https://autorepublika.com/2023/03/11/ar-test-dacia-sandero-stepway-1-0-tce-90-cvt/?fbclid=IwAR2BVpqHom90rRemFVwGG_G9DIt9-UlljDVrdIs7F7uAn3RylvdvkINRo24
Puno se prašine diže oko toga a to je imao DAF(44,55,66) , prije 40 godina.
DAF-ov izvorni variomatic je imao kožne kaiševe, kao deo tog njegovog CVT-a, ako ne grešim :)
A Sandero TCe 90 sa ovim CVT-om je sigurno bolje rešenje nego raniji Sandero TCe 90 sa Easy-R.
Da se i ja malo umešam,pošto sam dovoljno mator da se sećam tih Daf-ova dok su vozili beogradskim ulicama.
Princip rada menjača je isti kao CVT u ovoj Dačiji.Prenosnik je bio od gume,sličan kao zupčasti kaiš u motoru,samo mnogo robusniji.
Trajao je otprilike koliko i gume na točkovima i lako su se menjali (par).Kad je Volvo kupio DAF-a,primenili su taj menjač u Volvo seriji 300.
Sviđa mi se ovaj menjač,vozio bih ja to vrlo rado.Mnogo bolji od onog robotizovanog u drugoj generaciji koji je prilično
neslavno prošao.
Samo,koliko se sećam nekih ranijih testova,ovaj CVT je imao menjač sa dva moda:kontinualni i sa veštrački predefinisanim "brzinama",
a ovaj to nema.Možda opet neka ušteda u Dačijinom stilu?
Ovi sada CVTei su neka naučna fantastika. Pa kombajn ZMAJ 141 (koji sam 3 godine vozio) je imao taj sa zamišljenim brzinama.
To je vrlo jednostavno a funkcionalno.
Citat: saša61beograd poslato 11.03.2023. - 18:29
Sviđa mi se ovaj menjač,vozio bih ja to vrlo rado.Mnogo bolji od onog robotizovanog u drugoj generaciji koji je prilično
neslavno prošao.
Samo,koliko se sećam nekih ranijih testova,ovaj CVT je imao menjač sa dva moda:kontinualni i sa veštrački predefinisanim "brzinama",
a ovaj to nema.Možda opet neka ušteda u Dačijinom stilu?
Ima i ovaj. Pogledaj na YT neki video sa ubrzanjem 0-100 km/h novog CVT Sandera i videćeš da tokom ubrzanja postoji privid šaltanja.
Koliko sam gledao na YT ima detaljan opis rada CVT a, a to je da prenos ide preko metalnog `"kaisa" koji moze da menja duzinu tokom rada. Razmisljao sam prilikom kupovine logana o CVT u ali sam odustao jer na netu je max ispljuvan kao nepouzdan, ako je u pitanju Nisanova konstrukcija. Bilo je i nekih tuzbi jer godinaa nista ne menjaju u konstrukciji. Doduse u pitanju su menjaci koji su upareni sa jacim, 150+ ks motorima. Nasao sam podatak da krece da crkava vec od 20000 km. Problem mi je sto bih ja tu km presao van gar.roka pa bi svaka popravka bila zanimljiva po dzepu.Ovo je samo moje misljenje po mnogobrojnim info. koje sam iskopao.
Ne mijenja dužinu metalni kaiš nego se mijenja promjer remenica preko kojih ide.
Nissan kao ni cela grupacija (Dacia Renault Mitsubishi) nema svoje menjace nego koriste Jatco CVT menjace. Jatco je u vlasnistvu grupacije.
https://www.jatco.co.jp/english/products/
Pomenute tuzbe i kritike se odnose uglavnom na model menjaca JF011E i vecinom sa Americkog trzista, u Evropi nije bilo znacajnih problema.
U Dacie se ugradjuje Jatco CVT-S (Jatco JF021e) model koji je ogranicen na 150 Nm i zato je motor ustrojen na 142 Nm. Prenosni odnos je (samo) 6 zbog cega je nesto veca potrosnja a slabije performanse.
Sta bi bilo sa menjacem ako bi se ovom motoru stavio cip i podigao na 110KS?
Verovatno ne bi poživeo koliko je rečeno već koliko je suđeno.
Da li moze sve to u brojkama (godinama, kilometrima...)?
Za CVT neznam ali TOMOS sam radio 6 godina.
Sa svaki Tomos koji se šalta nogom je mjenjača kutija ista a zupčanik primarnog prenosa je odabran za dati nivo snage ili precizno rečeno Obrtnog momenta.
Nivo snage
2,5 - sa papcima
4 - sa šupljinama
6 - puni gusani
8 - puni kovani
Odstupanjem od ovoga , havarija za 3 mjeseca
Citat: Yaris poslato 14.03.2023. - 07:43
Da li moze sve to u brojkama (godinama, kilometrima...)?
Šta misliš zašto je kod VW-a 1,6 TDI ( pa i 1,4 TSI i kasnije 1,5 TSI ) bio maksimalnog momenta od samo 250 Nm u vreme kada su mnogi ostali prozvodjači motore te zapremine dizali i preko 300 Nm. Jer su u varijanti sa AT menjačem sve te motore uparivali sa verzijom DSG-a koji nije mogao da izdrži veći obrtni moment. Svaki menjač (MT i/ili AT) ima neku svoju gornju granicu obrtnog momenta koju maksimalno trpi i koju može (po sebe) bezbedno da prenese.
Tako i ovaj CVT.
Da je 1,0 TCe motor ostao na 160 ili 160/170 Nm, taj CVT to ne bi izdržao.
CVT je, u teoriji, idealan ali u praksi nije sve baš bajno. Mada volio bi ga imati.
Ako ništa drugo, motor ga voli...
Citat: Zoran poslato 14.03.2023. - 10:51
CVT je, u teoriji, idealan ali u praksi nije sve baš bajno. Mada volio bi ga imati.
Ako ništa drugo, motor ga voli...
Da, za motor je idealan. Ali, recimo, zna da ima negativnog uticaja (u odnosu na druge vrste automatika) i na najveću dozvoljenu težinu prikolice koju vozilo sme da vuče.
Jedan moj dobar drug je (davno) imao Nissan Murano (bio je prvi vlasnik). Mislim da je imao motor 3,5 V6 (260 "konja"). On je kupio verziju sa CVT. A voleo je jedrenje. I kupio jednu veću "jedrilicu", koju je želeo svakog leta da vuče na more. Ali, zbog CVT-a to nije mogao, jer je mislim bio ograničen na 1.500 kg ( a ta jedrilica na prikoilci je imala oko 1.650 ) . Da je bio sa 6MT, bez problema.
I on odluči tada da ga zameni kod dilera Nissan-a, da kupi nek Nissan koji može da povuče više. Hteo je mislim Pathfinder.
Najveće razočaranje za njega je bilo što diler Nissana ni po koju cenu nije hteo da uzme u zamenu taj Murano, uz obrazloženje da je sa CVT i da to kupci polovnjaka neće da uzmu iz straha od kvarova CVT-a, pošto je tada Nissan baš bio na zlu glasu po tom pitanju..
Na kraju je kod tadašnjeg dilera Forda (koji je držao i JLR ) uzeo nov Discovery ( koji može da vuče mislim 3 ili 3.500 kg), a diler Forda je uzeo taj Murano na komisionu prodaju. Često sam išao u taj salon Forda (ili pod njega prolazio, a plac polovnjaka je bio ispred, uz ulicu) i mislim da je taj Murano tu stajao naredne dve godine.
Po meni, CVT je idealan menjač, veoma udoban za vožnju i zaista idealan za motor. I zato mislim i da je Sandero sa CVT genijalna stvar za svakoga, a posebno za onoga ko vozi dosta po gradu. Ali, kod naših ljudi postoji veliko podozrenje prema CVT menjačima (ma kog brenda) i kao polovnjak je to mnogo teže prodati. A to će posebno biti problem za prodaju polovne Dačije sa CVT. Kupac svakog polovnjaka želi male troškove ( pa i za opravke) i njemu je ( psoebno u klasi Sandera) automatski menjač samo minus na polovnjaku, a CVT posebno.
Capriolo, ljepota je čitati tvoje testove.
CVT je dobar za stariju populaciju pa kada glava porodice ode na onaj svijet, gospođa se može lako prebaciti iz tačke A u tačku B.
Е то се зове размишљање у напред! :)
Rekao bih da je to pesimističko razmišljanje - pretpostavlja da će auto nadživeti vlasnika, ja bih voleo da je suprotno.
To je naša realnost.
Na groblju (Vlakovo), često vidim starije gospođe koje se muče.
Dobro bi im došao jedan CVT da pojednostavi vožnju.
Citat: Loganovac poslato 14.03.2023. - 14:02
Rekao bih da je to pesimističko razmišljanje - pretpostavlja da će auto nadživeti vlasnika, ja bih voleo da je suprotno.
Ja samo kažem da ono što je za prvog vlasnika nekog vozila velika prednost ili benefit tog vozila (pa možda i odlučujuća pobuda da kupi baš to, a kada biraš vozilo u verziji sa AT, to znači da želiš baš AT, a ne MT), to uopšte ne mora da bude benefit pri kasnijoj prodaji tog vozila kao polovnjaka.
Jedno je kao prvi (ili, nebitno, deseti vlasnik) prodavati polovan mercedes. U toj klasi je AT nešto uobičajeno (i kupac tog polovnjaka uzima kao normalno da može imati kasnije i trošak remonta tog AT-a po ceni od 1-2.000 evra), a MT je tu nešto nebično i kupci polovnjaka te klase ( sem ako nije neka lešina od automobila sa baš diskont cenom) će pre da izbegavaju tu mečku sa MT nego AT.
Ali, u cenovnoj klasi Dačije, gde se svakako pažljivije gleda svaki dinar nego u klasi premiuma, prvi vlasnik će nesporno godinama da uživa u svim blagodetima automatika ( pa i CVT-a ), ali, kada sutra prodaješ tu CVT Dačiju kao polovnu, taj CVT će kao prodavcu samo kod ogromne većine kupaca polovnjaka te klase da ti bude potencijalna mana i razlog da se ta kola zaobidju (i kupi neki isti takav polovnjak sa MT). Pa, skoro svaki kupac polovnjaka u sitna creva ( svakako daleko detaljnije od kupca novog vozila) gleda gde su mogući skorašnji troškovi i koliki su, a eventualni kvar AT i potreba remonta mu cenovno prevazilaze sve najzloglasnije ostale moguće kvarove sa kojima kupce polovnjaka plaše kao babe decu sa babarogama. Kvar dizne, EGR-a, turbine,plivajući zamajci ... Sve je to "malo dete" u odnosu na to koliko može da te zakolje vangarantni kvar AT-a.
I pored svega toga, ja bih kao prvi vlasnik veoma rado kupio vozilo sa AT ili baš sa CVT. Jer, ako već plaćam, želim i da uživam (godinama) u tome što sam kupio. Ili bar manje da se zlopatim. A CVT garantuje manju patnju u gradu. I svaki član vaše prodice koji je vozač ima na njemu da vam se zahvali.
O kakvoj patnji pričaš, ja uživam da šaltam!
Pa, vozim i ja redovno kola sa manuelnim menjačem. U gradu i/ili van njega. U stanju gužve ili bez nje.
I meni je nekada neuporedivo prijatnije ručno menjanje stepeni prenosa. Nekome nije.
Prvo, džabe vas 'vata nostalgija.
Ako ima nekakvu bateriju, sam bira stepen prenosa. Ne računam običan akumulator i/ili kondenzator.
To vam je sažeto.
Drugo, svratite do Bukurešta, Moskve, Pariza, Atine. Tu se vozi pritiskanjem i otpuštanjem pedale kočnice, par kilometara na čas. Zamisli još tri pedale i jednu polugu kojom treba da žongliraš.
A ako nećeš da pritiskaš ništa, čak i Clio 5 ima adaptivni tempomat od 0-140 kmh, sam prati kolonu, kreće i zaustavlja se, ti gledaš seriju i boli te uvo.
Vi fosili biste i dalje da se nešto pitate, da pritiskate, da vučete, da potežete, da okrećete, hoćete KOMANDE.
Ajte, molim vas.
CVT je dobar 10 godina ili 250.000 km. Kao i sve ostalo u i na autu. I ne fantazirajte, nego odrešite kesu, novac mora da se obrće, ne sme da buđa u slamaricama.
E, nek' si nam rek'o.
Kao neko ko svaki dan vozi 150 km, po autoputu i po BGu, daleko komforniji vožnja bi bila sa automatskim menjačem.
Automatski menjači, proizvedeni u poslednjih 15-20 godina, poprilično su pouzdani.
Problem je što se ulje ne menja nikad ili nije predviđena zamena i onda kreću problemi.
Koji se kreću od 300 pa do 3000 evry.
A trebalo bi ga menjati na 60-80k km. Kako na AT tako i na MT.
Citat: LeNgenda poslato 14.03.2023. - 16:21
CVT je dobar 10 godina ili 250.000 km. Kao i sve ostalo u i na autu. I ne fantazirajte, nego odrešite kesu, novac mora da se obrće, ne sme da buđa u slamaricama.
Ko je jednom provozao CVT a naročito u gužvi...SANJA da ima na sledećem autu
Nego..mi smo još u priči da je Gof 2 najbolji auto a bez Nemačkog auta nisi faca
Polako se budimo...nažalost...previše sporo
Citat: LeNgenda poslato 14.03.2023. - 16:21
A ako nećeš da pritiskaš ništa, čak i Clio 5 ima adaptivni tempomat od 0-140 kmh, sam prati kolonu, kreće i zaustavlja se, ti gledaš seriju i boli te uvo.
A ako se desi neko sr*nje,Clio 5 plaća kaznu i ide na robiju,ako je preživeo.Vozač i putnici i dalje nesmetano gledaju seriju,kao da se
ništa nije desilo.
Istenem Jezus Marija