indikator pritiska u gumama

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Jasno, posle dužeg praćenja broj obrtaja levog i desnog točka bi trebalo da budu isti ako su prečnici isti i eventualna razlika ukazuje na problem. Međutim, treba uzeti u obzir da u Srbiji ima daleko više levih krivina od desnih, imali smo tu tvrdnju pre više godina na Forumu...  :Smiley:

Poenta mog prethodnog posta nije bila da se meni objasni procedura, nego da čovek obrazloži gde je Veterinar pogrešio, ja smatram da nije.


Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

Verovatno u broju levih u odnosu na desne krivine.  :Smiley:

dekiv68

 :too: Nikako da objasnim kolegi koliko krivina ima od Prilike do Ivanjice za oko 8km  :ziveli:

saša61beograd

Citat: Loganovac poslato 23.04.2018. - 07:28
Međutim, treba uzeti u obzir da u Srbiji ima daleko više levih krivina od desnih
Ovo je donekle tačno,to znaju oni koji su vozili trke na Ušću.Kako je na nivou cele Srbije,jbmlg?I priča se da su neki od trkača zaista različito duvali leve i desne gume.
Ovo je bilo u davna vremena kad nije bilo indikatora pritiska nego se koristio zastareli manometar.

Loganovac

Znaju i konji koji su trčali po hipodromu.  :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

#80
Za razliku od mog iskustva sa Loganom koji je 2016. godište i koji preko ABS registruje razliku u broju okretanja točkova, Lodgy (2015.) ima senzore na ventilima. Senzor i ventil su celina, deo sa senzorom se fiksira za felnu i to tako ostaje, sto znaci da ce retko ko imati dva seta felni, pošto je to neisplativo. E sad, drndanjem, zamenom letnjih/zimskih guma svake godine (dvaput) mislim da sanse rastu da se senzor osteti. Pošto sam upravo platio senzor 3960 dinara i družio se sa dva vulkanizera, a ucitavanje senzora sam dobio na poklon (ne znam koliko kosta, ali zamena jednog senzora realno kosta bar 40 evra), verujem da ću, kad dodje vreme za zamenu guma, preći na all season varijantu.

Edit:
Signalizacija na displeju ne moze trajno da se obustavi. Na nekim starim modelima je moglo. Posle nekog vremena, ako konstantno gori lampica za loš pritisak u gumama, pali se i lampica ubrizgavanja i to crvena (crveni kvadrat sa cik-cak crtom u sebi). Po uputstvu za upotrebu, paljenje takve lampice je upozorenje, podrazumeva trenutno zaustavljanje vozila i gašenje motora bez ponovnog pokretanja. Naravno, pošto znam zašto se upalila lampica (uz zvucno upozorenje, kratko), ugasio sam auto, ponovo upalio i na displeju je sijala samo lampica za pritisak. Posle nekog vremena se ponovilo isto, pa verujem da sa neispravnim senzorom mogu da voze samo oni kojima ne smetaju lampice, a nisam od tih. Mislim, lampica za pritisak mi ne bi smetala, ali crvena upozoravajuca bi. Pomisao na potencijalni problem koji zanemarujem jer verujem da je sve zbog senzora na gumama mi ne bi dala mira.

U servisu kažu da je vek trajanja senzora desetak godina.

Veterinar

Hm. Razmišljam sada. Da li za reset indikatora postoji minimalni pritisak? Logično je da postoji, ali mi je palo na pamet da bi možda moglo , u slučaju kada se indikator nalazi na ventilu, da se resetuje pritisak u trenutku kada su svi ventili poskidani. U tom slučaju bi svi ventili mogli da stoje u nekoj kutijici u autu, a na točkovima da budu obični. Pretpostavljam da ne može to tako, kako je mali Perica zamislio, ali ako bi moglo "nuliranje", na jednoj atmosferi, to bi bilo skroz lepo.  :dobro:

Veterinar

Kako sam primetio da u svim gumama (tri gume na kojima nisam zamenio ventil sa senzorom) pada pritisak kroz nekoliko dana, svratio sam danas kod vulkanizera. Sva tri ventila pustaju pomalo.  :banghead:
Sad smo se dogovorili da poskida sve i stavi obicne...

Citat: Veterinar poslato 26.02.2019. - 11:30
Posle nekog vremena, ako konstantno gori lampica za loš pritisak u gumama, pali se i lampica ubrizgavanja i to crvena (crveni kvadrat sa cik-cak crtom u sebi). Po uputstvu za upotrebu, paljenje takve lampice je upozorenje, podrazumeva trenutno zaustavljanje vozila i gašenje motora bez ponovnog pokretanja. Naravno, pošto znam zašto se upalila lampica (uz zvucno upozorenje, kratko), ugasio sam auto, ponovo upalio i na displeju je sijala samo lampica za pritisak. Posle nekog vremena se ponovilo isto, pa verujem da sa neispravnim senzorom mogu da voze samo oni kojima ne smetaju lampice, a nisam od tih. Mislim, lampica za pritisak mi ne bi smetala, ali crvena upozoravajuca bi.

Sam sebe cu da demantujem. Za ventile, ciji vek trajanja očito nije dug, nisam želeo da dam 15000 dinara. Niti želeo, niti mogao.

U petak ću da pokušam nešto. Kako nije bio problem u senzoru, nego u ventilu, pokušaću sva četiri senzora da zalepim za jednu felnu (felnu rezervnog tocka) i da montiramo gumu tako. Taj tocak ce biti postedjen maksimalno, ta felna nije u planu da se stavlja na auto, jer sada imam rezervni set, a guma je neka kineska, neupariva polovna. Ako ta ideja da rezultat biću izuzetno zadovoljan.

Loganovac

Kako misliš, da svi senzori očitavaju pritisak u gumi rezervnog točka? Teško...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

Ovo na slici je senzor. On se lepi na felnu. Ja ne znam po kom principu radi, ali, kako ima rupicu na sebi kontam da tu meri pritisak. Ne znam, nadam se da ne ispadam smešan mnogo.
Ako skinem gumu i sve senzore zalepim za felnu, naduvam gumu na 2.4 i stavim je u prtljaznik, možda dobijem ono što sam želeo.  :ne:

kiconix

Drzim fige za ideju al mi se cini da to tako jednostavno nece ici.
:ne:
Nadam se da gresim.

Veterinar

Ne znam. Senzor je na ventilu, ali kako mi se cini, to je samo zbog pozicije. Taj deo koji sam slikao ima na sebi rupicu, pa kontam da je to bitan deo, a ventil je samo zgodan za pozicioniranje.
Kako na našim automobilima nema indikacije koja guma je ispustila (dakle, ne znam da pusta leva prednja, nego samo da je neka u problemu), kontam da pozicija senzora (odasiljaca) u odnosu na "antenu", nije bitna, nego je bitno da stizu cetiri signala sa vrednostima zadatim prilikom reseta. Pojma nemam, ali ni od koga nisam dobio odgovor kako to zaista funkcioniše, pa sam voljan da probam.  :ne:

saša61beograd

Mislim da ideja da se stave u rezervnu gumu nije loša,uostalom vredi probati.Drugo što bih probao je da te senzore (bar jedan)dam nekom veštom elektroničaru da vidi kako rade i da ih "namesti" na vrednost koja je ok.Onda ih staviti u kasetu,voziti sa sobom i zaboraviti.

szs

@Veterinar
TPM može i da se isključi preko kompa i u privatnoj režiji  :c:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Veterinar

Pitao, raspitivao se, svi tvrde da ne može.  :place: