Minimalni/optimalni/max obrtaji i brzina - kako vozite?

prethodna tema - sledeća tema

miroleca

#90
@Zoran
Za vožnju na 1.500rpm treba imati poseban osećaj (nije za početni.ke), jer ljudi često znaju da u takvim situacijama "potapaju" gas, kada potrošnja skače a odaziv motora (a samim tim i ubrzanje automobila) je nikakvo !!!

Druga stvar, kada ljudi prikazuju potrošnju plina, treba uračunati i potrošnju benzina (pogotovo u gradskoj vožnji, kada na relacijama od recimo 6 minuta, prvih 90sec motor guta samo benzin, dok se ne ugreje). Kod mene je temp prebacivanja podešena na 20C, tako da sam "na plinu" a još nisam ni izašao iz dvorišta  :to:.

Pozdrav !!

Loganovac

Otkud ti to 90 sekundi? A u vezi onih 20 stepeni, zanima me šta imaju da kažu profesionalci (bmillan i Slavko)...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Potpuno si u pravu da treba imati izrazit osjećaj na 1500 rpm.

     Pređoh danas 353 km sa 19,5l benzina ( 5,52 l/100 km). Voženo sve u jednom dahu na 1500 - 2000 rpm u 5. brzini a uzbrdo na 3000 rpm druga i treća najviše. Moram naglasiti da su kod mog motora izduvni ventili sa zazorom 0,50 mm. Nizbrdo kočeno motorom do 4500 rpm.Vozilo oma na satu oko 39000 km i staro je 10 mjeseci.

                                                                                                                                                                                                  Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

miroleca

I mene zanimaju komentari profesionalaca. 90 sekundi sam "odvalio"... Koliko kod tebe prođe vremena dok ne prebaci na plin?

Pozdrav

Loganovac

#94
  :offtopic:   Kad upalim "vruć" motor - 5-10s max. Po jakoj zimi (-20) stignem do posla oko 2.5km, još nije prebacio - tu je u pitanju temperatura u isparivaču, podešeno na 40 stepeni. 
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Csaba

Keka, miroleca- možda se nismo razumeli, nije mi cilj da smanjim potrošnju (sa kojim sam apsolutno zadovoljan) već me interesovalo šta je razumni optimum što se brzine/potrošnje tiče!
:offtopic: miroleca u vezi kočenja motorom, ne slažem se sa tobom jer ako kočiš motorom znači da iz viših obrtaja postepeno "silaziš" a usput trošiš ("viši obrtaji, veća potrošnja"-Keka) ja sam od ćaleta pokupio manir da blagovremeno izbacim iz brzine i po potrebi lagano prikočim.(Pakne su mi još original, guraju 47mu hiljadu) Mada pretpostavljam da ovakav način vožnje nije svugde primenjiv-Novi Bečej rules :lazy: :ziveli: :welcome:

miroleca

Moderni motori uz normalno održavanje prelaze stotine hiljada kilometara bez problema, dakle pre će karoserija da se pretvori u rđu, nego što će motor ići na "generalnu". Ako pitaš zbog toga, onda nemoj da brineš. Samo pusti da se ulje zagreje i pun gas.

Optimum brzina/potrošnja - 4. ili 5. brzina na vrhu gasa.

Što se tiče kočenja motorom, nisi pazio na času. Kada kočiš motorom, ECU isključuje ubrizgavanje goriva, sve dok se obrtaji ne spuste do 1.100 - 1.200 rpm. Dakle, ako bi se sa Meseca spuštao sa menjačem u brzini sve do Zemlje, bez gasa, potrošio bi 0 (nula) kapi goriva. Kada izbaciš iz brzine i kočiš nožnom kočnicom, motor troši koliko i u leru, dakle skoro litar na sat. Trošiš gorivo, trošiš diskove, trošiš pločice, zagrevaš atmosferu ;).

Odosmo debelo u  :offtopic:

dzaga

#97
80% vozim između 2400 i 3500 obrtaja, 15% 2400-4000 a 5% do 5500-6000 obrtaja. U viši stepen prebacujem tako da "u njemu bude" ne manje od 2400 obrtaja (laganica vožnja), ako želim da ubrzavam - u višem stepenu bude oko 2800-3000 obrtaja a kada pretičem u višem stepenu se trudim da ne bude manje od 4200-4500 obrtaja.

Inače pri brzini 130km/h GPS (138km/h brzinomer) u 5-toj je oko 3900 obrtaja. "Četvrta" takođe vuče kao luda (već iznad 4500 obrtaja) tako da mi baš nisu jasni komentari o lenjosti . . .

Kočim motorom i u gradu i na nizbrdicama tako da prilikom dizanja noge sa gasa bude od 3000 do 3500 obrtaja.

miroleca

Čini ti se da motor bolje vuče u visokim obrtajima, ali nije tako... Max.obrtni moment kod ovih motora je na 3.000rpm... preko toga motor slabije vuče... marginalno slabije, ali ipak slabije nego na 3k rpm. Na 5k ide strmoglavo dole.

.

Autosugestija je čudo  :D


dzaga

I sam vidiš da je od 2200 do 5000 rpm kriva ispeglana pa se to ne oseti u vožnji, naprotiv,  pošto u isto "vreme" raste snaga motora (do 5500 rpm - kada je snaga max) auto i te kako ubrzava. Jasno, sa potrošnjom tj. ekonomijom vožnje je sasvim druga stvar. Ubrzava do 6000rpm kao "trkaći konj".

miroleca

Snagu nemoj da gledaš. Obrtni moment je ono što gura auto napred. Slažem se da je izgled same krive solidan. Od 2.500 do 5.000 rpm motor vuče skoro ravnomerno, ali nikako da preko 4.500 vuče ko blesav  :-)1. Posle 5k šaltovanje u višu brzinu... udaranjem u blokadu samo gubimo.
Maksimalna iskoristivost motora (vučna sila naspam utroška goriva) uglavnom nije tamo gde je i max. obr.moment, već pomerena ka max. snazi motora. Ali to je trenutno nebitno...

:wave:

Zoran

Upravo tako - snaga je čisto matematučka veličina. Ob. moment vuče vozilo. Ubrzanje je tamo gdje moment nadjačava otpore kretanja ( uspon, trenje, vjetar...).

                                                                                                                                                                                                                Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Vama kao da nije bilo dosta elementarne fizike!  :ha:

Kako bre snaga čisto matematička veličina?  :cekicem: Da je to tačno ne bi se motor deklarisao kao 100 konja nego recimo 125Nm! Ubih se objašnjavajući da posle motora postoji prenos do vratila točka koji multiplicira obrtni moment motora...

@miroleca: za tebe pitanje - za koliko će se povećati (ili će se možda smanjiti  :cekicem:) moment na točku ako na 5000 obrtaja, prema tvojim preporukama, šaltuješ iz četvrte u petu?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

 
:to:
Zaključio sam samo da onih 2Nm manjka na 4500 o/min nekome izgleda   više znači nego 17KW viška   :Smiley:

Zoran

Dzaba mlatite praznu slamu dok ne savladate osnove nema napretka. Prvo i osnovno ob. moment je pokretač svega i on je polazna tačka za sva teoretisanja. Kad neki proizvođač napravi mjenjač napiše koliki le max. ulazni moment a ne kolika je max. snaga motora koji smije biti spojen.

                                                                                                                                     Zoran
Sam svoj gazda - vazda.