Dacia Jogger

prethodna tema - sledeća tema

MitarMrgulic

Zna se pojavit interesantnih ponuda za test vozila, neki ljudi smatraju da je ok, drugi malo zaziru, jer se radi o autima koja se testiraju, pa voze malo grublje, tjeraju u "crveno" itd. pa tih njihovih 10-15 hiljada km, vrijedi kao 20-30 hiljada mirne vožnje :)

Ja sam imao opciju za neke Hyundai modele, nekad prije 10-ak god. ali sam odustao.

Jogger bi došao u obzir samo sa 7 sjedišta :)

Capriolo

Par puta sam imao prilike uzeti na vikend neka testna vozila. I prvo što bih obavezno pogledao, bio je bord, da vidim koliko km prethodno nije poništen i koji su podaci zabeleženi ( prosečna brzina i prosečna potrošnja ).
I podaci su često bili da se "krstiš i levom i desnom", što je najbolji pokazatelj kako se to vozi. Kao tudje. Pri čemu ne mislim da su potencijalni kupci ti koji baš divljaju na tim vozilima i koji su najviše uticali na zabeležene prosečne rezultate.

kiconix

Nisi ti bio prisutan kad je forumu predstavljen Sandero prve generacije u Boru.
Imao bi drugacije misljenje

Capriolo

Ja govorim o bord podacima koja na test vozilima ostanu neresetovana i po 3-5.000 km. To nije kilometraža ( ni prosek potrošnje ) sa dana prezentacije ili dana otvorenih vrata.

kiconix

A ja kazem nisi prisutvovao prezentaciji gde 15 ljudi testira vozilo u brdskim uslovima.

Capriolo

Nisam prisustvovao.
A da li su oni taj dan prešli 3 ili 5.000 km ?

kiconix

Veruj mi, kao da jesu.
Samo ja sam spalio kocnice, ima i svedoka na forumu. A sta su drugi radili, mogu samo da zamisljam.
Al ajde da se vratimo na temu.

Capriolo

Slažem se.
Pošto je tema Jogger, a on će uskoro da i kod nas bude dostupan kao hibrid, koji će osim akumulatora od 12 V ( koji i "ne pali" SUS ), da ima i visokonaponsku bateriju ( kao i svaki hibrid ili bilo koji EV ), koja je sklona značajnom samopražnjenju ( kao i baterija bilo kog telefona, laptopa, bicikla ... ), a ta baterija i ne voli veliku toplotu ( posebno ne sunca ), da citiram deo upustva za upotrebu jednog hibrida. Jer je to primenjivo na svaki. Pa i na Jogger hibrid.

High Voltage Battery

The High Voltage battery gradually discharges even if the vehicle is not in use. As a result, if your vehicle is parked for an extended period of time, the battery charge level will become low. Extended periods of time at a low state of charge will shorten battery life. To maintain the battery state of charge, drive your vehicle for more than 30 minutes at least once every three months.

Extreme high temperatures can affect the battery life. You can minimise the effects by parking the vehicle in the shade during the summer.


High Voltage Battery

Be careful not to let the High Voltage battery drain too much. If the battery level becomes close to zero, it will make it impossible to start the power system.

Loganovac

Šta je tu novo ili čudno? Možda zato što prelaziš relativno veliku kilomtražu nisi svestan da je oduvek bio veliki broj onih koji svakih par meseci upale motor (u mestu) da malo proradi i po potrebi dopunjavaju akumulator. Oduvek i svaka akumulatorska baterija podložna je samopražnjenju i nijedna ne voli da bude previše ispražnjena. I da, baterije ne vole ni ladnoću ni vrućinu. Čudna mi čuda...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Capriolo

Šta tu ima novo? Naizgled ništa. Ako se gleda površno. Ali, razlika je ogromna.

Kada ti se (kod nehibrida) zbog samopražnjenja (koje je izložen i običan akumulator od 12V ) isprazni akumulator od 12V, pa ne možeš da "upališ" motor, uzećeš onaj banalni punjač i dopuniti najpre akumulator od 12V ( ili uzeti start kablove i prići sa drugim vozilom do onog probematičnog). I "upalićeš".

No, hibrid nema klasičan anlaser, niti se za starovanje SUS-a koristi u hibridu postojeći akumulator do 12V. Za startovanje SUS-a se koristi samo visokonaponska baterija ( od npr. oko 200 Volti, kako koja ima, zavisno od vrste baterije, marke vozila, modela vozila i godišta ).

Kada ti se ona sampoisprazni (jer su i kola možda stajala u garaži 3 meseca, mada može to da se desi i za kraće vreme, jer ta baterija ostaje na različitom nivou napunjenosti posle prethodne vožnje ( obično 20-60% ), pri čemu vozač i nema često mogućnost da utiče na taj procenat u kome stanju napunjenosti će da je ostavi, osim da mu je garaža na kraju nizbrdice, pa da se regenerativnim kočenjem pre svakog ulaska u garažu dopuni do 100% ), kako ćeš ti sam da nju najpre da napuniš, a kako bi "startovao motor"?

Onih 200 Volti nećeš sigurno napuniti sa punjačem od 12V. Niti je ta baterija uopšte dostupna kao ona od 12V. A i ne sme da bude lako dostupna, jer je taj napon opasan.

Loganovac

Čemu paranoja? O punjenju baterije brine računar, vozač samo treba da prati preporuke iz Uputstva za upotrebu. A ako im ne veruješ da je dovoljno 30 minuta na svaka 3 meseca, onda nemoj od njih ni da kupuješ auto.
Svejedno, ipak ispade spam jer je priča generalna, ništa nije specifično za (nepostojećeg) hibridnog Jogger-a, koji će jednog dana kad se bude pojavio zasigurno imati svoju posebnu temu.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Capriolo

Spam? I nema veze i sa Joggerom hibridom?
Onda "metla" sve što sam pisao ( iz spam namere ? ). Šta drugo ... :)

Loganovac

Dobro de, spam, off, jedno te isto maltene.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Capriolo

Pre mesec dana smo čitali da hibridni Jogger Expression sa 5 sedišta startuje cenom od 24.600 evra u FR.
A sada pišu na AutoBlogu da je startovala proizvodnja i to sa paketom Extreme+.
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2023/01/28/dacia-jogger-hybrid-140-u-proizvodnji

Veterinar

Krenulo je... Uopšte ne sumnjam da ce
to da bude odličan automobil.