Dacia N1, laka komercijalna vozila

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Pošto nemamo temu vezanu za laka dostavna vozila, otvaram je. Baguje mi net, a verovatno bih na google mogao pronaći informacije... Da li se na sve N1 mora zalepiti nalepnica sa ograničenjem brzine?

Daniel

#1
 :ne:
Niko od mene nije tražio. Verovatno nešto treba.
Zovi Reno Savu, oni su fino proučili N1 problematiku.
Verovatno ćeš na 5 mesta dobiti 6 tumačenja.
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

Zoran

Koliko ja znam, da i to na zadnjem lijevom dijelu auta
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

OK. Imam različite informacije o rečenicama koje slede.
N1 vozilo, lako dostavno - prednost zbog umanjenja PDV-a prilikom kupovine, odbitak PDV-a na delove i gorivo.
Vozilo koje nije N1 - gorivo je samo trošak, nema odbitka PDV-a ni za šta.  E sad... Kako stoji situacija sa vozilima koja su u službama većih firmi koje su u sistemu PDV-a. Mislim na limuzine direktora i sl. Da li se potrošeno gorivo tretira samo kao trošak ili neko ima saznanja o odbitku PDV-a?

astmario

Mislim da je za male firme neisplativo kupovati takvo vozilo na firmu, cak i da imas odbitak PDV-a treba uzeti u obzir da su preksraciji za pravna lica daleko veci nego za fizicka, te ce eventualna dobit vrlo lako da se anulira eventulanim saobracajnim greskama koje ako puno vremena provodis u kolima su neumitne.

Daniel

Samo trošak.
Gore navedeno za prekršaje stoji.
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

Veterinar

 :to:  Tako sam i mislio. Benefit mali u odnosu na komplikacije.

DarioGTI

Ne znam da li je ovo i u Srbiji moguće, ali u HR možeš kao pravno lice kupiti putnički automobil, u njega ugraditi pregradu (mrežnu, kao onu što se nudi primjerice u dodatnoj opremi za MCV ili Duster) između prtljažnog prostora i zadnjeg sjedišta, i onda ga atestiraš kao teretno vozilo. Ostaje benefit da je pregradu uvijek lako izvaditi (4-6 šarafa), a vozilo se vodi na firmu i zapravo imaš pravi auto.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Highlander

Slična stvar je i u Crnoj Gori. Jedina je caka da apsolutno svaki dan moraš da pišeš putne naloge, pravdaš sipano gorivo računima (ako nemaš novca na računu, ne možeš da sipaš gorivo - "o`kle ti pare, kralju"), da isplaćuješ i dnevnice i još ponešto od koječega, tako da se ne isplati, najblaže rečeno. A, ako te jednom uhvate u "poreskom prekršaju", kazna ti je tolika, da ti neće pasti na pamet, da to ikada više uradiš ...
Koja su kola to bolja od Moskviča???!!!

Daniel

Sad ste coveka preplasili. Da je bas tako crno niko ne bi vozio auta na firmu.
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

Highlander

Ne, nego da je sve bijelo, svi bi vozili službena auta, niko normalan ne bi plaćao PDV na gorivo, ako ne mora.
I najbolja stvar od svega, kao što je napisao DarioGTI, voziš teretno vozilo, pa ti zimi pandur mrtav-ladan traži da mu pokažeš i lopatu i vreću sa pijeskom koju si obavezan imati u teretnom vozilu kao dio zimske opreme.  :Smiley:
Koja su kola to bolja od Moskviča???!!!

Veterinar

Ma, ne bežim ja od PDV-a, ali realno - idem po robu, dovozim je u radnju, razvozim je po kućama, pa bi svakako bilo ukoliko bi se PDV od goriva mogao odbiti. Opet, nije mi cilj da oštetim sebe ili firmu na bilo koji način, pa ću verovatno ostaviti sve po starom.  :to:

Highlander

Šefe, to moraš da pitaš svog knjigovođu, on mora biti upoznat sa tim stvarima.
U CG pravo na povrat PDV-a od goriva i kupovine vozila imaju samo pravni subjekti koji se bave striktno uslugama prevoza roba i putnika - ostali ne. (taxi, kurirske firme, ...) Ostali kupuju auta i sipaju gorivo preko firme samo kada imaju problem dizanja para sa računa. A, kako je u Srbiji, pitaj knjigovođu.
Koja su kola to bolja od Moskviča???!!!

Veterinar

Šefe, pitao sam.  :to:  Opet, kada mi se čini da neko nije bio siguran prilikom pružanja informacija, pitam dalje, a forum je idealan za razmenu informacija i iskustava.  :wave:

Daniel

Citat: Highlander poslato 22.06.2016. - 21:39
Ne, nego da je sve bijelo, svi bi vozili službena auta, niko normalan ne bi plaćao PDV na gorivo, ako ne mora.
I najbolja stvar od svega, kao što je napisao DarioGTI, voziš teretno vozilo, pa ti zimi pandur mrtav-ladan traži da mu pokažeš i lopatu i vreću sa pijeskom koju si obavezan imati u teretnom vozilu kao dio zimske opreme.  :Smiley:
Pa recimo u Slovackoj je upravo ovako. Vozi kola, kupuj gorivo, delove, gume, placaj registraciju, osiguranje, putarinu.... a drzavu zaboli dupe da li je auto na firmu.
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.