Krovni kofer

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Citat: Loganovac poslato 09.06.2010. - 11:34Ja sam (doduše još 2007) kupio dobar italijanski kofer na OTC N.Beograd kod nekog tipa iz Jakova.

Ne znam da li je ovaj prodavac jos uvek aktuelan, ali kofer jeste. Pre cetiri godine kofer iz citiranog posta sam dobio na poklon od kolege Loganovca.  :friends:   To je savrsenstvo. 500 litara, otvara se i sa leve i sa desne strane. Nemam vise dilemu gde da smestim rezervni točak. U njega (tocak) stavim pomocnu dizalicu, kanticu ulja i antifriza. Balon vode je uvek gore, kao i piknik oprema. Otkako sam ga stavio, nisam ga vise skidao, osim na tehnickim pregledima.
 Mislio sam da ce nakon 16 godina plastika da postane krta, sto i jeste, ali ne u ocekivanoj meri. Mora da se vodi računa o dozvoljenoj visini u zatvorenim javnim garazama. Uvek to pratim i postujem, ali sam u jednoj uspeo da se naslonim na neki izboceni lim na ventilacionom otvoru i da napravim rupu velicine kokosijeg jajeta. To je bilo pre godinu dana, prelepio sam to samolepljivim folijama i to ne mrda. Nije puklo uzduz, nego jasno ograničeno, kruzno, na zadnjem delu koji tokom pruzanja otpora vazduha i nije pod opterećenjem.
 Teske stvari uvek stavljam iznad poprecnih nosaca kako ne bi, nakon dugotrajnog koriscenja, deformisale plastiku.

Capriolo

Krovni koferi su zaista čudo u pozitivnom smislu. Već par godina imam Thule Motion 800 (460 litara).
Nekada sam zaista bio manijak za te krovne transporte, pa sam znao na krov karavana staviti Thule i dva bajsa, a još tri bajsa na dupe kola.
Jednog leta sam imao na krovu čak dve krovne kutije, drugar mi dao njegovu, za jedan veliki transport (jer je u kolima bilo 6 duša).
Ali ga sve redje koristim, godinama samo za skijanje, ali i to sam počeo da izbegavam ako baš ne mora. I uglavnom mi samo visi na plafonu garaže, držim je okačenu na plafonu na liftu (ima vitlo) koji se koristi za vešanje bajseva.
Prosto, dosadno je da stalno paziš na visinu, a i te kutije, ma kako da su aerodinamične, ipak su samo - kutije. I ako su kola dobro aerodinamična, šanse nema da je ne čuješ. A pogotovo ima da slušaš poprečne krovne šine. Naravno, nekome to i ne smeta.
Dodatno, jedno je kada su kutije na kolima visine 145 cm (pa se lakše tovare i prazne), a drugo kada su kola 160-170 (stavljao sam kutiju i na 500L, koji je 166 i to je muka živa iako sam visok 193, treba ti "nešto").
A koliko god da su plastike tih kutija izdržljive i elastične, jednom mi je veoma vetar na Durmitoru polomio poklopac kutije. Pukla je na neverovatan način, na sredini, i popreko. I to bio neki raniji Thule, kao navodni solidan kvalitet. Sreća, imao sam kod sebe onu veoma jaku lepljivu traku, pa je odmah tamo izlepio. I odmah sam je likvidirao. I uzeo drugu.

Andrix

Ja uzeo sada Logana, jer ima veci gepek, u odnosu na stari Sandero. Pakujemo se na more, ista ekipa kad ono opet pun ko oko, i opet fali prostora. Kaze mi kolega da mi da kofer, ja iz principa necu, mada vidim da puno ljudi ih koristi, koji idu na dalja putovanja-letovanja. Sad sam se vratio sa puta pa videh. Uzput pretice me covek na autoputu i nesto se cuje da dobro zvizdi, kako se udaljio tako i zvizduk sa njim-od kofera.Na sanderu sam ga jednom terao do mora i potrosnja mi je bila za oko 1.5 l veca, o cemu tada nisam ni razmisljao. Vise mi je bilo frka zbog brzine, da se ne otvori, pomeri...Kome je potreban dobro dodje, meni je problem gde ga staviti, ali imam opcije od dva prijatelja da pozajmim samo nosace da resim.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Veterinar

Upravo presao novih 100km autoputem, brzina 130km/h po tempomatu, nikakva zvizdanja.  :ne:
   Pre dve nedelje stigli smo u Vurvuru na Sitoniji. Kaze gazda:"Nažalost, nemamo vode...". Nema problema, imamo 12 litara za piće i desetak za "tusiranje".
 Bili zimus na Zlatiboru, deca pitaju za palačinke, a u apartmanu nema tiganj. Ima u koferu.
  Dosao sa decom na jezero Duboki potok, nema prirodnog hlada na plazi. Imam suncobrane u koferu.
 I sekirce, i escajg, tanjire, case, secer i so, dzezvu, stolice na rasklapanje, gume za vezivanje, antifriz i jos sto čuda. Otvaram ga  200 puta godisnje, treba mi deset sekundi za to i toliko da se zatvori. Auto je visok, ali stanem  pored zadnjih sedišta, na iskrojeni tepison. 
 Ne strahujem od pomeranja ili otvaranja. Poznaniku je pukao, ali je uhvatio krajickom oka fazana, sto to je vec visa sila. Toliko toga mi pruza to koferce, da je pedesetak dinara na sto kilometara malo zlo sa kojim sam pomiren.
 

Andrix

Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Veterinar, ljepota je na putu biti. nezavisan...
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

Krovni kofer povećava potrošnju goriva za 50 dinara na 100 km ? Ili, za samo oko 0,25-0,3 litra. Teško, osim ako bi se vozilo pretežno po gradu i lagano magistralom, gde je minoran uticaj sile otpora vazduha.

"Čak i prazan krovni kofer može povećati račun za gorivo do 15 odsto."
https://nova.rs/auto/cak-i-prazan-krovni-kofer-povecava-potrosnju-goriva-evo-i-koliko/

"Drugo istraživanje pokazuje zanimljive rezultate s krovnim nosačima za dvotočkaše. S njima automobil troši više goriva, oko 10%"
https://www.sd.rs/auto/vesti/krovni-koferi-i-nosaci-skinite-ih-nakon-koriscenja-jer-povecavaju-potrosnju-goriva-2022-09-07




Veterinar

#67
Vozim na plin, sa koferom trosi u svakodnevnom proseku, ako izuzmemo odlazak na more, uglavnom do 8 litara plina na 100km. Kako kofer ne skidam nikad, ali opet, kako se ipak dosta vozim maksimalnom brzinom po autoputu, velikom brzinom van grada, po gradu (ipak Beogradu) u spicevima, a razvozim i robu, koliko bi mi u tim uslovima bez kofera trosio Jogger sa sedam sedišta? Manje od sedam litara? Tesko. Zato sam napisao pedesetak, jer plin.

  Sutra cu da sipam plin da zavrsim racunicu godisnjeg odmora, pa cu i to da iznesem tu. To ce biti najveca moguca potrošnja, ako se vozi po zakonskim ograničenjima.

Zoran

Meni je taxi tabla na otvorenom putu (80 km/h), trošila 6% . Na 1000 km sam trošio 50 litara bez table a 53 sa tablom. Vozilo R4GTL.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Povećava potrošnju, naravno. Pitanje je samo do koje granice se kome isplati, a pošto znam Draganov slučaj, potpuno podržavam njegov rezon. Taj isti kofer, ali i jako pretovaren auto pod klimom, u proseku mi je trošio skoro litar goriva više na godišnjem odmoru u Grčkoj. Međutim, postavlja se pitanje validnosti ove računice, jer nije svejedno u odnosu na koji benzin ili na koji gas se računa, kad mi je i grčkog benzina trošio skoro litar manje nego našeg - pričam o 2007. godini. Auto je bio razrađen, ali toliko natovaren da samo što nisu varnice vrcale autoputem.
BTW, vozio sam veći deo puta 120 km/h, po Makedoniji 80. Ali vozio sam do 140km/h, nikakvog zviždanja ili drugog jačeg šuma nije bilo, a opšte je poznata Loganova aerodinamika (otprilike kao garderobni orman  :D  ).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Ljuba82

Kofer, klima, na većem uzorku kilometraže na auto-putu, 1.6 atmo-benz motor sa 5 brzina pri 3500-4000 rpm, srče 11.5 l plina. 

Opet meni nema alternativu, mali su to automobili (sa izuzetkom Dustera i Džogera), stavlja se u proleće i skida na jesen.

dzule

Evo i da ja dodam .. 
Sandero sa koferom, duple pun prtljažnik, nas troje plus retriver od 35 kg, novi sad grčka, grčka po lokalu i nazad, 8,2 prosek....
Nisam na autoputu spuštao ispod 130 gde se moglo,  nekad i malo više, ali ne preko 140
Čuje se, ali jbm li ga, bučan je Sandero na 130 i bez kofera...
Meni je lagodnije sa koferom ići na putovanja....

Loganovac

Da se razumemo - ima kofera i kofera, nisu svi isti pa je bzvz generalizovati bilo koji zaključak. A nije svejedno ni na koji auto se i na koju tačno poziciju postavi, pretpostavljam da desetak centimetara napred ili nazad svakako pravi razliku.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

#73
U pravu si.
   Presao sam u poslednje dve nedelje na plin 2290 km za sta je utroseno 230.14 litara plina. To je prosek od 10.05 l/100km. Prihvatam da na 130km/h ne moze da bude mala potrošnja sa sandukom gore. Međutim, u toku navedene kilometraze imali smo i bar sedam sati rada u mestu/kretanja/voznje u prvoj brzini na granicnim prelazima. Morali smo vikendom i ka Grckoj i iz Hrvatske (a gastarbajteri su na odmorima), celokupnu kilometrazu (svaki kilometar, bukvalno) presli smo sa ukljucenom klimom. Klimu sam palio pet minuta pre nego što ce porodica da udje u auto, a auto bi radio u mestu bar pet minuta kada bi svi izasli, kako bih osusio što vise sistem klimatizacije pre gašenja motora. Kolicinu stvari ne bih da spominjem.
E, sad, ako pod tim okolnostima 100km kosta oko 950 dinara, a to je sve ekstrem, onda sam i dalje sklon da verujem da u proseku zbog kofera "dajem" oko pola litra plina na svakih 100km.  :ne:
 

Capriolo

Ja krovne kofere povremeno koristim već skoro 20 godina i bar 15-20 puta sam sa krovnim koferom vozio i jako duge ture auto putem (npr. do nekih ski centara u FR sam imao i oko 1.350-1.400 km u jednom smeru, a auto put i brze obilaznice budu 90-95%) i ako pretežno vozite "oko 130" km/h, to "nije normalno" koliko i navodno dobra krovna kutija (u procentima) diže potrošnju. Ako je meni 308 SW dizel u istim uslovima (bez kutije) trošio oko 5,5, a sa kutijom i oko 6,5, to je 15-20% razlike. Na auto putu.