trebalo, neka mi pise na mail, rado cu odgovoriti.

U kratkim crtama objasnicu sistem zastite koji smo zajedno osmislili. Sistem se napaja sa stalnog napona, konkretno kod mene struja je uzeta u kabini. Potrebno je konsultovati softver kako bi se naslo pravo mesto uzimanja napona. Aktivacija sistema (sistem je aktivan kada auto moze da se upali) vrsi se magnetom, taj mali magnetni prekidac propusta struju na vecem releju koji je takodje skriven u kabini. U mom slucaju on je fizicki vema odmaknut od magnetnog prekidaca, sto implicira razvaljivanje pola auta i vucenje kablova, kasnije njihovo skrivanje. Taj relej salje dalje struju na isti takav relej koji se nalazi u motornom prostoru i on vrsi prekid/ukljucenje uredjaja bez koga nema paljenja.

Kada se zavrsi voznja, sistem se stavlja u pripravnost prostim stiskanjem dugmeta, tj. tastera koji se nalazi u kabini i nije narocito skriven. Cak i u slucaju da se sistem razvaljuje po segmentima, nije moguce onesposobiti ga i upaliti auto.

Sve u svemu, sama ugradnja blokade je (ispalo je na kraju) prilicno veliki posao, ali ne toliko po obimu koliko po pipavosti, recimo samo provlacenje kablova iz kabine u motor je komplikovano, ukoliko necemo da busimo fajervol ili negde lim, pa da rizikujemo curenje vode ili neku drugu stetu.

Kabl sam na kraju provukao vecim delom kroz fabricku izolaciju, potpuno je nevidljiv spolja, a tamo gde nije moglo da se provuce, navucen je odgovarajuci termoskupljajuci burzir i dodatno je zasticen kabl. Takodje, napomena je da se uzima sto kvalitetniji kabl, oni crnocrveni zvucnicki su dosta osetljivi, prakticno - izolacija se skida lako, moze i noktom, takodje lako pucaju na istezanje.

Povezivanje na masu potrebno je uraditi uz konsultaciju prateceg softvera, mada sam ja mesto za povezivanje pronasao i vizuelnim pregledom. Potrebno je staviti papucicu, ja sam nakacio mesinganu, radi otpornosti na koroziju.

Ovde je finalna shema blokade. Ovo sigurno moze drugacije i jednostavnije. Ako bih sada istu pravio za drugi auto, izbacio bio relej br. 2, i isao bih samo sa jednim relejom. U tom slucaju potrebno je da relej koji vrsi prekid bude sto blize mestu prekida.

Jos da napomenem, ukoliko se proba paljenje dok je sistem neaktivan, auto izbacuje gresku ,,injection fault", sto mi nije preterano drago, ali drugacije kod renoa nije moglo. Greska se ukida sama posle kratnog vremena.

Za sve koji bi hteli ovo kod sebe da ugrade, saljem sva pojasnjenja preko PM.

Ako admini hoce, mogu slobodno da brisu nesto od postava u ovoj temi. Jos jednom HVALA svima i veliki pozdrav!  :aplause: :aplause: :aplause: :aplause: :aplause: :aplause:

https://www.youtube.com/watch?v=QwvGXGOwQPI&feature=youtu.be

ppejic

#85
Prekidao si napajanje motora pumpe?

Edit: Mozes uraditi i mali paralelni "alarm", da diže buku ukoliko se pokuša startovanje motora pre provlačenja magneta. Taj "alarm" ne bi imao nikakve veze sa postojećim u kolima :) Momenat iznenađenja  :whistling:

roolet

Citat: PPejic poslato 28.02.2015. - 15:09
Prekidao si napajanje motora pumpe?

Edit: Mozes uraditi i mali paralelni "alarm", da diže buku ukoliko se pokuša startovanje motora pre provlačenja magneta. Taj "alarm" ne bi imao nikakve veze sa postojećim u kolima :) Momenat iznenađenja  :whistling:


Nema sanse vise ni ulje da mu promenim  :ziveli:

Nisam prekidao pumpu, tj. jesam, ali sam samo napravio stetu, verglanje je bilo moguce, kao i - necete verovati - paljenje.

Loganovac

Citat: Loganovac poslato 15.02.2015. - 10:42
Ipak, pitanje je da li su te dve sekunde bez pumpe za gorivo krucijalne, mo'š se desi i da kresne?  :ces:

Ipak, iako je upalio, morao je ubrzo da se ugasi, zar ne?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

roolet

Veruj mi - radio je najmanje 15 sekundi i onda sam ga ugasio, ne znam da li bi se i kada sam ugasio. Mozda vuce vakumom gorivo?

ppejic

Citat: roolet poslato 28.02.2015. - 15:31
verglanje je bilo moguce, kao i - necete verovati - paljenje.

Ovo je interesantan podatak.
Mislio sam da ukoliko ne postoji pritisak (ne radi pumpa) u sitemu za dovod goriva, da nece zaverglati.
Ako je zaverglao i upalio... pada mi na pamet da si nesto pogresno povezao, tj. prekidao.

A možda grešim u svemu napisanom.