Dragi prijatelji, forvardujem jedan post sa foruma na kome vise nema tih shema i crteza,
Da li neko ko se razume u elektroniku moze i ima volje da rastumaci ovaj sistem ,,imobilajzera", tj. da malo priblizi nama laicima, ucinilo mi se kao zanimljivo sa stanovista raznih zastita koje ugradjujemo u svoja vozila. Ako neko moze da objasni kako bi se izvelo i povezalo, koji relei treba da se kupe, bilo bi SJAJNO! Ako ne, barem je zanimljivo za citanje. :too: Evo celog teksta, pozzzz
/.../
Ukoliko posjedujete malo znanja u oblasti elektronike i imate lemilicu, možete u mnogome povecati sigurnost svoga vozila, bez korišcenja velikog broja djelova i unaprijediti svoj sistem zaštite vozila.
Od potrebnih djelova Vam treba:
-12v standardni relej za auto
-12v Double Pole Double Throw (DPDT) relej
-12v LED dioda
-reed switch
-mikro-taster
-mali magnet
-kucište za magnet
Sve ove delove možete naci u bolje opremljenoj prodavnici opreme za elektroniku.
Kljuc za ovakav sigurnosni sistem je ništa više nego obican mali magnet, izvadjen iz nekog malog zvucnika, koji bi najbolje bilo ubaciti u daljinsku jedinicu nekog pokvarenog alarma, jer tako ostaje sakriven i sakriva njegovu glavnu namjenu.
Posted Image
Sada dolazimo do glavne prednosti ovoga sistema zaštite. Za razliku od obicnih prekidaca, koji moraju biti fizicki dostupni (opipljivi), prekidac kod ovoga sistema zaštite pokrece gore pomenuti magnet i kao takav, može se staviti na bilo koje mjesto u vozilu preko koga se nalazi plastika. Pošto je prekidac postavljen iza plastike na tabli ili centralnoj konzoli on nije vidljiv i to je glavna prednost ovoga sistema zaštite.
Posted Image
On funkcioniše tako što kada mu se u blizini nadje magnet, prekidac reaguje tako što zatvara strujno kolo koje prolazi kroz njega.
Za aktiviranje sistema se koristi mikro taster. On može biti vidljiv i dostupan, jer kradljivac ga može stiskati, prespojiti išcupati, ali nece imati nikakve koristi od toga.
Posted Image
Kada ga pritisnete, LED dioda bi trebala da zasvjetli i time oznaci da je sistem aktivan. Takodje ta LED dioda Vam signalizira kada udjete u vozilo da je sistem trenutno aktivan i da ga treba iskjuciti.
Šema celog kola je na sledecoj slici, kliknite na sliku kako bi ste je uvecali.
Posted Image
Kako radi ovaj uredjaj ?
Kada DPDT relej nije aktivan (nema napona na njegovim namotajima), on povezuje LED diodu koja ce usled toga svjetleti. U isto vrijeme on prekida napon ka standardnom releju za auto, ciji su krajevi spojeni na vezu paljenja vozila, tako da u tom trenutku nije moguce upaliti vozilo
Posted Image
Ukoliko dodje do skidanja klema sa akumulatora u želji da se zaobidje ovaj sistem zaštite, LED dioda ce prestati da svijetli, ali ce pozicija DPDT releja ostati nepromjenjena I time nastaviti da štiti Vaše vozilo.
Kada želite da upalite vozilo, magnetom prelazimo preko mjesta iza koga se nalazi reed prekidac. Prolaskom magneta pokraj njega, njegovi kontakti ce se zatvoriti, omogucavajuci pri tome prolaz napona ka DPDT releju I njegovu aktivaciju. Pri tome on ostaje aktivan I nakon što se kontakti reed prekidaca otvore. DPDT relej je tada zadužen da proslijedi dalje napon do standardnog releja koji njegovom aktivacijom zatvara strujni krug veze paljenja vozila I vozilo tada možete upaliti.
Pritiskom na mikro-taster prekida se strujno kolo i kontakti DPDT releja se otvaraju, pri cemu se pali LED dioda I kolo je aktivno.
PAŽNJA mikro taster bi trebali da stavite na neko mjesto koje nije dostupno na dohvat ruke, jer pritiskom na njega u toku vožnje ce kao rezultat dati gašenje motora.
/.../
Imam je za ovo objašnjenje - paranoja!
Svaka Dacia opremljena je imobilajzerom, jer bez prisustva ključa sa RFID tagom u blizini boš brave nije moguće pokrenuti motor. Naravno, nema tog sistema koji se ne može provaliti i zaštite koja se ne može prinudno aktivirati ili zaobići. Kradu se mnogo skuplji i komplikovanije zaštićeni automobili, što ne bi Dačije? Iz tog razloga, straha i nesigurnosti, ljudi pribegavaju nestandardnim dodatnim obezbeđenjima, koja će zasigurno provalniku otežati posao, daleko od toga da će onemogućiti, obijači o tim sistemima znaju sigurno više od onih koji ih ugrađuju. Moj je stav da nema sile da ugradim u auto bilo šta što će predstavljati dodatni rizik za pokretanje ili, što je još gore, neželjeno zaustavljanje motora u toku vožnje. Da dogradim reed rele i postavljam magne na skrovito mesto da bih se vozio??? :fiju:
Dakle, ne branim nikom da karabudži takve stvari ako će mu to omogućiti da mirnije spava, ali treba biti stručan i iskusan u tim stvarima i realno proceniti rizike, sa obe strane.
Je l koristis neku vrstu zastite? Nisam ja mislio na daciju, vec iskreno na megana 2ku, caletovog. Ali eto...
Megan 2 ima karticu - vrlo slična stvar.
Od dodatnih zaštita koristim alarm, a prvih 5 godina koristio sam kasko osiguranje.
ta zaštita sa megnetom je odavno poznata i nije loša jer može da se sakrije ispod table ili tapacirunga i vrlo teško se pronalazi. svakako treba zaštiti auto na još neki način (osim farbričke zaštite), bez obzira da li je to alarm, mehanička zaštita ili nešto treće (pit bul ili anakonda na zadnjem sedištu) :Smiley:
megan sa karticom se krade bukvalno za 30 sekundi, zato većina osiguravajućih kuća neće kasko da ga osigura ni za kakve pare.
svaka zaštita može da se onemogući samo je pitanje vremena, ako lopovu treba dva minuta da odveze auto verovatno će to i uraditi, ako mu treba deset minuta i više verovatno će odustati, ima pored automobila koje će odvesti za manje vremena
Evo danas sam uspeo da izmestim OBD konektor, tj. da ga zamenim nestandardnim. Ako ima neko ko poznaje ekektroniku neka bude drug i razradi resenje iz provog posta, a ja bih to ugradio i sliknuo. :hihi1:
Podržavam temu i filozofiju.
Kome treba naći će način, ko misli da mu ne treba, ne treba mu, ali hvala na podeljenom mišljenju.
Sve što je nestandardno, što nije alarm (koji god da je, u masovnoj je prodaji i zna se kako ga onespsobiti) pa i onaj od 300E, zbuniće i odbiće lopova. Zašto da gubi vreme, em rizik postaje veći, em je mogao za to veme da ojadi drugog...
Paranoičan nisam, ali zaštita imovine nikada nije na odmet, pogotovo jer znam kako sam je teško stekao.
Ovaj patent sa magnetom sam imao na golfu 2 pre 15 god. Ugradjen u alarm servisu, i nosio se mali magnet na privesku od kljuceva, samo se prevuce preko mesta na tabli ispod koje je bio postavljen mag.prekidac, cuje se klik i tek onda pali auto....
Je l zna neko nekog ko bi mogao da nam razradi shemu povezivanja, placam pivo :dobro:
Evo. :ziveli:
(http://s16.postimg.org/n3nj9awkh/image.jpg) (http://postimg.org/image/n3nj9awkh/)
E pa Ziki_the elektricar, legenda si, ali moras da rastumacis, ja ne znam ovo da prevedem u realnost, a znam da busim komandnu tablu i da lemim zice. Znam cak i termno buzir da navucem i stegnem. :lau:
Npr. vidim da vuce struju sa +, sta znaci ovo dole, gde mu je -,
Sta mu je ovo gde pise SW,
Kakva su ovo torpeda kod ,,komande paljenja"?
Otpornik?
Ja mogu da odem do mikroprinc-a i da mi daju ove komponente...
Da prostis, ako ne razumes ovu shemu, onda nemoj da cackas.
Ja bih stavio i osigurac na dovod struje sa akumulatora, ako se ne uzima od nekog drugog potrosaca.
(http://s13.postimg.org/g0aahe6zn/image.jpg) (http://postimg.org/image/g0aahe6zn/)
Ako ti je jasnije malo probaj sam, ako nije onda potrazi pomoc oko povezivanja od nekog ko zna malo oko elektronike ili elektrike.
U prvom nacrtu led je pogresno postavljena.
Moze osigurac i bolje bi bilo da ga stavis. :to:
Zahvaljujem, sto - ja bih se usudio da ovo realizujem, oticicu do specijalizovane radnje da uzmem sve delove pa kad bude lepo vreme da napravim. Zna li se koja jacina magneta je potrebna za aktiviranje ovog relea i (Keka) koja jacina osiguraca izmedju akumulatora i ovoga?
Osigurac 1A, ne treba jači... magnet empirijski utvrditi.
Moram jos malo da gnjavim - sta je rele za paljenje, je li to fabricki u autu ili moj koji stavljam, i jos - kako ovaj sistem u stvari prekida mogucnost paljenja, na sta se spaja? da li na taj rele ili nesto drugo?
Ja ti lepo kazem ne diraj ili plati nekome da uradi. Napravices cirkus.
Citat: Loganovac poslato 29.01.2015. - 22:55
Dakle, ne branim nikom da karabudži takve stvari ako će mu to omogućiti da mirnije spava, ali treba biti stručan i iskusan u tim stvarima i realno proceniti rizike, sa obe strane.
(http://s11.postimg.org/6wdlzq3kf/sema_paljenja_Logan.jpg) (http://postimg.org/image/6wdlzq3kf/)
Evo ti pa se zanimaj.
Ovo je šema za Logana. Prekid praviš na provodniku sa brave na anlaser, ako hoćeš njega da isključiš. Ako hoćeš može i nešto drugo, npr provodnik sa senzora radilice ili nekog dela elektronike, ali ovo nikako ne preporučujem. Kod Logana su ti ovi svi provodnici dostupni u kabini oko stuba volana, ali moraš da vodiš računa o prikrivenosti prekida i sklopova jer taj deo (plastičnu oblogu) lopovi demontiraju (kidaju) pri pokušaju paljenja.
Kod Megana je mnogo veća za**bancija jer nema klasične brave za paljenje, već signal sa prekidača za startovanje gde je i kartica ne pali ništa, već samo daje "odobrenje" ECU-u da startuje motor. Kod njega bi morao da pronadješ provodnik ka releju anlasera ispod haube i tu da napraviš prekid.
Nema secenja, odmah kod brave izvuci originalni provodik iz konektora brave, nastavi buksnom na novi, "prošetaj" novi provodnik do mesta gde ti je zaštitini relej, pa vrati na bravu.
Pozdrav od Peje
uh, sad ste me zabrinuli, radi se o meganu 2, znaci nema brave. mislio sam da vezem na senzor radilice. moram da razmislim.
Možeš prekinuti i napajanje pumpi za gorivo, ne radi pumpa, neće ni da upali, a kod novijih auta ni da zavergla :)
mislis pumpa na rezervoaru?
Da, na našim vozilima tamo se nalazi pumpa za gorivo.
Narode, hvala svima koji su se ukljucili,
Pitanje - moze li da se ugradi rele koji se aktivira magnetom na provodnik od pumpe goriva (na rezervoaru), da li mu je dovoljno to napajanje sa tog voda i da li mu treba jos neka dodatna zastita u vidu osiguraca?
Shema ostaje ista, samo sto ne prekidas pobudu za anlaser, vec napajanje pumpe za gorivo.
Cackam danima ovu stvar i shvatio sam da ne mogu da izvedem, iz raznih razloga.
Imam novu ideju - hocu da napravim prekid senzora radilice, dovucem te provodnike u kabinu i tu nabacim prekidac, najbolje bi bilo na magnet (lakse bih ga sakrio), sa lampicom koja gori kada je sistem aktivan (ona bi se negde diskretno videla). Pitanje - postoji li rele koji se sam ponisti kada se ugasi auto, tj. neki napon (da izbacim dugme za aktivaciju), i moze li se ovo izvesti bez kacenja na akumulator? Hvala svima
Znaci, cale dodje, prinese magnet odredjenom mestu, lampica se ugasi, sistem je deaktiviran, moze da kreshe :) Eh ti penzioneri...
Ugasi auto, sitem se aktivira, do sledeceg kresanja.
Sve ti je vec dato u prethodnim odgovorima.
Sve to mozes da pogonis i na nezavisnu bateriju, ali licno mislim da je to nepotrebna komplikacija.
Malkice prerađena shema nalazi se u prilogu. Magnet služi za aktivaciju (kad misliš da pališ motor, tada i LED treba da sija), a taster više nije potreban, može da se izbaci ako se napajanje uzme sa boš brave ("kontakt struja" u žargonu), naravno preko osigurača koji može da bude na samom kablu u odgovarajućem kućištu. Kad ugasiš motor rele otpusti pa je za paljenje motora potrebno opet ga aktivirati magnetom.
Rele očigledno ne mora da bude DPDT, što se kaže dva preklopna kontakta ili 2xNO/NC, već su dovoljna dva NO (radna) kontakta, odnosno DPST.
Bravo, hvala ti,
Jos cu malo da vas gnjavim,
Posto je megan 2 u pitanju, on ima karticu, na koju bravu si mislio? Moze li sa START dugmeta? Posto on zavergla cim pritisnem, nema vremena za magnetic. Moze li sa osvetljenja kabine, ono se pali kada se ulazi, nema sanse da se izbegne, osim ako udje kroz prozor?
Mozes li mi na sajtu http://www.mikroprinc.com/proizvodi/index.php oznaciti koje komponente treba da uzNem :lux:
ps
svasta znam da dundjerisem, uglavnom sa srecnim zavrsetkom, ali struju ne znam, ali ne mogu da poslusam Keku da se ne bakcem :gun:
Malo sam se prebacio, prevideo sam da pitaš za Megana. Ne znam kako izgleda shema kod njega, ali trebalo bi naći signal kojim se daje dozvola rada motora kad je kartica na mestu, ne može sa START dugmeta.
Što se tiče specifikacije komponenata, uradiću ti čim stignem, sad sam malo u stisci sa vremenom. Međutim, pre toga bi trebalo elaborirati pređašnju problematiku, odnosno pronaći konačnu varijantu.
Ok, nije zurba,
Evo sta sam smislio, vuce struju sa osvetljenja kabine (znaci, sistem se uljucuje kada se otvore vrata), ali bih izbacio lampicu, jer ona pokazuje da se sistem aktivira po otvaranju vrata, sto ce reci, teoretski, ako skine napajanje tog relea, automatski je skinuo blokadu, jesam li u pravu? Upravo zato bih da zibegnem struju sa akumulatora, jer bi skidanjem te zice sa njega sitem bio deaktiviran, je li tako?
Ako govorimo o mojoj poslednjoj shemi, sistem se napaja u tački koju sam označio sa "kontakt sa brave", neaktivan je sve dok se reed releu ne prinese stalni magnet čime se aktivira i ostaje aktivan sve dok se ne isključi kontakt brava. Posle toga Jovo nanovo. Međutim, ako bi ga napajao zajedno sa sijalicama imao bi sledeću situaciju:
- mogao bi da ga aktiviraš samo dok sijalice svetle
- čim se ugase sijalice gasi se i motor (sistem se deaktivira)
Inače, moram da priznam da i pored najbolje namere ne razumem šta si napisao u prethodnom postu, ali ako se skine napajanje relea sistem je u blokadi, dakle nema paljenja auta jer je prekinut signal senzora radilice.
upravo to nisam razumeo, da je sistem neaktivan - znaci nema paljenja, je li tako? treba da smislim odakle da dovucem struju i odmah se bacam na posao. definitvno je ovo sistem koji hocu da ugradim. kad stignes, baci pogled na one elektrokomponente :aplause:
da li se ovaj rele svaki put resetuje u polazni polozaj, tj. da li moram da ga aktiviram, ili je radnja magnetom samo u slucaju aktiviranja sistema?
Tako je, neaktivan sistem, neaktivno rele (bez napona na špulni) - nema paljenja. Aktivira se magnetom i ostaje aktivan dok ne isključiš kontakt struju, odnosno izvadiš karticu ili šta već.
Citat: Loganovac poslato 10.02.2015. - 12:56
Ako govorimo o mojoj poslednjoj shemi, sistem se napaja u tački koju sam označio sa "kontakt sa brave", neaktivan je sve dok se reed releu ne prinese stalni magnet čime se aktivira i ostaje aktivan sve dok se ne isključi kontakt brava. Posle toga Jovo nanovo.
Evo liste delova, izbor sa traženog sajta:
rele (http://www.mikroprinc.com/proizvodi/elektromehanicke-komponente/rele/rele-12v/r-f41.52-12v-12v-8a-2x-m-r/index.php), reed rele (http://www.mikroprinc.com/proizvodi/elektromehanicke-komponente/rele/rele-reed/reed-kontakt-14x2.2mm-0.5a-10w/index.php), osigurač (http://www.mikroprinc.com/proizvodi/pasivne-elektronske-komponente/osiguraci-i-kucista/osiguraci-stakleni-5x20/osiguraci-stakleni-5x20-tromi/t-4a-5x20/index.php), kućište osigurača (http://www.mikroprinc.com/proizvodi/pasivne-elektronske-komponente/osiguraci-i-kucista/nosaci-i-kucista-osiguraca/kuciste-za-osigurac-5x20-kablovsko-crno/index.php), LED (http://www.mikroprinc.com/proizvodi/poluprovodnici/optoelektronika-i-displeji/led/led-okrugle-3mm/lo-3-g-800mcd-45-3004upg/index.php), otpornik (http://www.mikroprinc.com/proizvodi/pasivne-elektronske-komponente/otpornici/fiksni-otpornici/otpornici-carbon-film/otpornici-carbon-film-1/2w-5/rc1/2-2k2/index.php)
Bravo legendo! Cim nadjem vreme za ovo, krecem.
Mogu li umesto ovog osiguraca i kucista da ubacim onaj plasticni ili onaj mini plasticni? Je l presek kablova bitan, koja snaga?
Ova led lampica pise da je napon 2,8-3,6 V, moze li ona na ovih 12V?
Ovo kućište je zgodno jer ide na kabl. Može bilo kakvo drugo, ali gledaj da ga ugradiš što bliže mestu odakle uzimaš napajanje (označeno sa "kontakt sa brave"). Presek kablova koje dodaješ nije preterano bitan, bilo koji auto kabl sa odgovarajućim kvalitetom izolacije, preporučujem 0.5 do 1mm2. Za LED se ne sekiraj, tu je onaj otpornik da ograniči struju na potrebnu vrednost, napon će na njoj biti taman koliko tu i piše. I da podsetim, LED radi dok je sistem aktivan, dakle kad si uspostavio uslov da možeš da upališ motor, i dalje dok ima kontakt struje (dok ima napona na priključku "kontakt sa brave"). Kad isključiš kontakt (izvadiš karticu ili štagod već) sistem prelazi u neaktivno stanje i nema paljenja motora.
Onda je mozda bolje da izbacim led lampicu, jer sta ce mi kada je auto upaljen, sta mislis?
Pitanje - da li reed kontakt moze da se aktivira i pre dovodjenja stuje na njega samog? Ili da se drzi magnet dok struja ne krene. Ovo mi skroz menja situaciju.
Lampicu i otpornik možeš ladno da izbaciš ako želiš. Reed rele aktivira se magnetom i aktivan je sve dok je magnet u blizini, ali ono glavno rele neće biti aktivirano sve dok ne dobiješ kontakt struju. Dakle, postoji varijanta da zadržiš magnet na reed releu pa onda dovedeš kontakt struju - ništa se ne menja. Bitno je da kontakt struja ostane i posle paljenja uključena, inače ugasi se motor!
Znaci struja sa svetla kabine ne dolazi u obzir.
To! Razumeo sam. Znaci, sednem u kola, prinesem magnet na predvidjeno mesto reed kontakta, pritisnem start dugme, struja krece i auto vergla i pali.
Na citacu kartica ima 7 kablova, moram naci onaj naponski, koji smem da secem i uzmem struju, mozda ce mi i tu trebati pomoc, ali za ovo do sada
HVALA :aplause:
Hvala, Keka, skontao sam tu stvar.
Citat: roolet poslato 11.02.2015. - 14:07
Na citacu kartica ima 7 kablova, moram naci onaj naponski, koji smem da secem i uzmem struju,
Mislim da nećeš moći odatle da uzmeš napon za napajanje sklopa. Nemam VISU za Megan 2, ali VISU za Lagunu 2 i Megan 3 prikazuje da je na start taster i čitač kartica doveden samo stalni +, dok tebi za šemu koju je postavio Loganovac treba + posle kontakta. Povezan na stalni + uredjaj će po pobudi reed releja da nastavi da "radi" i po gašenju vozila. Sa napajanjem uredjaja sa stalnim + ti treba taster za reset prikazan na prethodnim šemama.
+ posle kontakta možeš da uzmeš sa radija.
Ako si već rešio da sam odradiš, nadji na netu VISU za Megan 2 pa dobro prouči šeme instalacije. Nemoj pogrešno da me shvatiš jer sam i sam zaludjenik za DIY varijantu, ali na osnovu dosadašnjih postova nisam baš ubedjen da ti je potpuno jasno kako sklop funkcioniše i šta treba da se prekine da bi se onemogućio start motora.
Koristan link (nisam skidao, pa nisam siguran da radi, ali možeš da probaš)
http://www.zachowajto.pl/xENbepg/megane-b-c-s84-28-6-04-8266a-rar
:ziveli:
Da ti pravo kazem, bas zato sto malo poznajem elektroniku i struju, pitao sam vas, vi mi lepo objasnili, sve sto mi se prepreci, moracu da vam se opet javim. mic po mic, primicem se resenju, ali jedno je sigurno - pedantno i uredno cu da realizujem sve sto treba, imam lemilicu, pastu, buzire, i volju. dosta puta sam tako nesto radio i retko kad da nije uspelo, znate i sami (svi koji vole sami da cackaju). bice to ok :to:
Odmah sam te razumeo za stalni + sa citaca, odustajem od toga, idem na varijantu radija, koji je fabricki, tako da ne bi trebalo da bi neko da ga iscupa. sve mi je to zgodno jer je blizu, centralna konzola. jos nisam odlucio da li da secnem senzor radilice ili pumpu goriva. moram da osmislim i kuda da provucem taj kabl u kabinu (ako ide od motora). odoh ujutro da uzmem ove delove za povezivanje. samo polako :hihi1:
ali bas vam tenk ju svima :aplause:
Ima li neko semu, koji kabl na radiju je taj koji dobija kontakt struju?
ps
nemoj sad da vam kazem da imam dialogys, a razmisljam da kupim can clip sondu, ali mnooogo, majku mu... cak i chineska
Po šemi pin 7 na radiju (kod 261 na šemi instalacije levo, uokvireno i konektor desno), ali možeš da uzmeš i sa osigurača 1G na šemi (kod kutije osigurača 260 gore desno kod druge strelice)
(http://s7.postimg.org/5snsx6inr/Megan_2_radio.jpg) (http://postimg.org/image/5snsx6inr/) (http://s29.postimg.org/n4gzce7yb/konektor_radio_megan_2.jpg) (http://postimg.org/image/n4gzce7yb/)
Skini ono sa linka koji sam postavio, treba malo više vremena, ali radi.
Vod ka pumpi goriva prolazi kroz kabinu, tako da ako prekidaš njega ne moraš da vučeš provodnike u motorni prostor. Za ovu opciju su ti svi potrebni provodnici kod kutije osigurača.
Ako ideš na opciju napajanja sa + posle kontakta vodi računa da napon dobijaš tek po postavljanju kartice u čitač (ako nije naprednija verzija "slobodne ruke") što ti ograničava poziciju postavljanja reed releja u zoni oko čitača ako nameravaš da magnet bude na istom privesku sa karticom.
Lično mislim da je opcija uredjaja sa napajanjem sa stalnog + i reset tasterom bolja upravo zbog toga što ne zahteva stavljanje kartice u čitač, već po ulasku u vozilo deaktiviraš blokadu, pa tek onda ubaciš karticu u čitač i startuješ. U tom slučaju može magnet na isti privezak, a reed gde god poželiš u kabini, ali odluka je samo tvoja.
imam HF opciju, znaci kartica ne mora u citac. hvala ti mnogo za sheme, moram da prostudiram
Gde mi je optimalno da uzmem +, da li bas na radiju, blizu konektora ili negde dalje u dubini konzole ili gde? Kako se sa osiguraca uzima, da li ispod kutije (pozadi)? Nema ljutnje ako je neko pitanje glupo :)
I jos samo ovo - posto vidim da je 1G od 15 ampera, da li ovaj moj osigurac-mucenik od max 4A moze da sluzi?
http://www.mikroprinc.com/proizvodi/pasivne-elektronske-komponente/osiguraci-i-kucista/osiguraci-stakleni-5x20/osiguraci-stakleni-5x20-tromi/t-4a-5x20/index.php
Sumnjaš u moj izbor??? :agr:
:Smiley: Šalim se, naravno. Dosta je i 1A, on štiti samo onaj deo vodova koji idu do ove naše karabudževine, kroz njega jedino teče struja pobude relea, sigurno ispod pola Ampera.
Pa da me ne udari struja, ili da mi ne daj boze, eksplodira ovaj osigurac tromi u lice :Smiley:
Stigla roba!
Narode, pomagajte!
Ima li ovo ikakvog smisla sto sam skicirao?
Evo seme relea, iz fabrickog uputstva
Samo zameni mesta provodnicima br.1 i br.6. :aplause:
Super, nikako da razumem gde sam pogresio u odnosu na semu od ranije, mozak mi gecrkt
Gde je najbolje da nakacim 11-ku (kraj) i da li nekom buksnom ili kako?
Pre nego sto pocnes da radis, proveri da li se radio gasi pri paljenju motora. Ako se gasi (kao kod mene), onda ti dzaba posao.
jesi mislio na ono kad je upaljen radio, pa kad palim kola a on ga presece dve sekunde? ako bude to smetnja, moracu na drugom mestu da trazim +
Bas to.
Dobra opaska. :to:
Ipak, pitanje je da li su te dve sekunde bez pumpe za gorivo krucijalne, mo'š se desi i da kresne? :ces:
Naravno, da je prekinut senzor radilice druga bi priča bila...
Dragi drugari, postoji problem sa prekidom struje koji je Keka objasnio, no, ja sam vec sve polemio tako da ne odustajem, zamolio bih vas (Ziki the, Loganovac, Nik...) da mi pomognete oko updateovanja ove sheme. Ubacujemo ranije spominjani reset prekidac i svetlecu diodu + potreban otpornik, sve se spaja na konstantni + sa citaca kartice.
Dakle, molim vas da mi kazete da li je dobro ubacen prekidac (savetovao Ziki_the, hvala mu) i gde bi trebalo ubaciti diodu koja SVETLI kada je auto UGASEN, tj. kada je sistem neaktivan. Prekidac ide NC, sta god to znacilo :bonk:
Hvala jos jednom, sto kazu - Britanac se uci na Oksfordu - Bosanac na svojim greskama :ziveli:
Ajte ljudi, jos malo, dok je vruca lemilica, Ziveli :lux: :lux: :lux: :lux: :lux: :lux:
NC i NO - što bi rekli mirni i radni kontakt.
NC je spojen kada nema napona na namotaju releja.
NO je spojen kada ima napona na namotaju releja.
Drugim rečima, serijski spojenu diodu i otpornik povežeš između mase i E.
Samo da dopunim Loganovca, da ne bude zabune oko polariteta LED.
(http://s23.postimg.org/et8pf5cp3/Shema_novo.jpg) (http://postimg.org/image/et8pf5cp3/)
PS Možeš da ubaciš i ovakvu blink LED pa da ti "glumi" alarm.
Kelco http://www.kelco.rs/katalog/komponente.php?IDgroupweb=2780
Nemaju crvenu na stanju, ali može i plava da prodje.
Mikroprinc nema trenutno nikakve na stanju.
PS 2 Katoda ti je kraća nožica na LED.
PS 3 Ne vidim na slici gde ti je taster (ako dobro vidim, nema ga) i šta ti je na provodniku iza osigurača (izolovano)?
Mislim da sada imaš sve što ti je potrebno da završiš posao i moj ti je savet da ne pišeš više posebno o pozicijama postavljanja, uzimanja napona i td. Džaba ti pos'o, ako ga objaviš ovde. Može na kraju prikaz funkcionisanja u vidu kratkog filmića bez prikaza pozicije reed releja.
:ziveli:
Hvala vam,
Nik - prekidac mi je ovo zazuceno na poz. IV.
Dobar savet :laugh1:
Ma jasno je na šemi, nego na slici
(http://s8.postimg.org/q0y6bgl75/IMG_20150215_225146.jpg) (http://postimg.org/image/q0y6bgl75/)
Žutom strelicom je obeležen vod na koji treba da ide reset taster.
I zaokruženo crveno ono što mi nije jasno šta je (samo izolacija ili nešto drugo).
Izvini, izolacija je samo produzen kabl, tj. osigurac dolazi sa kablom, pa sam ga nastavio na moj.
Hvala, sutra ili prekosutra cu da uradim i taj taster i, sto rece Ziki_the, da probam na akumulator da li radi, pa cu da nadjem vreme ovih dana da ugradim.
Da li ce mi taj reset taster samo raditi u jednom smeru - samo gasenje zastite, kada izlazim iz kola? Sta biva ako ga pritisnem dok je sistem aktivan, auto radi? :to:
Zaboravio sam najvazniju stvar, na sta vezujem poziciju III?
Taster će u svakom slučaju raditi ono što mu je namena, odnosno, resetovaće (isključiti) uredjaj. Da bi ga ponovo aktivirao, mora magnet na reed relej opet. Zbog toga pažljivo pri izboru mesta za taster da bi mogućnost neželjene deaktivacije smanjio na minimum.
Pod III ti je masa iliti - pol.
Jasno je da je masa, na sta da je nakacim?
Kad se proba na akumulator, ta masa ide na -, je l da?
Da, na (-) pol akumulatora.
u, bre, pa mislio sam da mogu da izbegnem da provlacim kablove u motor,
postoji li bilo koji drugi nacin bez kacenja na - akumulatora?
Na lim (šasiju), neki metalni šraf... obavezno papučica...
(-) sa cd plejera, (+) zuta zica (memorija) sa cd plejera.
Mozes li mi pojasniti malo to za CD,
Ako moze ovo sto Peja kaze, naci cu negde sraf i ubaciti papucicu sa rupom (valjda)
Druže, evo ti još i ovo.
Pozicije mase u kabini.
(http://s13.postimg.org/d1v1fsn2r/Mase_kabina.jpg) (http://postimg.org/image/d1v1fsn2r/)
Ako sada ne možeš sam da dovedeš posao do kraja, poslušaj Kekin savet sa početka ove balade.
Citat: ziki_the poslato 17.02.2015. - 00:33
(-) sa cd plejera, (+) zuta zica (memorija) sa cd plejera.
Žuta žica na priključku je + posle kontakta, stalni + bi trebao biti na crvenoj žici na pinu 4.
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=7873.msg160001#msg160001
Hvala! Javljam se kad sve skopcam!
Ljudi, pa necete se vi mene lako resiti!
Da li otpornik ima smer montaze, ili je uniseks leva i desna strana (one sare su razlicite, ide jedna tanka crvena pa dve debele, pa jedna zlatna)?
poz poz poz
ps
jos samo malo strpljenja :aplause:
okreni kako ti boje lepše stoje :Smiley:
svejedno je
Krecemo se ka finalu, ovo radi, ali... ima jedan nedostatak, kada se skine sa napona, rele otpusta, tome je posluzio verovatno onaj relej iz prve poruke ove teme (koji blokira da se prvi ne bi otpustio ako lopov skine klemu),
evo video zapisa
View My Video (http://tinypic.com/r/2w1xg5x/8)
Sta mislite da li bi trebalo jos komplikovati?
:doh: Malo si se pogubio - pa treba da otpusti ako se skine klema jer posle toga nema paljenja bez aktivacije magnetom... :ne:
Koliko vidim, sprava radi - ostalo je samo da je spakuješ na mesto i vozi Miško.
Stvarno? JUPEEEEEEE (nemoj da mi moderatises uzvik) :too: :too: :too: :too: :too: :too: :too: :too: :too: :too:
Bice jos :foto:
Dragi drugari, sve sam ugradio, nije bas sve islo po planu (polomio mi se reed rele, nisam ni znao u cemu je problem dok nisam pola lemova razvalio da pogledam)...
Treba mi hitno pomoc - provodnici pumpe gorica koji idu kod vozaca, ako moze neko da mi nadje shemu, ja ne znam, hvala
Kad sve ugradim bice malo fotomaterijala
Citat: nik poslato 16.02.2015. - 15:05
... i moj ti je savet da ne pišeš više posebno o pozIcijama postavljanja, uzimanja napona i td. Džaba ti pos'o, ako ga objaviš ovde. Može na kraju prikaz funkcionisanja u vidu kratkog filmića bez prikaza pozicije reed releja.
:ziveli:
Jesi li skinuo materijal sa linka koji sam postavio? Uradi to pa ću da ti objasnim kako da nadješ sve što ti je potrebno I izabereš šta da isključiš i mesto gde da napraviš prekid voda bez da zna ceo forum I internet.
Nik, imam semu instalacije, ali ne mogu da se snadjem, treba mi provodnik od pumpe ka osiguracima levo kod vozaca,
Mislim da je to ovaj 3N, ali ne znam da ga prepoznam negde ovamo kod vozaca,
SOS! :write:
Na crnom poklopcu (okruglom) rezervoara imam cetiri kabla, nijedan nice crveni, da nije neki od tih?
Ti bas ne odustajes. Proci ces kao onaj sa karavanom u Majstorskoj radionici.
BA, BA, JA, NO, OR, MA, OR su skracenice za boju kabla. Verovatno na francuskom. http://french.about.com/library/begin/bl_colors.htm
Dzaba, cak i da jeste neki od ova 4 kabla, oni se posle R2 ukljucuju u svezanj kablova debeo ko ruka,
Po svim ovim chitabima koje imam, ne znam ni da li je pumpa za naftu u sklopu budzevine na rezervoaru (rezervar, sto bi reko Mirko Alvirkovic),
Hajde ljudi, pomozite drugu svom da ne bude
Batali ti to.
Keka, izgleda da ti ovo sunce ne prija :doh:
sve sam ugradio, je l treba tinjalica da mi gori na prazno :lau:
ps
razmisljam da napravim serijsku proizvodnju: Имобилајз д.о.о.
Ovo ti i nije baš neka preporuka za privatni biznis sa strujom na kolima. :Smiley:
Citat: roolet poslato 18.02.2015. - 17:11
Da li otpornik ima smer montaze, ili je uniseks leva i desna strana (one sare su razlicite, ide jedna tanka crvena pa dve debele, pa jedna zlatna)?
Šalim se malo :to:
Boju provodnika ti označavaju ona dva slova, kao što reče Keka
(http://s7.postimg.org/wr74cy69z/Boje_provodnika.jpg) (http://postimg.org/image/wr74cy69z/)
Brojevi i slova pre su šifra veze (npr, sa tvoje šeme 3N-JA znači veza 3N-žuta (jaune - fr.)
Imaš ostalo na PP.
Hvala svima, Nik-u,
Posto mi on mnogo pomaze u ovom trenutku, preko PM, predlazem da kad jednom zavrsim sve, napravimo rekapitulaciju citave price i ostavimo kao prociscenu temu na forumu, za one koji bi da urade slicno,
Javljam se sa finalnim proizvodom!
Pozzzz
Dragi drugari, dosli smo finalnog produkta. Hvala svima koji su mi pomogli (Nik, Ziki the, Loganovac, Peja...). Takodje, hvala svima koji su mislili da je pametnije popiti pivo nego se maltretirati ovim stvarima, sada mislim da su bili u pravu (hvala, Keka :laugh1:)
Zbog diskrecije, necu moci sve da objasnim, kome bude trebalo, neka mi pise na mail, rado cu odgovoriti.
U kratkim crtama objasnicu sistem zastite koji smo zajedno osmislili. Sistem se napaja sa stalnog napona, konkretno kod mene struja je uzeta u kabini. Potrebno je konsultovati softver kako bi se naslo pravo mesto uzimanja napona. Aktivacija sistema (sistem je aktivan kada auto moze da se upali) vrsi se magnetom, taj mali magnetni prekidac propusta struju na vecem releju koji je takodje skriven u kabini. U mom slucaju on je fizicki vema odmaknut od magnetnog prekidaca, sto implicira razvaljivanje pola auta i vucenje kablova, kasnije njihovo skrivanje. Taj relej salje dalje struju na isti takav relej koji se nalazi u motornom prostoru i on vrsi prekid/ukljucenje uredjaja bez koga nema paljenja.
Kada se zavrsi voznja, sistem se stavlja u pripravnost prostim stiskanjem dugmeta, tj. tastera koji se nalazi u kabini i nije narocito skriven. Cak i u slucaju da se sistem razvaljuje po segmentima, nije moguce onesposobiti ga i upaliti auto.
Sve u svemu, sama ugradnja blokade je (ispalo je na kraju) prilicno veliki posao, ali ne toliko po obimu koliko po pipavosti, recimo samo provlacenje kablova iz kabine u motor je komplikovano, ukoliko necemo da busimo fajervol ili negde lim, pa da rizikujemo curenje vode ili neku drugu stetu.
Kabl sam na kraju provukao vecim delom kroz fabricku izolaciju, potpuno je nevidljiv spolja, a tamo gde nije moglo da se provuce, navucen je odgovarajuci termoskupljajuci burzir i dodatno je zasticen kabl. Takodje, napomena je da se uzima sto kvalitetniji kabl, oni crnocrveni zvucnicki su dosta osetljivi, prakticno - izolacija se skida lako, moze i noktom, takodje lako pucaju na istezanje.
Povezivanje na masu potrebno je uraditi uz konsultaciju prateceg softvera, mada sam ja mesto za povezivanje pronasao i vizuelnim pregledom. Potrebno je staviti papucicu, ja sam nakacio mesinganu, radi otpornosti na koroziju.
Ovde je finalna shema blokade. Ovo sigurno moze drugacije i jednostavnije. Ako bih sada istu pravio za drugi auto, izbacio bio relej br. 2, i isao bih samo sa jednim relejom. U tom slucaju potrebno je da relej koji vrsi prekid bude sto blize mestu prekida.
Jos da napomenem, ukoliko se proba paljenje dok je sistem neaktivan, auto izbacuje gresku ,,injection fault", sto mi nije preterano drago, ali drugacije kod renoa nije moglo. Greska se ukida sama posle kratnog vremena.
Za sve koji bi hteli ovo kod sebe da ugrade, saljem sva pojasnjenja preko PM.
Ako admini hoce, mogu slobodno da brisu nesto od postava u ovoj temi. Jos jednom HVALA svima i veliki pozdrav! :aplause: :aplause: :aplause: :aplause: :aplause: :aplause:
https://www.youtube.com/watch?v=QwvGXGOwQPI&feature=youtu.be
Prekidao si napajanje motora pumpe?
Edit: Mozes uraditi i mali paralelni "alarm", da diže buku ukoliko se pokuša startovanje motora pre provlačenja magneta. Taj "alarm" ne bi imao nikakve veze sa postojećim u kolima :) Momenat iznenađenja :whistling:
Citat: PPejic poslato 28.02.2015. - 15:09
Prekidao si napajanje motora pumpe?
Edit: Mozes uraditi i mali paralelni "alarm", da diže buku ukoliko se pokuša startovanje motora pre provlačenja magneta. Taj "alarm" ne bi imao nikakve veze sa postojećim u kolima :) Momenat iznenađenja :whistling:
Nema sanse vise ni ulje da mu promenim :ziveli:
Nisam prekidao pumpu, tj. jesam, ali sam samo napravio stetu, verglanje je bilo moguce, kao i - necete verovati - paljenje.
Citat: Loganovac poslato 15.02.2015. - 10:42
Ipak, pitanje je da li su te dve sekunde bez pumpe za gorivo krucijalne, mo'š se desi i da kresne? :ces:
Ipak, iako je upalio, morao je ubrzo da se ugasi, zar ne?
Veruj mi - radio je najmanje 15 sekundi i onda sam ga ugasio, ne znam da li bi se i kada sam ugasio. Mozda vuce vakumom gorivo?
Citat: roolet poslato 28.02.2015. - 15:31
verglanje je bilo moguce, kao i - necete verovati - paljenje.
Ovo je interesantan podatak.
Mislio sam da ukoliko ne postoji pritisak (ne radi pumpa) u sitemu za dovod goriva, da nece zaverglati.
Ako je zaverglao i upalio... pada mi na pamet da si nesto pogresno povezao, tj. prekidao.
A možda grešim u svemu napisanom.
Sva cetiri kabla koja idu na pumpu su prekinuta, auto je verglao i palio, bez ikakvog stucanja.
auuuuuu, pa to je dizlo.... :bonk:
Previd... pa vukla pupma visokog pritiska na vakuum...
Za sada sve fercera kako treba, nema nikakvih problema, nema ni dima :lau:
Divim ti se, Nik, svaka cast, za mene je to nauka :aplause: