Putni računar (bord kompjuter)

prethodna tema - sledeća tema

hobbista

Da dodam da se prilikom zamene akumulatora (odspojen stari i auto bio bez napona oko 10min do kačenja novog) BC nije resetovao, dok je radio izgubio memoriju.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Turbo

Kod mene ista situacija kao kod Hobbiste,dok sam menjao akumulator.
Pre zamene dok je stari bio na izdisaju,dva puta mi se desilo da pri tezem startovanju BC se resetuje.
Takodje sa njim se resetovao i sat.

vujanovgoran

Mislim da sam vec pisao o ovoj mojoj pojavi negde,  ali evo opet cu.  Da su gremlini jesu.  Kod starog Logana kojeg sam redovno odrzavao u ovlascenom servisu na svakih 10-ak hiljada km,   bord mi se cesto resetovao nekoliko puta pred servis,  kako uradim servis on se vise ne resetuje. Ne mogu da odgonetnem u cemu je fora,  a nisu mogli ni u servisu.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

boki01

I na mom Loganu se javlja reset bord-a. Pre se to dešavbalo u 2-3 nedelje jednom, a sad u zadnje vreme svaka 2-3 dana. Akumulator je star 8 meseci, leto je, lepo vergla...

Pada mi na pamet masa - Zna li neko odakle bord dobija masu? Ima li neko šemu kablova, koja žica na bordu je - (minus) i odakle ona ide, tj. gde je vezana za karoseriju?

Kod paljenja, ako je masa malo lošija, alnaser povuče struju i za bord ne ostane dovoljno, padne napon i resetuje se. To je moja teorija. Poradiću na njoj.

Keka

1. Sta podrazumevate pod resetom bord-a?
2. Ako je akumulator star 8 meseci, ne znaci da je ispravan. Naponi pri paljenju se vrlo lako provere.
3. Proveriti stanje osiguraca broj 2.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


boki01

#140
Pod resetom borda podrazumevam ono o čemu se većina žali u ovoj temi - Resetuje se prosečna potrošnja, prosečna brzina, količina potrošenog goriva i svi drugi parametri, osim ukupne i parcijalne kilometraže.

Bord se resetuje isključivo kod paljenja, kao što je još neko naveo. Znači, najverovatniji uzrok je pad napona. Ja imam dizela, što znači da kod paljenja povlači mnogo struje (a isti problem se dešava i kolegama benzincima) i kad je akumulator samo malo lošiji, dizel vergla usporeno. Moj kod paljenja vergla vrlo brzo i lako pali. Pri tom, bord se često ne resetuje kod prvog jutarnjeg paljenja, nego recimo nakon vožnje od 30-40 minuta, a tada je motor vruć a akumulator dopunjen. Znači 90% nije akumulator.

Hvala za osigurač, proveriću da mu nisu oksidirale nožice i da li ima dobar kontakt u ležištu.

nik

Vod sa table dolazi na pin B7 ručice, a odatle preko prekidača preko pina B5 ide na masu (pritiskanjem prekidača se daje kontakt na masu).


Priključak mase je MAM i nalazi se na stubu volana sa desne strane (vidljiv kada skineš zaštitne obloge volana, senilo i tablu sa brzinomerom i obrtomerom).


Javi kada očistiš ima li promena.
:ziveli:

Keka

Sad mi pade na pamet....ispratite i proverite signal koji vodi od pinjona brzinomera preko radija do BC.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


boki01

Očistio sam onaj osigurač br. 2, tj. njegove kontakte, ali i kontakte svih ostalih osigurača. Ono što je interesantno, svi mali (mikro) osigurači su imali neku skramu po svojim kontakt površinama, dok su oni veći bili u besprekornom stanju. Očistio sam i sva mesta u motoru gde sam našao šrafove za masu (na veznom limu, na levom košu, na limu koji štiti akumulator i na kom je kompijuter motora, te onaj šraf za masu na menjaču. Ono što je zanimljivo, svi ti šrafovi su u većoj ili manjoj meri (recimo 20-40%) imali neku skramu po sebi, koja nije rdja. Ta skrama nije potpuno prekinula dovod mase, ali složićete se da ako je umanjenje za pojedine potrošače samo 20%, to nije naivno kada je u pitanju neki veoma precizan senzor ili neki jaki potrošači poput grejača ili alnasera.

Ranije sam po savetu sa foruma pojačao ona 2 kabla za masu što vode od akumulatora i očistio šraf za masu za zadnja stop svetla, te prelemio i pojačao sve vodove u stop lampama i to sad radi besprekorno. 

Zadnja 2-3 dana sam malo koristio auto i reset se nije desio.

Očistiću i taj šraf za masu na stubu volana. Hvala Nik, slike govore više od 1000 reči.  :dobro:
Hvala i tebi Keko  :dobro:


Dragan Logan

Pozdrav forumaši
Da krenem od početka . Imam Logana II 1,5 dci star 6 meseci , sve u svemu sam zadovoljan sa njim, da se razumemo dačija nije mercedes ili lambordžini , a i ne spada u tu klasu. Imam par zamerki na rad bord kompjutera, da se razumemo logan je prešao 5000 km nema resetovanja ili sličnih grešaka koje vidim da ovde imaju neke kolega vlasnici dačije.
Imam pitanje za sve koje imaju Logana 2 ili sandera 2 ( znači noviju verzuju kola ).  Da li se i kod vas trenutna potrošnja goriva prokazuje samo kada se auto vozi brže od 30km/h ( jer kod mene dok vozim ispod 30km/h trenutna potrošnja je 2 ravne crte  "  --  "  , a preko 30km/h pokazuje u zavisnosti od 0 do 17 L ) ili je to samo kod mog Logana slučaj. Nije to kao neki veliki problem samo sam primetio da ne ispisuje trenutnu potrošnju ako auto stoji u mestu ili se vozi ispod 30 km/h. Sve ostale funkcije borda ispravno rade .

Dosta često vozim opela astru G koji ima bord u sebi , ako stojim i motor radi u leru pokazuje oko 0,4L ali i pokazuje i kada se vozi i ispod 30km/h.

Ne kažem da je neki problem za sada , samo bi voleo da znam dali se i kod vas ovako manifestuje pokazivenje trenutne potrošnje goriva? A ako se to samo kod mene dešava onda pravac u ovlašteni servis.

Vladan P

Dragan Logan
Ako ti nešto znači dok se ne javi neko sa dci...
Na Stepway-u 0.9 tce 2015.
Na leru pokazuje samo crte.
Nisam siguran od koje brzine počinje da pokazuje potrošnju ali mislim da to čini pri brzini većoj od 10-15 km/h.

Zajedno smo skupa !

hobbista

Nije Logan, ali na Laguni radi na isti način. Ispod 30km/h su samo crtice.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zlaja4

Stepway 2016 0.9tce, radi na potpuno isti nacin. Isto tako ispod 90km ne prikazuje koliko je ostalo da se predje sa preostalim gorivom. Tj kad upali zutu lampicu otprilike.

Sent from my LG-K350 using Tapatalk


szs

Citat: Dragan Logan poslato 17.01.2018. - 20:14
kod mene dok vozim ispod 30km/h trenutna potrošnja je 2 ravne crte  "  --  "  , a preko 30km/h pokazuje u zavisnosti od 0 do 17 L
......................
astru G koji ima bord u sebi , ako stojim i motor radi u leru pokazuje oko 0,4L
1) ja nemam BC sa potrošnjom u mom Life modelu

2) Nekako logično meni deluje i normalnije nego kod Astre
Prikazivanje je sa koliko goriva predješ 100km
Kada stojiš, predjeni put u jedinici vremena je nula. Svako deljenje sa nulom bi bio neki beskonačan broj jer ne ideš a trošiš gorivo.
Šta znači kod Astre 0.4??? Na sat ili na 100km?
3) Zašto nije čim kreneš a ne tek posle xx km/h?
Preciznije verovatno ako BC malo sačeka pa izmeri PROMENE u jedinici vremena. Ipak je to neki podatak koji kalkuliše preko MAF i brzinomera
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

acalisse

Nije idealan BC, ali vrši funkciju, i jedina 3 nedostatka su:
1. Ne meri portošnju ispod 30 km/h (piše u servisnoj knjižici)
2. Ne prikazuje tačno koliko je potrošeno goriva
    Sipaš pun rezervoar (45l), kad upali crvenu, BC kaže da si potrošio 39-42l (a opet sipaš 45l)
3. Ukupna prosečna potrošnja
    Ja vodim evidenciju sipanih litara i pređene kilometraže (prosta matematika)
    A BC kao da računa pređenu kilotražu i deli sa tačkom 2. Naravno da je onda potrošnja povoljnija (manja).

Naviči ćeš se, ipak je to samo informativnog karaktera.