Malo o mom sanderu :)

prethodna tema - sledeća tema

Boqy

Dakle, kupio sam Sandera laureate 1.4mpi u martu ove godine, jedan od poslednjih sa lagera, pa evo da iznesem par zanimljivosti vezanih za njega.
Auto mi je u pocetku delovao super, ali kasnije se pojave neka stvari koje iritiraju, al je sve to verovatno opravdano cenom :)
Lak mi deluje jako lose. Na vratima skroz otpadne od udaraca tudjih vrata. Delujemi i da je nekako meksi, kao da se prave mali risevi od koje cega.
Menjac ima otpor kad se prebacuje u drugu, dosta blag, i nije neki problem, dok u rikverc oce da zakrci i udari, pa cak i ne udje bez ponovnog pritiskanja kvacila. Ovo moze da spadne pod razradu menjaca.
Nesto zveci kod kasete kad se ide preko sitnih ne ravnina.
Vozacevo sediste je pocelo da ispusta zvukove pri odredjenom opterecenju na naslon. Oprge ili nesto..
Da, primetio sam i da hauba, ili maska nisu na mestu, rubovi se ne gadjaju, zazor je veci sa jedne strane. Ovo bi pri prodaji neko odma okarakterisao kao da je lupan auto :D
Ostalo sve je na zadovoljavajucem nivou.

Citao sam ovde malo o potrosnji, i meni nekako vise trosi nego svima, a nisam neki agresivan vozac. Na otvorenom oko 7.5-7.8, grad 9.8-10.4.

A sad i najzanimljiviji deo, i moje pitanje sta raditi.

Naime, kada sam ga uzimao rekli su mi da je ovo varijanta neka po narudzbini radjena i kao nema ABS 8.1 nego stariji 5.7 koji je malo losiji. reko ok nije bitno, pitam jel sigurno ima makar 5.7, i prodavac kaze da ima. tu se i dogovorimo oko kupovine za nesto malo nizu cenu.
Posle par voznji ispostavi se da tu nema nikakvog ABS-a, auto samo kliza. Znam da Sandero ima ABS u svim varijantama, pa me bas zanima dal su ovi nasi nesto budzili.
Da li da pokrecem pricu oko ovoga za uvoznikom, ili cak fabrikom, sta vi mislite?

Pozdrav.

Munze

Je li farba metalic? Moguće i da je fabrički loše urađeno?
:hm: Ovo za ABS je baš zanimljivo :ces: Ako je prodavac rekao da ima ABS, a njega nema to je po meni razlog da se malo popriča sa uvoznikom :palica:
Možda je ABS crkao. Jesi li išao u servis? Možeš sam proveriti vizuelno da li ima ABS :cul:
Koji je koncesionar u pitanju?

Boqy

Jeste, metalik siva.

Auto je uzet u AK kompresor, koji mi je blizu pa sam svratio do prodavca.
Rekao sam mu da abs ne radi, da se ne pali ni lampica. On je kao pogledao na kompu podatke o mom Sanderu... mozda je i stvarno zapamtio ko sam, i posle 10 sekundi reko da on nema pravi ABS :)
Kad sam pomenuo da mi je reko da ima stariju verziju, on je reko pa da, tako su njemu rekli, da ima stariji, mehanicki ABS??
Dalje nisam mnogo drvio i otiso sam.

Mislim da cu traziti da mi odstampaju tacno sta sam kupio, pa cu onda videti sta da radim.
Poslacu i mail fabrici cisto da vidim sta ce da kazu.
Jel Renault-Nissan uvoznik?

hobbista

#3
Zvuči mi vrlo vrlo neozbiljno. Čudo da nije taj prodavac otrčao "samo tetki da da lek" kada si se pojavio.
Da, renault nissan je uvoznik, a ovi su samo prodavci. I mislim da bi od njih prvo trebao da tražiš objašnjenje za ovo "navlačenje" od strane prodavca.

edit: mehanički ABS? Prvo, ne znam na šta je mislio konkretno, a drugo ne proizvodi se Sandero već 15 godina, pa da ima one prve varijante ABS-a. Užas.

edit2: pogledaj ovde. Deseti broj u broju šasije trebao bi biti 9 ili 8 (2009 ili 2008) kao godina proizvodnje. A Sandero se pravi od 2007 koliko mi je poznato, tako da priča o starom ABS-u koji je u stvari nevidljiv pada u vodu.

edit3: Nisu radili VIN po ovom standardu! Meni je deseti broj 4 (a proizveden je 2008) tako da ovo pada u vodu  :fiju:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

VeDuS

Po ovom kako je hobbista objasnio sandero koji treba da stigne za desetak dana je napravljen 2004 , a to je nemoguce. :hm:

Evo i brojasa potvrde o depozitu:
broj sasije UU1BSDAEH41625082

Sta sad?

Boqy

#5
Auto je proizveden krajem 2008-e, navodno po specijalnoj porudzbini. Inace zvanicno ne postoji Sandero bez ABSa i u sve se ugradjuje ver 8.1.

Poslao sam mail renault/nissanu-u srbija i Dacia group-u, pa ce da vidimo dal ce neko da odgovori.
Nije da mi je tolko bitno, ali i nije bas mala para, pa da neko pokusava da proda nesto na foru, pa ako uspe. Najvise me zanima dal su nasi nesto budzili bez znanja Fabrike.

Edit:
I meni tu stoji br. 4

jasho

Postojala je opcija prilikom narudžbine da se ne ugrađuje ABS, ali to si morao vanredno da tražiš, ( obično ko hoće manju cenu da plati /ne plati) :cekicem: pretpostavljam da je taj tvoj navedeni slučaj.

krle

#7
ABS može biti samo 8.1 i nijedan drugi. Kod Logana je  do prošle godine ugrađivan 8.0

Deseti karakter VIN koda kod nekih proizvođača stvarno pokazuje godinu proizvodnje, međutim kod većine  proizvođača uključujući i Renault deseti karakter označava godinu kada je urađen projekat,prototip ili je počela proizvodnja tog modela. Kod Logana je 3 (2003) a kod Sandera 4 (2004) i tu nema greške. Postoje izuzeci kao što je Renoova fabrika u Brazilu. Sa VIN kodom je trebalo izvršiti unifikaciju pa da se o vozilu zna sve, između ostalog i gde je proizveden automobil. Francuzi ovo ne poštuju za automobile proizvedene u Evropi pa i kada je automobil proizveden u Turskoj ili Sloveniji itd. on ima oznaku VF1 kao da je proizveden u Francuskoj, kod njihovih automobila je problem ustanoviti i koje Euro norme zadovoljava motor.

Sandero:

Logan proizveden u Brazilu gde se vidi na osnovu VIN koda da je proizveden 2008:


Već sam pisao o tome kako možete ustanoviti kada   je automobil proizveden sa greškom od nekoliko dana.
Citat: krle poslato 17.07.2009. - 15:32
Najpribližniji  dan proizvodnje automobila možeš ustanoviti po utisnutim datumima proizvodnje na pojasevima,datumu na nalepnici   servo uređaja  kočnice,i još na  nekim delovima. Razlika je u četiri-pet dana, a nekada i manje.  Nije mi poznato za MCV, ali kod Logana ima nalepnica u prtljažniku sa desne strane na samoj gredi (potrebno je podići tapacir poda) tu je tačan dan proizvodnje. Mada se ova nalepnica vremenom kod mene već izlizala, ali još uvek može da se vidi sept.2005.To je neko moje iskustvo. Po oznakama na staklima može se odrediti približno, sa  greškaom od mesec- dva.

Koda Sandera se moglo uštedeti oko 200e ako se vozilo naruči bez ABS-a. Sada, da li su  ugradili peti cilindar kao razdelnik kočione sile za zadnje točkove ili nešto drugo to je pitanje.

Da li i koji   ABS vozilo ima    lako se vidi, dovoljno je  podići haubu i pogledati desnu stranu motorskog prostora (ispred suvozača).Dalje,  pri davanju kontakta mora se upaliti lampica ABS  .

Boqy

ABS-a nema, to je bilo jasno, a i potvrdjeno je iz renault-nissana. U roku od par minuta su mi poslali ispis o mom vozilu na osnovu broja sasije.
To mi ne predstavlja neki problem, nadam se da necu doci ni u situaciju da mi treba ABS, ali me nervira sto je prodavac ili lagao, ili su slagali njega.
U svakom slucaju uzeli su ovaj moj slucaj kao jedno negativno iskustvo i iskoristice ga u cilju poboljsanja usluge. :D

Sad sam nesto racunao i mislim da sam ja platio auto oko 350 eur manje zato sto nema ABS.

Svarog

Da sam na tvom mestu i nebih bio tako siguran da ti ABS neće ni trebati, pogotovu što si iz Beograda. Meni je bio potreban već trećeg dana od kad sam preuzeo auto, mada je to bilo u februaru ove godine, baš kad su bili oni veliki snegovi. A i pre nekoliko dana mi je proradio. Tako je to kad budala s belim Volvoom izlazi iz sporedne ulice, dođe do pola glavne ulice pa tek onda stane i gleda levo-desno da vidi da li ide neko.

Zanimljiva mi je i ona opaska s menjačem. Isto sam i ja primetio kod mog Logana. Nekad u rikverc uđe kao nož u mlad sir, a nekad se oseti kad zazubi. Uglavnom, posle par kilometara takvih problema nema, što ja onda povezujem s gustinom hladnog ulja za menjač.

kiconix

Mali savet, kad ubacujete u rikverc, prvo u prvu pa u R. Probajte, fercera.

Keka

I vozilo mora da miruje. Najmanje kretanje ce izazvati krcanje posto rikverc nije sinhronizovan.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dsit

Citat: kiconix poslato 15.08.2009. - 18:58
Mali savet, kad ubacujete u rikverc, prvo u prvu pa u R. Probajte, fercera.
Ili u trecu pa rikverc, blize je  :nami:
Ja ili tako ili pritisnem ponovo kvacilo. Inace ovo je standardno kod vecine logana i renoa sa takvim menjacem...meni se desava od prvog dana.

Svarog

Ili - pritisnuti kvačilo, malo sačekati, pa onda u rikverc. Čovek koje se razume u mehaniku mi kaže da je takva konstrukcija menjača i da je to tako kod većine novih automobila.

mrprofy

Ja bih tuzio te iz Kompresora!
Slagali su te bezocno!
A da se samo nadamo da ti ABS nece trebati.

Inace i meni je farba "mekana", ali vise se ne nerviram, odlucio sam da ga ofarbam komplet kad mu kisa ispere ove fabricke decije boje :bonk:

Menjac isto.

Sediste isto.

Pa svi su nam problemi zajednicki hehe :friends: