Problemi sa akumulatorom

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

Ja sam zamenio fabricki sa Blackhorse-om od 55 ampera.
Palio ko lud 2 godine i pali i kod sadasnjeg vlasnika.

Nikolagavijal

#91
"Topla"! :hihi1:


Ne braća,već akumulator-slovenački.Dobar odnos ulozeno-dobijeno,kao Dacia.

zac

"Topla" je mislim bivsa "Vesna" - Slovenija, u bivsoj Jugi. Ako je to ta firma, onda je verovatno dobar kvalitet, s`obzirom da je moj cale `80-tih na kecu terao "Vesna" akumulator,  11 godina.

Nikolagavijal


chelik015

Nasao sam na ovom sajtu http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=categories.view&category_id=382#2 veliki izbor akumulatora. Vidim da ima i levi i desni + kod vecine proizvodjaca tako da to nece biti problem. Ostaje samo da se odlucim dali da dam 30 evra vise za 70Ah ili da uzmem neki od 55Ah.
Neko mi rece da treba da se "formira" novo kupljeni akumulator (na ispravljac pa u steker pa tako 12 sati) i tek onda da se stavlja u kola. Dali je to tacno i jel neko cuo/radio nesto slicno?

Svarog

Uzmi plavu Vartu, nećeš da pogrešiš. Samo je malo skuplja do Horsa, 200-300 dinara.

zac

#96
Citat: chelik015 poslato 03.10.2011. - 22:05
Neko mi rece da treba da se "formira" novo kupljeni akumulator

Izraz "formira" potice iz vremena, kada su se akumulatori prodavali prazni (bez hlorovodonicne kiseline), pa je sam kupac pravio rastvor kiseline i destilovane vode u odnosu kiji je fabrika propisivala. Danas na trzistu se prodaju iskljucivo "formirani" akumulatori koji se u skladistima povremeno "pune" punjacima. Posto vecina nasih prodavnica nije adekvatno opremljena za lagerovanje i periodicno "dopunjavanje" , pametno je nov akumulator staviti na punjac. Vreme koje je potrebno za "punjenje" nije proizvoljno (12 sati) vec zavisi od jacine struje punjaca proporcionalno kapacitetu akumulatora. Znaci jacina punjaca u A, i kapacitet akumulatora u Ah i izracunas vreme punjenja.  :wave:
Ja svaki novi akumulator stavim na punjac.

Keka

#97
Za Logan 1.4 je dovoljno i 60 Ah, tako da mozes da prodjes i jeftinije.

Batali formiranje, punjenje i ostale zezalice (narocito ako nema cepove), ako je akumulator nije stariji od 3-6 meseci od datuma proizvodnje, samo stavis i vozis. Ukoliko je stariji, obidjes ga u sirokom luku.

Varte u AP su bajate, bio nedavno sa kolegom.

Proatomic ima od ponudjenih najduzu garanciju (30 meseci) uz povoljnu cenu za 55Ah (5243 prema 6066 za Vartu i 5184 za Black Horse).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Boka

Mozes slobodno da poslusas Kiconixa, ako si kraci sa parama i da kupis i malo slabiji. Na mom predhodnom autu Samari je fabricki bio 55ah a posle njega sam godinama koristio slabiji od 45ah i po najvecim mrazevima, tako da kad je auto ispravan palice on i sa 45, 55, 70ah na pola kljuca. A ako ti nesto otkaze ili ne radi na autu nece ti pomoci ni acu od100ah, a i neces ga valjda verglati 10minuta da bi utvrdio da nece da upali, ta vremena su prosla.A i svi noviji akumulatori koji se sada proizvode imaju jacu udarnu snagu nego oni koji su se ranije proizvodili.

Nikolagavijal

Keka :too:

Treba samo gledati datum-da nije dugo stajao u prodavnici,staviš,voziš... :whistling:

Sir Oliver

Citat: zac poslato 03.10.2011. - 21:02
"Topla" je mislim bivsa "Vesna" - Slovenija, u bivsoj Jugi. Ako je to ta firma, onda je verovatno dobar kvalitet, s`obzirom da je moj cale `80-tih na kecu terao "Vesna" akumulator,  11 godina.
Vesna je sada makedonska i ne košta dve pare. Nema nikakve veze sa slovencima. Topla je standardno dobra, blue Varta odlična, Proatomic je izašao iz Vartine fabrike, ali je pravljen za starije automobile i za one sa slabijom opremom, ali je generalno odličan acu. sa dobrom udarnom snagom. Prodali smo ih brdo proteklih godina, kao i Tople, i bilo je neverovatno malo reklamacija. 
Moj izbor bi definitivno bio blue Varta (pu, pu, pu, daleko bilo).
I drink to make other people more interesting.

Svarog

Mom bratu je pre oko 2 meseca umro rumunski akumulator na Loganu, posle oko 5 godina. Isto tako iznenada. Ja sam mu kupio plavu (blue) Vartu u Kit komercu i bila je oko 300 dinara, koliko se sećam, skuplja od nekog Horsa. Bola je sveža, 2 godine garancije. Samo smo je stavili u auto i kresnuo je ko dinamit. Jedino mi u žurbi nije palo na pamet da povedem računa o položaju polova pa ispada da akumulator stoji naopako, mada to nema nikakve posledica po njegovo učvršćivanje.

gio

Danas dva iznenađenja: prvo jutros :c: oko 13h da upalim, dam kontakt kad upale se lampice i lcd displej i krene neko ludilo. Ni ja ne znam da opišem. Čuje se neki zvuk iz instr. table.
Isključim pa ponovo kontakt i onda sve svetli nekako slabo. Ugase se lampice kao i obično ali ostane upaljena od airbag-a i lampica blokade, ona crvena okrugla u sredini. Probam da verglam - sve se ugasi.
Gasim sve, sačekam malo pa ponovo kontakt i sad kao upali se sve normalno ali sat pokazuje 0:00 sati a km ok. Probam verglanje - opet se sve ugasi.
Pustim ga 5-6 minuta da dođe sebi, probam opet kontakt kad opet ludilo, neki čudan zvuk iz instr. table, pola lampica koje treba da se upale ne svetli, opet airbag ostaje upaljen kao i lampica blokade.
Tad me žena pita: "jel ovo znači da idemo peške?" :cekicem:

Izađem iz auta da pogledam (ne znam ni ja šta) i otvorim haubu kad sledi drugo iznenađenje: Rombat aku. koji imam u ovom loganu je od 50Ah. Da, nisam ga pogledao 5 godina a ni sad nema šta da se vidi, kleme su stegnute, ništa se nije sakupilo na njima. Zašto mnogi od vas kupuju te aku od 65-70Ah?

Sad sledi poslednja proba: kontakt - sve lampice se upale i ugase normalno, ajd da zaverglam - KRENE KAO DA MU NIŠTA NIJE BILO. Kresnu iz prve i bez kilavljenja! Provozam se malo po gradu, obrtaje sam malo više držao da ga dopuni. Stanem, ugasim. Upalim normalno i tako još jednom posle 15 minuta kao i malo kasnije, posle oko sat stajanja.

Konačno sledi i pitanje: jel gospodin Aku u samrtnom ropcu ili mi je nešto drugo davalo znake nezadovoljstva? Osećam da ću ujutro znati pravi odgovor ali ajde da pitam iskusne forumaše na šta da se pripremim (osim što treba da se "otvorim" neku cifru).

Loganovac

Možda ima pukotinu na nekom mostu između ćelija.
Dosta je 5 godina, pa kad se već jednom desilo, ja bih kupio nov.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dobar1

Svi simptomi kao i kod mog logana (2006.) krajem jula ove godine. Samo sto kod mog akumulatora nije bilo ponovnog paljenja. I jedna moja opservacija, izgleda da hoce da pokazu ovu simptomatologiju posle obilne kise i velike vlaznosti vazduha.
I moj savet ti je da kupis novi akumulator sto pre!