Zastava 101 Skala 2005.

prethodna tema - sledeća tema

bratislavbelic

Citat: FAN 5 poslato 14.04.2010. - 18:53
103 000 sem redovnih servisa i 2 h4 sijalice  nista ....   :cool:   ko mi ovo poredi sa zastavom taj ima podstanare u glavi  :bonk:
Ja ću porediti i to bez podstanara u glavi. Zastava 101 Skala 55, 2005. godište. Kupljena nova, ja sam prvi vlasnik i jedini vozač. Pre nedelju dana urađen redovan servis na 110.000 i teram dalje. Kvačilo je još uvek prva ugradnja, malo je doštelovano na ovom servisu. Verovali ili ne, Zastava ovo može. Samo je redovno održavajte i nećete imati problema, kao i sa svakim autom. Mnoge druge stvari između Dacie ( ovih novih ) i Zastave ne mogu se porediti, ali dugotrajnost zaista, kao što je neko negde na ovom forumu napisao, zavisi od vozača i održavanja.
Činjenica je da i vozila koja se smatraju "najnižom" klasom mogu biti takođe dobra kao i ova nešto više klase, ako se pravilno i redovno održavaju i da smo i mi koji još uvek vozimo vozila domaće proizvodnje mentalno potpuno zdrave osobe.

Loganovac

 :aplause:

Podržavam u potpunosti! I sam imam slična iskustva sa Zastavama, tačno je da od odnosa prema vozilu mnogo zavisi.  :too:

Još samo kad bi postavio neku fotografiju svog mezimca...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Itekako mogu pislužiti.Ja sam sa Zastavom 750 SC( starom desetak godina), prešao 92 000 km za godinu dana. :wave:
Sam svoj gazda - vazda.

hobbista

Ne znam šta je ugrađivano 2005. u Zastave. Koliko se sećam, tu je bilo dosta delova u prvoj ugradnji koji su ostali na zalihama za izvozni program (kvalitetniji delovi).
Iako volim Zastavu (Yuga), pre svega zbog jednostavnosti, uobičajeni problemi u prvih 100.000km su bili:
- Ramena i spone (više puta).
- Gumice balans štangle.
- Biksna (plastična) u letvi.
- Zadnje kočnice ( V kočioni, sajla ručne).
- Kočione pločice (više puta).
- Razvodna kapa i ruka.
- Izduvna grana - na krivini (izuzetak grana od specijala kod koje se 2u1 spaja ispod patosa).
- Sajla kvačila i lamela (+korpa i ležaj po potrebi).

Verovatno sam nešto preskočio. Da ne spominjem kvalitetne DMB blokove koji počinju da izbacuju na iber oko 10-15.000 km.

Dobra strana je što su sve ove stavke prilično jeftine.
Promakla mi je poruka u kojoj se spominju podstanari - sa tim se svakako ne slažem.

Najveća zamerka, što se mene tiče, odnosi se na loše odlivke glave i katastrofalne komade karburatora IPM, što je rezultovalo prilično velikom potrošnjom za ovaj motor/karoseriju.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

DMB iz 1990-tih i 2000-tih mi ne spominji. Na poslu smo imali (i jos uvek imamo) Floridu koja je na 60.000 predjenih km imala 4 generalne opravke motora, a sad su, umesto da je bace u rashod, uradili i petu generalku.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ivan-bgd

Jes' da je tema zastava 101 ali motori su isti ,tako da sam 2004.god. kupio novog juga koji je na 5000 trošio ulje,a svećica na,čini mi se trećem cilindru za kratko vreme nahvata skramu,tj  emulziju.O svom trošku sam skidao glavu i klip na toj svećici je imao lufta....toliko o kvalitetu.Mislim da je ipak veći postotak loših nego dobrih zastava vozila.Već starije generacije '70ih i donekle '80ih su bile druga priča.

Ivan

I ja sam imao Zastavu Yugo koral 55 i to one najbolje serije kada su se pojavile, kupio ga novog, motor je bio dosta dobar, ali manžetne na poluosovinama sam menjao bezbroj ali bezbroj puta. Gde god da sam išao na put po Srbiji i Crnoj Gori imao sam majstora za juga. Stignem dole u H Novi odmah ga teraj na kanal ostao sa pola litre ulja u menjaču, menjaj manžetne.Kaiš pumpe za vodu koji je užasno nepristupačan kod motora 55 raspadao se više puta (kaiševi lošeg kavaliteta Balkan Suva Reka) kupovao posle nazubljene troslojne Sava Kranj itd itd. Benzinska mehanička pumpa otkazivala večito, kasnije sam je sam menjao ne sećam se koliko sam ih zamenio, doktorirao sam na njoj  :D a inače svaki auto koji sam imao održavao sam stvarno savršeno i pazio i mazio  :)

Loganovac

Nemojte čoveku da kvarite, nije tema generalno o Zastavi već o njegovom vozilu kao vozilu člana. Ima puno primera gde su čak i ljudi koji nemaju veze sa tehnikom godinama (čitaj deceniju i više) zadovoljni Zastavom, nema razloga da to ovde osporavamo. Za podstanare se slažem sa Hobijem, svima nam je promaklo, neće se ponoviti.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

hobbista

Nije namera da se pokvari tema - samo konstatujem da je njegov slučaj izuzetak.

Manje-više većina nas (starijih) je imala Zastavu (Yuga).
Ono što je valjalo od motora (gde je 100.000km bez problema bilo pravilo) su rane serije sa tzv. blokovima (motorima) Fiat argentino.
Kako je padao kvalitet odlivaka, tako je padao i kvalitet pratećih delova.

Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Kada ste kod Juga, evo moje je 2006..znaci noviji, nije tata mnogo presao sa njim, na zalost, ali za ovih oko 45 000 km . ne trosi ni gram ulja, ne duva na iber...jedini kvar do sada je kvacilo, pukla je korpa na oko 38 000 km...Ruen...sta reci, naravno nova je drugog proizvodjaca, MecArm...  pa cemo videti kakva je ona.

Inace u porodici smo imali dva puta ficu i jednog keca, od zastavinih, i sad Juga... i bili smo prezadovoljni..da ne pominejm da je prvi fica preneo celu vikendicu u krcedinu... bez posledica.  :cool:

Zee

I ja da se zapljunem, imao sam Yuga 2003. imao je oko 45000 km na satu kada sam ga ja uzeo.
Za malo manje od dve godine sam preturio oko 46000 km, nisam izlazio iz njega, za isti taj period je promenjen dihtung dekla, uradjen je veliki servis cim sam ga uzeo, set kocionih plocica, promenjena ramena(jedno je popustilo, ali sam promenio oba, zbog simetrije :)), ugradjen TNG uredjaj i prestelovani ventili. Posle toga sam samo menjao ulje i filter ulja na 7000km.
Nisam uzimao najjeftinije moguce delove da bih ustedeo, sto je redovna greska vecine vlasnika Zastave, po principu "ko ga j**e Yugo je to".
Auto sam prodao drugaru samo sto mi je zinulo dupe da sednem u nesto strano, jbm li ga kompleks ili ko zna sta, a on se navozao sa njim jos tri godine posle toga kao car, dok nije morao da kupi veci auto.
Ne treba zaboraviti da stanje vozila u mnogome zavisi i od vozaca, moje iskustvo sa Zastavom je veoma pozitivno, pre gore pomenutog Yuga, burezer i ja smo zajedno vozili jos dva komada iz devedesetih godina kojima smo isto tako bili zadovoljni.
Toliko od mene, moje iskustvo i moji utisci.
Sve najbolje.
:wave:

bratislavbelic

#11
Nisam ja nezadovoljan svojim autom, već kao što neko napisah vreme je za veći. Neko, duže mislim, vreme gledam sve i svašta u oglasima. Problem je kad jednom kupiš nov auto, naćićeš dlaku u jajetu svakom polovnom. Koliko sam i ranije shvatao iz vaših postova, kao i ja, većina vas je vozila Zastava vozila. Kad sam sve stavio, mnogo puta na papir, jedini logičan izbor je bio kao i vaš-Dacia. Jednostavan auto, sa mnogo prostora, pouzdanim motorima i što mi je najbitnije nije krš dovezen od ko zna gde. Odnosno, ono čega nema u autu ne može ni da se pokvari. Dugo vremena mi je trebalo da se naviknem na izgled Logana ( 1. serija ), sad mi se sviđa. Da živimo u iole normalnim uslovima/zemlji, odavno bih vozio novog Sandera 1,5 ili bih se malo nategao za Dustera, ali...
Sad, ovaj moj auto. Funkcioniše solidno, bez većih kvarova-samo redovno održavanje. Ništa otvarano ( motor, menjač ). Redovni servisi i zamena potrošnih delova+ ako je nešto još otišlo od naših puteva ( gumeni nosač amortizera, ležaj točka, gumice balans štangle), zaista ništa posebno da bih imao razloga da se žalim. Sad dolazimo do toga da treba uraditi limariju i obojiti auto ( nikad nije rađena zaštita posle fabrike ), počeo je da pokazuje znake korozije + gradski uslovi ( sitniji i manje sitni ožiljci sa parkinga ). Verovatno će početi da otkazuju i veći delovi/komponente. U skorije vreme očekujem zamenu kvačila... Do sada sam više puta išao do MNE na more, nekoliko puta u Bratislavu, malo u Austriju, pa do Trnave. Jednom smo putovali u Kežmarok/Levoču podno Tatri ( 4. člana porodica ), pa odatle do BA, pa nazad u Tatre pa kući u NS. Ukupno oko 2000 km za nedelju dana Sve u svemu lepo se vozim, ali postao je mali i duže relacije mi postaju naporne. Treba mi nešto sa klimom, sevom i više prostora ( deca su porasla ).
Za žac-ov slučaj znam sa drugog foruma. Kvačilo i kvarove u vezi sa tim pratim već više od godine misleći da će mi otkazati kao njegovom ocu. Majstor mi ga je samo naštelovao, rekao da može još godinu dana da izdrži i objasnio kako da prepoznam simptome kad da mu se javim da ga zameni.
P.S.
Kako da uploadujem fotografije?

bratislavbelic

#12
Samo jednu sam uspeo da postavim. Ovo sam specijalno fotografisao za forum.