Skorašnje poruke

#11
Delovi i održavanje / Odg: Ulje u motoru i interval ...
Poslednja poruka Zoran - juče u 07:00
Po riječima Stalkera (Steve) , doktora za motorna ulja. INIna ulja su u top 10 u svojoj kategoriji u Evropi. Poseban plus je kupnja na poznato gdje je originalnost zagarantirana.
#12
Delovi i održavanje / Odg: Ulje u motoru i interval ...
Poslednja poruka Veterinar - 10.05.2024. - 23:13
Ja video da je moj tata za jedan zapusten motor kupio Ina i Castrol ulje. Pitao sam ga zasto. Kaze da ce sa Inonim da "ispere" motor, a onda da sipa Castrol. Ovo je antireklama za
Inino ulje. Moguce je da je samo bilo najjeftinije kad je kupovao.
#13
Delovi i održavanje / Odg: Ulje u motoru i interval ...
Poslednja poruka Lazar@ - 10.05.2024. - 23:01
Prije tacno 11 mjeseci sam sipao Ina Millenium 5w40,  presao oko 10 000km...Cini mi se super ulje. 5l izadje nesto sitno preko 30e.

Prije par dana sam ga opet uzeo i opet sipao  :cul: Nema sta, motor prede.





 Uzeh malo da gledam neke testove, medjutim kazu da ova serija Ininih ulja nije dirana ni apdejtovana otkako su pustena u prodaju, a od tad imaaa...I imaju prastare ACEA specifikacije, stare minimum 15god...sto je u jednu ruku dobro, u drugu lose...pao baza...medjutim u tih 15 godina su se pojavili malo moderniji aditivi hmm :huh:



Ili samo iskulirati i voziti
#14
DACIA / Odg: Cene polovnih Dacia vozil...
Poslednja poruka MitarMrgulic - 09.05.2024. - 20:02
Da, i ja mislim otprilike-da je taj motor bio dobar za plin, fabrika bi to "plinovala"...vjerovatno je to razlog, jer ovih 1.0 Sce benzinaca, ima sa 200 hiljada km, bez nekih problema...

Ono što je meni zanimljivo, je da su ova vozila, s obzirom na godište, u garanciji prelazila tih nekih 100 000 km, pa bi bilo zanimljivo znati, je li bilo poziva na garanciju na nekim sklopovima i sl...
#15
DACIA / Odg: Cene polovnih Dacia vozil...
Poslednja poruka Veterinar - 09.05.2024. - 18:21
Taksisti van Beograda su cesto uz taj motor ugradjivali plinski uredjaj. Cesto ih prodaju sa predjemih 100-200 hiljada kilometara (stvarno ili ne) i cesto je motor neispravan.
#16
DACIA / Odg: Cene polovnih Dacia vozil...
Poslednja poruka MitarMrgulic - 09.05.2024. - 13:56
Naletih danas slučajno na ovaj oglas i vidim da je neko flotno stavio plin na 1.0 Sce Sandero.

Zanimljivo je da su vozila stara 5 godina, sa kilometražom jačom od dobrog diesela (cca 35 hiljada km godišnje).

Zanimljivo bi bilo znati kako su se ponašali za vrijeme eksploatacije, je li bilo neočekivanih servisa ili intervencija itd.

https://olx.ba/artikal/60834402 
#17
Uradi sam / Odg: Sam svoj majstor (motor 1...
Poslednja poruka astmario - 08.05.2024. - 16:57
Na Daciama nije kao na starim Renault motorima broj motora na pločici koja je zanitovana na motor? Znam da su ljudi na Renault 19 prebacivali pločice pri zameni motora.
#18
Uradi sam / Odg: Sam svoj majstor (motor 1...
Poslednja poruka speedo - 08.05.2024. - 16:09
Citat: slavko_bgd poslato 08.05.2024. - 09:26Možda nisu imali serijski broj motora kao u Srbiji (K9KE646D654321) već samo tip i homologacionu oznaku iz COC-a ( K9KE6), što je sasvim OK i što je praksa u velikom broju zemalja EU.

Nisu imali ništa, prazna rubrika u saobraćajnoj dozvoli, ali to vrijeme je prošlo...

Ukoliko vozilo ima odgovarajuću dokumentaciju (BiH saobraćajnu) uradi se atest koji nije sporan jer se ne mijenja ni snaga ni kubikaža motora. Ostaje samo pitanje šta se upisuje u rubriku ekološke norme zbog testa izvudnih gasova koji se vrši prilikom tehničkog pregleda.

Pitanje je i koje su razlike između ovih varijanti motora euro 3 i euro 4 (ecu, lambda sonde i drugo).

Da li se isplati mijenjati blok motora i da li će se isti toliko potrošiti da je zamjena jedino rješenje, vjerujem da Zoran to zna dobro izračunati.

#19
Uradi sam / Odg: Sam svoj majstor (motor 1...
Poslednja poruka Zoran - 08.05.2024. - 10:56
Hvala vam, puno ste mi pomogli.
 Bar mi je jednostavno zamijeniti prateće sisteme motora koji su kačeni na glavu motora, ako trebalo.
#20
Uradi sam / Odg: Sam svoj majstor (motor 1...
Poslednja poruka slavko_bgd - 08.05.2024. - 09:26
Možda nisu imali serijski broj motora kao u Srbiji (K9KE646D654321) već samo tip i homologacionu oznaku iz COC-a ( K9KE6), što je sasvim OK i što je praksa u velikom broju zemalja EU. Na taj način se najjednostavnije obezbeđuje da je vozilo i nakon zamene motora identičnih karakteristika i saobrazno prema svom WVTA/COC-u. Indeksi i serijski brojevi su od interesa za postprodaju i eventualno ne daj Bože za neko veštačenje vozila. 
 
Citat: Zoran poslato 08.05.2024. - 05:38Kupio sam jednog Logana jeftino da napravim još jednu prikolicu.
 Motor je 1.4 mpi euro 3.
 Jedno pitanje ( zlu ne trebalo) , Dali se umjesto motora 1.4 mpi Euro 4 može ubaciti isti takav Euro 3?

Tehnički - da, jer se K7J praktično ništa nije menjao tokom "emisione evolucije" vozila.  Da li je moguća ta zamena na osnovu propisa? To treba proveriti. Vozilo se homologuje kao jedinica, celina (WVTA = Whole Vehicle Approval Type) sastavljena od homologovanih ili nehomologovanih delova, podsklopova i sklopova. Emisioni normativ vozila ( ne motora već celog vozila sa datom pogonskom grupom) zavisi i od motora, i od menjača i od "periferije" odnosno upravljačkog sistema. Prosto rečeno: vozilo E03 sa katalizatorom u koje se stavi identičan motor iz vozila E02 bez katalizatora će i dalje biti E03. Ako se u isto vozilo E03 stavi identičan motor iz vozila E05 - ono neće postati E05 jer nije samo motor taj koji određuje normativ emisije. Cela priča je jako komplikovana i tehnički i sa aspekta propisa.
Zato se sve vezuje za COC odnosno WVTA a motor se vezuje za VIN.
Zato mislim da Kuba nema nikakvih problema u vezi s' tim :)
 
Citat: Loganovac poslato 08.05.2024. - 07:22U Srbiji cenim da je praktično nemoguća misija, verovatno bi moralo odraditi atest i homologaciju i ko zna šta sve ne, pogotovo imajući u vidu moguće troškove i vreme naspram vrednosti vozila.

Jeste misija ali nije nemoguća, što je mala sreća u nesreći onima koji moraju da zamene motor. Jer sve su češći slučajevi da popravka motora nije moguća i da je zamena jedino rešenje. U osnovi, sve je bazirano na poređenju podataka iz COC-a (upoređuju se predmetno vozilo i vozilo donator) i saglasnosti predstavnika proizvođača vozila. Ima cimanja i troškova, ali jeste izvodljivo i radi se. Sitne detalje administrativnog postupka zamene motora novim ili polovnim zaista ne znam i nadam se da ih nikad neću saznati...