Blokada broja obrtaja i šaltovanje

prethodna tema - sledeća tema

YUgisa

Hteo bih da se ukljucim u pricu ali mi je potreban pre toga jedan podatak  :c: Na koliko obrtaja imaju blokadu motori ugradjivani u Logana?
Godine iskustva nisu dokaz kvaliteta. Zasto?
Pa zato sto mozda radis sve pogresno jos od pocetka...

Matori prdavci...

staracstol

dci ima fabricku blokadu na 4k rpm

YUgisa

Bas tacno na 4000? Pa tamo mu je i max snaga, nisu ostavili barem malo lufta?  :huh:
Godine iskustva nisu dokaz kvaliteta. Zasto?
Pa zato sto mozda radis sve pogresno jos od pocetka...

Matori prdavci...

Veterinar



Ne znam da li je Kristi pre cipovanja nesto radio sa blokadom, ali sam ubedjen da sam i ja u makazama presao 4000 obrtaja, a nisam nista cackao nikada.  :ne:

Aleks


Slobodan čovek

Šta se dešava pri blokadi, da li obrtaji ostaju na maksimumu ili padnu na nuli ili kako?

YUgisa

Obrtaji stoje na maksimumu gde je blokada ;)

Godine iskustva nisu dokaz kvaliteta. Zasto?
Pa zato sto mozda radis sve pogresno jos od pocetka...

Matori prdavci...

Slobodan čovek


Lazar@

blokada dci motora je na tacno 4030rpm.Sa standardnim chip tuning box-om se dize na 4090rpm.Sa radjenjem remapa blokada moze da se digne dosta ali to moze da bude smrtonosno za njega ako se vrti u prevelike obrtaje.Citao sam na neki tuning forum da je bezbedno da se blokada digne na 4500rpm,cak i na auto putu moze vecu brzinu da dostigne i moze sobodno da se vrti tako ako vozacu nije greota.Moze blokada i na 5k rpm ali tu vec servisi moraju bas cesto da se rade i auto bas da se odrzava,samo najkvalitetnija maziva da se stavljaju. Ne znam koliko je ista od ovoga bezbjedno jer motor pali safe mode ako se gari previse,gasi turbinu i dobijate auto od 40-50 konjica...u ekstremnim slucajevima kompjuter gasi motor i ne dozvoljava paljenje...nego ajde ti fino u servis pa im objasni skidanje blokade i toliko gazenje  :lau:

za benzinca ne znam,ima vise motora u ponudi  :conf: Uglavnom ja sam dizela prostudirao jer vozim dci  :c1:

Veterinar

 :ne: Kristi je stotinak hiljada presao, ako se ne varam, a auto mu je "par puta" bio blizu 5000 obrtaja. Ne tvrdim da uvek vozi tako, ali da prelazi 4000 obrtaja, prelazi.

YUgisa

U svakom slucaju, da obrazlozim zasto sam pitao ovo, citao sam ovu temu:

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=209.0

Pa sam video da ima nekih poruka oko broja obrtaja na kojima se menjaju brzine pa sam hteo da objasnim kako se odredjuje idealno saltanje za maksimalno ubrzanje, ali to onda bas i nije moguce ako su blokade toliko nisko postavljene iznad tacki maksimalne snage.
Godine iskustva nisu dokaz kvaliteta. Zasto?
Pa zato sto mozda radis sve pogresno jos od pocetka...

Matori prdavci...

DrJekyll

Setio sam se danas ove price i malo sam se podsetio gde je blokada na 1.4 mpi-u....dakle tacno 6000 o/min, i kad sam ga saltao u trecu morao sam malo da se smirim jel povlaci dobro na tim obrtajima, a opet ja necu da radim generalku uskoro :banghead:

E sad sto se tice saltanja, koliko ja imam iskustva uvek je najbolje menjati brzine na skoro najvecem broju obrtaja, u ovom slucaju na oko 5700-5800, onda sledeca brzina pocinje sa maksimumom obrtaja u tom prenosu u odnosu na nizi. Mozda ja gresim ali mi je to uvek bilo logicno za sportsku voznju.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

YUgisa

Pa jeste to tako, ali preciznije to je ovako:



Recimo da obrtaji opadaju za 2000 obrtaja izmedju dve brzine kad se salta, to znaci da treba otici toliko u obrtaje da kada opadnu, motor ima istu tu snagu. To se sa grafikona vidi tako sto vucete horizontalno (paralelnu) liniju i ocitate koliko trebate da predjete tacku maksimalne snage da bi opali obrtaji na istu snagu ispod maksimalne snage. Naravno obrtaji ne opadaju jednako u svim brzinama pa bi idealno bilo se sa time uskladiti. A obrtaji koji najvise odgovaraju motoru se isto ovako gledaju, samo umesto grafikona snage, gleda se grafikon maksimalnog momenta. 
Godine iskustva nisu dokaz kvaliteta. Zasto?
Pa zato sto mozda radis sve pogresno jos od pocetka...

Matori prdavci...

Loganovac

Snaga nema nikakve veze sa ubrzavanjem. Moment na točku (odnosno sila koja je jednaka proizvodu tog momenta i poluprečnika točka) je ono što ubrzava vozilo. Dakle, da bi se odredio optimalni broj obrtaja pri kome se u pojedinim stepenima treba šaltovati potrebno je izraditi dijagrame zavisnosti momenta na osovini točka od broja obrtaja motora posebno za svaki stepen prenosa i odrediti granice tako da se dobije maksimalna srednja vrednost momenta na točku u toku ubrzavanja.
Znači, teoretski, za svako šaltovanje dobiće se različita vrednost broja obrtaja, sve u zavisnosti od prenosnih odnosa u menjaču.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

A K7 motori imaju aplatiranu krivu obrtnog momenta u sirokom rasponu, pa su zahvalni za voznju.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!