Dvije maglenke na stražnjem djelu vozila

prethodna tema - sledeća tema

Vladek

Ovo je jedna od prvih stvari koje sam išao provjeriti kada sam gledao Logana MCV kako svjetli po mraku. Dakle kada upalim stražnje maglenke onda svjetli žarulja samo u lijevom faru. Primjetio sam da u desnom faru postoji žarulja na identičnom mjestu ali tamo ne svjetli. Da li je već netko išao otvarati desni far i proučio zašto desna žarulja ne svjetli? Ima li negdje tutorial kako uključiti i desnu stranu?

Identičan slučaj sam imao na Renault Thalia. Nisam imao žarulju u desnom faru, ali kada sam ga otvorio primjetio sam da postoji grlo za žarulju. Umetnuo sam žarulju i upalio stražnje maglenke i žarulja se upalila. Na desnom faru nije bilo rupe kroz koju bi žarulja prošla. Naravno da sam napravio na plastici dodatnu rupu kako bi žarulja mogla ući u far i to je to. Imao sam dva svjetla za maglu na stražnjoj strani.

Znam da je zakonski dovoljna jedna ali meni je ljepše da svijetle dvije. Pogotovo jer za to postoji priprema.
Nikada nemam upaljene stražnje maglenke kada me dostigne drugo vozilo. Jako pazim na to. Ali bih se osjećao još sigurnije da imam otraga 2 maglenke pa da me lakše uoče.
Dodatna prednost kad imaš dvije stražnje maglenke je kada mi se netko nabije na stražnji kraj vozila, time simuliram kočnicu pa se baraba udalji. 
Wartburg 353 (1987) 2000. - 2003., Daihatsu Charade (1990) 2001. - 2010., Renault Thalia (2003) 2010. - 2019., Dacia Logan MCV (2019)...

Raja

Mislim da upravo zbog simuliranja kočenja ne koriste se zadnja svetla, za maglu, u paru. Verovatno zato što može biti
nebezbedno za ostale učesnike u saobraćaju.

slavko_bgd

Instalacija i sijalica mogu postojati u obe zadnje svetlosne grupe ali konfiguracija UCH određuje koja će strana da svetli. Razlika je LHD/RHD odnosno leva ili desna strana vozača.
Jedna sijalica 21W je sasvim dovoljna da vozilo u uslovima loše vidljivosti bude na vreme uočeno i to se smatra bolim rešenjem jer manje maskira aktivaciju stop-svetala.

Vladek

Našao sam video koji sve objašnjava. Fali žica u konektoru.



Za one koji ne žele koristiti maglenku na desnoj strani - dobro je za znati da imate rezervnu sijalicu u desnom faru.
Wartburg 353 (1987) 2000. - 2003., Daihatsu Charade (1990) 2001. - 2010., Renault Thalia (2003) 2010. - 2019., Dacia Logan MCV (2019)...

cika mili

Jučer sam bacio pogled na moj Megan Dženerejšn, čini mi se da sjenilo na desnoj maglenki (maglenci) uopšte nema grlo za sijalicu.   :ne:

slavko_bgd

Logan2/Sandero2 = jedan izlaz iz UCH a razlika u instalaciji LHD/RHD.
Najjeftinija varijanta ali pogodna za budženje :)

Aleks

Citat: cika mili poslato 24.02.2020. - 13:53
Jučer sam bacio pogled na moj Megan Dženerejšn, čini mi se da sjenilo na desnoj maglenki (maglenci) uopšte nema grlo za sijalicu.   :ne:
Na mom Meganu svetle obe maglenke.
:offtopic:
Sa zadovoljstvom ih uključim kada neki prostak vozi iza mene sa upaljenim prednjim maglenkama verovatno misleći da mu auto izgleda "moćnije", naravno gradska vožnja i dobra vidljivost.
Od koristi su i kada se isti prilepe pozadi. Uključim, mangup pomisli da kočim pa se udalji na propisno odstojanje. I tako...

Loganovac

Sve bih vas pokažnjavao, pogotovo one koji i bez magle uključuju zadnju maglenku. Nekako mi prednje ne smetaju kad se mimoilazim sa frajerom koji oće da izgleda moćno, ali kad onaj ispred mene upali zadnju maglenku ubija me u oči. Ljudi, sijalica je 21W kao i na žmigavcima, stvarno bije u oči. A potrebna je samo po magli gustoj kao testo, kad ne vidiš ni belu liniju. Zadnju maglenku uključio sam pet puta za ovih skoro 13 godina kako vozim Logana. A sigurno ne možeš da se osećaš jer se naletanje vozila otpozadi garant najmanje dešava zato što vozač po magli nije na vreme uočio ispravna zadnja poziciona svetla (a Logan ima zadnje pozicije koje sijaju kao nečije maglenke), a najpre zbog nepažnje vozača - bira stanice na radiju, pali cigaretu, vata se sa saputnicom (saputnikom) i slično ili neprilagođene brzine uslovima puta, a tu ne pomaže ni da te spazi na vreme, budala je budala i ne možeš nikad da budeš siguran. Tvrdim da je jedna zadnja maglenka isto toliko uočljiva koliko i dve.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Da se ponovim jer te podržavam:

Citat: slavko_bgd poslato 24.02.2020. - 13:13
Jedna sijalica 21W je sasvim dovoljna da vozilo u uslovima loše vidljivosti bude na vreme uočeno i to se smatra boljim rešenjem jer manje maskira aktivaciju stop-svetala.

dekiv68

Citat: Loganovac poslato 25.02.2020. - 08:34
Sve bih vas pokažnjavao, pogotovo one koji i bez magle uključuju zadnju maglenku. Nekako mi prednje ne smetaju kad se mimoilazim sa frajerom koji oće da izgleda moćno, ali kad onaj ispred mene upali zadnju maglenku ubija me u oči. Ljudi, sijalica je 21W kao i na žmigavcima, stvarno bije u oči. A potrebna je samo po magli gustoj kao testo, kad ne vidiš ni belu liniju. Zadnju maglenku uključio sam pet puta za ovih skoro 13 godina kako vozim Logana. A sigurno ne možeš da se osećaš jer se naletanje vozila otpozadi garant najmanje dešava zato što vozač po magli nije na vreme uočio ispravna zadnja poziciona svetla (a Logan ima zadnje pozicije koje sijaju kao nečije maglenke), a najpre zbog nepažnje vozača - bira stanice na radiju, pali cigaretu, vata se sa saputnicom (saputnikom) i slično ili neprilagođene brzine uslovima puta, a tu ne pomaže ni da te spazi na vreme, budala je budala i ne možeš nikad da budeš siguran. Tvrdim da je jedna zadnja maglenka isto toliko uočljiva koliko i dve.
Zato po ZOBS-u nije kažnjiva vožnja sa prednjim , a jeste ako se vozi sa upaljenim zadnjim maglenkama, kada nema magle

Veterinar

#10
To za Zobs nisam znao, jer, koliko znam, sva vozila opremljena svetlima za maglu moraju u uslovima smanjene vidljivosti imati ista svetla uključena, uz kratka svetla , kao i sve pokazivače pravaca. Ima smisla.

Prvi problem. Posto sam prevaren prilikom kupovine, odnosno nisam dobio nivo opreme u automobilu koji je plaćen /porucen, dogovoreno je da se maglenke ugrade naknadno. Urađeno. Urađeno loše u smislu da se na prekidač pale istovremeno i prednje i zadnje maglenke. Ako mi neko priđe otpozadi, a ja nemam nikoga ispred sebe, ne smem da ugasim zadnje maglenke, jer ću tako isključiti i prednje. Otpozadi blickanje i potencijalno pominjanje moje majke, a napred ugrožena bezbednost i moguća kazna ako pokusam onome koji vozi iza mene da olaksam.

Drugo. Vozila fabricki opremljena svetlima za maglu moraju da imaju uključena ta svetla. Dobro. To znači da u jednoj koloni gde neko nema prednje maglenke, a neko ima, ali ih nije uključio, ovaj drugi 'neko' moze biti zaustavljen zarad pisanja kazne. Kazna koja zavisi od opreme vozila.

Ako sam drugi u koloni, iskljucim maglenke iz navedenih razloga. U slučaju potencijalnih zakonskih problema pozvao bih se na naknadnu ugradnju u sopstvenoj režiji (foliranje poput- tek sam ugradio, nisam isprobao...) jer oprema 'Ambiance" fabricki nema svetla za maglu.  :doh:

kiconix

U praksi neces biti zaustavljen pa neces ni morati smisljati izgovore.
Zadnja magla u Bgd, izasao u Resavskoj da zamolim magarca da ugasi, 10 minuta u koloni, suze krenule na oci, sta ce mu maglenke (obe nazad) u koloni pod javnom rasvetom?
Nemamo mi svest u takvim situacijama.

Vladek

#12
Citat: Veterinar poslato 25.02.2020. - 23:02
Prvi problem. Posto sam prevaren prilikom kupovine, odnosno nisam dobio nivo opreme u automobilu koji je plaćen /porucen, dogovoreno je da se maglenke ugrade naknadno. Urađeno. Urađeno loše u smislu da se na prekidač pale istovremeno i prednje i zadnje maglenke.

Pretpostavljam da na ručici imaš samo jednu oznaku za maglenke? Ja na Thaliji nisam imao prednje maglenke. Naknadno sam ih ugradio. Postojala je žičana priprema. Uz same nosače maglenki i maglenke, promjenio sam i lijevu ručicu kraj volana. Moja je imala oznaku samo za jednu (zadnju maglenku), a nova je imala dvije oznake za maglenke (prednje i zadnje). Prvi zub maglenki je palio samo prednje,m a drugi zub je palio prednje i zadnje. na isti način su se palile i oznake na instrument tabli.

Citat: slavko_bgd poslato 24.02.2020. - 13:13
Instalacija i sijalica mogu postojati u obe zadnje svetlosne grupe ali konfiguracija UCH određuje koja će strana da svetli. Razlika je LHD/RHD odnosno leva ili desna strana vozača.

UHC ne igra nikakvu ulogu u ovome slučaju. Jednostavno fali žica koje dovodi struju na grlo. Potrebno je povući žicu sa lijeve strane u konektor na desnoj i to je to.
Wartburg 353 (1987) 2000. - 2003., Daihatsu Charade (1990) 2001. - 2010., Renault Thalia (2003) 2010. - 2019., Dacia Logan MCV (2019)...

Veterinar

Da, ugradili su maglenke, ali je ostala stara ručica.

Raja

Ako nije kasno i ako imaš volje da se zamlaćuješ sa servisom uloži reklamaciju i neka ugrade odgovarajuću palicu.