Održavanje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

Branislav-NIŠ

Pitanje za drugare na forumu:

Slučajno sam juče ušao u jednu prodavnicu Uniorovog alata.Odmah mi je za oko pao ključ za odvijanje brezona za ispuštanje ulja iz kartera(popularna četvrtka) koji su mnogi majstori pravili da bi završili posao.Sa jedne strane je četvrtka 8 mm a sa druge je 10 mm.Sa obzirom da je ključ originalni proizvod mislim da cena od 650 din. i nije velika za dugotrajno rešenje.Naravno pazario sam ga.Tražio sam od prodavca da mi pokaže ceo njihov katalog.U njemu sam našao i ključ za skidanje filtera za ulje u obliku kape koji se samo namesti na filter a sa prednje strane ima rupu za gedoru.Ima ih u katalogu u raznim dimenzijama(otprilike 10 različitih prečnika).
Pitanje glasi:Dali neko od vas zna koliki je prečnik našeg filtera za ulje jer se po njemu i poručuje ključ ?

Čim budem pazario i ovo kačim slike(izgleda da će i ovde cena da bude veoma prihvatljiva,negde oko 700 din.)

Pozdrav iz Niša !

kiconix

Dimenzije ne znam, kad budes pazario sve za servis premeri filter.

Zoran

Najbolje ti je kupi filter pa po filteru kupi ključ jer se dimenzije filtera i broja zubaca po obodu mogu razlikovati kod raznih proizvođača. Imam dva različita filtera i oba proizvodi UNICO... :rtfm:.
Sam svoj gazda - vazda.

Goky

Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

Zoran

Osim prečnika važno je znati i broj utora (na datom filteru izgleda da je 12)  :ces:.
Sam svoj gazda - vazda.

Mandrak

Jedno pitanjce kod zamene ulja.
Da li se ulje mora ispustiti kroz čep ili je moguće izvaditi ga kroz cev u kojoj je šipka za merenje.
Na vozilima nekih drugih marki je to moguće.
Da li je neko video ili čuo za to?

mladja73

Niti sam video niti cuo za to. Ulje se ispusta na cepu kartera.
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Jelenko

Cudno,pa to je bar kod nas uobicajno u servisima da rade,vidjeo vise puta,htjeli tako i meni da vade ali nisam dao. :c0: :fiju: :gun:,ako se sjetim uslikacu pa da i vidite na sta to lici...
To im sluzi eto da imaju manje posla,"ture" sipku isisaju dok ima ulja, dospu ulje i to ti je to i ne treba dizalica,ma glupost ziva.

nik

Kao što kolega JELENKOP6 reče, manje posla za majstora s jedne strane, ali zato velika mogućnost da vam ostane deo starog ulja u motoru (ako majstor ne nabode sisaljkom najniži deo kartera, koji se i inače najčešće nalazi sa druge strane u odnosu na cev za mernu šipku).
Rezime: Kao što Mladja reče-ulje se ispušta na čepu kartera i lepo se pusti da se ocedi.

Aleks

Iskreno,nisam cuo za tu metodu. Koliko znam ulje se ispusta na karteru i to dok je motor jos vruc i ulje razredjeno da bi se bolje iscedilo.

Zoran

Ulje se ispušta obavezno na čep da bi sav talog izašao sa starim uljem. Imam prijatelja koji ima kanal isto kao i ja on odvrne čep i ostavi tako sve dok ulje ne prestane kapati pa onda stavi čep i sipa novo ulje  :ces:  :doh:.
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar


kiconix

Mozda treba da sipa novo ulje pa kad i ono iscuri zavrne cep  :doh:

Zoran

Samo sam želio reći da smo različiti. Svako od nas ima svoju neku viziju. Ja ga cijenim i pištujem - veterinar je po struci.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Opet nisam razumeo, pa gde je tvoj prijatelj pogresio?
Od kad menjam ulje, menjam ga na taj nacin, osim jednom prilikom kad sam zaboravio da stavim cep  :c: