TNG u dizel motoru

prethodna tema - sledeća tema

roditelj

Ne secam se da je bilo diskusije na ovu temu.Verovatno zbog moje neodlucnosti tng ili dizel,ja bih i jare i pare.
Salim se,naravno,ali bih to pre uradio nego sto bih chipovao dci-a kako mi Dario predlaze!
Uhvatio sam u prolazu neku SATovu epizodu na tu temu.U novinama je nisam zakacio,verovatno je bila u "Velikim tockovima" koje u principu ne listam.Naime,experiment je vrsen na kamionu kome je pridodat tng uredjaj.Potrosnja dizela je bila i do 40% manja,a potrosnja plina oko 10l na 100km.U prevodu 15-18 l dizela ti zameni 10 l plina.Veliki ulog,jos veca usteda.Racunica cista kao sunce.Pomenuse mislim i promenu krive obrtnog momenta,na bolje normalno?!
Tko zna vise?
Gosn` Slavko?Enybody?

stalker

Čitao sam o tome nešto prije par godina. Tada se čini mi se spomnuli da u Beču gradski prevoz vozi na plin pa osim uštede imaju značajan i ekološki efekt.
Gledao sam slike tih autobusa koji su na krovu imali smještene ogromne spremnike za plin.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Veterinar

Dizelas ima krace servisne intervale, a servisi su skuplji. Nabavna cena mu je veca. Cak i da se (u teoriji) u takvom autu koristi plin, ovlasceni ne bi promenili nista sto je vezano za redovne servise, kao osnovne uslove "garancije". Kada se tome doda cena ugradnje plinskog uredjaja i odrzavanje istog (a sve vise uvidjam da to nije "naivna" stavka), sve gubi smisao. Tako ja gledam na to.

roditelj

Mene je prvenstveno interesovala tehnicka strana problema!Racunica je cista kada se radi o velikim potrosacima,kamionima,busevima...
Ali ni u kolima nije nemoguca misija!Veterinar,zamisli da tvoj Logan trosi 3l dizela+1,n l plina,izrazeno u ciframa,3.5l dizela.Plin ugradjujes za oko 600e+-,sa extra malom bocom.Posto kroz takav uredjaj prodje 8-10 puta manje plina na 100km,nego kod benz motora,servisiranje plinskog uredjaja bi bilo zanemarljivo.Pa i promena ulja i filtera goriva bi mogla da se rastegne po istoj logici.Naravno,govorim za auto van garancije.Jedino je pitanje za koliko ce ta usteda od 1,5l/100km da ti se isplati.Baci na papir, pa se prijavi,ja sam ovo napisao onako,iz glave.

Keka

Prva greska u kalkulaciji je da TNG uredjaj za dizel kosta 600 evra. Takav uredjaj kosta mnoooogo vise, trosi paralelno TNG i dizel, pa je potrebna zaista velika kilometraza i potrosnja goriva da se isplati u nekom razumnom vremenu.

Veterinar je mislio na servisni interval na samom motoru, servisi uredjaja za TNG su po ceni zanemarljivi u odnosu na motor.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

#5
Slažem se sa Veterinarom da je suludo kupovati dizel motor (koji je već u startu skuplji ohohoho), pa onda preko toga još investirati u plinski uređaj, i to sa neizvesnim ishodom...  Sa uštedom od 1l i skupljim servisiranjem kad bi mu se to isplatilo? Drugo, ko bi mu to ovde servisirao i podešavao?
Ko hoće jeftino da se vozi - TNG sekvent na benzinca i tačka. Trebalo bi na isteku radnog veka i jednog i drugog podvući crtu i sračunati cenu kilometra, tada bi sve bilo jasno, uračunavajući bukvalno sve troškove: nabavna cena + investicije (TNG i ostalo) + servisi + popravke van servisa + gorivo - vrednost izraubovanog auta ako je ima, pa sve to podeliti sa brojem pređenih kilometara.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

roditelj

Uuu da,sigurno bi trebao ceo Gejtsov tim za odrzavanje softvera.Ovde, kod nas, jedva da mozes i obican tng da odrzavas kao covek.
Kupiti novog dizela,pa ugradjivati tng,jedva da i taxisti imaju racuna,ali niko ne prica o tome.Pomenuo sam veeelike potrosace i cistu racunicu.
Niko jos ne zna tehnicko resenje problema!?

slavko_bgd

Dizel i gasovita goriva:

1. Dizel i TNG
Prema nekim eksperimentima, uvođenje propan-butana u dizel motor vodi samo do boljeg sagorevanja dizela, odnosno TNG se ponasa kao katalizator. Potrošnja dizela opada za 10-15%, smanjuje se stepen zadimljenosti i nešto se povećava snaga samog motora;Osnovno gorivo je i dalje dizel-gorivo;

2.Dizel i metan:

2.1. Bi-fuel: motor koristi dizel za paljenje smeše (15-25%) a metan sagoreva kao u benzinskom motoru. Neophodne su prepravke na pumpi visokog pritiska ili promena softvera kod elektronski kontrolisanih sistema.
Pozitivno je: relativno niski troškovi prepravke, smanjenje buke motora, produžetak resursa i povećanje snage motora (30 do 45%). Negativni efekti su koksovanje brizgaljki, otežano pokretanje motora i nemogućost rada motora bez jednog od oba goriva.
2.2. Monofuel:motor radi isključivo na metan. Vrši se prepravka glave motora tako što se ugrađuje sistem za paljenje motora a zadržava visok stepen kompresije koji metan zahteva.Prednosti: kao i kod bi-fuel sistema,osim što nema koksovanja brizgaljki. Negativno: vrlo skupa prepravka.

Pomenuti autobusi su monofuel, puna ih je Italija, gradski prevoz u Budimpešti i jedan autobus u Beogradu.

Koga interesuje neka ukuca u pretraživač "CNG DIESEL" i eto radosti za radoznale!

Pozdrav svima!

Loganovac

#8
10-15% se smanjuje potrošnja? Pa to ti obećavaju kad napuniš gume azotom  :Smiley:    (mala šala)
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

david

Dizel na plin, Firma Melbat iz Novog Sada, odrzavanje viljuskara, maistor Boro i ostali...




slavko_bgd

Znači, cevasti ključ 12/13 Unior je bio karika koja nedostaje!!! :Smiley:

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


bmiillan

male tajne velikih majstora ili velike tajne malih majstora odlucite sami  :Smiley: :Smiley: :Smiley:
nemoj na silu uzmi veci cekic

logan bg


[/quote]ja sam video skoro jednog bmw 5 ,2.0d sa tng i ubrzavao je brutalno.

peras

#14
Cena ugradnje krece od 1700 evra za putnicke automobile, uglavnom se preporucuje za motore od 400 +KS tj. kamioni.
Sto se tice servisa vazi isti interval kao i pre ugradnje osim dva servisa koji se rade na prvih 1000 i 5000 km od ugradnje  a tada se menja ulje zbog sagorevanja onih naslaga od dizela. Sve u svemu  :-)1