Chip tuning?

prethodna tema - sledeća tema

Lazar@

Citat: Loganovac poslato 17.04.2022. - 14:39
Nazdravlje nova igračka, isprati neko vreme potrošnju pa prijavi.
Vidjecemo.
Izgleda mi potpuno normalno za sad.Ali ono, testiram, pa malo dodajem gas i vise nego sto je potrebno, cisto da vidim kako djeluje taj dodatni obrtni momenat  :bonk:

Danas sam primijetio posto je drasticno toplije nego kad smo radili mapu, da ako ugusim auto, pa ono trecom ili cetvrtom dodam gas sa 1200-1300 obrtaja, negdje od 1500 do 1700 nekad zna da baci malo crnog dima pozadi(opet kazem malo, ne kao pojedine lokomotive).
Ali kad turbo nabije pritisak nema dima uopste...ista stvar i na leru, auspuh suv kao barut.


E sad ovo sto samo nekad baci dima 1500-1700rpm moze biti mozda i egr?  :ces:


zoran milinkovic

Poštovani,drugari

Imam dacia logan facelift 2018 blu 1.5dci 55kw sa 75ks,da li se isplati raditi nove mape(cipovati) na ovakvom vozilu? Auto je  je nov, nije vožen. I da li se ovakav auto smije ispitati na dinamometru pre i posle mapa i da jii ko to radio ? I generalno da li nove mape uništavaju  više motor u vožnji nego tvorničke sa kojim je kupljen? Hvala vam na odgovoru i savetima oko mapa cipovanja.(gdje je to najbolje raditi )  Motor je euro 6.
Dacia Logan facelift 2018, blu 1.5dci 55w 75hp

rubiroza

@ zoran milinkovic
Da li si možda umesto mapiranja razmišljao da uzmeš čip?

slavko_bgd

@zoran milinkovic:

- prvo pitanje je šta se želi postići čipovanjem?
- da li se isplati, u kom smislu? Da će motor trošiti manje goriva a imati više snage nakon čipa? Sa dobrom mapom - neće. Da li će se podići tržišna vrednost vozila nakon čipa? Da, možda, ne, to zavisi od tržišta.
- da li nove mape više uništavaju motor u vožnji od fabričkih?  Dobre mape ne, loše i te kako.
- zašto se dizel-motori masovno čipuju? Zato što su robusni po svojoj konstrukciji i zato što dizel-gorivo može da se upali u veoma širokom odnosu gorivo-vazduh.
  To znači da je rizik za "čipere" minimalan. Posledice loših mapa na duže staze vidimo mi koji otvaramo te motore kada popucaju ili izgore klipovi,puknu klipnjače itd...

Vozio sam službeno Sandero2 i Clio4 1.5dCi 75ks. Ta vozila sasvim lepo idu i po gradu i na otvorenom, razumno troše i možda im je jedini nedostatak 5-stepeni menjač.
Ja svoj auto sa tim motorom ne bih čipovao.

MitarMrgulic

Slažem se sa Slavkom, taj motor je sasvim dovoljan za tu karoseriju i sve normalne potrebe.

zoran milinkovic

Hvala, hvala, svim učesnicima koji su se uključili i željeli podijeliti svoja razmišljanja i znanja o gore nevedenom,mnogo ste mi pomogli.
Dacia Logan facelift 2018, blu 1.5dci 55w 75hp

rubiroza

Da ova preporuka za NEcipovanje vazi i za benzince?

slavko_bgd

Jedan turbo-benzinac u koji sam ugradio plin pre 10 godina, koji je neposredno nakon toga bio čipovan i koji se vozi i dan-danas je Passat B6 karavan sa 1.8T motorom.
Vozio sam ga pre čipa, probao ga posle čipa i to ide kao tajfun. Subjektivno ogromna razlika u snazi/momentu, pogotovo u obrtajima iznad 3000.
Očigledno je čovek dobio odličnu mapu i sam motor(plus menjač, poluosovine, kvačilo, nosači motora) može da iznese tu snagu i obrtni moment koju je dobio.
Druga iskustva nemam.

kiconix

I bitna stvar, turbo.

Lazar@

#429
Citat: zoran  milinkovic poslato 24.09.2022. - 19:54
Poštovani,drugari

Imam dacia logan facelift 2018 blu 1.5dci 55kw sa 75ks,da li se isplati raditi nove mape(cipovati) na ovakvom vozilu? Auto je  je nov, nije vožen. I da li se ovakav auto smije ispitati na dinamometru pre i posle mapa i da jii ko to radio ? I generalno da li nove mape uništavaju  više motor u vožnji nego tvorničke sa kojim je kupljen? Hvala vam na odgovoru i savetima oko mapa cipovanja.(gdje je to najbolje raditi )  Motor je euro 6.
A ja bih te savjetovao da ga ipak mapiras, na standardni stage 1(15-20ks i 40tak nm obrtnog momenta)...Bices izuzetno zadovoljan!
Za razliku od prethodnih modela, taj motor 75ks 2018 godiste je identican onom od 90ks.Jedina razlika je sto je fabrika ucitala slabiju mapu zbog doplate i opreme u kojoj se auto prodaje.
Imas isti menjac i isto kvacilo i iste nosace motora, poluosovine i sve ostalo kao model od 90ks.

Taj motor se bez ikakvih problema dovodi do 90ks i garantujem ti svim zivim da mu nista nece biti, a moze se mapirati i na nekih 110ks(jer je identican kao 90ks koji se mapira na 105-110ks)

Ja imam prvu generaciju sandera, sa 1.5dci motorom od 50kw.(ali za razliku od tvog logana ovdje je bilo fizickih razlika u motorima izmedju 70ks i 86 odnosno 90ks...drugaciji blok motora, drugacija radilica, klipovi, turbo)

Na 100 hiljada kilometara sam ugradio power box( i osim goriva podigao pritisak turba sa 0.9 na 1.2 bara) i bez ikakvog problema vozio do 170k km.
Na 170k km sam ipak pozelio jos vise, pa sam odradio pravi remap i to ne standardni stage 1 nego stage 2.
Iz motora je izvuceno 50% vise snage, i obrtni moment posao sa 160nm na 250nm.
Dizne su gotovo na limitu toga sto moze da se isporuci, turbo je na 1.4 bara.
Trenutno 180k km, nikakvih problema sa motorom.

Svaki dan vozim DCI modele, imamo u firmi 9 sluzbenih vozila...sto 75 sto 90ks.
Ovaj moj cipovani je drugacija zivotinja, totalno drugacije vozne karakteristike.
Odziv gasa mnogo brzi, turbo spool-uje mnogo brze, drzi snagu mnogo duze u obrtajima.(kako povuce na 1700, tako drzi do 4000rpm).
Auto se mnogo lakse vozi, nema toliko saltanja, mnogo bezbjednija preticanja.
Potrosnja ista kad se vozi normalno, kad se bas gazi mozda 1l vise.


E sad, ja sam mozda posao previse ekstremno za normalnu osobu, i to te ne bih savjetovao.Iskren da budem, ocekujem kvarove sigurno(dizne, pumpa, turbo kad tad, mozda i motor)
Auto je na 225/45R17 gumama i potpisuje drugom brzinom kad se potopi.Oce da ti otme volan iz ruke (torque steer)
A toliki udari  su vec iskidali nosac motora, i kvacilo pocinje polako da proklizava (doduse 180k km sam presao sa njim)
Ali sta je tu je, volim da ceprkam oko toga, svjestan sam svih mogucih posledica.








zoran milinkovic

Hvala na informacijama. "" ja bih te savjetovao da ga ipak mapiras, na standardni stage 1(15-20ks i 40tak nm obrtnog momenta)...Bices izuzetno zadovoljan!"" Da li imaš neku preporuku ko može da mi uradi kvalitetnu mapu  prvog nivoa za taj model? I njihov kontakt telefon ili e-mail adresu. Hvala još jednom na svemu.
Dacia Logan facelift 2018, blu 1.5dci 55w 75hp

Lazar@

#431
Citat: zoran  milinkovic poslato 28.09.2022. - 07:55
Hvala na informacijama. "" ja bih te savjetovao da ga ipak mapiras, na standardni stage 1(15-20ks i 40tak nm obrtnog momenta)...Bices izuzetno zadovoljan!"" Da li imaš neku preporuku ko može da mi uradi kvalitetnu mapu  prvog nivoa za taj model? I njihov kontakt telefon ili e-mail adresu. Hvala još jednom na svemu.
Ja sam iz CG pa ne znam ko radi tamo kod vas...
Bilo koje malo zvucnije ime...

Nije bas da ce da radi mapu od nule, nego ce ucitati "genericki" stage1(jer ne radis nikakve ozbiljne modifikacije) i samo malo podesiti za tvoj motor ukoliko bude potrebe.
A mapu je izvorno napravila vjerovatno neka jaca kompanija koja je prva otkljucala ecu, pa je samim tim do sad promijenila milion "ruku" preko interneta.

Generalno i sam mozes naci na internetu mapu za 30tak eura, a KESS V2 uredjaj za cipovanje kosta 70tak eura na aliekspresu(klon naravno ali zavrsava posao) i u dva klika imas mapiran auto.

E sad kad se prave jace mape, tu vec treba osoba koja je ludi naucnik, da zna kako mehanicki funkcionise motor, plus da se razumije u elektroniku i matematiku i programiranje.



Mare

Citat: zoran  milinkovic poslato 28.09.2022. - 07:55
Hvala na informacijama. "" ja bih te savjetovao da ga ipak mapiras, na standardni stage 1(15-20ks i 40tak nm obrtnog momenta)...Bices izuzetno zadovoljan!"" Da li imaš neku preporuku ko može da mi uradi kvalitetnu mapu  prvog nivoa za taj model? I njihov kontakt telefon ili e-mail adresu. Hvala još jednom na svemu.

Ovo sam našao na Google.
https://www.smchiptuning.com/kontakt



DrJekyll

Ja opet ponavljam, meni je trebao obrtni momenat i to sam i dobio remapom...odziv u 2.og na 1500 obrtaja pa cak i preticanje u 5oj na autoputu. Sandero MK1 1.4 mpi
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

slavko_bgd

Da li si možda radio merenje pre i posle remapa?
Pitam informativno jer bih da remapiram Mercedesa.
I moj motor je astmo-benzinac kao i 1.4MPI, pa bar da znam čemu da se nadam i šta da očekujem ako se odlučim na taj korak.