Limitacija punjenja boce ne radi.

prethodna tema - sledeća tema

edc

Ugradio sam gasni uredjaj Landi u ECO TOP servisu pre nesto manje od mesec dana i do sada sam presao nesto preko 1000 Km. Do sada nisam primetio da radi limitacija punjenja na 80% zapremine boce.
Juce sam vec treci put napunio skroz praznu bocu znatno iznat limita a da pumpa nije iskljucila punjenje i da se pri tom nije culo karakteristicno "tandrkanje" multiventila. Jednostavno, boca se puni nesmetano
sve do 40,8 l (toro boca za Sandero kapaciteta 41,5 l) kada punjenje znatno usporava i staje. Dva puta sam gas sipao na MB Gas pumpi u Visnjickoj a treci put na Krio gas pumpi kod Bogoslovije. Da li je moguce
da je ovo sve do pumpi, mada sam cuo tandrkanje multiventila na drugim automobilima dok sam ja sipao gas, ili je ovo ipak do neispravnog ili nepodesenog multiventila odnosno plovka? Sto se mene tice meni odgovara da sto
vise gasa sipam u bocu i pretpostavljam da to u zimskim mesecima nije problem ali me brine prolece i leto. Znam ja da postoji sigurnosni ventil na boci koji ce reagovati na 25 ili 27 bara ali mi se ne svidja to da placeni
gas ode u atmosferu bespotrebno.

stalker

To što ti multiventil ne tanrdče ne znači da ne radi. Ja imam toridnu bocu od 55 litara i nikad ventil ne ispušta nikakve zvukove. Samo se čuje strujanje plina koje lagano usporava i na kraju potpuno stane.
Ponekad i moju bocu stane i 52 litre plina što je daleko više od dekleriranih 80% ali nikad nisam imao problema zbog toga (osim što sumnjam da neke pumpe kradu tj. da prikazuju da je natočena veća količina od stvarne)  :ranting:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Keka

Trebalo bi da tandrce, ako je pritisak gasa na aparatu dobar. Ako je nizak, moze da izostane tandrkanje.
Posto si sipao na razlicitim pumpama, a stalo je skoro koliko je nazivni kapacitet boce, nesto definitivno nije u redu.

Treba da odes do servisa da pogledaju, ali sa praznom bocom, da bi mogli da otvore ako treba. To sto je zima, nije razlog da prepunjavas bocu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dsit

Mada, te su boce atestirane na mnogo vece pritiske od tog kad ih mi napunimo. U krajinjem slucaju,radili su test kad su zapalili auto sa punom bocom tng-a. Sigurnosni ventil je odradio svoju stvar.

Keka

To nikako nije razlog da radimo ono za sta su rekli NE.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dsit

Slazem se. Jes da je malo nazgodno al mogli bi i to nekako da kontrolisu na atestu. Druga je stvar sto se podrazumeva da je multiventil ispravno naspanovan. Meni od prvog dana puni 50+l u bocu od 55  :ne:

Keka

Ispravan ne znaci i ispravno postavljen pod odgovarajucim uglom, a od toga zavisi kada ce poceti da zatvara.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dsit

Znaci propust ftn-a kao kuce koja je vrsila atest. Pustili su "u promet" nesto sto nije ugradjeno kako bi trebalo  :huh:

bmiillan

nije propust kuce koja je vrsila atest jer oni ne sipaju gas pa da vide koliko je stalo.
(a mozda bi i trebali).
kuca koja atestira kontrolise da li su delovi koji su ugradjeni po vazecem standardu i
da li su ugradjeni na propisani nacin.
e sad ako je onaj sto ugradjuje iskrivio plovak da stane vise gasa nego sto je predvidjeno
to je druga prica ali uvek je tu varijanta da se ode kod njega i trazi da se to ispravi.
nemoj na silu uzmi veci cekic

Loganovac

#9
Tu je problem - od nesrećnog kupca koji je sve pošteno platio i podrazumeva da je za debelu kintu kupio provereni kvalitet opet se očekuje da zna više od ovlašćenih servisera da bi došao u servis i pokazao im prstom šta treba da isprave! OK - neće ništa da rokne, ali zašto da se posle 'iljadarke evra potrošenih za uređaj rasipa skupi gas po šumama i gorama majke Srbije (a i šire - npr. po garažama)? Uz to je i cenjenoj gospodi profesorima pošteno platio atest po ceni njegovih nekoliko radnih dana za njihovih pola sata!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Izlazak gasa u okolinu može biti vrlo opasan. Gas je teži od vazdeha i ti je prva činjenica oko koje se motaju skoro sve nesreće. Znači poseban oprez na mjestima kao što su: podzemna garaža, kanal za popravljanje i sl...

                                                  Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

dsit

Citat: Loganovac poslato 13.12.2010. - 14:32
Tu je problem - od nesrećnog kupca koji je sve pošteno platio i podrazumeva da je za debelu kintu kupio provereni kvalitet opet se očekuje da zna više od ovlašćenih servisera da bi došao u servis i pokazao im prstom šta treba da isprave! OK - neće ništa da rokne, ali zašto da se posle 'iljadarke evra potrošenih za uređaj rasipa skupi gas po šumama i gorama majke Srbije (a i šire - npr. po garažama)? Uz to je i cenjenoj gospodi profesorima pošteno platio atest po ceni njegovih nekoliko radnih dana za njihovih pola sata!
+1

Milence

@Zoran

Ti očito nikada nisi video kako izgleda oticanje TNG-a iz auta, što iz boce ili probušeno-pocepanog creva. Ajd još jednom da ponovim: tng ISTIČE bez obzira na spoljnu temperaturu - curi i nema sile da se momentalno upali. Kada krene curenje ( u zavisnosti od spoljnje temperature ) počinje da isparava i tada u dobroj koncentraciji postaje zapaljiv.

Ono što vlasnici boca u autu nikada nisu uradili:
1. nasuli bocu i probali povratni ventil - ima li curenja ili ne?
2. upalili auto i probali sigurnosni ventil - zavrtanjem auto se mora ugasiti
3. ispraznili bocu u toku vožnje, stali negde gde nikoga i ničega nema i sa otvorenim sig. ventilom probali da ispuste vazduh pa ponovo tankovali ( da viš vazduha :) )

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


bmiillan

smesa propan butan u je eksplozivana u koncentraciji od 2 do 9%

sigurnosni ventila ne raguje na zavrtanje vec automatski na pritisak od 25 do 27 bara

to sto milence kaze da se zavrce nije sigurnostni ventil. on se nalazi na multiventilu sa
unutrasnje strane i u boci je kada je multiventil namontiran.

zavrce se samo ventil koji sprecava isticanje gasa iz boce i moze biti rucni (standard 67R00) na zavrtanje
ili kod novih multiventila (standar 67R01) elektricni, koji vazi u evropi od 2005 godine.

takodje svaki multiventil ima zastitu u smislu nekontrolisanog isticanja koja radi tako da ako
pukne odvodna cev i pocne nekontrolisano isticanje gasa, taj ventil jako smanji protok,
tako da gas istice lagano da bi sprecio povecanje koncentracije propan butan smese i
njeno eventualno paljenje.
nemoj na silu uzmi veci cekic