DACIA Forum Srbija

DACIA => DACIA => Temu započeo: Veterinar poslato 23.02.2010. - 23:53

Naslov: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 23.02.2010. - 23:53
Dosao je i taj trenutak, famoznih 100.000 km na brojcaniku. Pratio sam brojne testove automobila u raznim casopisima o automobilizmu i uglavnom su se testiranja zasnivala na prelazenju navedene kilometraze sa testiranim modelom, nakon cega bi se rezimirali pozitivni i negativni utisci, endoskopski proveravale supljine, pa cak i rastavljao auto do najsitnijih delova.
 Nisam u situaciji da rasparcavam svoj auto, ali mogu ovde izneti cinjenicno stanje i svoje utiske (nastojacu da ne iznosim ono sto bih u temi "sta vam se dopada, a sta ne..."). Bilo bi mi drago da sam ovako nesto mogao procitati kad je trebalo da kupim auto. Tada sam samo dobijao sture informacije od taksista koji su do tada presli 30-40.000 km.
 Auto je presao 100.000 km za nepune cetiri godine. Do sada auto je bio na deset redovnih servisa. Bio je na pet tehnickih pregeda na kojima nije bilo znacajnih zamerki.
 Vanredno je do sada na 87000 rastavljan ventilator kabine da bi se ocistile cetkice i na 97500 km zamenjena je leva spona zbog veoma malog lufta koji je uocen na redovnoj kontroli.
Od potrosnih delova, zamenjeno je sledeće :
jedan set guma (prednje fabricke Kormoran gume potrajale su 60000, a zadnje dvadeset hiljada duze, mada su i dalje imale odgovarajucu dubinu sare),
prednje plocice na 86000 km, takodje preventivno, sticajem okolnosti (debljina plocica je bila oko 4-6 mm),
sest sijalica H4 (po tri sa svake strane),
tri pozicione sijalice,
par metlica brisaca.
U voznji se auto ponasa nepromenjeno i nema novih neprijatnih "cvrcaka" sa rastom kilometraze. Mada su mnoge kolege morale zameniti creva za tecnost za pranje vetrobranskog stakla, na mom autu su fabricka i nemaju promene.
Potrosnja motornog ulja nije primecena, a ulje servo upravljaca i kociono ulje su na istom nivou kao pri kupovini auta. Od kupovine, trebalo je dodati oko 250 ml rashladne tecnosti.
Svi prekidaci rade besprekorno, kao i njihova rasveta.
Subjektivni utisak je da auto ubrzava bolje nego nakon 10000 km, a konacna brzina na brzinomeru je oko 170 km/h, dok je na 10000 bila oko 155 km/h.
Po hladnom i vlaznom vremenu desava se da se pritiskom na papucicu kocnice na komandnoj tabli upali lampica svetala za maglu, kao i blago ritmicno variranje obrtaja, koje je umereno (oko 50) i ne remeti utisak u voznji.
Nisu primećeni tragovi korozije niti promene u boji ili kvalitetu laka (26.03.2010 - ispravljam ovaj komentar, manji tragovi korozije uoceni su sa desne strane u prtljaznom prostoru i u uzduznim kanalicima na krovu pojavile su se pukotine farbe). .
Na rucici menjaca se ne vide znacajniji tragovi upotrebe (obruc volana je presvucen). Na tapacirungu, levo od pedale gasa, postoji manje ostecenje zbog kontakta sa obucom. Gumene navlake na pedalama su u dobrom stanju. Presvlake su fabricke, namontirane odmah po kupovini. Ostecenja su vidljiva samo na sedalnom delu presvlake na vozacevom sedistu. Nadam se i nastojacu da slicne utiske napisem na dvostuko vecoj kilometrazi.  :to:

@@@@ Utisci nakon 150.000 nalaze se na trecoj strani teme.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: david poslato 24.02.2010. - 07:52
Opsirno i sve je ok...  :dobro:  :aplause:  :respect:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: mladen895 poslato 24.02.2010. - 08:55
Zaboravio je da pomene zamenu filtera za gorivo. :Smiley:
Kako je grebao po staklu...
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 24.02.2010. - 09:21
Nisam shvatio... Filter za gorivo sam menjao do volikog servisa na 20000, sad menjam na 30000. A grebanje?
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: mladen895 poslato 24.02.2010. - 09:37
Mala šala na servise koji klijentima ne dozvoljavaju da prisustvuju  radovima.Negde si opisao kako su nestručno menjali filter goriva, a nisi mogao da priđeš kolima, pa smo se iskidali od smeha na njihovu glupost,bahatost i nesposobnost.Ispada  da i ako vidimo da nešto nije u redu da su oni u pravu zato što su oni ovlašćeni SERVIS . Samo što te priče ne prolaze dugo...
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 24.02.2010. - 09:54
Da, to su bile (moje) pocetnicke greske. Nadam se da sam nasao povoljnu, a sigurnu (neovlascenu opciju) servisiranja. O tome cu u u drugoj temi, kad uradim servis.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: mladen895 poslato 24.02.2010. - 10:00
Sve najbolje u sledećih 100 000 km sa novim lepim iskustvima.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 24.02.2010. - 10:11
 :wave: :to:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Dragan.vi poslato 24.02.2010. - 12:44
Da pređeš još toliko, a onda još tri puta toliko, ali sa novim modelom Dacie   :aplause:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Damir Oravec poslato 24.02.2010. - 16:20
Da se nadovezem na temu. Proshle nedelje je osvanulo 100 000 km, negde oko 17:20h :) Razmishljao sam da postavim temu " Posle Dachie..Dachia..ili..?", ali videh da je bilo slichnih diskusija. U svakom sluchaju, situacija je sledeca: od kupovine kola, u januaru 2005, na svakih 7-8k kilometara ishao sam na zamenu filtera, ulja... Na 60k je uradjen veliki servis, a promenjena i vodena pumpa, a na 98k drugi veliki servis i opet vodena pumpa " za svaki sluchaj" Svi servisu su bili u ovlashcenom servisu u Shapcu..i nije mi problem da idem iz BG kod njih. Chim je kupljen, posle par meseci, sa Montana gumama naleteo sam na zaledjen put i pri 40kn/h se zarotirao na putu i ischukao prednji deo: levo krilo, far i vrh haube. To je sredjeno, i od tada, hvala Bogu, sem jednog malog sustizanja Golfa, nishta :) Na 50k je promenjena leva spona, jer sam naleteo na krater na putu. Promenjena je komplet desna strana sijalica, dva puta. Leva radi i dalje. Pred veliki servis je menjana i sijalica u srednjem stop svetlu na zadnjem staklu. Korozije ima na jednom mestu, ispod kedera kada se otvori hauba..sa desne srane nekih 15cm duzine. Jedan nosach auspuha je korodirao i kada je radjen drugi veliki servis, zavaren je ponovo. Po nekada, ne mogu da uhvatim pravilo, kada kochim, na momenat zatreperi na instrument tabli lampica od maglenki. Tri seta brisacha, cvrhchaka u kabini nema nishta vishe nego na pochetku. Svaki put je palio "na po' kljucha".. Ne znam.. Rekoh na pedstavljanju da chekam Duster-a, pa da pazarim.. ali ponuda je trenutno poprilichno veca nego shto je bila 2005..i ne mogu da kazem da sam 100% siguran shta mi je raditi. Kada saberem i oduzmem SVE.. od cene automobila, cene servisa, predjene kilometraze ( i to po kojim putevima ) Dachia mi je logichan izbor..ali ima vremena..josh malo..pa cu videti..
Eto..pozdrav svima!
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: mladja73 poslato 24.02.2010. - 17:16
Nekako mi je milo citati ove postove... :to:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Deda poslato 24.02.2010. - 17:21
Citat: mladja73 poslato 24.02.2010. - 17:16
Nekako mi je milo citati ove postove... :to:

...i meni pricinjavaju zadovoljstvo... :aplause:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: david poslato 24.02.2010. - 22:44
 :aplause:  :dobro:  :hihi:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: taxista1974 poslato 25.02.2010. - 13:46
Nije proizvodjac lud sto je dao garanciju 100000. "Igranka" tek sad pocinje.  :hm:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: dsit poslato 25.02.2010. - 15:58
Citat: taxista poslato 25.02.2010. - 13:46
Nije proizvodjac lud sto je dao garanciju 100000. "Igranka" tek sad pocinje.  :hm:

Sto mi je "milo" kad ovo citam  :(
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: mladen895 poslato 25.02.2010. - 16:00
Iskustva kolega na taxi-ju ne govore tako. I Boss ima pozitivna iskustva sa , ako se dobro sećam , 14 vozila u firmi . Ja sam vozio kamion Renault Midlum od 220 konja plus magarac :Smiley: i do 400 000 km je samo crkla klema na akumulatoru i to zato što je neko nije lepo stegao. Mislim da je način vožnje jako bitan za prelaženje velike kilometaže bez problema. Po rupama i ležećim uvek pritisnem kvačilo za razliku od nekih koji i tada drže nogu na gasu pa se posle čude šta im se dešava...
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: DarioGTI poslato 25.02.2010. - 16:28
Citat: mladen895 poslato 25.02.2010. - 16:00
Mislim da je način vožnje jako bitan za prelaženje velike kilometaže bez problema.

ovo je cijela prica, odosno kako se ti odnosis prema svom autu, tako ce se on odnosit prema tebi  :lazy:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 25.02.2010. - 16:41
Zao mi je sto ne znam dobro nemacki jezik.
http://www.youtube.com/watch?v=P-O0zuzet6g&feature=PlayList&p=F925B42D8C287E05&index=0

Citat: taxista poslato 25.02.2010. - 13:46
Nije proizvodjac lud sto je dao garanciju 100000.
Garancija kod mene nije bila ogranicena kilometrima, samo vremenom.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Terza666 poslato 25.02.2010. - 22:03
Hajde potrudicu se da vam iskucam sta vele njemci!)

nahvalise ovu jadnu daciju poplavela od sramote...!)

Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: dukati poslato 26.02.2010. - 14:17
Citat: mladen895 poslato 25.02.2010. - 16:00
Iskustva kolega na taxi-ju ne govore tako. I Boss ima pozitivna iskustva sa , ako se dobro sećam , 14 vozila u firmi . Ja sam vozio kamion Renault Midlum od 220 konja plus magarac :Smiley: i do 400 000 km je samo crkla klema na akumulatoru i to zato što je neko nije lepo stegao. Mislim da je način vožnje jako bitan za prelaženje velike kilometaže bez problema. Po rupama i ležećim uvek pritisnem kvačilo za razliku od nekih koji i tada drže nogu na gasu pa se posle čude šta im se dešava...

Ne razumem ovo sa kvačilom preko ležečih policajaca, zašto kvačilo :wave:, pa može sa malo gasa :dance:. S obzirom da sam prešao 30 000 km za tri godine, znači igranku mogu očekivati za 7 godina, ako nastavim ovim tempom. Mada u firmoi imamo 3 Logana, od toga su dva prešla preko 80 000 pa ću napisti kako se ponašaju i izgledaju na 100 000 km. Treći je MCV diesel 1,5 sa 20 000 km, pa kad stigne na 100-tku javiću i to.  :lux:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Daniel poslato 26.02.2010. - 21:25
Zanimljiv test ovih nemaca. POsebno ovaj deo sa analiziranjem boje i snimanje sasije.  :ces:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Keka poslato 26.02.2010. - 21:44
Meni se ucinilo da je endoskopski vidjena rdja u supljinama, i da su zamerili tanku farbu.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Daniel poslato 26.02.2010. - 21:57
Zbog toga to i kazem......
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: mladja73 poslato 26.02.2010. - 22:27
Neke delove ovog filmica mi je prevela zena:
- Kao sto se dalo zakljuciti nisu se odusevili sedistima i ukupno plastikom na autu
- upitna debljina laka
- korozija nadjena snimanjem
- problem sa korodiranim delom u menjacu
- motor je ispao odlican

Zakljucak je na kraju da ih je auto iznenadio u dobrom smislu, pogotovo zbog motora.

Naravno treba ipak uzeti u obzir da su test radili ti koji su ga radili...
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 26.02.2010. - 22:48
Slicni njima su uspevali cak i prevrnuti autic... Ipak, verovatno je sve sto su rekli na mestu, mada to ne diskvalifikuje Daciu. Ne znam da li je neko gledao poredjenja Logana i konkurenata u nemackim emisijama o automobilizmu. U jednoj ga porede sa Mustangom, u drugoj sa RS4 Avant... Daaajte, realno malo, bez potcenjivanja. Kada su u Auto Blicu (prevedi Auto Bild) poredili konkurente i bodovali ih, Dacia MCV je bila daleko ispred Astre G karavan. To je poredjenje.
  Taksista je dobro rekao da se ne ogranicava period garancije bez razloga na 100.000 km. Garancija u mom slucaju nije bila limitirana na taj nacin, sto nije nista novo, ali trebalo bi pogledati luksuzne modele drugih evropskih proizvodjaca i njihove periode garancije. Ne znam da li cu uspeti da se priblizim kilometrazi koju Taksista trenutno ima (nadam se da necu morati), ali i ta kilometraza na displeju je dokaz kvaliteta, zar ne?
Taksista, i sam si pre izvesnog vremena napisao (u sustini) pozitivno misljenje, a kao moguce razloge nekih intervencija naveo ljudski faktor kao uzrok, a ne los kvalitet auta/motora. Ispravi me ako gresim.  :wave:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: bind poslato 27.02.2010. - 09:07
Citat: veterinar poslato 25.02.2010. - 16:41
Zao mi je sto ne znam dobro nemacki jezik.
http://www.youtube.com/watch?v=P-O0zuzet6g&feature=PlayList&p=F925B42D8C287E05&index=0
Garancija kod mene nije bila ogranicena kilometrima, samo vremenom.

U vezi ovog snimka sa youtubea  a i u vezi teme u najnovijem Auto Bildu objavljen je clanak (super test),moze se procitati par zanimljivih stvari.
Citat
http://www.polovniautomobili.com/autobild-magazin/2010-februar-3/
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 27.02.2010. - 15:12
Bind, hvala za ovo. Pozicija na listi govori dosta...
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: dsit poslato 27.02.2010. - 17:22
Ima o svemu ovom opsirno u zadnjem broju autobilda. Skroz je korektan tekst, cak sta vise pozitivan. A ovo kad ovaj gura kamericu unutra, bas ta slika stoji sa napomenom da ima dosta zastitnog voska koji je neravnomerno nanesen. Koliko sam ja na blic pogledao nisam video da su spominjali koroziju. Cak su pomenuli da se na laku nije stedelo jer su prelakirani i motorni prostor i patos sto nije slucaj kod mnogih skupljih automobila a s druge strane pokazali su sliku bloka motora koji je ofarban sa 3 strane a sa 4te nije. Jbg kad otvoris haubu to se ne vidi  :D A taj podclanak se zove nesto u fazonu "od stednje do rasipnistva". Uglavnom dobro se pokazao. Jedino su mu od bitnijih stavki menjali pokazivac nivoa goriva i prednje diskove na nekih 80 i kusur hiljada. Moguce da sam jos nesto propustio,nisam imao vremena da sve ciram samo sam onake preleteo al mislim da je to to.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: kiconix poslato 25.03.2010. - 21:30
Danas predjeno 100000 km.
Bicu kratak
PREZADOVOLJAN !!!!!!!!!!  :respect: :lazy: :trofej:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Loganovac poslato 25.03.2010. - 21:31
u zdravlje!  :ziveli:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Raja poslato 25.03.2010. - 22:05
Čestitam! I još dugo,dugo da te služi i da te što manje košta. Sa srećom.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: leotar poslato 25.03.2010. - 22:07
Cestitke!  :ziveli:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Deda poslato 25.03.2010. - 22:11
Citat: kiconix poslato 25.03.2010. - 21:30
Danas predjeno 100000 km.
Bicu kratak
PREZADOVOLJAN !!!!!!!!!!  :respect: :lazy: :trofej:

...mahni nam na 200 000 km  :respect:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 25.03.2010. - 22:29
 :to:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: krle poslato 26.03.2010. - 00:33
 :ziveli:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Loganovac poslato 26.03.2010. - 06:50
Preterasmo... Tolike čestitke - ispade da je čudo preći Loganom 100.000! Pa ni sa jugićima to baš nije za čestitanje. Sledeće čestitanje na 1.000.000, jel jasno?  :Smiley:
Doduše, ja sam prvi počeo...  :bonk:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: FAN 5 poslato 14.04.2010. - 18:53
103 000 sem redovnih servisa i 2 h4 sijalice  nista ....   :cool:   ko mi ovo poredi sa zastavom taj ima podstanare u glavi  :bonk:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: hobbista poslato 14.04.2010. - 19:09
Ih, pa nije baš tako. Dok je bila Zastava, i dok su ugrađivani Argentino motori, to je trajalo (pre svega mislim na 101 SC). Prelaskom na Yugo, kao i proizvodnjom motora u DMB-u stvar je postala žalosna. Viđao sam nove glave u kojima su usisni i izduvni kanali da je Mile prošao traktorom  :D

Edit: Takođe, krajem 80-ih kompletna proizvodnja delova je pristojno degradirana!
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: dukati poslato 06.05.2010. - 21:22
Pre oko mesec dana Logan ambiance, 1.4 službeni na mom poslu je prešao 100 000 km. Osim servisa i zamjene po jedne sijalice auto nikad nije imao niti jedan kvar iliu nešto slično, a ide tako da otkida asfalt. Kupljen je 2005. Čini se bolji i jači od mog auta iako je isti model. Takvo nešto još nisam viddeo. :too:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: david poslato 07.05.2010. - 05:55
 :aplause: :respect:  :woo-hoo:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: dejanz poslato 07.05.2010. - 07:18
Sluzbeni auto, naviko da ga "cepaju".
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Loganovac poslato 07.05.2010. - 08:50
A potrošnja?
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: dukati poslato 09.05.2010. - 21:26
Potrošnja normalna kao i svaki Logan. :lux:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 21.10.2011. - 00:09
Post cu zapoceti delimicnim citiranjem sopstvenom posta objaavljenog pre 20 meseci i 50.000 km manje:
"Vanredno je do sada na 87000 rastavljan ventilator kabine da bi se ocistile cetkice i na 97500 km zamenjena je leva spona zbog veoma malog lufta.
Prednje plocice zamenjene su na 86000 km, takodje preventivno, sticajem okolnosti (debljina plocica je bila oko 4-6 mm),
U voznji se auto ponasa nepromenjeno i nema novih neprijatnih "cvrcaka" sa rastom kilometraze.
Potrosnja motornog ulja nije primecena, a ulje servo upravljaca i kociono ulje su na istom nivou kao pri kupovini auta.
Svi prekidaci rade besprekorno, kao i njihova rasveta.
Subjektivni utisak je da auto ubrzava bolje nego nakon 10000 km, a konacna brzina na brzinomeru je oko 170 km/h.
Nisu primećeni tragovi korozije niti promene u boji ili kvalitetu laka (26.03.2010 - ispravljam ovaj komentar, manji tragovi korozije uoceni su sa desne strane u prtljaznom prostoru i u uzduznim kanalicima na krovu pojavile su se pukotine farbe).
Gumene navlake na pedalama su u dobrom stanju. "

Od kupovine auta nije bilo razloga za vanrednim posetama servisu. Problemi koje sam imao su se resavali (ili su se mogli resiti) uz redovne servise.
Plocice koje su postavljene na 87000 i dalje su na svom mestu, jos daleko od istrosenosti za zamenu.
Pojavili su se cvrčci pri kretanju u vidu vibracija plastike, ali ne mogu da pronadjem odakle zvuk dopire. Nije iritirajuće.
Ne znam koje metlice brisača trenutno imam. Relativno su nove, bile su tihe, a sada me strah da pokrenem brisače ako je neko sa mnom. Jako stružu, neko bi se mogao gadno prepasti.
Nema potrošnje motornog ulja, turbina je bila suva na poslednjem redovnom servisu, kočiono i ulje serva su na sličnom nivou kao prilikom kupovine. Potrošnja se nije promenila.
Auto ubrzava slično, ali je znatno glasniji nego na 100.000 km, pogotovo iznad 3000 obrtaja. Leti se to ne primećuje u tolikoj meri.
Sva svetla na komandnoj tabli rade i ništa nije menjano. Pre 1000 km je trebalo jednom da lupnem blizu prekidača ventilatora da se upale svetla grejanja i usmerivanja ventilacije.
Sa 115.000 km konačna brzina na brzinomeru bila je 180 km/h, sada je nešto ispod 170 (možda bi bilo više u neopterećenom autu i pri većem zaletu).
Nisu primećeni novi tragovi korozije ili pucanja farbe.
Gumene navlake na pedalama su delimično potrošene.
Stakla farova su mutnija i imam utisak kraćeg snopa svetlosti. Nije za zamerku.
Na deset ubacivanja u rikverc 1-2 puta se ne upali rikverc-svetlo. Tako je već tridesetak hiljada km i ne pogoršava se. Čak i kada se ne upali odmah, desi se da se upali pri samom polasku u rikverc.
Pojavio se pre 10.000 km problem sa paljenjem kada je motor zagrejan. Upalio bi uvek, ali ne iz prvog puta. Problem je otklonjen zamenom senzora na bregastoj osovini, na redovnom servisu. Prethodno je pokušano da se problem reši zamenom senzora položaja radilice, ali on je bio ispravan.

Zaključak je da je vanredno od kupovine (uvek uz redovne servise) zamenjen levi kraj spone, očišćen je ventilator kabine i zamenjen je senzor na bregastoj.
Potrošni delovi poput akumulatora, seta kvačila, diskova, paknova, vodene pumpe... su fabrički i dalje.  

Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Loganovac poslato 21.10.2011. - 06:30
Fabrička vodena pumpa? Alal vera na hrabrosti.  :hall:
O kakvim to redovnim servisima onda pričaš?  :c:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Ayrton poslato 21.10.2011. - 07:48
Naš majstor "preporučuje" zamenu vodene pumpe kad procuri,a ne na 60 ili 120000 km.
Kaže da je svaka zamenska mnogo lošija od one koju smo dobili u motoru. :ne:
Veterinar:svaka čast za detaljnu analizu stanja vozila posle 100-150000 km! :aplause: :ziveli:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: zac poslato 21.10.2011. - 16:56
 :aplause: za detaljnu analizu i opste stanje vozila. Posle neki porede Fabiju sa Loganom.  :fiju:  :laugh1:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Zoran poslato 21.10.2011. - 21:34
Čestitam i neka ti je sa srećom i dalje  :wave:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 22.10.2011. - 00:19
Citat: Loganovac poslato 21.10.2011. - 06:30
Fabrička vodena pumpa? Alal vera na hrabrosti.  :hall:
O kakvim to redovnim servisima onda pričaš?  :c:

Mislim na redovne posete servisima na desetak hiljada km. Imao sam 15 takvih do sada, od cega su dva "velika" servisa, ali pumpu nisam dirao.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Zoran poslato 22.10.2011. - 18:47
Veterinar, i ja sam sličnih pogleda na tu problematiku. Imajmo na umu da zupčasti radi u skoro labavom stanju. Dok alternator rotira duplo brže od vodene pumpe a pogoni ga kaiš koji je duplo jače zategnut od zupčastog. Po mojoj logici vijek ležaja na alternatoru je 4 x kraći od vijeka vodene pumpe.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: hobbista poslato 22.10.2011. - 18:54
hehehe, Zorane, zaboravljas da se rotor alternatora oslanja u dve tacke, odnosno ima 2 lezaja, dok je pumpa za vodu na jednom lezaju (koji je uz to i semering).

EDIT: i nisam bas siguran da se alternator vrti duplo brze od pumpe za vodu.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Zoran poslato 22.10.2011. - 19:01
Ležajevi alternatora su na promaji (prašini) cijeli radni vijek. Ležaj pumpe nije jedan nego su dva spojeni isto kao i na točku kod većine auta a poluga je poluprečnik točka pa ne crkavaju svaki dan. Ovo je psihološka igra da se kulturno uzmu pare...Ja ću po svom pa neka bude šta bude i vidim da nisam sam  :wave:.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Loganovac poslato 22.10.2011. - 20:48
Sve ste vi to lepo apsolvirali, osim najvažnijeg detalja - šta se desi ako zariba ležaj alternatora, a šta u slučaju ležaja vodene pumpe?
I na ovom mestu podsetio bih na neka od loših iskustava u slučaju "pametovanja", pu, pu...
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1133.msg15067#msg15067
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1133.msg16012#msg16012
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1133.msg20572#msg20572
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: stepwau-LPG poslato 23.10.2011. - 07:00
 Slazem se sa Loganovcem to je preventiva, da se nebi oslanjali na teoriju verovatnoce .... i mozda napravili stetu od 2 velika servisa (po ceni) da ne spominjem pitanje kako ce popraviti glavu motora i ventile...
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Zoran poslato 01.01.2012. - 17:55
Kao da sam tempirao da za staru godinu ispratim brojanje sa 5 cifara. Moji utisci su manje više poznati. Za prvih 100 000 km od "kvarova" zam imao podmazivanje kugli i krajnica, malo me zezalo osvijetljenje konzole, dosuto 2 dl antifriza. Od redovnog održavanja  " male servise sam radio u vlastitoj režiji". Jedno podešavanje ventila i to je sve. Ja prezadovoljan.Zaboravih zamjenu svjećica - obavio sam.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: zac poslato 01.01.2012. - 18:23
 :aplause:  Nek je sa srecom.  :ziveli:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Damir Oravec poslato 01.01.2012. - 22:54
Svaka cast Zoki. Secam se svog odusevljenja posle 100000km :)
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: mrsp poslato 02.01.2012. - 12:36
 :aplause: :respect: :hall:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: saša61beograd poslato 02.01.2012. - 12:43
Zorane,želim ti da još mnogo puta obrneš "stotku" bez problema.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Raja poslato 02.01.2012. - 14:09
I ja ti želim da obrneš još mnogo stotina hiljada (što u kilometrima što u evritjima). A ako te ne mrzi, malo opširnije opiši prvih sto hiljadarki, kao i Veterinar. Mislim, da bi bilo interesantno
uporediti tvoj način održavanja vozila i ostalih, koji održavaju auto po servisnoj knjižici.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Zoran poslato 02.01.2012. - 18:43
Pisat ću po sjećanju pa se može potkrasti neka manja bezazlena greška:
15 ooo - servis ovlašteni mi naplatio oko 130 KM (sve ostalo rađeno u vlastitoj režiji - garancija zanemarena)
25000 - filter zraka Unico 2692 12 KM, ulje INA sint 10w40 3l - 26KM,filter ulja Unico 958/3 - 10 KM i podloška 0,30 KM (25 eura ukupno), isti servis sam uradio na 35 000,45 000, 60 000, 75 000 i 90 000 km. Ventile štelovao na oko 30 000, svjećice zamijenio tek kada je počelo cukanje - oko 80 000. Veliki servis mislim raditi negdje oko 120 000.
Znači do sada utrošeno nešto oko  67 + 5x25 + 15(svjećice) = 207 eura.
Potrošio sam otprilike jednu garnituru guma  200 eura
Registracije oko 27 (mjeseci) x 25 eura = 675 eura
Veliki servis koji planiram raditi               100 eura
Pad vrijednosti vozila 6350x0,87x0,87x087 - 6350 =2180 eura ( računam za 3 cijele godine)
Ukupan trošak vozila je oko 3360 eura i goriva 6 (l) x 1,2 x 1000 = 7200 eura. Što je ukupan trošak/pređenom km oko 0,11 eura.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: zac poslato 02.01.2012. - 18:57
 :too: Moj covek, sve radi sam i auto samo veze.   :hall:  :hall:  :hall:  :hall:

Da si ga terao u servis, verovatno bi dao duplo vise love na odrzavanje.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Jelenko poslato 30.07.2014. - 20:34
Evo da i ja podijelim svoje utiske nakon 100.000 kilometara sa svojom daciom 2006 godiste.

Dacia je kupljena 2 godine stara sa predjenih 14.000 km.
Od dijelova promijenuto:

Kraj spone 3 puta, prvi put (fabricke) na oko 60.000 (obe) drugi put (zamjenska) na oko 90.000 (na vozacevoj strani) i treci put (zamjenska) na 100.000 (suvozaceva strana)
Disk plocice promijenute na 70.000

Pakne (fabricke) na 100.000 kad duze stoji (dva tri dana) blokirao mi je jedan tocak i grijao se.Na jednoj strani su ko nove dok na drugoj na kraju skroz istrosena u sredini tek na pola potrosena zasto je to tako ne znam.To je bio i razlog sto rucna nije drzala kako treba.

Uradjen veliki servis na oko 93.000,promijenuto;
-Vodena pumpa
-spaner
-PK kais
-zupcasti remen
- provjereni ventili (nisu stelovani)
-rashladna tecnost.

Ulje,filter ulja,filter zraka mijenjam na svakih 10.000 a svjecice sam zamijenio na 60.000 (fabricke) a ove jos guraju pa cu i njih uskoro vrijeme je. :c:

E,ajmo sad malo o utiscima;

Dacia me je iznenadila u pozitivnom smislu sto se tice motora,veoma je izdrzljiv,nije nesto jak ali meni licno ne smeta ne idem na trke pa tako da meni sasvim dovoljno.Malo trosi na otvorenom,ali zato popije boga oca po gradu tu je katastrofa. :bonk:

Sto se tice motora nikakvih problema,sve je ok,bilo je nekih sitnica ali to je zanemarivo.

O limariji nemam puno rijeci hvale,jednom rijecju katastrofa.Za osam godina staro auto hrdje ima kao da mu je 20 godina,ima slika na forumu ali sad je to jos gore.Bice slikano pa cu okaciti ovde za koji dan.

Do sad od kad je kod mene sa svim sam zadovoljan osim limarije to im je veliki minus i bogami sledece auto ako Bog da kad budem kupovao cisto sumnjam da ce to biti dacia,samo zbog limarije.

Slike cu okaciti za koji dan,dok nadjem vremena  :wave:



Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: bocca poslato 08.01.2015. - 22:14
malo da osvezimo temu! danas okrenuo 100.000km!!! :woo-hoo: a pravi razlog za veselje je sledeci, apsolutno ni jedna intervencija!!! motor je 1.6 8v i to sto na ovom motoru nije bilo nista nepredvidjeno je i normalna pojava. ali i na svim ostalim sklopovima nista nije dirano. pored 6 malih servisa (na svakih 15.000km) uradjen je i veliki servis ( samo 2 kaisa i 1 spaner, bez vodene pumpe) i zamenjeno je kociono ulje. po 2 puta zamenjene i leva i desna sijalica i 3 puta stelovani ventili. i to je to. majstor mi je na poslednjem servisu nagovesto zamenu krajeva spona ali ce to biti odradjeno tek nakon predjenih 100.000km! malo je reci da sam prezadovoljan mojim Spartancem koji sve ovo vreme uopste nije ni mazen ni pazen. cesto je bio i van asfalta i najmanje 5.000km je vukao prikolicu i cesto bio pod ozbiljnim teretom... ali sve je i dalje fabricko (amortizeri, opruge, menjac, kvacilo, spone i krajevi, vodena pumpa, diskovi, plocice, sva struja........) eto, to je moje iskustvo koje i drugima zelim. pozdrav svima!!!
:fire: :fire: :fire:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: kiconix poslato 08.01.2015. - 22:41
 :aplause: :dobro: :ziveli:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: DarioGTI poslato 08.01.2015. - 22:43
To i jeste ono što se očekuje u prvih 100.000km. Neka bude tako bar idućih 400.000km, a za dalje ćeš lako...  :hihi1: :ziveli:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Zoran poslato 08.01.2015. - 22:52
Čestitam. Ovo diskovi i pločice fabrički, bi trebalo značiti da ja i ti imamo sličan način vožnje? :wave:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Saja174 poslato 08.01.2015. - 23:29
I ja sam gulio Ria 1 90.000km bez da sam ikada promijenio plocice (od mene otisao sa 88.000km i fabrickim plocicama). Ali u mojoj voznji ima prilicno malo grada, najvise je autoput, a kada vozim na otvorenoj stisnem kocnicu jednom u 50kilometara, ali zato mjenjac radi svako malo. :)

Uglavnom, ima tu do nacina voznje i vozaca, a ima i do toga gdje se auto najvise voza, za 40.000km po gradu da si ne znam kakav vozac plocice su satrane.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 09.01.2015. - 08:04
Citat: Saja174 poslato 08.01.2015. - 23:29
...za 40.000km po gradu da si ne znam kakav vozac plocice su satrane.

Ne slažem se. Opet, imamo temu o pločicama, pa možemo tamo izneti mišljenja o tome.  :ziveli:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 24.09.2016. - 16:04
Pre nekoliko godina započeo sam ovu temu svojim utiscima o Loganu dci, a sada bih izneo utiske o Stepwayu 1.6.  Auto je danas prodat, pa dok imam volje da pišem o starom autu, da napišem nešto. Za par dana ćemo pisati o novoj Dačiji, ako bude sve po planu. Mnoge informacije o Stepwayu će biti "otprilike", jer je knjižica otišla sa autom.
Auto je kupljen pre 7 godina. Prvih četrdesetak hiljada kilometara je vožen na benzin, preostalih 90000 km mahom na plin. Auto nas nikad nije ostavio na cesti.

Na oko 55000 km je procurelo kućište termostata, rešeno zamenom gumice.

Neplanirano je menjan set kvačila na oko 70000 km, jer je majstoru upao šraf kućišta termostata u zvono menjača, pa kad je sve rastavljano, zamenismo set. Sa tim setom (Valeo) je prodat i mislim da će (uz normalnu nogu na pedalama) gurati još bar ovoliko, dakle bar još 60000 km, ili više.

Na oko 100000 km počelo je ponovo kapanje rashladne tečnosti, pisao sam o tome. Rešeno na redovnom servisu silikonom, nije više bilo curenja.

Na oko 125000 km auto je počeo da se gasi u leru. Problem je rešen čišćenjem step motora.

Nabrojao sam vanredne situacije. Da nije bilo onog šrafa, ne bi bilo ni značajnijih vanrednih troškova.
Servisi su rađeni u proseku na oko 13000 km, urađena su dva velika servisa. Pločice su menjane samo jednom (nije bilo potrebe, i sa Loganom sam se tako zaleteo bio) na oko 70000 km, stavljene su Valeo, koje imaju sada oko 7 mm "mesa".

Limarija je nakon sedam godina očuvana. Pojavio se trag korozije kod čepa rezervoara nakon četiri godine od kupovine, koji nije saniran i nije se značajno proširio u toku naredne tri godine.
Generalni utisak je takav da Dačiju kao porodični automobil nećemo menjati.

Na automobilu su, kad je prodat, pozadi bile fabričke Mišelinke.

Dodatak:
Dvaput je menjan levi kraj spone, kraj letve, deni kraj spone i desna kugla. To je sve od radova na trapu. Bilo je dosta off road vožnje, ali i parkiranja po ivičnjacima.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Keka poslato 25.09.2016. - 21:59
Nastavicu se ovde kratko, posto je i moj Logan dobio novog, nadam se boljeg vlasnika. O utiscima posle 200.000 km sam detaljno pisao u odgovarajucoj temi, ovde cu reci nekoliko drugih stvari.

12 godina smo se druzili i nikad me nije ostavio. Ostavio sam ja njega.

Zao mi je. To je dobar auto. Smejali u mi se zbog njega, potcenjivali, sprdali se...Ja ga volim i nemam sustinskih zamerki. Tesko mi je, priznajem.

Najznacajnije od svega je sto sam preko njega i foruma upoznao mnoge fine ljude sa kojima se i danas druzim.

Sledeci auto nece biti Dacia, ne zbog Dacie, nego zbog Srbije.O tome neki drugi put na nekom drugom mestu.

Eto, otvorio sam dusu. Sad idem da obrisem nos.  :place:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Daniel poslato 25.09.2016. - 22:11
Keko sve ti je oprosteno....sem ako ne bude Wagen  :friends:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Keka poslato 25.09.2016. - 22:17
 :c:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: saša61beograd poslato 26.09.2016. - 10:55
Čitajući Kekin post zamislio sam situaciju da gledam kako novi vlasnik odvozi mog Logana.Srce mi se steglo i obuzela me tuga i sad se tako osećam da bih potpisao da ga nikad i ni za koje pare neću prodati!Ne znam kako jedna tona gvožđa i plastike budi tolike emocije.Isto je bilo kada sam prodao mog Yuga i Keca,nije bilo suza,ali blizu.Valjda se tako oseća čovek kad izda (proda) vernog prijatelja.Keko,potpuno te razumem.Želim ti puno sreće sa novom mašinom,živo me zanima šta će to biti.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Loganovac poslato 26.09.2016. - 21:14
Do ovog trenutka nisam znao šta da napišem, ali je Saša upravo artikulisao ono što sam i sam imao da kažem.  :friends:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Zoran poslato 27.09.2016. - 06:18
Ja uvijek prvo kupim auto, registrujem, ugradim kuku, dobro odmjerim jeli to to što sam očekivao pa onda bez problema prodam onog dotadašnjeg, koji je zaradio ovog sledećeg.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Loganovac poslato 27.09.2016. - 10:01
Ima se, može se...
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Zoran poslato 27.09.2016. - 16:55
Paa nije baš tako. Dugoročno sve planiram u okviru mogućnosti. Uz to nisam ovisnik ni o čemu(cigare, alkohol, žvake...) i sigurno mi je tako lakše. :wave:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Loganovac poslato 27.09.2016. - 20:36
O tome ti govorim - ima se. Ti si objasnio zbog čega. Većina vlasnika nije u stanju da isfinansira kupovinu novog auta bez prodaje starog.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Zoran poslato 28.09.2016. - 19:04
 :ziveli:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: peras poslato 27.08.2018. - 22:35
Nakon 7 godina stepway 1,5 dci je prešao 100.000 km.  Osim redovnih servisa na 10.000km  i velikog servisa na  75.000km sa zamenom vodene pumpe, od vanrednih intervencija   pločice su zamenjene na  65.000 km premda nije bilo potrebno.  Unutrašnji retrovizor zamenjen zbog ljuspanja, kao i dihtung poklopca ventila koji je promenjen u prvoj godini  (u garanciji).  Sijalice i brisače neću da pominjem. Akumulator je i dalje fabrički. Sistem za upravljanje se  i dalje drži, (ništa nije menjano i sve je OK)  to potvrđuje da je trap robustan i moram reći da me je to prijatno iznenadilo. Fabričke gume (letnje) Continental počele da pokazuju znake starosti, a i dubina šare je blizu zakonskog minimuma.  Zimski set pneumatika je u mnogo boljem stanju.  Što se tiče motora osim čudnog kuckanja na leru koje se ponekad javlja od prvih dana  ali do sada nije izazvalo nikakve probleme sve je u redu. O ovome sam pisao ranije.  Nema potrošnje ulja,  crnog dima i povećane potrošnje goriva . Utisak je da je motor od 70 KS slab za ovu težinu auta, ali kako se dosledno pridržavam  ograničenja brzine ne uzimam to kao manu. Što se tiče potrošnje tu mogu da iznesem prilično precizne podatke jer sam beležio  sve.  Za 100.000 sipano je 5164 litara što daje prosek od 5.1/100km . Inače potrošnja se kretala u najpovoljnijim uslovima od 4.3 l do maksimalnih 7 l po gradu.  Najveći nedostatak po meni je što je lim na karoseriji prilično mek i što najmanji dodir od vrata drugih automobila skida farbu i stvara ulubljenja na limu. Korozije nema, barem ne na vidljivim mestima, proveravao sam  i unutrašnjost vrata, poda  za sada je sve OK. Inače kada sam kupio auto skinuo sam one plastične lajsne na pragovima  i rubovima i premazao crvenom litijumskom mašću, i tu korozije  za sada nema.   Takođe još jedna mana je loša izolacija, pa je buka na brzini većoj od 100 km prilična. Sam motor i nije tako bučan, koliko se čuje kotrljanje točkova i  razne vibracije od tvrde plastike, koja nije izbledela, za razliku od kedera na vratima  koji je na nekim mestima  pobeleo. Sedišta su u odličnom stanju, kao i ručica menjača I obloga volana. Gume na pedali kvačila i kočnice nisu uopšte istrošene.  Prisetih se da sam skidao tapacir prednjih desnih vrata jer  je voda ulazila unutra po kišnom vremenu ako auto nije parkiran na ravnom. Rešeno dodavanjem plastike u delu gde je zvučnik  s unutrašnje strane i promenom žive gume. Sve u svemu opšti dobar utisak kvare neke sitnice, ali sam ja do sada više nego zadovoljan.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: szs poslato 27.08.2018. - 22:40
 :aplause:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: MitarMrgulic poslato 27.08.2018. - 23:05
Svaka čast Peras,

Uskoro ako Bog da, prelazim 90 000 km na Renault Meganu, pa kad stignem na 100 000, sjest ću i napisati sličnu recenziju.

Ovaj 1,5 dci se ponaša upravo tako kako si opisao, što se tiče potrošnje (kod mene na Meganu je 63 kW pa je nešto jači i na širim gumama, pa potrošnja prosječna, dobaci do 5,5 l).

Sretno i u novih 100 000 km :)
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: glavonja3 poslato 28.08.2018. - 08:15
Ocekujem oko nove godine da predjem 200 hiljada pa cu ovde opisati kako sam prosao sa kolima.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Lazar@ poslato 28.08.2018. - 14:55
Citat: peras poslato 27.08.2018. - 22:35
Nakon 7 godina stepway 1,5 dci je prešao 100.000 km.  Osim redovnih servisa na 10.000km  i velikog servisa na  75.000km sa zamenom vodene pumpe, od vanrednih intervencija   pločice su zamenjene na  65.000 km premda nije bilo potrebno.  Unutrašnji retrovizor zamenjen zbog ljuspanja, kao i dihtung poklopca ventila koji je promenjen u prvoj godini  (u garanciji).  Sijalice i brisače neću da pominjem. Akumulator je i dalje fabrički. Sistem za upravljanje se  i dalje drži, (ništa nije menjano i sve je OK)  to potvrđuje da je trap robustan i moram reći da me je to prijatno iznenadilo. Fabričke gume (letnje) Continental počele da pokazuju znake starosti, a i dubina šare je blizu zakonskog minimuma.  Zimski set pneumatika je u mnogo boljem stanju.  Što se tiče motora osim čudnog kuckanja na leru koje se ponekad javlja od prvih dana  ali do sada nije izazvalo nikakve probleme sve je u redu. O ovome sam pisao ranije.  Nema potrošnje ulja,  crnog dima i povećane potrošnje goriva . Utisak je da je motor od 70 KS slab za ovu težinu auta, ali kako se dosledno pridržavam  ograničenja brzine ne uzimam to kao manu. Što se tiče potrošnje tu mogu da iznesem prilično precizne podatke jer sam beležio  sve.  Za 100.000 sipano je 5164 litara što daje prosek od 5.1/100km . Inače potrošnja se kretala u najpovoljnijim uslovima od 4.3 l do maksimalnih 7 l po gradu.  Najveći nedostatak po meni je što je lim na karoseriji prilično mek i što najmanji dodir od vrata drugih automobila skida farbu i stvara ulubljenja na limu. Korozije nema, barem ne na vidljivim mestima, proveravao sam  i unutrašnjost vrata, poda  za sada je sve OK. Inače kada sam kupio auto skinuo sam one plastične lajsne na pragovima  i rubovima i premazao crvenom litijumskom mašću, i tu korozije  za sada nema.   Takođe još jedna mana je loša izolacija, pa je buka na brzini većoj od 100 km prilična. Sam motor i nije tako bučan, koliko se čuje kotrljanje točkova i  razne vibracije od tvrde plastike, koja nije izbledela, za razliku od kedera na vratima  koji je na nekim mestima  pobeleo. Sedišta su u odličnom stanju, kao i ručica menjača I obloga volana. Gume na pedali kvačila i kočnice nisu uopšte istrošene.  Prisetih se da sam skidao tapacir prednjih desnih vrata jer  je voda ulazila unutra po kišnom vremenu ako auto nije parkiran na ravnom. Rešeno dodavanjem plastike u delu gde je zvučnik  s unutrašnje strane i promenom žive gume. Sve u svemu opšti dobar utisak kvare neke sitnice, ali sam ja do sada više nego zadovoljan.
Ja imam Stepvej 8 godina(2010), isti 1.5dci 70ks

Za sad sam presao 111 000km...
Osim malih servisa, i velikog servisa na taman oko 75k(5 godina starosti) promijenio sam lijevi kraj spone i stopu motora(kosku, kosta punih 20e)...
Ali sam promijenio 4 seta guma(prosjek 25-6k km), parkne barem 6 puta, i jednom diskove...Fabricki rombat akumulator izdusio posle 6 godina, zamijenjen duracell-om...
Ali to je sve potrosna roba, i zavisi od stila voznje  :wave:

Potrosnja mi se krece oko 6l, i sa tim nisam bas zadovoljan :zloca:


Od problemcica sam isto jednom imao curenje vode u kabini, rijeseno dok je auto bilo u garanciji...
Famozni problem trzanja na kvacilo se opet javlja sa vremena na vrijeme...(mada bih rekao da u mom kvacilu nije ostalo puno zivota, mozda 20tak hiljada km) To se javlja otkako je auto bio nov, u garanciji nisu priznali...Ne bih rekao da lamela reaguje na vrijeme, jer zatrese nekad i na ovih 50 stepeni, i na kisu i na snijeg...Uglavnom nisam jedini, i drugima sa foruma se desavalo  :dance:
Kozna obloga na volan je pocela da se guli, "srednji" retrovizor polako strada od vlage?
I imam problem sa kocnicama, konkretno diskovi i pakne koje prodaju kod nas u cg su uzasnog kvaliteta..Ne mogu da nadjem "normalne" brendove.


Uglavnom, nista ozbiljno, sve su to dosta sitni problemcici...Auto se pokazalo mnogo bolje nego sto je iko ocekivao, a i pouzdanije od polovnog superiornog japanca kojeg imam  :doh:



boldovao sam ti ovo za zvuk motora, daj link ka postu gdje si objasnio sta ti se desava...slusao sam moj dci kad se malo ugrije, radi normalno ali u odredjenim vremenskim razmacima se malko zacuje metalni zvuk, kao ventili ili dizna...Medjutim to se cuje samo od spolja, kad sam blizu haube, i tako radi evo 100k, tako da mislim da je to normalno :)
Isto ne trosi ulje, ne dimi, ide normalno, ali nekad jednostavno uspijem da cujem da malcice "zvekece"
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: glavonja3 poslato 19.12.2018. - 11:37
Citat: glavonja3 poslato 28.08.2018. - 08:15
Ocekujem oko nove godine da predjem 200 hiljada pa cu ovde opisati kako sam prosao sa kolima.

Kola su presla 200 hiljada za vremenski period od 12 godina i koji mesec pride (~16.000 godisnje). Oprema je najmanja tada moguca: nema servo, nema abs, nema klimu, nema el. podizace. Motor 1.4 8v MPI. Vozena uglavnom bez gradskih guzvi i semafora, ali cesce nego obicno vozena po losijim seoskim putevima.

Dosada sam odradio redovnih servisa (preventivni pristup):

- malih servisa (ulje, filter ulja, filter vazduha): 15.
- velikih servisa (dva kaisa, roler, rashladna tecnost): 3.
- pumpa za vodu: 2.
- zamenjen originalni Rombat preventivno sa somborskim akumulatorom.
- svecice: 1 set.
- filter goriva: 1.
- centriranje trapa: 2 (oba puta manje odstupanje).

Kvarovi ('mora jer je crklo' pristup):
- Salter za zadnja stop svetla: 2.
- Zadnji kocioni dobos/cilindar zaribao (plus kociona tecnost): 1.
- Termostat: 1 (dve crtice je pokazivao godinama, definitivno je ovo uzrok vece potrosnje zimi, sada je prva zima kada je potrosnja za litar manja nego dosad, motor je bio pothladjen).

Potrosne stvari:
- Gume: dva seta letnjih i jedan zimskih (sve do maksimuma potrosene).
- Prednje sijalice H4: oko 4 seta (ne znam tacan broj, kada crkne jedna uskoro crkne i druga).
- Prednje pozicione sijalice: oko 3 seta (ignorisem promenu neki period kada crknu).
- Sijalica za tablicu odnazad: 1.
- Sijalica za sredisnju konzolu: 2 (vec dugo vozim sa crknutom tj. bez osvetljenja).
- Metlice: 1 set.

Ostalo:
- Farba (obicna crvena) je dobila ljigav sjaj, kao kod starih zastava, lada i golfova.
- Ljusti se zastitini sloj sa farbe, kao da ima preko nje neka providna folija. Oblik ljustenja je uzduzan. Ima ga sa gornje strane: hauba, krov, gepek. Ne znam uzrok ovome: fabricka mana, godine ili nesto nakapalo na kola.
- Popucala farba na kanalicima na krovu (budi usput receno, nigde nisam nasao koroziju!).
- Skupljanje prljavstine/blata oko cevi rezervoara i u prednjim kosevima na odvodu vode sa donje strane.
- Volan je postao rosav tj. ima rupice sa gornje strane volana. Stavio navlaku kao 'popravku'.
- Rucica kocnice visoko hvata, a jednom su spale sajle u putnickom prostoru.
- Odsjajna podloga na unutrasnjem retrovizoru propala, kao da je bila poplava pa se folija podigla i zamutila.
- Malo zamucenje 'stakla' prednjih farova.
- Otpala guma sa donje strane sofersajbne (ni neprimecuje se da fali).
- Slabije prska sa desne strane iako sam cistio prskalice.
- Povremeno ne radi prva brzina na brisacima: ili nece da krene ili nece da se vrati ili stane na pola sama od sebe (gremlini?).
- Ablender je 5-6 puta iskljucio svetla pri prebacivanju sa dugih na kratka. Polako se kvari...

Izdao me je samo jednom: nije hteo da se upali kada je senzor polozaja radilice bio zaprljan (i to samo kada je topao motor, u stvari kada su bili pakleni dani na asfaltnom parkingu). Posto sam ga skinuo i ocistio po uputstvu sa foruma, nije se kasnije javljao sa problemom.

Najveca mana je nestabilnost kada je jak bocni vetar. Ne znam da li je takvo ponasanje kola opasno i da li je tako na drugim kolima, ali stalno  moram da ispravljam volanom putanju u takvim situacijama. Ovo se vidi najcesce na autoputu kada duva kosava, kao i kada se zavrsava preticanje vecih kamiona. Mozda nemam balans stanglu?!?

Anegdote:
- Glodar je jednom izjeo kablove za struju u motornom prostoru i dva puta crevo za dovod goriva.
- Menjan retrovizor jer je razbijen u mimoilazenju.
- Limarija je na sa obe strane ulubljenja jer su druga kola nalegala na moja na parkinzima.
- Ukrali mi mangupi znak Dacije.

Ukratko: ne zalim, jer sam za male pare dobio nova kola i izvozao ih posteno bez puno ulaganja i kvarova.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: MitarMrgulic poslato 19.12.2018. - 12:47
Svaka čast na korektnom postu, jednostavno da ljudi mogu vidjeti kako izgleda eksploatacija auta, do negdje polovine ili 2/3 njegovog radnog i životnog vijeka.

Nije bilo puno kvarova, koliko vidim, vanredne intervencije mimo propisanog održavanja, mogu stati u manje od 500 eura.

Cijenim poštene postove prema sebi i prema autu, Sarajevo je puno raznih fourmaša i interent petljanera, koji tvrde "da su vozili Golf 4  1,9 tdi cijelih 8 godina, a da ni gume nisu naduvali..." i sličnih priča :)

Svaka čast i sretno.

Nisi napisao je li ostaješ još na tom autu, ili ćeš ići na nešto novije?
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: glavonja3 poslato 19.12.2018. - 13:25
Kavih 500 evra za vanredne kvarova  :-)1 Za navedene 3-4 stvari, trosak je maksimum 100 evra a u to je ukljucena i kazna/mito policiji za pronalazenje nerada prekidaca stop svjetala  :cul:

Kola nemaju klimu i nisu prijatna za voznju leti nikako. To je glavni razlog zasto ih zelim menjati. Ali polako, to je proces... Uzecu Daciju polovnu, ili cak novu ali tada sigurno najjeftiniju varijantu...
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: slavko_bgd poslato 20.12.2018. - 22:59
Ovo za nestabilnost pri jakom bočnom vetru i preticanju velikih vozila je normalna pojava za Logan. Auto ima visoku bočnu siluetu i veliki klirens od asvalta a sa svojih cca 1000kg mase može se smatrati laganim automobilom. Za mene, ove navedene osobine su prednost tog automobila a malo lošija vozna dinamika u ekstremnim uslovima koje navodiš je posledica toga...
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: brankovs poslato 21.12.2018. - 08:39
Od kako sam stavio distancere 20mm te pojave skoro da i nema.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 08.02.2020. - 00:01
Evo prilike da osvežim temu. Nakon tri godine i četiri meseca Logan je prešao 100000km (prešao bi to odavno, drugi auto ga je spasao). Kako je auto predstavljen u međuvremenu i opisivan u drugim temama, ovde ću samo da saberem utiske. Motor je 0.9tce sa fabričkim plinskim uređajem, auto je Logan MCV.
Motor i menjač se ponašaju kao pre 99000 km. To je i očekivano, ali pišem zbog uobičajene skepse zbog odnosa karoserijske verzije i malog motora.
Problemi koji su se javljali od kupovine automobila:
- zapušena dizna nečistoćama iz plina (zbog iste nečistoće i povremenih nemogućnosti da prebaci na plin još jednom je auto bio u poseti ovlašćenom servisu)
- dvaput je zamenjen ablender (auto bi ostajao "bez svetala" nakon blickanja ili davanja migavaca)
- zamenjeno je kućište termostata zbog diskretnog gubitka antifriza.
Sve što sam naveo dešavalo se pod garancijom, a tako je i rešeno. Od prvog dana motor ima pauzu u odazivu na gas nešto pre prebacivanja na plin ukoliko se pre toga aktivirao start/stop (tada i jedna od benzinskih dizni ima drugačiji zvuk). U servisu to nisu uočili, a ja znam kada se to dešava, tako da tome ne pridajem više značaj, ništa se po tom pitanju nije promenilo za ovih 100000km. Dakle, to je nešto što mogu da zaobiđem ukoliko sačekam pet sekundi posle stop/starta, pa krenem ili isključim start/stop sistem čim sednem za volan (što najčešće činim).

Pločice su menjane jednom, na 60000km, mada sam čvrsto uveren da bi fabričke pločice izdržale svih 100000km da nisam pristao na zamenu. Zamenske su se malo potrošile za ovih 40000km.
Set kvačila i svi delovi trapa su fabrički, ne pokazuju znake zamora.
Potrošnja je postala manje-više konstantna, oko 7.5 l plina i oko 0,3-0.5 l benzina na 100km. To je mešovita vožnja.
Triput su zamenjene H4 sijalice i jednom sijalica dnevnog svetla.

U vezi stanja trapa i potrošnje napisao bih par redova. Živim van grada, 40km sam udaljen od posla. Takođe, živim 60km od ćerke i 160km sam udaljen od roditelja. To stvara kilometražu najvećim delom, a to je najvećim delom i otvoren put. Naravno, svako bi pomislio kako nije čudno što auto tako malo troši (i gorivo i trap) kad ima toliko vožnje van grada, ali to bi delimično bilo tačno. Pola puta do posla je grad, pola magistralni put. Zbog čestih radova (pogotovo sad kad se prave nove trake autoputa na beogradskoj obilaznici) često budem u ozbiljnim stani-kreni kolonama. U grad idem u saobraćajnom špicu i vraćam se najčešćeu špicu. Ćerku vozim u špicu u školu, nakon čega imam otvoren put od Padinske Skele do Pupinovog mosta, a onda mi često treba pola sata da pređem nekoliko kilometara i dođem do autoputa. Brzina kojom vozim na autoputu (oko 130 km/h) svakako se ne smatra štedljivom u smislu potrošnje plina.   Zbog dovoza i razvoza robe za svoju radnju imam dosta zaustavljanja, rada u mestu, penjanja na ivičnjake, ležećih policajaca (pogotovo po Karaburmi, Mirijevu, Malom mokrom lugu...). Zbog zaljubljenosti u prirodu, auto je bio u neverovatnim nedođijama, desetine kilometara prešao je po kamenom ili zemljanom, neravnom ili lošem putu. Zašto sve ovo pišem? Zato što sve to na kraju moju vožnju čini sasvim prosečnom što se prosečne brzine tiče i što se opterećenja trapa tiče.  Drugim rečima, Dačija je napravila još jedan dobar, otporan auto.

Creva tečnosti za brisače su dobra, nisu ispucala. Fabričke metlice su zamenjene na 99000, do tada su radile dobro. Život im je skratio loše konstruisan položaj brisača, jer kada su velike hladnoće led "zadržava" metlice tokom rada. Mesto početnog položaja brisača ventilacija ne greje, pa se metlice spuštaju na hrapav led, a pri sledećem pokretanju brisača se "otkinu" od leda sa kojim se "sjedine". To nije dobro ni za mehanizam brisača, verujem.

Tragovi korišćenja nisu jako uočljivi. Vide se pomalo samo na volanu (ali ne i na pedalama, poluzi ručne kočnice, ručici menjača). Unutrašnje obloge vrata su od osetljive plastike. U početku sam ih oštetio nekoliko puta (prstenom, hemijskom olovkom, rajsferšlusom), ali sam ubrzo postao pažljiviji, a deo oko rukohvata sam prelepio providnom samolepljivom folijom. Na nekoliko mesta postoje tamnije mrlje (nalik nečistoći) na akrilnoj beloj boji, koje ne mogu da se prebrišu. To je diskretno, uglavnom primetno na unutrašnjoj strani petih vrata. Kod mehanizma za zatvaranje petih vrata (u prtljažnom prostoru) postoji trag rđe, koji je diskretan. Pojavio se pre godinu i po i nije se proširio. Verujem da bi ga retko ko uočio. Pišem to kao ilustraciju da je pojava rđe moguća i dalje, pa treba obratiti pažnju. Slike tragova korišćenja iz ovog pasusa ću da objavim ubrzo, čim dođem do telefona.  :ziveli:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Loganovac poslato 08.02.2020. - 00:19
Kao i uvek, nije kratko ali je yebitačno!  :aplause:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Zoran poslato 08.02.2020. - 07:10
Ovo je vožnja u otežanim uvjetima a ne prosječna.
Sve čestitke  :ziveli:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: kiconix poslato 08.02.2020. - 09:01
Mogu samo da se nadovezem da je steta sto Renault-Dacia vise ne uvozi automobile sa fabrickim plinom.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: dekiv68 poslato 08.02.2020. - 13:28
sutra bih ga opet kupio samo da prodaju sa fabričkim plinom
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Sir Oliver poslato 10.02.2020. - 00:54
 :aplause:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Дача poslato 10.02.2020. - 02:15
Браво мајсторе. Прочитах текст и баш сам се обрадовао. Давне 2000-те године, сам купио Дачију Супер Нова, прешо са њом мало мање од 100000 км и продао, без икаквог улагања, не рачунам потрошне делове и обавезан и редован сервис. После истека гаранције, уградио сам плин и тек онда иде вожња за џ. У кратким цртама, презадовољан сам. Купио сам после ње, Пунта, Италијанског и возао 8 година, док крајем прошле године нисам решио да купим опет Дачију, али Сандеро Степвеј, 09 ТЦЕ, 3 цилиндра, турбо, што је за мене тотална непознаница. После прочитаног текста сам мало мирнији у погледу квалитета мотора и каросерије, тако да се и ја надам да ћу проћи ко ти. Ломим се само око уградње плина, наравно по истеку гаранције и исплати ли се то уопште код ових мотора са 3 цилиндра и турбо пуњачем.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 10.02.2020. - 14:00
Evo me upravo kod Hobiste, trap pregledan, kao i motor. Sve odlicno, sve suvo. U prilogu je ono sto sam opisao u prethodnom pisanju.  :friends:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: LeNgenda poslato 22.10.2020. - 09:41
Ja ću kratko, sad smo na 11 godina i 110.000 km, prakticno bez problema, sveukupno dve posete auspuh servisu, čišćenje step motora i redovno održavanje poslednjih par godina kod Hobija.

Odozdo čist, odozgo čist, polako naša kaldrma dolazi na naplatu kroz elemente oslanjanja, sve ostalo je vrlo, vrlo pristojno, auto je pouzdan i jeftin za održavanje u ispravnom i pristojnom stanju.

Prema metodologiji "upali i kreni za Vladivostok" moj auto je i dalje ocenjen najvišom ocenom.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Raja poslato 22.10.2020. - 11:57
 :aplause:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Zoran poslato 22.10.2020. - 15:57
 :to:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Bata83 poslato 22.10.2020. - 19:14
Logan 1.4 mpi 2006 godiste 200,000+KM na motoru nikakve ozbiljnijih intervencija nije bilo (termostat,senzor temp. hladnjak) jos uvek fabricka lamela. Jedina mana limarija koja na zalost stradala i to bas dobro.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Raja poslato 22.10.2020. - 20:47
Najverovatnije da nije uradjena dodatna zastita(voskiranje) na koju su nas pozivali naknadno da se javimo u servis. Moja pretpostavka.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: glavonja3 poslato 14.02.2021. - 23:00
Pisao sam vec o mojim iskustvima sa ovim kolima. Evo utisaka nakon 250.000 km i to ce biti verovatno krajnji utisci jer sam kupio Logana iz 2017. (a o tome u drugoj temi).

Od kada sam pisao o njemu sa 200.000 km u 2018.-toj menjao sam srednji lonac auspuha (prozuckao ne mnogo) i akumulator (crkao somborac usled stajanja zbog korone). Dva/tri puta nije hteo iz prve da upali, ja sam to pripisao starom benzinu sa bijeljinskih pumpi posle korone (a ja uzimam najjeftniji benzin). Lak i dalje otpada i sada je postalo ruzno i vidi se iz daljine. Zmigavac sam ispao iz lezista, vratio sam ga rukom. Dvaput pokazao 6 crta i jednom 8 crta zagrejanosti na displeju. Gume se izlizale. Kvacilo hvata bas visoko, rucna takodje hvata visoko i slabo. Antifriz polako se spusta, nadopunjujem ga destilovanom vodom. Ovo sve ne utice puno na svakodnevnu upotrebu kola, jer sve ostalo funkcionise odlicno.

Kupio sam Daciju Logan Base kao najjeftinije novo auto na trzistu i tako i dalje gledam, sve na njemu je najjeftnije, od benzina, preko presvlaka, patosnica, metlica, delova za servis i zamenu. Ponekad je to najjeftnije bilo toliko lose da nije nimalo valjalo ili sam se pokajao sto sam uzima najjeftnije a nisam hteo da ponovo kupujem skuplje i pravo (primer su poluraspadnute patosnice koje smrde). Najcesce najjeftinije je bilo dovoljno za uobicajeno koriscenje kola. Najvise sam stedeo na izgledu i estetici a na drugim stvarima manje. Zato su moja kola ruzna i spolja i iznutra po ubicajenim shvatanjima. Ipak ova kola su meni bila i korisna i zabavna 15 godina. Hvala Renou i Daciji na njima, jer je ova jedna najboljih odluka u mom zivotu.

Generalno gledano, najveca mana je nedostatak klime ali to sam ja odlucio kada sam kupovao. Auto je visoko i zanosi na krivinama, na vetru sa boka i kada prolazi pored slepera na autoputu. S druge strane, auto je visoko i prolazio sam svuda sa njime, po ivicnjacima, po rupama, po udubljenima i talasima na putu i zemlji, preko voda i recica. Nepregledno je, evo i dan danas ne znam kada pogledam preko haube gde ce ici desni prednji tocak, a kada idem unazad ne znam ni gde mi je kraj nit i koliko sam sirok (u sluzbenim Skodama nisam imao taj problem). Benzinski motor je pouzdan, moze i da ubrza kada se spusti u nizi prenos poprilicno sto sam koristio uvek i cesto (ako je neko video crvenog Logana koji pretice ko sumanut, verovatno sam bio to ja  :whistling: ) Auto je jeftino i jednostavno za odrzavanje sto sam ponajvise i sam licno radio.

Najveca prednost pored cene jeste velicina prostora za napred, nazad i u gepeku. Opet gepek nema lep oblik, ne moze se prosiriti spustanjem zadnjih sedista, nema ravan pod prema vratima i ima metalne sipke koji zauzimaju prostor u samom gepeku.

Slaba zvucna i termicka izolacija (bazni model). Smrad iz ventilacije poslednjih godina jer se unutra nesto talozi a ja nikada nisam postavio jednostavnu zastitu kao neki ovde na forumu (koristim jonizator pa se ne oseca to). Sijalice pozicije i na sredisnjoj konzoli stalno crkavaju, pa sam se jako dugo vozio bez njih. S druge strane, odlicno osvetljenje puta kratkim i dugim svetlima, veliko stop svetlo, jeftine sijalice i polulaka zamena sijalica. Mehanicki volan dobar van grada, tezak za manevrisanje po uskom prostoru, parkinzima i slicno. Grejanje dobro, ali se unutrasnji hladnjak zaprlja pa oslabi dok se ne ocisti. Leti na desnoj nozi gori od tog "hladnjaka". Kocnice bez ABS-a dobre napred, nazad dobosi losi. Sedista i nisu nesto lepo oblikovana, ali su prezivela ko da su nova (dva seta najjeftinijih presvlaka potrosena). Menjac odlican, osim kada se ubacuje u rikverc jer je tesko iz prve dobiti taj pravac. Antenu sam otkinuo na granu, slabo hvata stanice radio, USB na njemu crkao pre neki dan. Kederi ko novi. Kada je bas hladno zaledi se brava i kederi, ali ja ni ne zakljucavam kola pa nekako otvorim vrata obicno zadnja. Zadnju klupu nisam nikad skinuo ili spustio jer mi je to izgledalo prekomplikovano. Branici u crnoj boji su izgrebani na mnogo mesta. Imao sam dva-tri sudarcica (ili kontakta) gde su druga (skuplja) kola dosta losije prosla nego moji branici napred i nazad, auspuh, tablice, farovi - nikad nista nisam popravljao i sve je funkcionisalo uz manje ruznoce od udaraca. Ipak udarci po limu su bas lose izgledali a ponegde je krenula korozija ali samo na tim ostecenim delovima.

Na kraju zakljucio sam da je auto pouzdano i da daje vise nego sto se ulaze u njega. Zato sam odlucio da moje sledece auto bude takodje Dacija i to Logan jer mi taj oblik odgvara. I kupio sam polovnog Logana  :zurka:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Zoran poslato 15.02.2021. - 11:08
 :to: sretno sa novim Loganom
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 15.02.2021. - 16:06
Ovo je toliko iskren post (jeftinoca, ruznoca...  :laugh1:), da sam oduševljen. Da nikad nisam kupovao Daciju posle ovakvog posta bih. Neka te nova još bolje služi.  :ziveli:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: dekiv68 poslato 15.02.2021. - 16:22
+1 odličan post
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Batakole poslato 08.04.2021. - 18:57
Pozdrav kolege hteo sam da pitam za kvacilo posle 150000km. Juce sam na placu probao daciu sandero 1.5 dci i ima bas tvrdo kvacilo, moj punto mnogo bolji. Prodavac tvrdi da je to normalno posle 150000km i da moze jos dosta da se vozi bez problema . Bio sam u dva servisa i majstori tvrde da je set kvacila za zamenu. Verovatno dosta vas je preslo vise od 150000km pa me interesuju vasa iskustva
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: szs poslato 08.04.2021. - 19:01
Ako je samo to problem, to je bar jeftiniji problem
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Loganovac poslato 08.04.2021. - 21:22
Da. Dacia ima kvačilo ko puter. Može da bude da je sajla za zamenu. U Puntu imaš hidraulično kvačilo, ne bi me čudilo da je nešto mekše, mada je to subjektivno. Sin kaže da mu je Loganovo kvačilo tvrđe nego u Puntu (opet hidraulika), dok ja nemam takav utisak, samo što hvata malo više...
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: bocca poslato 09.04.2021. - 05:53
Verujem da kvačilo na mom autu spada u tvrđe! I tako je baš dugo vremena. Koliko ne znam. Ali sada sam na 228000 km i nije do sada menjano. Imam osećaj da ga još dugo neću dirati. Ipak, moj slučaj ne mora da bude pravilo. Samo jedan od primera. Pozdrav
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Keka poslato 09.04.2021. - 11:32
Dizlo ima hidraulicno kvacilo. Kod zapustenih vozila bude prilicno tvrdo.

Set kvacila je oko 100 evra, cilindri su oko 75 evra po komadu. Na to dodaj ruke majstora.

Ako sve ostalo na autu nije savrseno, a cisto sumnjam da jeste, ocito ga je neko dobro iscedio, onda nije isplativa kupovina.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 08.10.2021. - 22:45
Nakon 147000km od kupovine novog automobila, prodao sam Logana MCV 0.9tCe sa fabričkim plinom. Osim intervencija unutar 100000km pod garancijom (čišćenje dizni i ventila na isparivaču, zamena dva ablendera, zamena kućišta termostata), zamenjena su dva seta pločica (u proseku na oko 60000km svaki), a na oko 120000km su zamenjeni i diskovi (nije moralo, hteo sam).
  Na oko 110000km zamenjena je šipka letve volana i zamenjene su šolje amortizera. Naš majstor Hobbista mi je rekao da osećaj lupkanja koji imam na volanu verovatno nije od toga, ali ipak sam bio za to da se ti delovi zamene. Lupkanje je verovatno poreklom od "Šape", kao što je majstor rekao, počelo je da se pojavljuje jednom na 5-6000km i prestalo bi odjednom, tako da sam to kasnije zanemarivao.  Auto je video autoputeve, ali i nedođije, a kako su mu sve ostale komponente trapa i pored nedođija fabričke, može se reći da su sve dobrog kvaliteta, ali i da mogu uz pažnju da traju zaista dugo.
  Set kvačila je fabrički, ne pokazuje znake zamora. Enterijer je u istom stanju kao 50000km ranije, ali spoljašnost nije.
  Imao sam neverovatna četiri sustizanja otpozadi od strane automobila koje su vozile različite ženske osobe. Nije pol bitan, ali mi je u ovom slučaju neverovatno. Na braniku su se pojavile naprsline poprečne na farbi, na par mesta sitnije pukotine plastike, ali ništa takvog karaktera da bi čovek pomislio da skida branik i popravlja nešto. Na kraju, da sam to uradio, triput bih bacio novac. Branik je dvaput sa strane izleteo iz svojih ležišta, izvitoperio bi se, ali uz pažljivo nameštanje i pritisak, kliknuo bi i užlebio bi se lepo na svom mestu.  :hall: 
Udarac krila kapije na vetru je ostavio trag na krilu, iznad bočne stranice branika, ali bez nekog dramatičnog oštećenja iako je udarac bio takav. Limari su to smatrali nebitnim.
  Na 122000 je, u saradnji sa Slavkom, urađen preventivni remont isparivača.
Zamenjene su još dve H4 sijalice.

  Kako se vidi, mahom sam preventivno menjao delove i održavao auto. Ta ulaganja (ne računam redovne servise) su bila ukupne vrednosti do 300 evra i pružiće budućem vlasniku još mnogo bezbrižnih kilometara. Rad motora i generalno ponašanje automobila u vožnji su bili nepromenjeni tokom celog perioda korišćenja.  :aplause:
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: glavonja3 poslato 09.10.2021. - 08:22
Ovaj tvoj ima 0.9 motor sa plinom. Svi pisu da su Dacije izdrzljive, sa razlicitim motorima. Zakljucujem da su motori kod Dacija najmanji problem. Svaka cast  :lux:

Najvise me nervira od sveg sto pises je promena ablendera, a najvise veseli vracanje branika na mesto posle kucanja od nazad.
Naslov: Re: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 09.10.2021. - 09:55
 :to:

Četiri udarca otpozadi, od cega dva jaca (jedan od automobila čak nije bio u voznom stanju nakon udesa). Branik za svaku pohvalu.
Naslov: Odg: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: speedo poslato 21.03.2024. - 10:20
Evo i mojih utisaka nakon 100.000 km sa Sanderom 1.4.

Počinjem sa pozitivnim dojmovima:
 - auto je bio jeftin prilikom nabavke, za današnje uslove nezamislivih 7200€
 - auto je bio i ostao jeftin za održavanje
 - izuzetno udoban za svoju veličinu i cijenu
 - prostran auto sa velikim gepekom
 - u suštini pouzdan, osim nekih sitnica koje kvare sreću
 - nije zanimljiv lopovima
 - limarijom dosta zadovoljan u smislu korozije
 - sjajom boje zadovoljan, ali auto je garažiran
 - potrošnja može biti i niska, ali se baš mora pripaziti

Negativne stvari:
 - zvučna izolacija (ali kako kritikovati ono čega nema?!)
 - performanse motora su neadekvatne za današnji tempo saobraćaja, posebno u brdovitim krajevima kakvih u Bosni ima
 - zamjenski dijelovi nisu naročito kvalitetni (ovdje mislim na pumpu vode valeo, diskove comline, pločice delphi, zamjensku manžetnu na poluosovini)
 - kad smo već kod poluosovine...curenje i curkanje ulja. Pedantan sam i smatram da je jedino ispravno da nikad ništa ne curi, ali očito da ne može kod ovog sistema tako...
 - kad smo već kod pedantnosti notorni problem sa pokazivačem temeprature motora i tzv. "crticama". Loš sistem naprosto
 - ergonomija vozača je loša (odnos sjedište/volan/pedale)
 - škripalo mi je moje sjedište, ali to sam riješio tako što sam smršao sa 135 na 90 kila
 - škripucka pedala kvačila još iz vremena garancije
 - čuje se taj ležaj spojničke, ali to je još jedna normalna stvar
 - plastika u unutrašnjosti se lako izgrebe, ali još ne škripi i lako se čisti
 - auto ima samo ABS i jedan airbag
 - lokacija rezervne gume je kriminalno loša, tj. komplikovana
 - fabrički kočioni diskovi premekani, a pločice pretvrde pa su se diskovi prerano potrošili
 - prošle godine počeli da škripe podizači stakla (prednji, elektronski), pa sam skidao suvozački tapacirung i polomio par onih žabica pa sada zvučnik na tim vratima vibrira kod basova...
 - zezaju me dizne za pranje šoferšajbe...nekad rade kako treba, nekada i ne baš
 - lak je izuzetno tanak i osjetljiv na dodire

Od kvarova bilježim nekoliko; senzor pritiska sistema servo volana (curilo i mastilo sve oko sebe i ispod do filtera ulja) i manžetna na poluosovini do vozača. Trošak ispod 100€. Tu ubrajam i jedan termostat koji je definitivno bio riknuo.

Na trapu zamijenio samo one stabilizatore na balans štangi, da kažemo da je to i potrošna roba. OStalo još uvijek fabrički. Jednom podešavao geometriju trapa (oko 55-60 hiljada pređenih), jednom kontrolisao (oko 85 hiljada km) i bila uredu.

Redovan servis, naravno. Tu sam platio ceh nekim neadekvatnim dijelovima, prije svega mislim na pumpu vode valeo (pitanje da li je bila uopšte original valeo), kočionim diskovima (comline - iskrivili se), pločicama (delphi - škripe), manžetna na poluosovini koju sam stavio zamjensku pa je ubrzo riknula, zaboravio sam marku, a i originalna voli da ne radi svoj posao....

Ulje mijenjao godišnje, filtere vazduha i klime po kilometraži, svjećice takođe po kilometrima, dva velika servisa po godinama, vozim trenutno na drugom setu guma (i jednim i drugim). Fabrički akumulator herojskih 10 godina i 11 mjeseci izdržao.

Jedan blaži kontakt u saobraćaju u Sarajevu...zadnji branik je platio ceh sa ogrebotnima i ofarban je. Ostalo standardni tragovi ljubaznih i uviđavnih komšija po parkinzima.

Odustao u jednom momentu od motornog ulja elf jer mi se učinilo sumnjivim. Imao problem sa balansiranjem guma u više navrata, ali to je do neozbiljnih vulkanizera.

To je ono čega mogu da se sjetim trenutno.

Da li sam, iz ove perspektive, zadovoljan? Da, bez dileme. Da li je, iz ove perspektive, bilo bolje kupiti tada nekog Golfa peticu polovnog za slične pare? Ne, i danas to isto mislim. Da li bih danas kupio novu Daciju? Čisto sumnjam...za pare koje danas traže to mora biti bolje, ali to je samo moje mišljenje.

Komentari drugih ljudi su uglavnom pozitivni na udobnost i prostranost auta, cijenu pa i potrošnju...nema daciju neku reputaciju, ali nije baš ni da je najlošija. Znaju pametni, tj. iskusni.









Naslov: Odg: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: MitarMrgulic poslato 21.03.2024. - 13:31
Drugar, 

Ekstra je to sve, teško je naći auto i iz premium klase bilo kojeg proizvođača, koje unutar jedne decenije korištenja ili 100 000 km, nije vlasniku izbilo višestruko više od tih nekih 100-150 eura, koje si potrošio na sitne opravke.

Sama činjenica da originalna lamela ide preko 100 hiljada km, govori dovoljno o kvaliteti Dacia vozila. 

Sa ovom pameću, sada mi je žao što sam neke 2011. godine, dao tadašnjih oko 13 000 KM, za Seat Toledo 1,9 tdi iz 2004. godine sa cca 150 000 km na satu, kojem je brzo počela zviždati turbina. 

Za približno te novce, mogao se uzeti nov Logan ili Sandero, doduše benzinac, ali novo auto je novo.

Toledo je prodat nakon pola godine, uz "kolateral" od oko 1500 KM, pa je kupljen Megane, kao prvo moje novo auto i prvo auto iz Renault -Dacia porodice :)

Naslov: Odg: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Zoran poslato 21.03.2024. - 15:16
Jako dobra recenzija i ja sam sličnog mišljenja. Sumnjam da ću ikad kupiti Sandera 3, kada pomislim da je far 1000 Eura. Zar to Sanderu treba?
 Bar da postoji mogućnost kupovine sa halogenim farovima, pa ko voli nek izvoli.
 Znači moraju led. A ja najviše mrzim, kada nešto mora...
Naslov: Odg: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: Veterinar poslato 21.03.2024. - 16:31
Speedo, hvala na recenziji.  :aplause:
Naslov: Odg: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: mladja73 poslato 29.03.2024. - 08:40
:offtopic:
Citat: speedo poslato 21.03.2024. - 10:20- škripalo mi je moje sjedište, ali to sam riješio tako što sam smršao sa 135 na 90 kil


Svaka cast na resenju problema!  :hall:  :hall:
Naslov: Odg: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: silent poslato 01.04.2024. - 22:35
@speedo - одлично си сажео утиске, апсолутно се поклапају са мојим, после свих ових година  :dobro:

- performanse motora su neadekvatne za današnji tempo saobraćaja, posebno u brdovitim krajevima kakvih u Bosni ima

Мени је тренутно ово понајвећи недостатак, узбрдо се вучем у другом степену преноса на 40 км/ч, нећу да развлачим мотор јер ме мало касније чека кривина, а дизели ме само обилазе....

- nije zanimljiv lopovima

Осим у пределу катализатора  :bonk:
Naslov: Odg: Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom
Poruka od: speedo poslato 02.04.2024. - 20:13
@silent, upravo tako, pored modernih turbo dizel motora ovaj 1.4 je zaista starinski motor....nije meni ni mrsko ni problem zavrtiti do blokade, ali nema ni nekog smisla toliko forsiranje.

@mladja73
Da...preporučujem svima. Sjedište sam vadio iz auta, stavljao parčad krpe između kostura sjedišta i spužve, podmazivao šine različitim mastima...ali je samo taj potez dao rezultat.

@MitarMrgulic
S obzirom na vožnju očekujem da lamela prebaci 200.000km, većinom je otvorena i ne glupiram se sa kvačilom. Veoma sam pažljiv (kao i uostalom sa svim drugim stvarima na autu) tako da moj dojam i jeste sa tog aspekta uložene pažnje. Da sam bio manje pažljiv vjerovatno bi ovakav rezultat i davao bolji dojam.

Zaboravio sam navesti par sitnica:
- curila voda kroz kedere zadnjih vrata, pri dnu. Rješeno uz pomoć ovog foruma, koliko se sjećam potrebno je bilo podesiti neki najlon ili zaštitu iza zvučnika u zadnjim vratima.
- lampice na centralnoj konzoli (prekidača za prozore i ventilaciju) nekad su znale da štrajkuju...u zadnje vrijeme uredno rade.
- prednje sijalice crkavale par puta, ali i one u zadnje vrijeme traju duže. Osim njih još jedna sijalica zadnjeg žmigavca se upokojila, ostale su fabričke.

Farovima sam veoma zadovoljan iako su samo H4 sijalice. I danas dobro sijaju. Sama njihova površina, tj. plastični pokrov nije matirao niti požutio, ali se primjećuju sitne pukotine na njima. Prednje maglenke nekad "zamagle" valjda od temperaturne razlike, svi ostali farovi i žmigavci na nivou zadatka.