Podesavanje pokazivaca nivoa gasa

prethodna tema - sledeća tema

slavko_bgd

Najcesce u ovakvim slucajevima kazaljka kaci neku od IC dioda unutar senzora. To se sredjuje za 45 sekundi.
Potrosnja je normalna za te uslove voznje.
Pozdrav!

ppejic

Danas mi je opet iz cista mira poceo pokazivati 3 crte, a prethodno je pao na 1 zelenu i povremeno crvenu.
Otisao sam u servis i resili su problem na sledeci nacin. Odgovarajucim kljucem su olabavili providni poklopac senzora. Kako je poceo odvrtati, skazaljka je skocila na pravu vednost.

Kako do sada nije kacila, a proslo je od ugradnje 5kkm?

Peja

slavko_bgd

@ppejic:

Rupe na putu su čudo, veruj mi!

ppejic

U ovlascenom servisu sam ponovo prijavio debelo laganje pokazivanja nivoa TNG, koje se pokazuje kao skokovita promena nivoa TNG u rezervoaru, i to u rasponu tacna - max. vrednost

Serviser je  skinuo sa mehanickog davaca nesto, mutio oko toga i sada mi pokazuje samo MAX, odnosno, analogni pokazivac pokazuje tacno, a digitalni ne. Da l'ga je  'popravio"?

Stvarno ne razumem, da li to stvarno ne moze da se namesti?!?!?!?!! Jel to stvarno takva nauka!?!?!

Peja

kovdejan

Ako ti sad stalno pokazuje maksimalno mislim da je zaboravio da vrati kabl na mesto... :) Proveri.

ppejic

Kabl jeste vracen na mesto. Analogni pokazivac pokazuje tacno (oko 1/2 skale), dok pokazivac u kabini pokazuje max napunjenost.

Bio sam juce ponovo u ovlasceno mservisu, koji mi je i ugradio sistem. serviser je ponovo otvorio poklopcic digitalno-analognog senzora, na kome su IR diode, nesto cackao oko mehanije, ali nista se nije promenilo.

Opet pokazuje MAX.

Kada sam ga upitao "i sta sada?", odgovor je bio " znate kompjuter mi nije tu, pa ne mogu sada zakaciti dagnostiku da proverim". Pretpostavljam, da i kada zakaci tu diagnostiku, 99.99% ce mu pokazati isto sto i "digitalni" pokazivac.

Kako sam na brzinu mogao videti juce u servisu, digitalni detektor nivoa je na principu IC dioda, ima 4 predajne i 1 prijemnu, SMD-0805 otpornika 5 komada (od kojih su 2 vrednosti 0, jedan 6.8K, jedan 18K i jednog se ne secam), znaci, tehnika do bola prosta i zilava, nema tu sta da crkne.

1. Ako pretpostavim oda je to ispravno, sta drugo moze biti?
2. Kabl do senzora?
3. Da li se drugi kraj kabla zavrsava u kompjuteru za TNG ili u onom pokazivacu u kabini?


Peja

kovdejan

#36
Pomislio sam da je kabl pošto je koliko se sećam digitalni merač uvek pokazivao pun rezervoar kada se skine kabl sa analognog merača na rezervoaru. Možda je kabl u prekidu. Da li ga je ispitao sa unimerom? Ne znam gde ide kabl od analognog merača ali pretpostavljam da ide do kompjutera. Jedino što meni još pada na pamet jeste da je analogni merač u kvaru, odnosno potenciometar na njemu. Iako ne vidim šta bi tu moglo tek tako lako da se pokvari uvek postoji mogućnost.

ppejic

Znaci, nisam hteo niti planiram da ja tu nesto cackam, pre svega iz principa jer je TNG sistem pod garancijom. Jedino me nervira sto ce biti vec 4 put da za banlnu stvar idem u servis, gubim veme, trosim gorivo...zivce.

Poenta mog pisanja je da odem sa "predznanjem" u servis, da bi im eventualno pomogao da uspesno rese problem.

Peja

Loganovac

#38
Citat: ppejic poslato 08.04.2010. - 09:01
Kako sam na brzinu mogao videti juce u servisu, digitalni detektor nivoa je na principu IC dioda, ima 4 predajne i 1 prijemnu, SMD-0805 otpornika 5 komada (od kojih su 2 vrednosti 0, jedan 6.8K, jedan 18K i jednog se ne secam), znaci, tehnika do bola prosta i zilava, nema tu sta da crkne.

1. Ako pretpostavim oda je to ispravno, sta drugo moze biti?
2. Kabl do senzora?
3. Da li se drugi kraj kabla zavrsava u kompjuteru za TNG ili u onom pokazivacu u kabini?

Pejo, stvar je trivijalna. Lapsus je da ima 4 predajne i jednu prijemnu diodu, koju bi informaciju mogao da time dobije? Ima jednu predajnu i 4 prijemne diode. Kazaljka "analognog" merača (spregnuta magnetom sa plovkom, nema tu nikakvog potenciometra) pri svom pomeranju bi trebalo da zaklanja određen broj prijemnih dioda u odnosu na predajnu i na taj način bi se vršila detekcija nivoa tečne faze u rezervoaru. Međutim, iz konstruktivnih razloga jer sama kazaljka nije dovoljne širine, u onom adapteru se najčešće nalazi valjkasti "zaslon", zavesa koja je, takođe magnetom, spregnuta sa kazaljkom i trebalo bi da se pomera zajedno sa njom. Ne tvrdim da je ovo jedina varijanta, ali sam ovo viđao. Ukoliko okačiš neku sliku, možda bih mogao da ti bliže pomognem. Međutim, jedno je sigurno - sledeći korak bi bio da utvrdiš da li se uopšte nešto pomera u tom "adapteru" ili sama kazaljka zaklanja prijemne diode. Ako postoji pomenuti zaslon, proveri da li može slobodno da rotira. Ako je zatvoreno kućište, pokušaj da ga uz pomoć magneta sa kazaljke pokreneš, pri čemu bi svaka promena njegovog položaja morala da se odrazi na stanje LED-ova u kabini. Još je lakše ako kazaljka direktno zaklanja diode - komadićem lima pokušaj da sekvencijalno zaklanjaš prijemne diode a neko neka gleda šta se događa u kabini. Ako pri tome dolazi do sinhrone promene stanja na pokazivaču, elektro kvar ne postoji. Onda će verovatno biti da, što reče Slavko, kazaljka negde kači diode ili joj nešto drugo ometa slobodno kretanje. A ako se to ne dogodi, onda kvar treba tražiti na relaciji diode - kućište prekidača, bilo  da su kablovi, kontakti ili nešto treće u pitanju. Tu nema nikakvog "softvera" kojim bi se vršilo podešavanje, jednostavno 4 IC diode daju signal svaka svojoj zelenoj LE diodi, a kad se sve pogase, pali se crvena. Možda je ovo suviše uprošćeno posmatranje, ali sigurno nije daleko od istine. Između IC i LE dioda se možda nalazi neki operacioni pojačavač, Šmitovo kolo ili možda neko logičko kolo - ovo sve potpada pod ono "nešto treće", ali je mala verovatnoća da je to u pitanju.

Možemo to zajedno da pogledamo u nedelju...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.