Chip tuning?

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Zaboravio si da napomenes koji Euro standard ima koji motor. Novi Euro standardi udavise motore. Megan 1 sa 1.6 8V je bio zvrk, Logan sa istim motorom Euro 3 je bio slina, a onaj sa Euro 4 ne smem ni da pomislim koliko je kilav.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Cenim da sa ćipom Euro odlazi u minus  :lol1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Vrlo verovatno da ne zadovoljava, narocito oni koji preteraju pa dime kao parnjace.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Lazar@

#408
Kod mene nista ne dimi  :ces:
Igram se sa podesavanjima snage jos uvijek, dok ne nadjem pravi balans...
Desavalo mi se par puta da u cetvrtoj pri 3800rpm  malko promijeni zvuk ubrizgavanja i zasvijetli "stop" na instrument tabli na sekund i ugasi se cim pustim gas... U prevodu, ecu zablesavi jer ne moze da doda vise nafte, tj cip zahtijeva neke apsurde vrijednosti...
Na potenciometru smanjivao sve dok nije nestalo potpuno, i dok se zvuk motora nije unormalio
(normalno ponasanje cipa i auta, pise u uputstvu da ce se bas to desiti ako se pretjera)


Rezultati sledeci, ista dionica puta, u razmaku od sat vremena, cetvrta brzina :
(prva vrijednost je u mph, sto mu dodje kao 60-100km/h)
Bez cipa:


Sa cipom:



Razlika u ubraznju 80-120km/h je pune 3 sekunde sto i nije bas malo :cool:

Moram da utovarim cetvoro ljudi i da krenem uz neko brdo, da vidim jesu li ova podesavanja definitivno "sigurna", tj da vidim hoce li opet paliti "stop"

lovac

Drugari, ja skoro 5 godina vozim čipovani stepvej (ugrađen power box - race chip), i svakome bih preporučio tu opciju. Box se odavno otplatio kroz smanjenu potrošnju nafte.

U normalnoj vožnji box ne opterećuje motor, potrošnja je manja od fabričko deklarisane, a pri tome na raspolaganju je uvek određena rezerva snage (prilikom preticanja, uzbrdica, uključena klima i sl).

Motor 1.5 dci na stepveju 1. genercije zaista je slabašan i trom.
Sa ugrađenim race chipom to postaje solidan auto, sa dobrim ubrzanjima, posebno se to oseti u višim stepenima prenosa snage.
Uređaj obezbeđuje lagodniju i štedljiviju vožnju.
Kako to radi - ne znam.
Na dijagnostici pokazuje jedino povećan pritisak u common railu.

MitarMrgulic

Tamo negdje '80-ih, bila su popularna friziranja auta i tzv. trece specijale, nakon 2000-tih, to je čip tuning.

Ne bih da se pravim pametan, ali ako je fabrika neki motor postavila u odredjeni omjer snage i ubrizgavanja, mislim da je to-to.

Može se on čipovati, pojačavati ali to svakako utiče na vijek motora, kao što postavljanje neserijskih guma i točkova, uništava trapove.

Znači, nije da ne može, nije da se ne osjeti razlika, ali nakon 10+ godina korištenja, svakako će se osjetiti :)

Lazar@

Citat: MitarMrgulic poslato 06.07.2019. - 21:28
Tamo negdje '80-ih, bila su popularna friziranja auta i tzv. trece specijale, nakon 2000-tih, to je čip tuning.

Ne bih da se pravim pametan, ali ako je fabrika neki motor postavila u odredjeni omjer snage i ubrizgavanja, mislim da je to-to.

Može se on čipovati, pojačavati ali to svakako utiče na vijek motora, kao što postavljanje neserijskih guma i točkova, uništava trapove.

Znači, nije da ne može, nije da se ne osjeti razlika, ali nakon 10+ godina korištenja, svakako će se osjetiti :)
Sinoc kasno se vracem iz grada, opalio malo po gasu, ide neko za mnom u stopu...kasnije usporim, vozim normalno, kad naspram mene nailazi megane, mase mi rukom da spustim prozor... :laugh1:
Pita koji mi je motor i gdje sam cipovao auto jer  "mete" , kaze sanse nije bilo da me stigne, a njegov megane je 1.5dci 110FAP 2015. godiste
Kao nemoguce da sandero ide tako.

Opet nije vjerovao kad sam mu rekao da je najslabiji 1.5dci od 70ks u  autu... mada mu nisam pominjao da ima powerbox i da je turbo na 1.3 bara  :D







Zoran

Na YouTube su se pojavili klipovi sa puknutim klipovima na motoru 1.5 dci
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Red je i bio posle 15 godina.

lovac

Citat: Zoran poslato 07.10.2019. - 21:14
klipovi sa puknutim klipovima na motoru 1.5 dci

Je li to zbog čipovanja ili zbog isterivanja duše motora suludim silovanjem?  :conf:

Zoran

Mene je baš iznenadilo.
:ne: Smatrao sam da se to na Renoovom motoru nemože desiti. To je lako provjeriti. Kataloški broj klipa za motore 75, 90, 110 KS.
Ako su različiti onda kod čipovanja bi trebalo i drugi klipovi. Ako su brojevi isti, onda sretno.
Sam svoj gazda - vazda.

Aleks

Citat: lovac poslato 08.10.2019. - 19:40
Je li to zbog čipovanja ili zbog isterivanja duše motora suludim silovanjem?  :conf:
Verovatno. Ne vidim treći razlog.

Lazar@

Evo sam presao preko 40 hiljada kilometara sa power boxom.

Box sam postavio na auto sredinom 2019 godine i kako sam nasao podesavanje koje mi je odgovaralo vise ga nisam dirao.

Prije par dana mi je palo na pamet pa sam ga otkacio.
Auto bez cipa je toliki smor za voznju,  bukvalno mu do 100km/h treba godinu dana.

Bas je drasticna razlika u ubrzanju, i u odzivu gasa.
Rekao bih da se powerbox najvise osjeca 2500-4000rpm.

Sa cipom od 2500 do 4000rpm vuce bas jako i linearno, dok bez njega vec na 3000-3200rpm pocinje polako da odumire.

Rekao bih i da je smanjen rev hang iliti ono zadrzavanje obrtaja izmedju saltanja brzina.


Za sad nikakvih problema nisam imao ni sa pumpom ni sa diznama.
Nekad kad bas patosiram posle par dana voznje u gradu vidim da ima malo crnog dima, ali to pripisujem egr ventilu a boga mi i godinama...Nismo vise ni mladi kao nekad  :D


Lazar@

#418
Posle skoro dvije ipo godine sam makao powerbox i odradio remap kod prijatelja koji je poceo da se bavi sa tim  :to:
Odradjen je stage 1 plus tako da ga nazovemo.

Originalna ECU mapa iscitana sa KESS V2 pa onda krenula obrada.



Citav proces sam posmatrao i mogu vam reci da nije bas ultra komplikovano zahvaljujuci razno raznim softverima i pomagalima.
Mapa je "tjunirana" u  ECM Titanium softveru.
Cak i na internetu mozete naci tabelu za koliko posto % pomjerate koje vrijednosti u raznim mapama (injection timing, torque limiter map, part throttle injection quantity, boost threshold map) za genericki stage 1. (a moze se naci i na gotove mape zahvaljujuci file tuning servisima), barem na dizelima...kod benzinaca se ne mozete tako zezati

Aj da kazem da smo odradili "genericki" stage 1, posli na voznju sa pracenjem parametara...Medjutim auto ne ide nista bolje nego sa power boxom.
Ja nezadovoljan vracaj nazad u garazu.
Na kraju smo ucitavali i pravili 3 razlicite mape, da bi poslednja bila pun pogodak.
Tek posle dodavanja poprilicno goriva auto je poceo da ide kao blesav.


Nismo mjerili na dinamometru, ali kazaljka i osjecaj kaze svoje, mada me i ne interesuje, ali mislim da ima sigurno 90tak konja i bar 200nm.Auto starniji, medju-ubrzanja bolja, a cetvrtom i petom sa 1700 obrtaja povlaci kao lud

evo kako izgledaju neki djelovi mape, znaci nismo nista drasticno pojacavali, svega par procenata








Ako je neko zainteresovan, mogu da odradim upload moje fabricke mape, pa moze da se igra sa ovim programcicima



Loganovac

Nazdravlje nova igračka, isprati neko vreme potrošnju pa prijavi.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.