Vuca prikolice

prethodna tema - sledeća tema

rent1studio

Ima li neko iskustava sa vucom prikolice, ko je najvise i koliko vukao. Imam MCV 16v pa nesto razmisljam da krenem sa prikolicom u cg

Vihor

skuplja putarina, veca potrosnja.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

mladja73

Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Zoran

Dosta jednostavno - evo nekoliko preporuka.
-Polazak na ravnom sa 1500 rpm kada lamela prihvati i pustiš kvačilo dodaš gas do pola i čekaš da se obrtaji popnu do 3500 rpm i tada šaltaš u veću.
-Polazak na jakom usponu je sa 3500 rpm, dobro se skoncentriši da što kraće vremena pališ lamelu - možda čak malo da ga potpišeš jer gume to lako podnose, u veću šaltaš na skoro 5000 rpm.
-putnu brzinu održavam na oko 2000 rpm.
- Kočim motorom sve do 4500 rpm
- Gledam daleko i pratim stanje bar nekoliko auta ispred, drži odstojanje uvijek.
-Moj motor 1.4 , ti ove obrtaje možeš sve povećati za 500 rpm zbog 16V...
Konstantna brzina na usponu uvijek se drži na najvećem ob. momentu - kod mene na 3000 - 3500 rpm a kod tebe provjeri koji su to obrtaji(znači i malo iznad jer je tu najmanja specifična potrošnja goriva a to ti je jako važno jer sa prikolicom je potrošnja povećana - kod mene do 1l/100km.)
Sam svoj gazda - vazda.

rent1studio

a jel mozda znas koliko si maksimalno tovario prikolicu a da ne smeta autu u voznji na otvorenom putu (uzbrdo nizbrdo krivine itd.). pitam se koliko bih % smeo da je pretovarim a da bude bezbedno za vucu

Loganovac

Bezbedno = nema pretovarivanja. I nije svejedno koju vrstu prikolice vučeš - mnogo zavisi od njene namene i konstrukcije - inercijalne kočnice, vešanja, otpora vazduha, visine težišta...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

rent1studio

ma znam to, ali ipak... fabricka specifikacija za vucu MCV-om je 1300 kg, fabrika dozvoljava do 10% ili do 100 kg preko propisanih 1300 kg...al meni i to malo. Prikolica dvoosovnika kocena odlicna, na njoj jedrilica (visoko teziste al ne i previsoko) - sa sve prikolicom oko 1,8 t.

Jasno i meni da je to mnogo, al aj da pitam kakva su iskustva clanova foruma. Jedan lik mi pricao kako je loganom 1.4 uz mirijevsko brdo (prilicno prilicno strmo) na jednoosovinki nekocenoj izvukao 2300 kg. Nisam mogao da verujem al cova se kune, kaze cak je morao i da stane pa je ponovo kretao na toj uzbrdici. Ujak mi pricao kako je devedesetih dovukao iz Holandije 2.5t humanitarne pomoci na nekocenoj jednoosovinki - kaze bilo bas gusto, ocelavio nove gume skroz...

Al ne bih bas da eksperimentisem, put u CG je tezak i bez prikolice


Loganovac

Pa i ja sam (davno) u više navrata punim Fićom vukao do stotinak kilometara pune (5 osoba i instrumenti) velike automobile tipa Ford Granada i slično. Da može - može, ali nemoj onda da pričamo o nekoj bezbednosti - krčag ide na vodu dok se ne razbije. Da ne pominjem kazne ako te u'vate...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Bojim se da ne pretjeraš, zakonski (bar kod nas prikolica bruto težine smije biti max. prazan auto x 1,5) za Sandera znači oko 1500 max, dok u njegovim papirima piše 1100 max. I ja sam svašta radio (šlepao sam fiću na usponu skoro 2% 2 km sa tomosom 90 elektronik), to mi je malo mnogo. Na Čemernom (ako slučajno tu misliš ići) je veliki uspon a uz to imaš i makadamsku obilaznicu oko 5 km.Ali ako si sa sobom rasčistio i riješio da kreneš idi i sigurno ćeš stići i ja ti želim sretan put. Na usponu ne pali klimu nego otvori prozore a upali grijanje do daske da pomogneš motoru bar što se tiče hlađenja.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

@Zoran

Svaka cast za objasnjenje,  :dobro: detaljno nema sta.  :wave:

Vladan P

Zajedno smo skupa !

Zoran

Ja mislim da je pisac neobrazovan i ne poznaje materiju o kojoj piše.
 Veliki obrtni momenat na što nižim obrtajima je izvrsna stvar za vuču prikolice a to imaju mali turbobenzinci.
 Na malim obrtajima je i termičko opterećenje malo a vučna sposobnost velika.
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Takav osecaj sam imao prilikom vuce. Naravno, ko siluje motor i na uzbrdici vozi u neodgovarajućem stepenu prenosa moze samo problem da ocekuje.