Minimalni/optimalni/max obrtaji i brzina - kako vozite?

prethodna tema - sledeća tema

hobbista

Koliko se secam, kod mene je u petoj nesto ispod 2500 obrtaja 90 km/h.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

miki-bgd

Mislim da je kod mene u 5. na oko 3000obrtaja 100km/h

Keka

Zavisi od menjaca koji je ugradjen, a ugradjivali su dva tipa: JH3 i JR5, ovaj drugi ima krace brzine.

Postoji mogucnost i da brzinomer kaze, zbog neispravnosti ili zbog drugacije dimenzije guma.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Danas proveravao :) na 2.500 o/min:

- U III stepenu nesto preko 50 km/h (52-53)
- U IV stepenu okruglo 70 km/h
- U V stepenu malo ispod 90 km/h (88-89)

po km satu u vozilu.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Zee

Kod mene je isto kao i kod hobbiste, palio sam i GPS da vidim razliku, na 80 km/h GPS kaze da se jezdi oko 73-74 km/h.
Opusteno.   
:lazy:

drzarkod

u odnosu na gps laze od 3 do 5 km na h. Motor mi najbucniji od 3 do 3500 rpm posle toga tise radi i lepse vuce do 4000 rpm sto je oko 130 km na h.

Veterinar

Citat: miki-bgd poslato 25.12.2013. - 22:09
Ja sam bas skoro obratio paznju na ovakve stvari. Kad je skroz hladan i kad se upali, jako brzo potrosi 0.1l benzina (po aplikaciji), a da bi dostigao punu radnu temperaturu treba da radi u mestu i do 5 minuta. Jedno 3 do 4 minuta treba da se upale 2 crtice (na nekih 51 stepen se pale), tad obicno i pocinjem da vozim, umereno, dok se ne zagreje.

Mali  :offtopic:
Nego ono sto sam primetio je da, kada je auto hladan, ako ubrzo po davanju kontakta probam da upalim auto, on vergla jedno sekund, mozda malo vise, a ako ostavim jedno pola minuta onda upali odma.  :ne:

Citat: miki-bgd poslato 26.12.2013. - 01:03
Imao sam neku svoju logiku, ali da ne dubim sada previse tako mi je Martin rekao u Kovacici  :cool: Malo zagrejem u mestu pa onda krenem, ali jos neko vreme vozim umereno...

Citat: Veterinar poslato 26.12.2013. - 02:00
Poštujem reč majstora, ali verujem da je dovoljno da motor odradi onoliko koliko ti treba da vežeš pojas i pronađeš omiljenu frekvenciju. Štednja hladnog motora se podrazumeva.

Ovde možemo nastaviti. Ne samo što sam video da mnogi zagrevaju motore u mestu, nego sam video mnoge kako žešće turiraju u mestu...  :ha:  Ono što ne mogu da ukapiram je sledeće. U nekom, prošlom životu, poznavao sam čoveka koji je vozio Peugeot 205 1,1 1983 godište. Svaki dan bi turirao u mestu hladan motor da se zagreje pre nego što će krenuti u vožnju. To je bilo 1998 godine, auto je već 15 godina bio kod tog, prvog vlasnika. Tada sam pomislio, slušajući motor kako se dere u garaži jednog jutra, kako taj motor "neće još dugo". Taj čovek i dalje vozi taj auto.  :huh:

zac

Meni u mestu radi bukvalno 3 sekunde..nikada duze, oma krecem.  :D

Zoran

Vjerujem da vozi taj auto ali koliko puta je otvarao motor do sada  :ne:? Najlakše tako ležaj na radilici "povuče". Postoje serije motora koje ni jednu zimu ne prežive u tim uslovima (Fiat Ducato dizel).
Ruska vozila koja su imali kurble u uputstvu je pisalo da je potrebno bez kontakta kurblom okrenuti nekoliko krugova da se ulje podigne pa onda paliti mašinu. Sadašnja ulja 5w-xx ili 0w-xx, su lako tekuća i brzo stignu na mjesto koje treba podmazati ali sigurno to nije dobar način...
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

#174
Citat: žac poslato 26.12.2013. - 23:03
Meni u mestu radi bukvalno 3 sekunde..nikada duze, oma krecem.  :D

Ja ni ne verglam, samo dam kontakt i o'ma krećem  :Smiley:


Citat: Veterinar poslato 26.12.2013. - 21:56
Ovde možemo nastaviti. Ne samo što sam video da mnogi zagrevaju motore u mestu, nego sam video mnoge kako žešće turiraju u mestu...  :ha:  Ono što ne mogu da ukapiram je sledeće. U nekom, prošlom životu, poznavao sam čoveka koji je vozio Peugeot 205 1,1 1983 godište. Svaki dan bi turirao u mestu hladan motor da se zagreje pre nego što će krenuti u vožnju. To je bilo 1998 godine, auto je već 15 godina bio kod tog, prvog vlasnika. Tada sam pomislio, slušajući motor kako se dere u garaži jednog jutra, kako taj motor "neće još dugo". Taj čovek i dalje vozi taj auto.  :huh:

Ništa čudno za benzince te generacije. Stari motori grubih tolerancija sa karburatorom pravljeni su da traju. Generalno, greška je i kod tih motora držati obrtaje suviše visoko dok je motor hladan. Suviše visoko je po pravilu bilo 50% iznad obrtaja praznog hoda. Svaki karburator je imao mehanizam za podešavanje rpm-a pod "saugom" i za svaki motor je bio definisan pravilan raspon obrtaja. Stari motori su, koristeći ulja manje tečljivosti i veće viskoznosti radi savlađivanja unutrašnjih otpora motora (i menjača) setovani na nešto veće obrtaje praznog hoda nego današnji motori.

Citat: Zoran poslato 26.12.2013. - 23:13
Vjerujem da vozi taj auto ali koliko puta je otvarao motor do sada  :ne:? Najlakše tako ležaj na radilici "povuče". Postoje serije motora koje ni jednu zimu ne prežive u tim uslovima (Fiat Ducato dizel).
Ruska vozila koja su imali kurble u uputstvu je pisalo da je potrebno bez kontakta kurblom okrenuti nekoliko krugova da se ulje podigne pa onda paliti mašinu. Sadašnja ulja 5w-xx ili 0w-xx, su lako tekuća i brzo stignu na mjesto koje treba podmazati ali sigurno to nije dobar način...
Tačno je ovo za ležajeve a hvala dragom Bogu da nemamo kurblu. Mada, kad vidim kako K*eteni voze poželim je ponekad....

Po pravilu, motor sa ubrizgavanjem se startuje "bez pedale gasa" i ne turira se odmah nakon pokretanja. Zimi na niskim temperaturama treba pustiti motor da malo odradi na praznom hodu i to najviše zbog ulja u menjaču. Koliko je to "da malo odradi na praznom hodu" je potpuno individualno i nema vremenskih pravila.  Motor je spreman za vožnju onog momenta kada nema otpora prilikom ubacivanja u brzine odnosno kada je ulje u menjaču dovoljno tečljivo da menjač može normalno da funkcioniše. Vozilo je spremno za vožnju onog momenta kad se može bezbedno voziti: očišćena i odmagljena stakla, očišćen sneg sa vozila itd, itd, itd.  Motori sa elektronskim ubrizgavanjem vrlo brzo zagreju katalizator i lambda-senzor, odnosno počnu da rade sa regulisanom smešom gorivo-vazduh. Na tom osnovu priče o nekoj enormno velikoj potrošnji goriva prilikom zagrevanja motora danas apsolutno ne piju vodu. I uvek važi pravilo: ne forsirati motor dok indikacija temperature ne pokaže da je motor zagrejan na radnu temperaturu. I da, motor se brže zagreva u vožnji nego kada vozilo stoji.

Raspon obrtaja motora i stepen prenosa u vožnji?
Mislim da:
a) svaki ekstrem je loš i pogrešan
b) svaki motor ima dve "magične" radne zone: jednu kada najbolje vuče i drugu kada najmanje troši. I jedna i druga su negde oko polovine maxRPM, odnosno u drugoj trećini opsega RPM. 


zac

Citat: slavko_bgd poslato 27.12.2013. - 12:06
Ja ni ne verglam, samo dam kontakt i o'ma krećem  :Smiley:

Moram da probam to  :Smiley:

Citat: slavko_bgd poslato 27.12.2013. - 12:06
.....Na tom osnovu priče o nekoj enormno velikoj potrošnji goriva prilikom zagrevanja motora danas apsolutno ne piju vodu. I uvek važi pravilo: ne forsirati motor dok indikacija temperature ne pokaže da je motor zagrejan na radnu temperaturu. I da, motor se brže zagreva u vožnji nego kada vozilo stoji.

Slazem se u potpunosti, zato odmah i krecem, sa menjacem nemam problem.... a motor ne forsiram ni kad je zagrejan, a kamoli hladan...moj motor max radi na 2500 RPM   :D  stednja, jbga i strah od kamera...  :doh:



saša61beograd

Slično i ja radim,jedino što ga pustim oko jedan minut posle paljenja.Obrtaji su i meni 99% vremena tu negde 1800-2800,to je sasvim dovoljno da se prati normalan ritam saobraćaja.Na velikim uzbrdicama na kratko ga nateram na 3500,ako baš moram.Kad pretičem ne gledam u obrtomer,ali bih po zvuku rekao da sam uvek ispod 3500.
Još uvek ne znam kakva se zver krije u mom Loganu kada bih ga naterao na 5500-6000.I to ću sigurno jednom probati,kad budem još mlađi i luđi nego sad.

pjovan

Moje iskustvo kad sam kupovao auto prodavac je rekao upali auto pustiga nek odradi 20 do 30 sek. i onda kreci, prvi 2000 do 3000 km ne prelazi 3000 rpm i kada gasis auto ostavi ga da odradi jos jedno 20 do 30 sek. Navikao sam na nize obrtaje max do 3000, visoki obrtaji mi smetaju ali u odredenim situacijama kad pretcem ili kod nas bi rekli koga ke me kasni muvata pedal to the metal preko 5500 rpm ali lepo zvuci dizete iz koze adrenalin 500 nekad se ukljucuje blokada obrtaja red line to trba da se dozivi :crazy:

drzarkod

Nevidim razlog da neodete nekad do 5000 ili vise rpm. Nije valjda da niste probali max. brzinu na autoputu. :ne:

zac

Osam godina i 850 000km. sam vozio skoro na max. brzini, tenziji i .... dosta mi je toga, volim da uzivam u voznji a i ne razbacuje mi se gorivo.