Oborena svetla danju ili drugi oblik dnevnih svetala-moguća rešenja

prethodna tema - sledeća tema

ppejic

Da je samo komad termo buzira, nego je kompletno zaliveno u epoxi smolu.

Cemu hladjenje kada nema grejanja  :Smiley:

Danas izgleda kao na prilozenim fotografijama.

VaskezNS

Citat: PPejic poslato 29.10.2012. - 19:20Danas izgleda kao na prilozenim fotografijama.

Pejo, samo jedno pitanje - jedan uređaj po jednom faru, ako sam dobro shvatio informacije sa sajta ?

I naravno, šta te to košta ?  :)
Ovo je mesto za sLogan ;-)

ppejic

Pveze se na jedan far i kroz fabricku elektro instalaciju se "signal" sprovodi na drugi far

VaskezNS

U međuvremenu sam se i raspitao kod kolega forumaša u vezi povezivanja DS V1 uređaja i "iskočilo" je par pitanja, pa bih zamolio za objašnjenje. Naime, ako se uređaj povezuje na levi far a do desnog se samo sprovede "druga grana", onda to znači da će suma-sumarum i levi i desni far u redovnom režimu rada (oborena/duga) raditi na najviše dva strujna kruga (jedan za levo i desno oboreno, jedan za levo i desno dugo).

Pogledao sam kako instalacija izgleda kod mene i situacija je sledeća.

Instalacija farova - levi far - jedan roze, jedan beli, jedan crni i jedan narandžasti provodnik (poslednji mi je malo misteriozan):



Desni far - jedan sivi, jedan ljubičasti, jedan crni provodnik:



Kutija sa osiguračima - po jedan 10A osigurač za levo oboreno, za desno oboreno, za levo dugo i za desno dugo - ukupno 4 osigurača:



Dakle, moje pitanje je da li se izvedba koju je većina kolega objasnila (jedan uređaj za oba fara) može povezati i na mog Logana, i kako je onda rešeno pitanje strujnih krugova (4 postojeća) ?
Ovo je mesto za sLogan ;-)

kiconix

Koliko ja vidim, voziš Logana.
Po čemu se tvoj Logan razlikuje od ostalih.
Kod mene radi na Oktaviji i to savršeno.
Radi tako da svako okretanje prekidača, čak i ablendovanje, prebacuje na fabričko svetlo.

VaskezNS

Citat: kiconix poslato 04.11.2012. - 23:04
Koliko ja vidim, voziš Logana.
Po čemu se tvoj Logan razlikuje od ostalih.

Ne znam, možda je moj Logan bolji od ostalih  :cul: :)

Na stranu šala, pitanja nisu bila vezana za funkcionalnost, već za način izvođenja instalacije uređaja, prema kome bi, ako se ne varam, sa 4 fabrička strujna kruga prešli na 2.

Ako je fabrička izvedba na vozilu 2 strujna kruga onda nema problema, ako je pak 4, onda se ipak postavljaju dva dodatna pitanja:
1. pitanje pouzdanosti/sigurnosti i
2. pitanje dozvoljenosti delimičnog "preprojektovanja" instalacije

Da pojasnim:
1. Šta će se desiti na tvojoj Oktaviji ako ti u toku noćne vožnje (da stvar bude još gora - na npr. nekom planinskom putu upravo ispred ulaza u nepoznatu krivinu) pregori nit oborenog svetla bilo kog fara, i za sobom "povuče" izbijanje osigurača na tom strujnom krugu ?
2. Da li je instalacija projektovana tako da može podneti "dupliranje" opterećenja jednog strujnog kruga ?
Ovo je mesto za sLogan ;-)

kiconix


ppejic

https://sites.google.com/site/elektronikaautomati/home/drl-komplet-a

Instalacija je sledeca.

Izvuce se konektor sijalice jednog od farova, u njega se ubode muski konektor uredjaja, a zenski konektor uredjaja se ubode u sijalicu tog fara. Poveze se napajanje na akumulator.

Strujni krug kada rade dnevna svetla je sledeci.
Na mestu gde se ubode muski konektor uredjaja u ženski konektor koji je skinut sa fara struja se deli na dva pravca. Prvi je putem ženskog konektora završen sijalicom tog fara, a drugi je preko osigurača tog fara, pa osigurača drugog fara završen drugim farom. Znači, ako pregori osigurač prvog fara ostaje se bez dnevnih svetala. Ako se amblenderom uključi kratko svetlo, svetlece samo onaj drugi far.

Loganovac

Dobra analiza  :to: koja otvara još jedno principijelno pitanje: nema  nikakve kontrolne sijalice kao što je slučaj sa oborenim svetlima, šta će mi pomoći da uštedim 5.000 dinara kazne u slučaju pregorevanja osigurača u toku dnevne vožnje? (Razlika postoji, kod uključenja svetala prekidačem neće raditi samo jedna strana, za to ne mogu da me kazne...)
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

Da se ispravim, ako izgori osigurac fara na kome je automat prikljucen, radice "dnevna svetla" na tom faru ali na drugom nece, indikaciju imas na tabli, ako izgori bas taj osigurac signalizaciju neces imati (ali svetllo na tom faru hoces). Ako izgori osigurac za autoat dnevnih svetla, nce biti dnevnih svetla u opste, ali nece biti ni signalizacije. Tak ostoje stvari kod Logana.
Ako ti izgore osiguraci za oba fara, "dnevna svetla" ces imati na faru na kome je povezan, neces imati indikaciju  i neces imati kratka svetla ako pokusas amblender-komandom da ih aktiviras

To je to.

VaskezNS

Pejo, hvala na detaljnom objašnjenju, priznajem da sam imao "grešku u translaciji" kada se radi o principu ugradnje (shvatio sam da se "raskačuje" i desni far) i otuda moja pitanja u vezi strujnih krugova.

Prvo tvoje objašnjenje me je ostavilo u nedoumici ali verujem da mi je druga ispravka pojasnila šemu.

I zato, samo da bih proverio - imam ugrađen DS V1 (50% snage na duga svetla) i imam 4 fabrička strujna kruga (po osigurač za levo/desno oboreno/dugo svetlo) - pregori mi osigurač oborenog levog fara (na kojem je automat). Dnevna svetla rade i dalje, na oba fara. Uključujem ablenderom oborena svetla i dobijam - levo oboreno ne radi, desno oboreno radi + rade i oba dnevna svetla. Da li sam u pravu ?

@Loganovac - Corsa C uopšte nema signalizaciju za uključena oborena svetla, ubih se tražeći je po tabli mislivši da je lampica pregorela. Čini mi se da je tako i na novim Polo-ima, al proveriću to sutra.
Ovo je mesto za sLogan ;-)

ppejic

Apsolutno si u pravu. DS-V1 bi trebao da se iskljuci (ako su dnevna svetla povezana na sijalicu dugog fara) kada se pojavi napon na sijalici kratkog fara. Kako je osigurac pregoreo, on nece registrovati pojavu napona i nastavice da radi. To opet znaci da ce na tom faru da ostane 40% dnevnog na dugom faru, a na desnom ce biti oboreno + 40% na dugom.

nik

Evo posle skoro 2 godine reših da dovršim posao (iskreno govoreći da nije bilo nastavka ove teme verovatno ne bih)

Ukratko, šeme i opis rada uredjaja su ovde
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=346.msg13491#msg13491
i ovde
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=346.msg29222#msg29222

Izradjen uredjaj izgleda ovako


Ugradjen u kućište (vidi se ugradjena zujalica)


S obzirom da se u toku probe pokazalo da se dioda MBR 1645 lepo zagreje (jer kroz nju protiče po prvobitnoj šemi struja za napajanje svih potrošača pozicije), a i nisam uspeo da nadjem glavni vod za napajanje potrošača u kabini malo sam u toku rada izmenio šemu vezivanja i princip rada. Ubacio sam još jedan relej, tako da sada kratka svetla rade preko istog, kroz gore pomenutu diodu protiče samo struja za napajanje kalema releja čime je izbegnuto zagrevanje, sada se deaktiviranje uredjaja vrši pri paljenju kratkih svetala na ručici (originalnom šemom bilo predvidjeno paljenjem pozicije na ručici), a od osvetljenja u kabini se vrši isključenje samo instrument table (i izbegava se famozno dimovanje displeja  :bliss:.).
Odradiću novu šemu ovih dana i postaviću ovde.

U praksi sve izgleda ovako (na početku je uredjaj isključen na prekidaču i čuje se zvučno upozorenje i onda kroz sve moguće faze rada do ponovnog isključenja na prekidaču kada se ponovo čuje signal i do gašenja motora sa aktivnim uredjajem)
https://www.youtube.com/watch?v=Nc2eR_TKt6Q
 

zac

 :aplause: :respect: 

Nik, jedno glupo pitanje...da li ovaj tvoj uredjaj ima istu ulogu kao Pejina dnevna svetla....i ako jeste u cemu je tu razlika?  :wave:

Loganovac

 :hall:

Sve odrađeno po PS-u, međutim skalamerija je zametna, nije baš ni jeftina... Nego, voleo bih da opet pogledam shemu pa čekam da je postaviš (onaj link više ne radi, a matori izlapeo, davno je bilo...)
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.