Razradjivanje vodjica kočionih čeljusti (bolcni)

prethodna tema - sledeća tema

nik

Iskoristih danas lep dan da zamenim potrošene kočione pločice i odradim, što kažu, pošteno čišćenje i razradu vodjica kočionih čeljusti.
Pre dve godine, kada sam poslednji put menjao ploćice, bilo je primetno teže kretanje vodjica. Kako sam u medjuvremenu bio prinudjen da zbog potpunog remonta prednjih čeljusti na ženinom Kia Pikantu, nabavim potrebne lubrikante, reko', da obradujem Logana.

Sam postupak skidanja čeljusti i zamene pločica je opisan ovde.

Kada se skinu čeljusti, kao što je opisano, potrebno je izvući vodjice iz njihovih ležišta na nosaču čeljusti. Pošto ih od izvlačenja (ispadanja), kada je skinuta čeljust, sprečava samo gumena zaštita (plava strelica) koja je navučena na ispust na nosaču (crvena), potrebno je samo "svući" gumu i izvaditi vodjicu iz ležišta povlačenjem.


Po izvlačenju  vodjice i skidanja gumene zaštite, dobro obrisati u očistiti vodjicu i ležište na nosaču od stare i, u mom slučaju posle 14 godina, skorele masti.


Za ovo ne koristiti abrazivna sredstva, već isključivo platnenu krpicu. Ja sam još koristio sprej za čišćenje kočnica (potrebno dobro prebrisati i sačekati da ispari pre daljeg rada).
Pregledati stanje vodjice i u slučaju pojave bubrenja od korozije na površini, potrebno je zameniti vodjice (ne preporučujem šmirglanje). Takođe, potrebno je proveriti stanje zaštitne gume. Ako je suviše krta ili pocepana/probušena, obavezno zameniti.
Posle čišćenja i pregleda sam namazao u tankom sloju vodjicu i zaštitnu gumu sa unutrašnje strane namenskom ATE pastom za kočione cikindre (u uglu prethodne slike) i sve vratio na mesto. Gumenu zaštitu sam sa spoljne strane namazao sredstvom za zaštitu gume na bazi glicerina (za kedere).Posebnu pažnju treba obratiti da gumena zaštita lepo legne na ispuste na vodjici i na nosaču čeljusti (na prethodno pominjane ispuste) kako bi se obezbedila zaptivenost i sprečio prodor vode i prljavštine u unutrašnjost.

Stanje pre i posle "operacije"