Dali je netko od vas probao ovako nešto kao na videu? Dali treba neki proračun kuta zatvaranja i dizanja? Baš bi htio to ugraditi ali nisam naišao na nešto opširnije o ovome na netu..,
http://www.youtube.com/watch?v=1MRQkL4sl2o
Vidio na ebayu da postoji set za podizač haube za Sandero 1 pa reko zašto ne bi probao sam napraviti. I uspjelo. Od materijala komadić vinkla 40x40, dva vijka s kuglicom m6 i amortizer gepeka duljine cca 45 cm. Radi super, jedan podizač dovoljan da podigne haubu i drži ju na mjestu. Kažu da slika vrijedi 1000 riječi:
(https://i.postimg.cc/Y2W5NCLW/DSC-0006.jpg) (https://postimg.cc/kD7Yq9cJ)
(https://i.postimg.cc/gkbfgb3B/DSC-0007.jpg) (https://postimg.cc/nMTRL5Rv)
(https://i.postimg.cc/Wzgxs5cn/DSC-0049.jpg) (https://postimg.cc/y36LPXdg)
(https://i.postimg.cc/zB99m96v/DSC-0050.jpg) (https://postimg.cc/MMmsVrWJ)
(https://i.postimg.cc/LXqrbHyG/DSC-0052.jpg) (https://postimg.cc/mzsXcGWS)
Čestitam, baš korisna stvar.
Daj još malo detalja oko bušenja, šrafljenja, zaštite od korozije... Pitam se samo da li su šarke predviđene da istrpe tu silu u zatvorenom položaju.
Svakako čestitam na donošenju ove interesantne ideje i volji da se sprovede u delo! :ziveli:
mali.alen :too: :aplause: :aplause: :aplause:
Citat: Loganovac poslato 15.08.2020. - 08:43
Daj još malo detalja oko bušenja, šrafljenja, zaštite od korozije... Pitam se samo da li su šarke predviđene da istrpe tu silu u zatvorenom položaju.
Svakako čestitam na donošenju ove interesantne ideje i volji da se sprovede u delo! :ziveli:
Bušenja nema. Sve se fiksira postojećim šarafima jedino se onaj na šarki haube zamjeni kuglicom. Dakle nema potrebe za antikorozivnom zaštitom. Jedino sam namazao malo diht mase između ovog vinkla i blatobrana čisto da nije metal na metal. A sad što se šarki tiče mislim da im nebi trebalo ništa biti.
(http://uploadslika.eu/images/2020/08/15/7dfe4f9b4c5e8666777748414c4a6474.th.jpg) (http://uploadslika.eu/image/qjcDm)
(http://uploadslika.eu/images/2020/08/15/08393fdaec8368085835a439cbeefa08.th.jpg) (http://uploadslika.eu/image/qjdFv)
(http://uploadslika.eu/images/2020/08/15/e95c33490263d0e43f2aea6b68117023.th.jpg) (http://uploadslika.eu/image/qj8E8)
(http://uploadslika.eu/images/2020/08/15/36a754f5e49884bd3b4d49a763001317.th.jpg) (http://uploadslika.eu/image/qjGRy)
Odlično! :aplause:
alen
:to:
:aplause: :aplause: :aplause:
Pravi DIY
PS:
Koja je potisna sila amortizera?
Hvala svima. Sila amortizera 385N. Mislim da je od Renault Clia 2, od gepeka
Ostade još nedorečeno.....cena kompleta?
Amortizer nekih 12 eura + vijci s kuglicom nekih 5 eura novi. Komadić vinkla i jedna matica m6 sam imao doma.
:respect: :too:
Odlicno , i meni se svidja. :to:
:aplause:
:to:veri najs
:too:
Kad se samo sjetim, koliko je pohvala u svim recenzijama dobila Dacia za ove modele sa amortizerom haube (moj Logan je 2018. i ima ovaj amortizer fabrički), kao jednim od lux dodataka na budžetski orijetisanom vozilu.
Nema recenzije na youtube, da neko nije to spomenuo, a u auto-industrijskoj vele-proizvodnji, ovaj dio vjerovatno košta manje od 15 eura.
Isto tako, negativne su kritike bile, kad su radi uštede od 30-ak eura, izbacili rezervni točak i ubacili onaj set za krpljenje :(
Jedno pitanjce: da li udara amortizer od lim gde je keder
Ne. Pritisne gumu malo ali ne dođe do lima
Odradio danas :bliss:
Šrafove sa kuglom naručio sa Aliexpress-a (https://www.aliexpress.com/item/4001153937810.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7b724c4dekiUaA) za nešto manje od 3,5 EUR za 10 komada, a amortizer od Clio 2 u Autoline na Severnom bulevaru za 980,00 RSD.
Pošto je šraf sa kuglom istog navoja kao i onaj što pričvršćuje krilo (M6x1.0), samo sam ih zamenio. Ugao cilindra u otvorenom položaju haube je mali i priključak na cilindru se slobodno kreće oko kugle (cilindar može da se zakrene za još barem 15o na gore).
(https://i.postimg.cc/5QfzHhr1/01.jpg) (https://postimg.cc/5QfzHhr1)
Sve ostalo izvedeno kao što je i @mali.alen.
(https://i.postimg.cc/Wt7gR4D4/02.jpg) (https://postimg.cc/Wt7gR4D4) (https://i.postimg.cc/QHx5jr5J/03.jpg) (https://postimg.cc/QHx5jr5J)
U zatvorenom položaju je priključak na haubi jako, jako blizu limariji, ali je ne kači.
(https://i.postimg.cc/qNN3CX1t/04.jpg) (https://postimg.cc/qNN3CX1t) (https://i.postimg.cc/87xrdJYZ/05.jpg) (https://postimg.cc/87xrdJYZ)
Pri otvaranju, cilindar "preuzima" na oko pola puta i haubu sam polako dovodi u krajnji gornji položaj. Jako elegantno rešenje.
Još jednom veliko hvala @mali.alen na domišljatoj ideji i izvedbi i spremnosti da to podeli na forumu. :aplause:
PS: Jel samo ja ne vidim slike koje je postavio @mali.alen u prethodnim postovima ili... :ces:
:aplause:
:aplause:
:to:
Citat: nik poslato 19.09.2020. - 19:29
Odradio danas :bliss:
Svaka čast. Drago mi je da sam dao ideju još nekome. Slike su nestale. ne znam što se dogodilo.
:to: :woo-hoo:
Hood lifters, montirani.
Jedina mana, sa Alfe su :bigl:
Savršeno izgleda. Kao da su fabrički.
Moze li jos neka detaljnija slika, polozaj, mesto kacenja... Odlicno.
:aplause:
Citat: Andrix poslato 30.10.2022. - 09:10
Moze li jos neka detaljnija slika, polozaj, mesto kacenja... Odlicno.
Dužina, snaga,... ?
Na nosacu haube vec imaju rupe. Na blatobranu se skine original vijak M6 i stavi ovaj s okruglom glavom. Amortizeri su po 300 Nm, ali dovoljno bi bilo i po 200. Pri montazi kliknuti prvo ove na blatobranu, a onda maknuti sipku i kliknuti gornje prihvate. Ako se ne digne prvo sipka bit ce je tesko izvući jer amortizeri ne daju da se hauba vise otvori. Inace duljine su 40cm od centra do centra rupe, dulji ne idu. Odgovaraju od Alfe 156
A sto ne probate., a i ja cu kad dodje vreme da trazite amortizer od Sandera 3, ja na mom imam fabricki. Ima snage a hauba je verovatno slicne tezine. Lepo odradjeno.
Podizače (amortizere) haube ćemo ubuduće sve ređe viđati na jeftinijim kolima. Sa jedne strane, smanjuju se troškovi, a sa druge strane prilikom sudara amortizer može da dođe do kabine i povredi vozača. Zato je potrebno za mestima fiksiranja podizača dodatno ojačati karoseriju. Naravno da bi to povećalo cenu automobila. U slučaju novih Dacia modela izostanak podizača je zbog troškova. Njih ne brine puno što im automobili dobijaju maksimalno 2 zvezdice na Euro NCAP testovima.