Problemi sa akumulatorom

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Sir Oliver, lijepo si to napisao baš ti hvala - pojma nisam imao.
Sam svoj gazda - vazda.

Gagi1/2

@Sir Oliver
Odlična informacija, svaka čast.  :to:

Dali taj način obeležavanja važi samo za Pro Atomic ili je to nešto univerzalno?

chelik015

Hvala puno na informaciji oko datuma. U medjuvremenu sam obisao dosta radnji i od jednog prodavca saznao nacin obelezavanja. I on mi je isto to rekao. Prva cifra oznacava godinu a druge dve mesec. U svim tim radnjama gde sam bio ProAtomic akumulatori su bili iz maja meseca 2011. Prodavac koji mi je objasnio nacin obelezavanja datuma mi je rekao da fabrika izbacuje dva puta godisne tj. proizvode akumulatore po serijama. Sledeca serija bi onda trebala da bude u novembru. Isto tako mi je rekao da to sto je akumulator star 5 meseci nista ne smeta jer su novi tipovi akumulatora predvidjeni da mogu da stoje i godinu dana.
Takodje mi je pokazao Vartin katalog gde smo nasli da za Daciu Logan 1.4 MPI preporucuju Vartu Blue Dynamic 52Ah 470A.
Kaze da postoje brzo puneci i sporopuneci akumulatori i da novi tipovi vozila imaju alternatore za brzopunece akumulatore u koje spada gore pomenuta Varta.
Proatomik koji sam ja hteo da kupim spada u sporopunece.
Da napomenem da u toj radnji ima i ProAtomic i Varta i razlika u ceni je 400 din tako da ne verujem da je hteo da me nagovori da uzmem ono sto on ima ili sto je skuplje.

glavonja3

Secam se vremena kad su se akumulatori otvarali sa novicicem, a kako se otvara ovaj moj? Neki poseban alat ili poseban zahvat?

Veterinar

Prvi put sam otvarao spicastim klestima, a prosli put (u nedostatku istih) krstastim srafcigerom koji bih naslonio na jedno ud polja u ulegnutom kruznom prstenu i lagano lupkao pod uglom dok se nije odvrnulo.

Gagi1/2

A ako baš nemaš ni špicasta klješta ni šrafciger, možeš ga odvrnuti i sa dva ključa (ili noža, eksera...) bilo šta što ima dovoljno mali vrh da se ugura u udubljenja. Jednim pritisneš donje rebro, a drugim gornje (naspramno) i pažljivo ih guraš u suprotnim pravcima.
Odvrne se za tili čas :)

chelik015

Obisao sam dosta radnji trazeci adekvatan akumulator za Logan 1.4 MPI. Na kraju se izbor sveo na ProAtomic 56Ah 480A i Varta Blue Dynamic 52Ah 470A. Sporan je jos ostao datum proizvodnje jer jos nisam uspeo da nadjem ova dva akumulatora mladja od 5 meseci. U svim tim radnjama gde sam bio ProAtomic akumulatori su bili iz maja meseca 2011. Prodavac koji mi je objasnio nacin obelezavanja datuma mi je rekao da fabrika izbacuje dva puta godisne tj. proizvode akumulatore po serijama. Sledeca serija bi onda trebala da bude u novembru. Isto tako mi je rekao da to sto je akumulator star 5 meseci nista ne smeta jer su novi tipovi akumulatora predvidjeni da mogu da stoje i godinu dana.
Takodje mi je pokazao Vartin katalog gde smo nasli da za Daciu Logan 1.4 MPI preporucuju Vartu Blue Dynamic 52Ah 470A.
Kaze da postoje brzo puneci i sporopuneci akumulatori i da novi tipovi vozila imaju alternatore za brzopunece akumulatore u koje spada gore pomenuta Varta.
Proatomik koji sam ja hteo da kupim spada u sporopunece.
Da napomenem da u toj radnji ima i ProAtomic i Varta i razlika u ceni je 400 din tako da ne verujem da je hteo da me nagovori da uzmem ono sto on ima ili sto je skuplje.

Svarog

A jesi li gledao u Kit komercu? Ja sam tamo kupio za brata taj Vartin Blue nešto, cena malo manja od 7.000 dinara. Karakteristike potpuno iste kao kod "rumuna". Nisam gledao koliko je bio star jer nisam mogao da cinculiram pošto je stvar bia urgentna. Samo znam da je auto upalio u polasekunde. što se ono kaže. Jedino je malo nezgodno što su plus i minus obrnuti u odnosu na Rombat, ali se akumulator svejedno lako montira. Nisam posle proveravao da li Varta pravi ove akumulatore s levim i desnim plusom.

zac

Uglavnom svi proizvodjaci prave akumulatore sa levom i desnom klemom plusa.

Svarog

Ode i moj Rombat bogu na istinu, i to za manje od 5 minuta. Auto je upalio iz prve, Odvezao sam se sa Voždovca do hrama sv. Save, što mu dođe svega par km, i stao da sačekam neku rođačku dečurliju. Nisam ih čekao ni 5 minuta, a kad sam hteo da krenem ... mućak. Struje ima, ali sve je nešto jedva. Sve lampice koje treba da svetle svetle, ali znatno slabije, a displej tamniji, kao kad se upale farovi.
Pošto je auto mlađi od tri godine, okrenem Reno asistens. Ljubazni neki ljudi tamo. Kažu sačekajte malo, doći će neko. Čekao sam jedno 15-20 minuta (sve se dešava oko 17h, dakle kad je najveća gužva), dođe jedan fini AMSS čika i kaže "au, potpuno prazan". Prikačio je "ono" (šta god da je) i auto upali iz prve. Inače, kad sam pozvao Reno asistans odmah sam se raspitao za garanciju, zamenu i tako to. Rekoše mi da akumulator spada pod garanciju, ali da moram posebno da ga reklamiram u nekom od servisa i da ne znači baš da će da ga zamene, nego prvo provere da li može da se "osveži", pa onda ga ili menjaju ili ga "osveže".
E sad, pošto sam juče dobio na poslu neku stimulaciju (ima i toga danas, verujte mi), nisam hteo da se oslanjam na Rombata, posebno ne na nekakvog "servisiranog" Rombata, pošto je dosta ljudi reklo da im je crko baš tako iznenada i ostavljao ih na putu, pa sam mog Logana častio jednom Vartom Blue Dynamic. Samo neka mi neko sad kaže da sam pogrešio što nisam uzeo 70Ah 640A (kao što je bio) nego sam uzeo 60Ah 540A. Ovaj manji ima moj brat na Loganu koji je isto 1.4, i ima svu opremu kao i ja (njemu je original Rombat isto bio 60Ah 540A, nedavno smo stavili istu Vartu). Kad sam stavio akumulator auto je, naravno, upalio, što ono kažu, na pola ključa.

Loganovac

Ne valja kad imaš pare u džepu!  :laugh:
I ja bih isto uradio, osim što bih možda sačekao epilog reklamacije, pa onda odlučio. Naravno da se ne sme dozvoliti da nam nova kola ostaju na parkinzima zbog rumunskog šita od akumulatora (čast izuzecima, ja ga nikad nisam donosio u krevet da spava sa mnom niti sam terao muve da ga ne bi posrale  :agr:).
Ne treba ti veći, već kvalitetan akumulator.  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

silent

Citat: glavonja3 poslato 20.10.2011. - 11:53
Secam se vremena kad su se akumulatori otvarali sa novicicem, a kako se otvara ovaj moj? Neki poseban alat ili poseban zahvat?


I ja sam ga otvorio sa špicastim kleštima, ali je plastika čepa toliko mekana, da su dva zupca na koja sam naslonio klešta prilikom odvrtanja i zavrtanja oštećena do neupotrebljivosti. Razmišljao sam da na čepu napravim zarez za šrafciger, da bih ga sledeći put lakše odvrnuo.
Ono što je dobro, je da nivo tečnosti u akumulatoru nije opao za ovih godinu i po dana.
Zanima me, pošto svaka ćelija na akumulatoru ima svoj čep, da li su one međusobno povezane, tj. da li nalivanje vode u jednu dopunjuje ostale? Ili mora svaki čep posebno da se otvara i tu doliva destilovana voda?

Aleks

U svaku od celija se posebno dosipa dest. voda. Bar je tako na desetinama akumulatora sa kojima sam se sretao.

zac

#148
Automobilski olovno akumulatori se sastoje od od 6. zasebnih baterija (celija) koje su zajedno smestene u jedno kuciste. Svaka ta baterija (celija) daje napon od 2V, i vezane su redno tako da im se naponi sabiraju.  Svaka ta celija ima zasebno mesto u akumulatoru i odvojene su nepropusnim izolacijskim pregradama i samim tim svaka  raspolaze sa svojom kolicinom elektrolita.
Znaci kada se des. voda doliva u akumulator mora se sipati u svaku celiju posebno.

Sir Oliver

I to, da ćeliju pređe ne više od 1cm.
I drink to make other people more interesting.