Punjenje klime - Gde i po kojoj ceni

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Meni je danas na izlazu bila temperatura 8 stepeni, ali ventilator na 4.

Klima servisirana pre nekoliko godina, susac nikad, hladnjak nikad opran.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


VaskezNS

#46
Ja ću sada da pokušam da uradim merenja..nemam sondu, radim klasičnim externim termometrom koji ću "zabosti" u ventilacioni kanal al šta sad :-/

Možda je i rano, jer treba određen period da se sistem posle zamene ulja i freona stabilizuje, al sam nestrpljiv  :D

Elem, uputstvo kaže, pustiti auto da se oladi jedno sat vremena u ladu, videti da razlika spoljnje i unutrašnje temperature ne bude više od 5c. Pokrenuti motor u praznom hodu, namestiti sve kako treba (bez recirkulacije, ventilator na 4, duvanje u "putnike"), pa onda sačekati 2 min i startovati klimu. Posle 6 min uraditi merenje i videti vrednosti u tabeli. Veče je, napolju ima oko 28-29c, auto je u ladu celo popodne pa ćemo videti...
Ovo je mesto za sLogan ;-)

VaskezNS

Merenje obavljeno sinoć uveče prateći uputstva i rezultati su sledeći:

Spoljnja temperatura 29c, unutrašnja do 30c, merenje započeto nakon 6 min. rada klima uređaja.

1. Recirkulacija vazduha isključena.
- pri brzini ventilatora 4 temperatura na izlazu je bila oko 10c
- pri brzini ventilatora 2 i 3 temperatura na izlazu je pala na 5-6c

2. Recirkulacija vazduha uključena.
- pri brzini ventilatora 2 i 3 temperatura na izlazu je pala i na oko 4c

Prema tabeli ovo bi trebalo da se tretira kao korektan rad klima uređaja tako da nemam pravo da se "žalim" na bilo šta  :kava:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

zac

To je odlicno, cim na 2. brzini spusta na 4oC znaci da je kompresor i kolicina freona dobra.  :to:

Loganovac

#49
 :bullshit:

Čim smanjiš brzinu ventilatora mora da se smanji temperatura izlaznog vazduha - normalno, pa smanjio si protok vazduha. Dakle, ovo nema veze sa pravilnim ili nepravilnim radom klima uređaja, u pitanju je čista fizika P=const*q*(T2-T1), gde je P rashladna snaga izmenjivača, q protok vazduha u jedinici vremena, a T temperature ulaznog i izlaznog vazduha.

10 stepeni na punom protoku ne liči na dobre rezultate prema tvorničkoj tabeli...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

VaskezNS

Da ponovim - testiranje nije rađeno digitalnim (sa sondom) već starim dobrim (ruskim) analognim termometrom (za merenje spoljnjih temperatura) zabodenim u otvor ventilacije pa nismo sigurni koliko su rezultati precizni.

@Loganovac

Ako gledamo istu tabelu, koliko vidim u njenom redu 3 i 4 stoji:

- spoljnja temperatura 25c - > prihvatljiva temperatura na izlazu od 8 do 13c
- spoljnja temperatura 30c - > prihvatljiva temperatura na izlazu 12 do 16c

Prema ovome ne bih trebao da imam razlog za "žalbu", odbili bi me  :ces:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Loganovac

U pravu si, malo sam se zaneo.  :c: Kod mene je bilo 6-7 stepeni na max. brzini ventilatora, ali je spoljna bila oko 25 stepeni.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Citat: Loganovac poslato 23.07.2012. - 09:00
:bullshit:

Čim smanjiš brzinu ventilatora mora da se smanji temperatura izlaznog vazduha - normalno, pa smanjio si protok vazduha. Dakle, ovo nema veze sa pravilnim ili nepravilnim radom klima uređaja, u pitanju je čista fizika E=q*(T2-T1), gde je E razmenjena energija na isparivaču, q protok vazduha u jedinici vremena, a T temperature ulaznog i izlaznog vazduha.

10 stepeni na punom protoku ne liči na dobre rezultate prema tvorničkoj tabeli...

Kao sto znate, na svom autu nemam klimu, pa se nisam preterano bavio ovom problematikam.
Vodjen iskustvom od ranije, sa sluzbenim automobilima, i savetima i tvrdnjama majstora koji nam je odrzavao klima uredjaje, napisao sam da se klima proverava sa najmanjom izduvnom snagom kabinskog ventilatora i to u hladu....jer mi je tako rekao covek koji se bavi klima uredjajima preko 20 god. , cak mi je na neki nacin bilo i logicno da kompresor na visokom spoljnim temperaturama i ne treba maksimalno opteretiti vecim protokom "toplog' vazduha kroz isparivac jer je nemoguce da dostigne zeljenu nisku temperaturu, i zato sam mislio da protok treba da bude minimalan za proveru ispravnosti svih elemenata.  :c:

Tek posle Logancevog (citiranog) posta sam se malo vise udubio u problematiku, i dosao do zakljucka da je covek u pravu....prem da je moglo i bez onog (  :bullshit::D   :wave:

Evo cunjao sam malo po netu i nasao univerzalni model samo-kontrole klima uredjaja u vozilu... mislim da se cak i ova tabela poklapa sa onom sto je Keka postavio. Mislim da je interesantan link.  :ne:

http://www.auto-delovi.org/saveti/uradi-sam/provera-efikasnosti-auto-klime/

VaskezNS

H-m  :ces:

Link jeste interesantan ali ne da mi liči na "resavsku školu" nego je to neverovatno - manje-više što je redosled operacija iz rumunskog (Kekinog) i ovog uputstva skoro u slovo identičan, nego zato što su sebi dozvolili da napišu: "Ukoliko se temperature razlikuju za više od ±0,5°C od gore zadatih, nešto nije u redu sa klima uređajem u Vašem autu". Elem, s obzirom da je u tabeli dat opseg dozvoljenih temperatura na izlazu koji može da se razlikuje i do 5c pitanje je od koje to temperature oni tu razliku od ±0,5°C smatraju za kvar. Koliko sam ja shvatio rumunski prevod - ±0,5°C se odnosi na stabilnost izlazne temperature, odnosno da ona ne varira za više od ±0,5°C od neke ustaljene vrednosti na izlazu pri nepromenjenim uslovima merenja.

Drugo je pitanje prve kolone odnosno veličine u odnosu na koju se prati dozvoljena vrednost na izlazu - u ovoj sprskoj net-verziji je to "Temperatura vazduha u automobilu" a u rumunskoj "Temperatura ambianta". Priznajem, i rumunski prevod se može tako prevesti ali ima par ali - nisam siguran da ima logike za jednu referentno-uslovnu veličinu uzeti temperaturu u vozilu jer je ona promenljiva kategorija tokom testa (rad klima uređaja) i zato što sa isključenom recirkulacijom vazduha (kao jednim od uslova merenja) nema direktnog uticaja na vrednosti izlazne temperature. Spoljašnja temperatura pak ima, te verujem da u prvoj koloni treba da piše "Temperatura vazduha van vozila".
Ovo je mesto za sLogan ;-)