Sandero - potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Naglo ubrzavanje smanjuje potrošnju . Recimo ako se uključuje te na auto - put.
Sam svoj gazda - vazda.

papicdu1

budem probao bez eco moda

Andrix

Par dana merio i punio do cepa - po meni najrealnije merenje. Grad /BG/ po onoj ladnoci, kratke relacije / 2-5 km/ oko 9 l/100, ali zato auto put / oko 100 km/h sa par izleta do 130 / + starim putem do NS - ispada 5 l/100 km. Prodek dodje ok, meni.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

djomla1977

Danas malo testirao potrosnju. Deonica Kovin-Pancevo, u stvari ravan deo puta od Kovina do Bavanista, tempomat na 90km/h, oko 2250 o/min, bord komp pokazuje 4,5l/100km

MitarMrgulic

Realno,

Ovi Dacia benzinci 0,9 i 1,0 na otvorenom troše <5 litara BMB, čak i moj MCV koji je nešto veći i teži, na otvorenoj cesti, magistralnog puta, troši otprilike toliko.

Eh sad, kad u gradskoj vožnji ne bi išao preko 7 litara, to bi bilo -to.

Međutim, moje kratke dnevne relacije i sarajevska saobraćajna špica, vrte me na nekih 8-8,5 litara, što je još uvijek ok.

Andrix

Kod mene  magistrala+auto put /oko 110km/h/ izadje 5.7 l/100km, ali grad tesko ispod 8.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Loganovac

Nema smisla upoređivati turbake sa atmosfercima.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Isto kao i motore različitih generacija. Razlika je između ostalih "trikova" u unutrašnjim otporima motora u korist novijih generacija motora, što smanjuje specifičnu potrošnju goriva. I po mom nekom skromnom iskustvu novi automatski menjači mnogo pomažu u smanjenju potrošnje goriva. 

Citat: Zoran poslato 20.03.2022. - 22:17
Naglo ubrzavanje smanjuje potrošnju . Recimo ako se uključuje te na auto - put.

Ili bar kada se kreće sa semafora. Kada bi neko moje Beograđane mogao da ubedi u ovo, ja bih bio presrećan :)

Ova teorija o naglom ubrzavanju do željene brzine bazirana je na tome da se što kraće moguće (pređeni put i vreme) vozi u nepovoljnom režimu za potrošnju goriva i što pre uđe u "steady" odnosno konstantan režim koji se smatra najpovoljnijim za potrošnju goriva. Po mom iskustvu ovo nije tačno a nisam nigde našao podatke da je neko radio merenja na ovu temu.


Capriolo

Ni meni nije jasna ta teorija da je npr. 5 sekundi relativno jačeg ubrzanja do željene brzine ekonomičnije do 10 ili 15 sekundi laganog ubrzanja do te iste brzine.
I uopšte se ne slažem sa tom teorijom.
Uostalom, sednite na bajs pa ubrzajte 5 puta JAKO iz stanja mirovanja do brzine od npr. 20 km/h, a ubrzajte 5 puta UMERENO iz stanja mirovanja do tih 20 km/h. Pa vidite kako stojite posle sa osećajem umora. Ja nemam dilemu šta više ubija, a mislim da to ima direktne veze sa potrošenom energijom i da će više da je ode na onih 5 forsiranih ubrzanja.

kiconix

Kad bi tako svako vozio u bgd, grad bi bio neprohodan i za pesake.

Capriolo

Ne slažem se da se protočnost saobraćaja u gradu povećava ,,potpisivanjem guma" pri kretanju, odnosno, forsiranim startom.
Tako se samo nepotrebno rasipa energija, pa i ugrožava bezbednost,  ubrzano se habaju kočioni elementi, a do cilja u gradu ne stižeš ni malo brže.
Protočnost a i bezbednost saobraćaja bi se više povećala kada bi vozači u gradu gledali na samo kola neposredno ispred njih, već i kada bi uvek gledali ,,preko", tj. barem 2-3 vozila ispred (pa i pratili na vreme šta se dešava na semaforu koji je 100 metara ispred njih ).
Tako bi redje imao situaciju da neko u BG u koloni na Brankovom mostu nepotrebno forsirano koči ( i koči celu kolonu, pa je na kraju i zaustavi na tren i tako 10 putra dok ne predješ most), a samo zato jer nije držao odstojanje, već je onome ispred vozio bukvalno u dupetu.
Start u stilu Fandja ni agresija za volanom neće pomoći. I ni minut ranije stići nećeš. A odraziće se veoma na potrošnju.

Zoran

Ja sam preko Torque mjerio potrošnju na 1000 m i uvijek je izlazna brzina bila 80km/h. U veću brzinu sam šaltao na 2 ; 2,5; 3 i 3,5 hiljada ob/min. Sa laganim ubrzanjem i sa Max. Ubrzanjem. Najmanja potrošnja je sa Max. Ubrzanjem i šaltanjem na 3500 on/min.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Necu da spamujem temu ali moram da skrenem paznju, nisam ja rekao da se treba potpisivati na svakom startu, ne preterujte.
Kao neko ko provede radni dan u saobracaju u bgd, znam sta i zasto to pisem.

slavko_bgd

Ono kad se pali zeleno i onaj ispred tebe čačka nos, genitalije ili mobilni? Ono kad svi normalno kreću a onaj ispred tebe vozi kao da će da se parkira u sred raskrsnice? Ono kad ispred njega nema nikoga, ograničenje 80, idealan lep dan za vožnju a on vozi 40km/h sa otvorenim prozorima, da ga ne umlati promaja i da ne uključuje klimu zbog potrošnje? Ono kad kreneš od Aerodroma ka gradu a neko prosto uživa u levoj traci vozeći 90 paralelno sa kolonom kamiona, jer tada auto najmanje troši? Veruj mi da te razumem.

Citat: Capriolo poslato 04.05.2022. - 11:26
Protočnost a i bezbednost saobraćaja bi se više povećala kada bi vozači u gradu gledali na samo kola neposredno ispred njih, već i kada bi uvek gledali ,,preko", tj. barem 2-3 vozila ispred (pa i pratili na vreme šta se dešava na semaforu koji je 100 metara ispred njih ).
.....
Start u stilu Fandja ni agresija za volanom neće pomoći. I ni minut ranije stići nećeš. A odraziće se veoma na potrošnju.


Slažem se sa citiranim. Dve osnovne radnje koje vozač treba da radi su praćenje saobraćaja sa svih strana vozila i prilagođenje saobraćaju. Nešto što se još u prošlom veku učilo i vežbalo u auto-školi.

silent

Шта да ради човек (возач :)) кад је ограничење 50км/ч, а камере свуда... Како се онда прилагодити саобраћају и угодити онима којима се стално негде жури...