Minimalni/optimalni/max obrtaji i brzina - kako vozite?

prethodna tema - sledeća tema

miroleca

Svaki dodir na kočnicu je bacanje para kroz prozor. Šta tu ima da bude  :doh: ?

Dexterslab

Ma auto trosi u normali... :) Nego sam ja ironican na konto cene naftnih derivata i kupovne moci gradjana! :)))))
Zivot se ne meri momentima kada udahnemo, nego momentima koji nam oduzimaju dah! :)

david

Kad smo isli u Drazanj nitko nije gledao u obrtaje a isli smo 120-150km/h a koliko je tek Loganovac isao kad je jurio da nas sustigne...
...pa zatim kocenje...

rookie

Ako može jedno pitanje od laika: koliko obrtaja prija (ili bolje - ne smeta) motoru 1.6 16v (K4M 690) na otvorenom putu/autoputu i to na duže, recimo 10 sati dnevno vožnje?
Na 3000 obrtaja sam oko 100 kmh a na 4000 blizu 135 kmh. Ne uzimajući u obzir potrošnju, ograničenja brzine, buku itd. Da li motor puno trpi, da li je zdravo da ga vozim cijeli dan na 4200 obrtaja, npr?

Ne zamjerite što je pitanje možda glupo ali čuo sam različita mišljenja a u ovoj temi nisam baš sve razumio, a želim puno km svom ljubimcu bez kvarova. Evo, prilažem i diagram snage/momenta.

Keka

 :offtopic:

Gde u Crnoj Gori mozes da vozis 10 sati 100 km/h?  :ces:

Optimalno je na maksimalnom obrtnom momentu, OK je sve do 5000 rpm.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


rookie

 :Smiley:
Pa u Crnoj Gori samo ukrug, ali za mene nema granica :) ni sa starim kolima, a kamoli sa novim!

Zoran

Rookie,motor koji je pravljen za dugotrajno veliko opterećenje vitalne dijelove motora mora kvalitetnije hladiti. Mora imati:hladnjak za ulje,treba imati šprice za ulje usmjerene prema klipovima odozdo,treba imati šuplje stablo izduvnog ventila sa prahom koji prenosi toplotu sa pečurke prema vrhu...Avionski klipni motor koji sve ovo ima može trajno raditi sa 90% od max. broja obrtaja.Pošto dacijini motori ovo nabrojano nemaju po mom skromnom znanju usudio bi se reći najviše 200 rpm preko max. obrtnog momenta za trajno opterećenje.
Sam svoj gazda - vazda.

rookie

Hvala Zorane. To po ovom grafiku koji sam dao znači da oko 4000 ne bi bio problem stalno voziti.
Inače, ja sam kola i kupio za vožnju van grada uglavnom, a i drugima se dešava da pođu na takav put da voze vezano dva dana autoput, zar ne?

Loganovac

#128
U principu se slažem sa Zoranom, ali se pitam kakvo sam to čudo od motora vozio u Fići 850 oko 150.000 kilometara veoma blizu maksimalnog broja obrtaja, auto slupao a motor bez ikakvih znakova posustajanja dao kumu, koji ga je vozio godinama posle toga i hvalio se da ide kao metak? Nikad otvoren...

P.S. Npr. Beograd-Minhen 1000km za 10 sati noćne vožnje, uključujući dve-tri kafice (najviše zbog ispravljanja leđa) i dve granice... Samo nabudženi Jugići su mogli da me preteknu, nikad nijedan stojadin...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

hobbista

Citat: Loganovac poslato 07.03.2011. - 21:17
Samo nabudženi Jugići su mogli da me preteknu, nikad nijedan stojadin...
:D prema fićama sam imao respect

Ovo što je naveo Zoran važi za ekstremne uslove, u oje ne spada vožnja o kojoj pričamo.

Ukratko - možeš da voziš auto režimom kao Zoran, i da ti taj motor traje 500.000 - 600.000 km.
A možeš i da se opustiš malo, pa da podigneš malo obrtaje (i potrošnju), i skratiš vek motora za jedno 100.000 km.

Auto ti ima blokadu koja ne dozvoljava da nateras motor u rizičan broj obrtaja, tako da se opusti i samo teraj. Po potrošnji ćeš videti koliko ti je teška noga na gasu :)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

rookie

#130
Ne planiram da mi auto traje 500 000 km.
A matematika je jasna, potrpam porodicu u kola, i vozim 8h - 10h autoputa 140 kmh i platim to u gorivu 30 EUR više nego da vozim 100 kmh i moram pauzirat i plaćat spavanje na pola puta.  :write:

hobbista

Zaboravih, taksista je sa ne baš štedljivom vožnjom prešao +500.000 km  :)

Ja moje čudo držim na otvorenom na oko 140 - uzmi u obzir da je 1.6 8v i ide na plin. Jeste da je potrošnja veća, i da imam igranku oko čestih štelovanja ventila (zbog vožnje na plin) ali ne odustajem :)
Kod tebe tih problema nema, pošto su na tvom motoru hidraulični (samoštelujući) podizači ventila.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

rookie

Znači da nagazim, nahranim prasiće i ne diram dugmiće?  :Smiley:

Zoran

#133
Loganovac, fićin motor je misterija koju do dan danas nisam sažvakao kako treba.Taj motor je čak i u fabričkoj verziji rado išao u obrtaje, izuzetno dobro je vukao uz brdo, bio je dugotrajan, čak je bio imun i na pregrijavanje ako je klapna bila otvorena kako treba.
  Mala dopuna: posebna pažnja je bila data pri proizvodnji klipova, 1. termički su obrađivani, 2. olakšavani su sa donje strane, 3. imali su čelične umetke koji su sprečavali veliko širenje uslijed zagrijavanja.
Čak je i velika pesnica bila "odsječena" pod uglom oko 45* da bi se mogla obilato podmazivati bregasta osovina,
Imao je i centrifugalni filter za ulje ...
Sam svoj gazda - vazda.

boban66

Obično vozim između 2-3.2Kob , baš kad ,,klizim ,, na ravnici, sam u kolima spustim ga i ispod 2Kob. Imam jednu uzbrdicu, tačnije penjanje na nadvožnjak direktno iz raskrsnice, e tu volim da ga u 2.brzini poteram i do 4-4.5 Kob. doguram do 50km /h a onda u 3. i td..
Znači da u 95% ,šaltam u višu brzinu na 3000 ob a na dole kad padne ispod 1.8 Kob.
Normalno , govorim o solo vožnji. Ako ispadne neka situacija s preticanjem , onda i ne gledam na obrtomer.
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.