Oborena svetla danju ili drugi oblik dnevnih svetala-moguća rešenja

prethodna tema - sledeća tema

fanatic

   Ja sam danas ugradio automat za paljenje i rešio sam problem.
Platio sam ga 20e i radi kao i na ostalim vozilima na koje sam ugradio
a uradio sam ih do sad na bar 5 komada ( od toga su 2 moja ) i nemam zamerki. :aplause:

nik

Citat: dzaga poslato 04.09.2010. - 14:49
Šteta ako si u pravu da ne mogu dnevna svetla jer je to korisna dogradnja iz više razloga, zar ne?

Niko nije rekao da nemože. Može i postoji put koji je gore objašnjen, a to je ugradnja homologovanih delova i atest posle ugradnje. Sve ostalo bi bilo Divlji zapad. Šta bi bilo kada bi svi budžili i kačili na automobil šta im se prohte? Bilo kakav vid osvetljenja, a posebno LED zbog usmerenosti i karakteristika same svetlosti koju emituju mogu da dovedu do zaslepljivanja ostalih učesnika u saobraćaju (i sam Audi, a ni ostali proizvodjači automobila, npr ne proizvode više ni dnevna, a bogami ni ostala LED svetla gde LED direktno isijava svetlost što je bio slučaj na prvim modelima, već se svetlost rasipa odgovarajućim oblikom sočiva ispred).

O paljenju instalacije da i ne govorim.

nik

Evo, kao što obećah, da postavim konačnu verziju šeme. Da ponovo ne objašnjavam opšti princip rada je već objašnjen na strani 6 ove teme (http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=346.msg13491#msg13491), a sada ću napomenuti samo razlike.

Šema:


Izradjena pločica:


Nažalost, nisam slikao izradjen uredjaj, ali kao što rekoh, ispitan je pod realnim, čak i nešto većim opterećenjem nego što bi trpeo u praksi, i nema nikakvih preteranih zagrevanja (tranzistori i dioda MBR1645 moraju da idu na hladnjak).

Promene u odnosu na početni projekat:
1. Sa pločice, zbog nemogućnosti pronalaženja adekvatnog releja potrebne snage za ugradnju na PCB, izbačen relej Rel4 za uključenje kratkih svetala koji u novom slučaju ide na klasično plastično podnožje za automobilske releje i koristi se klasičan automobilski relej snage >20A. Napajanje elektromagneta Rel4 se vrši povezivanjem na izvode u donjem desnom uglu pločice (A1 Rel4 i A2 Rel4).

2. Umesto klasičnog prekidača on-off (1-0), koristi se prekidač on-on(1-2) za prekidanje bolje reći preusmeravanje signala sa alternatora. Ukoliko je prekidač u položaju 1 signal dolazi na priključak + sa alt uklj (gore levo na šemi) i uredjaj radi kao što je ranije opisano. Ukoliko je prekidač u položaju 2 signal se preusmerava na priključak + sa alt isklj i praktično je uredjaj van funkcije. Preusmeravanjem signala smo praktično doveli napon na sklop kondenzator-otpornik-relej koji po dolasku signala uključuje zujalicu u trajanju oko 2 sekunde (vreme zavisi od kapaciteta kondenzatora i osetljivosti el.magneta releja). Ulogu celog ovog sklopa ću najjednostavnije objasniti situacijom kada se, recimo, uveče vraćate kući i ne želeći da probudite ukućane, isključili uredjaj dn. svetla na prekidaču, pa ujutru krenuli na posao i zaboravili da ponovo aktivirate uredjaj, što dovodi do toga da vozite bez dn. svetala i mogućih negativnih konsekvenci za novčanik u vidu kazne iako ste vi ubedjeni da su vam se svetla upalila (nesijanje signala kratkog svetla na ins. tabli može lako da se previdi posebno po sunčanom danu) . Ukoliko je uredjaj isključen na prekidaču, uvek će kada startujete motor dati signal upozorenja.
Priznajem da je ovaj dodatak dodatno iskomplikovao šemu, ali stvarni trošak je reda 250-300 dinara više, a prednost neuporedivo veća.

Da, i za kraj malo Mythbusters-a.
Pošto mi je ponovo crkla jedna nit kratkog svetla, ispitao sam da li to utiče na uključenje/isključenje dugog svetla. Rezultat-BUSTED
Sijalica sa pregorelom niti kratkog svetla nema nikakav uticaj na uklj./isklj. dugih svetala bez obzira gde se nalazi (levo ili desno).


Loganovac

Svaka čast!  :too:

Međutim, nekako si sakrio po meni bitnu stvar, pa je ja ovde izdvajam:

Citat: nik poslato 07.09.2010. - 19:10
Sijalica sa pregorelom niti kratkog svetla nema nikakav uticaj na uklj./isklj. dugih svetala bez obzira gde se nalazi (levo ili desno).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

Mislim da   jedino Keka tvrdi da kada ode sijalica kratkog svetla ne rade duga svetla. Meni je isto crkavala sijalica kratkog svetla ali su duga radila bez problema.

Možda se to Keki dešava jer ima najstarijeg Logana na ovom forumu   :Smiley:.   Mislim na prvu seriju.

nik

Sorry što dižem iz mrtvih staru temu, ali problemi me naterali.
Danas sam, posle dužeg natezanja, rešio da ugradim gore pominjani uredjaj, ali 'oćeš. Odmah u startu problem sa signalom punjenja akumulatora.
Konkretnije, pre instalacije (trajnog čačkanja kablova) sam hteo još jednom da proverim funkcionisanje uredjaja, ali sam, za razliku od pre, sada signal punjenja "uzeo" odakle bi i inače trebalo sa pina 13 na instrument tabli (praktično sa provodnika koji spaja signalno svetlo punjenja akumulatora i alternator), ali onda  :ha:. *ebena LED na tabli se ne ugasi potpuno već blago svetli. Ajde danju se veoma teško primeti, ali noću se pofino vidi.
Jasno mi je zbog čega se to dešava (bilo reči u temi o osvetljenju i LED o tinjanju LED), ali mi treba savet, ako neko zna odakle još može na našim Dačijama da se uzme signal da motor radi?

Malo sam dumao po VISU-u i pronašao priključak na alternatoru. I kod benzinca i kod dizelaša ima dva pina, samo što se kod benzinca koristi samo jedan (vod koji ide na ins. tablu), dok kod dizelaša oba  (za drugi stoji SIGNAL PUNJAČA ALTERNATORA i povezan je sa 120 JEDINICA ELEKTRIČNE KONTROLE UBRIZGAVANJA)
 

Da li neko zna o kakvom signalu se radi?

I da, mali dodatak, već sam bio zaboravio na ovo, ali Keka je bio u pravu. Kada sam ugradjivao HID isti problemi sa upravljanjem snopom dugog i kratkog svetla sve dok na priključak druge sijalice nisam stavio relej. Zašto?  :ne: :ne: :ne:

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dejanp011

da malo ozivim temu, da li neko zna nesto o modulu DS-V1 za ukljucivanje prednjih svetala na loganu

DarioGTI

Znam da imamo, ali možda vladokv ima neko malo drugačije/pristupačnije/jednostavnije rješenje. Svakako bi bilo dobro da čujemo i tu verziju.

Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

mladja73

Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

vladokv

Postoji tip u Kraljevu koji se bavi reparacijom abledera za sve tipove vozila jako uspesno. Uredjaj koji se ugradjuje je njegove proizvodnje i ugradjen je u instalaciju iznad pedala tj ispod instrument table i prikljucen je preko ceslja. Ako neces vise da ga koristis samo ga izvadis i to je to. Naravno sve je prikljuceno preko zastitnih releja. Polozaj prekidaca za svetla je uvek na nuli, kada upalis auto i postigne se uslov da je napon 12V a to je oko 5 sekundi po paljenju farovi se pale, kad okrenes kljuc i ugasis auto oni se naravno automatski gase.Jedina mana kod logana je sto je u situaciji kada je prekidac na nula polozaju mozes samo da blicas, nemas onaj klik za duga svetla. Znaci kad padne mrak i trebaju ti duga svetla samo okrenes prekidac na normalno oborena svetla da bi mogao da prebacujes duga/kratka . Danju to naravno nije potrebno


Loganovac

Apropo Pejo, da li imaš objašnjenje kako dobijaju 50% intenziteta na sijalici dugog svetla? Cenim da ih vezuju serijski, ali time dobijaju 50% napona na sijalici, snaga je 25% nominalne...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

Ovi sa linka?

To ti mogu reci iz prve ruke. Nista se ne vezuje na red, već se radi PWM izuzetno jakim MOSFET-om.
Odokativno, PWM je na 40%, ali kako je napon u radu preko 14V, snaga na jednoj sijalici je oko 50% od deklarisane pri naponu 12V.

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.