Problemi sa akumulatorom

prethodna tema - sledeća tema

zac

#195
Taj akumulator ako je bio prazan vise od 2-3 dana, to jest ako mu je napon manji od 11.8 V...ima 0% kapaciteta pa je neupotrebljiv. Punjenje takvih akumulatora je potrebno HITNO...zbog sulfatizacije koja ce ga skroz ubiti. Ne cekaj od nedelje... ako imas sa cim da ga doneses do mene kreni odma da ga stavimo na punjac...da pokusamo da ga spasemo... ne cekaj ni sutra.

ziki_the


zac

#197
Pa davno sam negde pronasao podatak da je akumulator sa 11.78V 100% prazan...

Po tabeli ide ovako..

100% pun kapacitet = 12.79V
90%  kapaciteta     = 12.70V
80%  kapaciteta     = 12.58V
70%  kapaciteta     = 12.47V
60%  kapaciteta     = 12.37V
50%  kapaciteta     = 12.28V
40%  kapaciteta     = 12.18V
30%  kapaciteta     = 12.10V
20%  kapaciteta     = 12.00V
10%  kapaciteta     = 11.90V
  0%   kapaciteta     = 11.78V - neupotrebljiv

I navodno sa 0% ako stoji duze od dan dva nema mu povratka...to jest nema mu desulfatizacije....  :ne:

Ja po ovom proveravam stanje vec godinama...i iz iskustva mi se cini da je tabela ispravna...ti kazi da li je ovo tacno ili ne..  :wave:

PS_ Merenje se vrsi kada akumulator odstoji posle punjenja...najbolje posle 12h. mirovanja..

ziki_the

Neko je napravio tu tablicu po nekom proracunu i naravno neces pogresiti ako mu ne das da ide spod toga(11,78V). :to:

Po meni je 10.5V (1.75Vx6) tacka gde dolazi do ostecenja samih celija, ne treba se prazniti ispod 10,8V(1,8Vx6) jer se jace ploce prekriju olovo-sulfatom.
"brzo" punjenje sa 14,4V(2,4Vx6) ili "sporo" sa 13,5V(2,25Vx6).
Ne ici iznad 2,4V po celiji jer dolazi do elektrolize vode (oslobadjanje vodonika i kiseonika) tj.kljucanja.
Znaci prazan 10,8V.

Loganovac

#199
Mene su učili da je akumulator ispražnjen kad mu napon opadne na 1.83V po ćeliji, što kod 12V akumulatora (6 ćelija) iznosi 10.98V. Ovo se odnosi na pražnjenje nominalnom strujom pražnjenja. U praksi se kaže da se pražnjenje mora prekinuti kad napon akumulatora opadne na 10.8V, pisali smo o tome.
Stepen napunjenosti akumualtora može se odrediti merenjem gustine elektrolita, 1.28g/cm3 odgovara punom, a 1.14g/cm3 ispražnjenom akumulatoru, odnosno na ovoj gustini potrebno je prekinuti pražnjenje.

Čim se na napunjen akumulator priključi potrošač napon brzo opadne na oko 12V i odatle lagano pada u toku pražnjenja.

Da li ste znali da od stepena napunjenosti akumulatora zavisi tačka smrzavanja elektrolita? kod praznog akumulatora elektrolit se može smrznuti već na -7oC , evo razloga zašto ne treba ostavljati prazan akumulator na mrazu...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Citat: jasho poslato 17.01.2015. - 18:12
Servis akumulatora Majstor Mile,  Bul. kralja Alkesandra 455, http://www.akumulatordoo.com/

CitatAkumulatori MonBat imaju garanciju od 2 godine. Tip akumulatora je super start. Isporučuju se u jačinama od 40 Ah do 225 Ah

I tako vise puta...

:doh:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Deki

#201
Uspeo sam da skinem akumulator koji je sada potpuno mrtav jer nije radila el. brava, lampice, unutrašnje svetlo a i okce na njemu je crno. Nalepnica je izbledela tako da se ne vidi snaga i kapacitet a jedino što se vidi je deo natpisa "DAC" što je po svemu sudeći deo natpisa "DACIA". Nadam se da je samo u pitanju ispražnjenost a ne nešto drugo što sada ne može da se proveri pa ću to, svakako, morati da uradim kada budem mogao da odvezem auto do servisa.

Pretraživao sam i još pretražujem servise za akumulatore gde bih ga odneo na punjenje a iz onoga što sam pročitao na Net-u sam zaključio da mu nema pomoći mada vredi pokušati jer bih time dobio mogućnost da sa autom odem do nekog servisa gde bi sve bilo provereno a i, ako treba, ugrađen nov akumulator.

Gledao sam nove akumulatore koji bi došli u obzir i pronašao sledeće:
Exide Premium EA640 - 64Ah, 640A oko 10.000,00
Exide Premium EA722 - 72Ah, 720A oko 11.500,00
Varta Silver Dynamic - 63Ah, 610A oko 11.000,00
Varta Silver Dynamic - 74Ah, 750A oko 12.500,00
Bosch S5 - 63Ah, 610A oko 10.000,00
Bosch S5 - 74Ah, 750A oko 12.500,00
Bosch S4 - 72Ah, 680A oko 11.500,00

Razlika u cenama je takva da svaki dolazi u obzir a ja i dalje ne znam koji bi bio odgovarajući pa bih Vas (iako ovo možda spada u Temu: "Preporuka za novi akumulator") zamolio da mi mišljenjima i savetima pomognete oko izbora.

Svi smo mi deca. Jedina razlika je u našim igračkama.....

nik

#202
S obzirom da ti je dizelaš, gađaj pre 72 Ah.

Od ovih koje si naveo moj predlog za redosled:
Varta
Exide
Bosch

Moja predlog je, takodje, da "gadjaš" plavu liniju od istih proizvodjača. Silver je dobra, ali smatram da razlika u kvalitetu i dužini garancije ne opravdava razliku u ceni.
:ziveli:

Ispravka: Sad sam pogledao, skočile cene plave linije, sad se i isplati srebrna. Kada sam ja pazario pre oko godinu dana, razlika je bila 2-2.500 din, sad je reda 1-1.500.

kiconix

Mojj savet ti je da upalis auto preko kablova pa pracac servis. Mada bih ja licno odmah pazario nov i mirno spavao.

samsung

Na cliu dci sam 5-6 godina gurao akumulator od 55ah a sad i na loganu dci zadnjih vise od 3 godine je akku od 55ah....nikad problema nije bilo.
Licno iskustvo koje ne morate uzimati u obzir!!! :jea:
pozdrav iz St.Pazove

Keka

Nije toliko bitan kapacitet, koliko je bitna struja koju akumulator moze da da.

Taj parametar treba da bude isti (ili veci) kao na starom akumulatoru.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Crno okce ti kaze da je otisao u vecna lovista.

Ja sam uzeo Polar u radnji koju mi je preporucio Jasho.
Obzirom da je skoro zamenjen, ne mogu da ti dam preporuku. Znacu za 3 godine da li valja ili ne  :ne:
Jedna od bitnijih stvari je duzina garancije, pa bi to bila prva smernica.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Turbo

S obzirom da vozimo isti auto ja bih tipovao
onaj Exide od 640A.Inace kod mene je fabricki
bio 60Ah 600A tako da bi ovaj bio idealan.

Loganovac

Jedan negativni poen za Bosch S4 - imam ga već 3 godine u kolima, odavno mu se dešava da ozbiljno štucne prilikom verglanja, kako kad. Dakle, mislim da si dobio dovoljno preporuka da bi mogao da se uputiš u pazar.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Deki

#209
Prvo i pre svega HVALA svima na pomoći i savetima.

- Poslušao sam savet nekoliko taksista koji su mi rekli da bi pre kupovine (ukoliko mi nije hitno) bilo dobro da odnesem akumulator u neki servis da se proveri da li je preminuo ili se ispraznio pa da shodno utvrđenom dalje preduzimam šta treba.
- Odneo sam ga u Battery Store&Service u D. Tucovića 78. Prema reversu koji sam dobio posle pregleda: model je Rombat, 60Ah-600A, gustina elektrolita u svim ćelijama 1,10. Ostao je da se napuni posle čega će mu uraditi test opterećenja čime će se doći do krajnje presude – ili ovaj sadašnji mrc može još da služi ili se kupuje nov.
- Taj servis je ovlašćen za Vartu pa sam usput pitao za mišljenje oko novog akumulatora i dobio odgovor: da za ovaj DCi motor nema potrebe uzimati akumulator veće snage i kapaciteta od fabričkog ali da ne smeta ako je 10%-15% više i cena nije problem, da su svi novi modeli sa novim tehnologijama sličnog kvaliteta i karakteristika a prilikom kupovine su presudni faktori: dužina garancije, datum proizvodnje i cena.

Svi smo mi deca. Jedina razlika je u našim igračkama.....