Chip tuning?

prethodna tema - sledeća tema

Bata83

Bacanje para kada je atmosferac u pitanju, imao golfa mk3 150ks sa cipom MOZDA  :ces: 165ks,nesto malo obrtnog momenta i pomerenu blokadu.
Mozda bi imalo neke malo bolje vajde na motorima sa direktnim ubrizgavanjem ali  I to je pitanje.

Capriolo

Koliko sam ja na Honda forumu pratio istoimenu temu (a nedavno se baš "po milioniti put" bila povela rasprava oko smislenosti i dobitima od samog remapiranja atmosferca, bez eventualnih drugih modifikacija), ja sam jasno uočio post administratora da su tu realno veoma mali dobici. Pri čemu je taj član modifikovao i unapredio veliki broj motora na vozilima koja je posedovao. Pa i dosta puta za ta vozila postavljalo grafikove merenja "pre" i "posle".
Naravno, neki od članova foruma ( koji su odradili samo remapiranje na 2,0 atmosfercu) kažu da osećaju (poztivne) razlike. No, neki ( koji su uzeli tu isti mapu) rekoše i da uopšte ne primećuju razliku (osim pomeranja same granice za "redline").

Lazar@

Genralno slabo koga cujem da cipuje atmosferce, pogotovo motore za obicne smrtinke...ajde i taj gti je opet gti pa ajde da se tjunira malo

Informacije koje sam nasao za  taj 1.4 mpi kazu 5ks i 9nm.

Ali treba obratiti paznju i sta se desava sa ostatkom krive, jer nigdje nema grafika...Jer mozda ima 5ks i 9nm na maksimumu(peak), ali na nizim obrtajima moze biti veca razlika.(tipa ako je imao 75nm na 2000rpm sad da ima 95nm na 2000rpm, opet je razlika osjetna)
Takodje mozda vise ne ostvaruje 75ks na 5500rpm nego lupam 80ks na 5000rpm...

Treba se raspitati, ali ja ne nalazim grafik

slavko_bgd

Znači, možemo da rezimiramo:

1. Astmo-benzinac = klanje ovna za kilo g*vna. Osim ako se rade ozbiljne mehaničke modifikacije: usis, izduv, razvod/faza motora, portovanje glave, olakšavanje pokretnih masa radi dizanja rpm max, itd.

2. turbo motori, dizel i benzin: promenom rada turbine (povećanjem pritiska vazduha) = povećanjem mase vazduha koja se daje motoru proporcionalno se može povećati i masa ubrizganog goriva i tako se može povećati snaga motora. I sve se to radi računarom, softverski, sa postojećim komponentama na motoru. Bezbedno je po motor sve dok onaj koji radi mapiranje zna šta radi, ima čime da radi i zna dokle sme da ide.

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

Lazar@

Recimo za stage 1(20tak ks i 40tak nm) na 1.5dci motoru se turbina/vazduh uopste i ne dira.
Sva snaga se dobija samo sa gorivom.
Povecava se vremenski interval za koji dizna ispusta gorivo i povecava se kolicina goriva u miligramima.
I edituje se mapa obrtnog momenta, jer sam ecu preko svih senzora u motoru zna koliko moze da isporuci nm na koliko rpm...ako se to ne uradi, dzaba gorivo dzabe sve.


kod mene je povecan pritisak turbine da bi se smanjio dim i temperatura sagorijevanja/izduvnih gasova, jer  nisam isao na standardni remap

glavonja3

Imam 1.5dci euro6 75ks. Kazete da stage 1 remap-om se menjaju parametru u racunaru, da se podize pritisak turbine i da se produzava interval ubrizgavanja goriva.

Moja pitanja su:

1) zar podizanje pritiska turbine ne smanjuje radni vek turbine?

2) da li se ovako smanjuje potrosnja goriva?

Lazar@

#442
1. Borg Warner turbine na nasim vozilima rade na 0.9 bar a atestirane su do 1.5 bari.
Zivotni vijek turbine vise skracuje nacin voznje(potapanje kad je auto  hladan i gasenje vruceg motora) i neodrzavanje.


2.Da i ne.

Loganovac

Citat: Lazar@ poslato 06.10.2022. - 20:06
Recimo za stage 1(20tak ks i 40tak nm) na 1.5dci motoru se turbina/vazduh uopste i ne dira.
Sva snaga se dobija samo sa gorivom.
Povecava se vremenski interval za koji dizna ispusta gorivo i povecava se kolicina goriva u miligramima.
I edituje se mapa obrtnog momenta, jer sam ecu preko svih senzora u motoru zna koliko moze da isporuci nm na koliko rpm...ako se to ne uradi, dzaba gorivo dzabe sve.


kod mene je povecan pritisak turbine da bi se smanjio dim i temperatura sagorijevanja/izduvnih gasova, jer  nisam isao na standardni remap

Ajde malo logike: šta je to mapa obrtnog momenta? Da li je jasno da kriva obrtnog momenta motora predstavlja maksimalni raspoloživi obrtni momenat na određenom broju obrtaja motora, dakle sa potopljenom pedalom gasa, a ne stvarni obrtni momenat koji motor razvija u toku vožnje? Dalje, ECU ne zna koliki obrtni momenat motor isporučuje, za to nema senzore. On samo odgovara na zahteve koji su mu prosleđeni - pojačaj - smanji. Za to se koriste mape ubrizgavanja (kod atmosferaca, a kod ovih vaših turbo naftarica još ponešto) u odnosu na isporučene zahteve i stanje senzora.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Na novom službenom Clio5 na tabli ima opcija da se u vožnji vide dva bargarfa, jedan je trenutna snaga i jedan je trenutni obrtni moment. Nema ispisanih vrednosti, prikazuje aproksimativno između dve granične vrednosti i menja se logično prema načinu vožnje. Pretpostavljam da je reč o kalkulaciji, "digitronu", algoritmu ( kao npr trenutna potrošnja goriva) jer de fakto motor nema senzor snage niti senzor obrtnog momenta.

Citat: glavonja3 poslato 06.10.2022. - 20:26
Imam 1.5dci euro6 75ks. Kazete da stage 1 remap-om se menjaju parametru u racunaru, da se podize pritisak turbine i da se produzava interval ubrizgavanja goriva.

Moja pitanja su:

1) zar podizanje pritiska turbine ne smanjuje radni vek turbine?

2) da li se ovako smanjuje potrosnja goriva?

1) ne, jer za veći usisni pritisak se turbina kasnije isključuje. To znači da se duže i brže vrti nego pre "čipovanja". Samim tim ona u svom radu pređe veći/duži put i samim tim traje duže
2) da, jer kad se motoru doda više goriva on vuče kao lud. Onda vozač, da se ne bi skrljao negde, samo pipa ili čak ni ne dira pedalu gasa. I tako se u stvari smanjuje potrošnja.

Tako se odvajkada reklamira čipovanje: "više snage i manja potrošnja goriva"

Tvoja pitanja su apsolutno logična i na mestu i molim te ne zameri što sam ironičan.
Jedno pravilo: nema snage bez goriva i vazduha. Nema toplote iz peći bez drva i promaje kroz peć. A peć najbolje greje kad se "potrevi" promaja sa masom drva u peći. Sve ostalo su nijanse.

Činjenice:
1) podizanje pritiska ne mora nužno ali može da skrati životni vek turbine. Turbina traje onoliko duže koliko je bolje balansirana i koliko je bolje podmazana jer njena osovina (vratillo) koje spaja turbinu sa kompresorom pliva na uljnom filmu i vrti se ludački brzo. Zato je Lazar@ i napisao "Zivotni vijek turbine vise skracuje nacin voznje(potapanje kad je auto  hladan i gasenje vruceg motora) i neodrzavanje." i to je tačno. U prvom slučaju "potapanje" znači turiranje hladnog motora odmah nakon pokretanja ili pre dostizanja radne temperature, pre nego što je osovina turbine "zaplivala" na ulju i pre nego što je ulje dostiglo svoju radnu temperaturu zbog viskoziteta koji treba da ima na datoj temperaturi. Zato za turbo motore od njihovog nastanka postoji pravilo "nekoliko minuta" od pokretanja i pre zaustavljanja. Prvi slučaj sam objasnio, drugi slučaj je da se posle duže ili oštre vožnje lagano vozi par minuta ili čak motor ostavi da radi u mestu da se zbog visoke temperature turbine ne bi desilo "koksovanje" ulja u ležajevima turbine ako dođe do zaustalvjanja motora i samim tim prekida uljnog toka kroz turbinu. Današnji motori imaju vodeno hlađenje turbine i električne pumpe koje hlade turbinu i nakon zaustavljanja motora, upravo iz ovog razloga.
2) smanjenje potrošnje goriva se postiže metodama, tehnologijama, nazovimo to kako god želimo, kojima se podiže efikasnost motora. Povećanje snage je moguće isključivo povećanjem mase goriva uz obezbeđivanje mase vazduha potrebne da ubrizgano gorivo u potpunosti sagori. Višak goriva/manjak vazduha ima svoje negativne strane, isto kao i višak vazduha/manjak goriva. To je jako široka i kompleksna priča koju najbolje znaju fabrike i trkači. Ja sam prilično slab u tome i od ovoga ne bih dalje.

Zato sam napisao i stojim iza napisanog: čipovanje može da radi samo onaj koji zna šta radi, ima čime da radi i zna dokle sme da ide.

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

glavonja3

Da sumiram kako to ja vidim: cipovanjem cu dobiti "brza" kola uz potencijalno povecanu potrosnju (osrednja verovatnoca) i smanjenje radnog veka turbine (veoma mala verovatnoca).

Meni brza kola ne znace mnogo, vise me interesuju "pare" koje vidim po potrosnji i dugovecnosti.

Hvala u svakom slucaju 😀

slavko_bgd

90% svoje godišnje kilometraže pređem po gradu prosečnom brzinom manjom od 30km/h; van grada nemam gde smem da vozim brže od 130km/h, tako da meni lično 60KS ili 160KS dođe na isto.
Nekome ko vuče prikolicu ili vozi po takvim putevima gde svaka KS znači razliku između bezbednog i kobnog preticanja - čipovanje možda znači život.
Čipovanje radi uživanja u vožnji? I to podržavam i razumem. Za relativno malo novca dobije se relativno mnogo uživanja.
Čipovanje radi sporta (auto trke)? O da, i te kako, pa bez toga se ne može :)

DrJekyll

E upravo zbog tih 10% se isplati ;)
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

slavko_bgd

DR Jekyll:
"Ja opet ponavljam, meni je trebao obrtni momenat i to sam i dobio remapom...odziv u 2.og na 1500 obrtaja pa cak i preticanje u 5oj na autoputu. Sandero MK1 1.4 mpi"

Ja bih voleo da vidim merenja tvog motora 1,4MPI na valjcima pre i posle čipovanja, ako je merenje rađeno.