Kupovina nove Dacije

prethodna tema - sledeća tema

bocca

Svi smo mi različiti i drugačije gledamo na mnoge stvari. Napisaću u ovoj temi zato što sam i sam ozbiljno razmišljao o novom Stepveju. Ja prvenstveno zbog fabričkog plina, godišnje preko 20000km pa sam umislio da je to veoma bitno. Mada, najrentabilnija vožnja je onog auta koji se ne kvari, bez obzira na potrošnju. Sa tog aspekta bi trebalo da sam sa svojom sadašnjom Dačijom prezadovoljan. I jesam. Jeftin kilometar a za ovih 225000km sem pre jeftinih servisa i minimalno, minimalno nepredviđenih troškova. I to mi je bio prvi novi auto, pre toga tri auta sa po 18 godina prilikom kupovine. Ali, da se vratim na prvu rečenicu, već posle par godina sam bio željan da Dačiju menjam. Nisam je zamenio, evo 11 godina. Ali ne uživam. Iako je Dačija već deo porodice, svašta je sa nama prošla, verovatno je nećemo ni prodavati već ostaviti za drugi auto. Ali odavno ne uživam. E sad, neko novo vozilo u priči. Novo, ne polovno. Ogromne su to pare za većinu nas ali sam i svestan da u tom cenovnom rangu od 10000, 12000 pa i 14000 eura nema auta kojim bih bio zadovoljan 10 godina. Možda od 20000 eura ali "tko ih je vidio?" što bi rekli u Alan Fordu! I tako godine prolaze.

Veterinar

Citat: zaki poslato 16.02.2021. - 08:46
Prodavac je dužan da ti proda i isporuči tehnički ispravno vozilo, u zimskom periodu svako vozilo koje nema zimske gume smatra se tehnički neispravnim...

Nije tako. Nije bitan zimski period, nego zimski uslovi u saobracaju.

Clio sa www.polovniautomobili  je 2020. godiste.

@Boca
Kod mene, takodje zbog  velike godišnje kilometraze, samo vozilo koje troši plin dolazi u obzir.

kiconix

Jeste Clio 2020, verujem da ih nece biti 2021.
Ali isto je tako nov auto za te pare.
Pa ko voli.....
PS,  Nov auto sa plinom, bice da je Dacija jedini izbor.

saša61beograd

Novi Stepway ima nalepnicu umesto bočne lajsne na vratima!!!Bolje bi bilo da nema ništa.Dačija misli da ćemo progutati tu sitnu prevaru.Ima podcenjivački stav prema budućim kupcima i za mene je zato otpisana.
I dalje uživam u starom Loganu.Uživam što se solidno i bez briga vozim za sitne pare.I što nisam i neću potrošiti 12.000 evra na auto "ukrašen" nalepnicama.
Prva,pa i druga generacija,bile su fer ponuda,sada mislim da nije tako.

bocca

@kiconix
ostaje još Hyundai koji dozvoljava I20, I30 i Elantru da kao nova vozila koriste plin, doduše ne fabrički ali to i ne mora da bude hendikep. I ja sa nefabričkim plinom sam na 225000km još uvek sa fabričkim isparivačem a i nakon, u garanciji, promenjenih dizni na oko 40000km još uvek, preko 180000km,vozim te zamenske! Ponekad i Fiat dozvoli plin ali mislim da trenutno ne! Škoda ima opcije sa CNG. I Reno, naravno, plin!

kiconix

To je tacno, al nije fabricki.
Da se nesto razumemo, cenovnu politiku ne vodimo mi nego proizvodjac.
A ako cemo istini za volju, ja sam Logana 2007 platio 11000 sa plinom  koji je ugradjen naknadno i auto je bio 2006 godiste.
Tadasnji Logan i sadasnji osim imena nemaju nista zajednicko.
Sada bih bez razmisljanja dao ovih 1500 razlike za turbo motor i fabricki plin.

sokoll

Clio jeftiniji od Stapway, šta smo dočekali..
Ali još zanimljivije je što je Stapway sada bolji auto od Clia :lux:

kiconix

Nesto ste pobrkali, Clio nije jeftiniji od Stepway-a a i da jeste ne bi bilo cudno.
Bilo bi cudno da je Captur jeftiniji od Stepway-a.
E to bi bilo vec nesto.

dekiv68

Izgleda da komercijala Dacije smatra da su trenutne cene njihovih automobila niske.
Dacia već diže cene za Sandero u obe verzije
https://autorepublika.com/2021/02/13/dacia-vec-dize-cene-za-sandero-u-obe-verzije/

kiconix

Obican Sandero i nije u ponudi kod nas.
:ne:
A za ovaj drugi, ako ima kupaca nece ni obarati.

bocca

Činjenica je da i Reno i Dačija imaju u Srbiji dosta neprodatih komada proizvedenih u 2020. Možda je i to razlog što se izvesni modeli jedno vreme ne uvoze, dok se lager ne rasproda barem malo.

Dadokg

Uz celu priču o ceni novog Stepwaya, šta nudi za te novce, moram da priznam da sam veoma zainteresovan za kupovinu istog. Možda to ima veze sa promocijom novog Stepwaya, reklama iskače bukvalno na svakoj platformi.  Zadržao bih rezervu jer ga još nisam video uživo i nisam imao probnu vožnju.
Što se cene tiče, verujem da će u budućnosti biti određenih akcija, pre svega onih gde kupci za isti novac dobijaju bogatiji paket opreme.
Jutros naleteh i na akciju Kie, novi Stonic je vrlo konkurentan Stepwayu po ceni.

spaho

#42
Evo da i ja nešto napišem na temu razmatranja kupovine novog Stepwaya.

Uglavnom odluka je da idem na kupovinu novog auta, i obišao sam otprilike cijelo tržište u tom cjenovnom rangu i toj klasi automobila ( hajmo reći neki manji porodični auto a da nije limuzinska verzija.) Cijena do maksimuma od 13000 eura bez PDV- a (koji je u BiH 17%).
Cijene navodim bez PDV-a jer imam mogućnost korištenja povlastice i kupovine bez plaćanja PDV-a.
Trenutno razmišljam o verziji sa plinom jer kada odbijem opet PDV, razlika među plinske i  benzinske verzije izađe nešto oko 600 eur, što bi kroz uštete na razlici potrošnje vratio za cca 2 godine. Ali to još nisam odlučio.
Auto sam pregledao u salonu. Testu vožnju sam obavio u vožnji cca 20 min, mješovito 80% autoput 20% gradske vožnja.

Auto koje sam gledao u salonu je u confort opremi + garancija 5 god, city paket, metalik boja, adriatik multimedija i paket sigurnost i ono se uklopi u tu hajmo reći maksimalnu cijenu cca 13000 eur. Razmišljam da ne idem na tu svu brojnu opremu, ali sam malo ograničen vremenom (vezano za povlasticu) te bi morao uzimati raspoloživo vozilo sa lagera, pa ću to vidjeti ukoliko se odlučim za kupovinu(sad je lager takav da imaju samo benzinske i plinske sa ovom pojačanom opremom a i cijenom.  :)

Ono što mogu reći onako na prvu:
- auto mi na oko lijepo izgleda,
- unutrašnjost ne izgleda baš ono jeftino kako sam imao predrasudu prije samog ulaska u auto. Korektno je to posloženo. Vidi se da je štof na sjedištima niže kvalitete od konkurencije, ali to je sve po meni zanemaruivo. Slično je i sa plastikom.
- sjedišta i sam prostor naprijed i na zadnjoj klupi je sasvim odgovarajući za nas i dvoje djece (s tim da ćemo, ako se budemo odlučili za Daciu vjerovatno obaviti još jednu vožnju u cjelom porodičnom sastavu i isključivo po gradu.)

Što se tiče testne vožnje.
Izolacija - korektna (u poređenju sa autima te cijene a reći ću npr Kia Ceed) na 130km/h, djelovalo mi je da je Kia ceed bučnija, a i ako nije to je baš mala razlika. Bar sam tako ja utisak imao.
Brzina i ubrzanje - snage auto ima dovoljno prema mojim potrebama, ubrzanja su korektna i tu nisam našao neku zamjerku. na 130km/h je oko 2700-2800 obrtaja, a npr Kia je na toj brzini bila malo iznad 3000. Generalno utisak je da je Dacia malo agilnija. Motori su tu negdje ( oba 1.0 sa 100hp). To mi baš nije najjasnije al hajde...

Ono što mi se nije svidjelo je mjenjač koji je iz nekog razloga imao u nekoliko navrata neki tup kao udarac ili ne znam šta, što sam osjetio na ruci - taj tup udarac nakon promjene brzine (moguće je da je to što možda nisam na gasu ili kvačilu nešto odredio pravovremeno, ali eto to mi je onako zasmetalo i to ću sigurno obratiti pažnju kod druge probne vožnje.) Mjenjao sam dosta službenih automobila, i to mi se nikada nije desilo, obično nakon kretanja uhvatim ritam i to ide glatko. 
Koliko sam upratio na testovima, ako ne lažu  :) , taj mjenač je prvo u tom koncernu ugrađen u Daciu, pa mi to baš i nije drago. Više bi volio da je prethodno istestiran u nekom Cliu.  :) Nego da ja sad razmišljam o njemu.

Takođe nisam previše probavao ostale sisteme (osim tempomata) pa ću to malo još pokušati testirati.
Takođe, ono što me jos malo baca u dilemu kod plinske verzije je to što nema rezervni točak kao opciju. Mada u zadnjih 10 godina mi je isti jednom zatrebao.

Ok konkurencije ima pomenuta KIA sa 7 god garnacije i cjenom koja je takođe na gornoj granici mog bužeta (stim da je nešto siromašnja oprema), sve ostalo ipak izlazi skuplje od ovih cijena, ako u međuvremenu ne oglase neke akcije.

Nisam razmišljao jedino o Fiatu koji može ući u cijenu, ali eto nešto nisam ni išao do njih. Garancija je dvije godine, i to me odmah odbilo.

Sve u svemu moja računica kaže da bi verziju sa plinom sa Confort opremom, bez onih dodataka mogao dobiti za cca 12000 eur sa pet godina garancije i zimskim gumama, i to je mi je trenutno prva opcija.

Eto toliko.

MitarMrgulic

Probaj zatražiti ponude od nekoliko koncesionara, zna se desiti razlika u cijeni u odnosu na dostupnost na lageru i sl.

Bit će ubrzo opcija kad se budu prodavala testna vozila, pa ako ti ne smeta auto sa <5000 km na satu, koje je probalo više vozača, nije loša opcija, znaju biti povoljniji.

Obavezno traži da dobiješ besplatnu obaveznu opremu i patosnice gratis :) to ti je negdje 150 KM, a uvijek se dobije uz novo auto.

Što se tiče mjenjača, ne znam jesi li imao iskustva sa tocilindrašima, oni su malo drugačijeg "uklopa" mjenjača, u odnosu na ove koje navikneš na 4 cilindra.

Ja sam isto imao situaciju, da ponekad "zagrebe i krči" iako pažlivo vozim :)

Jedino ne znam, hoće li ti postati mali za 2 + dvoje djece, kako djeca rastu, trebat će prostora...

spaho

Što se tiče prostora i vožnje sa djecom, gledajući potrebe koje imam mislim da je uredu. Npr gepek mi ni u Ibizi koju sada vozim nije nikad bio mali. Tako da iz tog ugla je to korektno. A zadnja klupa mi u Stepwayu djeluje ok, ali evo gledam da u subotu pokušam se organizovati i odemo svi malo baš oko tog raspoloživog prostora vidjeti kako stojimo. Realno teško da imam negdje put duži od cca 2h, sve je to gradska vožnja uz eventualni odlazak na more, i izleti u prirodu, tako da bi za takve potrebe bilo dovoljno.

Ovo za mjenjač trocilindraša, moguće. Stvarno kad razmislim nisam do sada vozio auto sa tri cilinda (osim KIA koja je isto testna).

Oko popusta još nisam pričao, mada su odmah za ovu verziju koja je malo skuplja ponudili produženu garanciju i valjda prvi ili nutli servis gratis. Iskreno ja im to i ne računam, to se podrazumjeva. :)

Meni samo problem može biti što auto koje naručujem mora biti neporezovano (radi toga to testno koje bi bilo inače opcije ne mogu računati), a ta neoporezovana su na nekom lageru van BiH, i sa tog lagera ću gledati da izaberem ono što mi najviše odgovara.

Još jedno pitanje: jesam li dobro razumio da je ovaj motor koji je u Stepweyu 1.0 ECO-G 100 isti kao što je u Dasteru, ili je to nešto drugačije.