Prvi električni DACIA postaje sve bliži i sve upućuje na to da Renault želi da predstaviti prvu električnu DACI-u.
Vidi se da je namunjen. Verujem da mu je brzina fabrički ograničena na 250 km/h.
Prevod je google translate tako da ....
Dacia City K-ZE: što možemo očekivati od povoljnog električnog automobila koji će koštati manje od 15.000 eura?
(https://forococheselectricos.com/wp-content/uploads/2019/04/Dacia-City-K-ZE-1013x506.jpg)
Evropski predsjednik Dacie, Jean Christophe Kugler, prije nekog vremena izjavio je da će rumunjska tvrtka, Renaulta, lansirati električni automobil s zaista niskom cijenom oko 2020./2021., Kao vozilo koje će iskoristiti sve resurse Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, njegova matična tvrtka. "I dalje ćemo biti iznenađujuće pristupačni. Nećemo mijenjati fokus našeg branda ».
Sada je Renault u Kini predstavio City K-ZE, jeftin električni automobil temeljen na Renault Kwid termalnom (prodaje se od 2015. na tržištima u nastajanju kao što su Južna Amerika i Indija, gdje uživa veliki uspjeh zahvaljujući estetskom SUV-u). Grad K-ZE je prema francuskom brendu automobil globalnog zvanja, jer iako će ga se prodati ovog ljeta u Kini, kasnije će doći do drugih tržišta kao što je Brazil.
Do sada nije bilo jasno hoće li model stići u Europu, jer je Renault u svakom trenutku igrao dvosmislenost. Međutim, čini se da je konačno njegovo slijetanje gotovo potvrđeno, jer je direktor marketinga Guillaume Sicard u nedavnom intervjuu rekao: "Ovdje u Kini moramo se natjecati protiv desetak sličnih automobila. Ali u Europi K-ZE ne bi imao suparnika.
Međutim, City K-ZE i njegova jeftina filozofija ne bi odgovarali sadašnjem europskom rasponu Renaulta, pa se čini sigurno da će se prodavati pod markom Dacia. Taj će model u Kini imati promjenu manju od 15.000 eura, s ciljem da se ponudi za oko 10.000 eura nakon vladinih poticaja. Istinski revolucionarna cijena za model koji se nalazi u segmentu A (gradski automobili): mjere 3,73 metra, ima 5 sjedala, a kutiće debla 300 litara (isto kao i Clio IV).
Grad K-ZE ima bateriju od 26,8 kWh, što joj daje autonomiju od 271 km u starom ciklusu odobrenja NEDC-a, što je ekvivalentno oko 200 km WLTP-a (tj. Oko 180 km stvarnog miješanja), iako Renault pokazuje da će autonomija koja vozi manje od 60 km / h (urbana vožnja) biti oko 350 km po teretu. Ove brojke su bolje od onih električnih automobila prve generacije kao što su Renault ZOE R240 ili Nissan LEAF od 30 kWh, do onih izravnih konkurenata kao što je Volkswagen e-up! ili Smart EQ za četvero, i bliski onima koje postižu modeli kao što su Hyundai IONIQ Electric ili Volkswagen e-Golf restyling.
Automobil može brzo puniti istosmjernu struju, oporavljajući 80% svoje autonomije za 50 minuta. Za sporo punjenje (naizmjenična struja) bit će potrebno oko 4 sata da se oporavi 100%. Trenutno, točne snage punjenja nisu otkrivene. Kineska varijanta ima utičnicu Type 2 i GB / T utičnicu, iako bi europski model trebao imati CCS Combo 2 utičnicu.
Vozilo ima samo 44 KS i 125 Nm okretnog momenta, ograničeno na 105 km / h, maksimalnu brzinu kineskih cesta. Ako dolazite u Europu, vaša najveća brzina vjerojatno će biti ograničena na oko 120 km / h. Grad K-ZE kreće od 0 do 60 km / h za manje od 7 sekundi. Prema europskim medijima koji su ga mogli testirati u Kini, šasija ima dobru postavku, ekvivalentnu onoj Volkswagenovog e-upa! ili Smart EQ za četvorku, nešto zbog rada Jeremyja Coiffiera, koji je prije bio zadužen za postavljanje sportskog automobila Alpine A110.
Zanimljivo je primijetiti da City K-ZE u usporedbi s Kwid-om iz kojeg potječe dodaje naplatke s 4 vijka umjesto 3, što pokazuje da ima složeniju šasiju, što će rezultirati u rafiniranijoj roli i sjedi, nešto što će također pomoći niskom težištu zahvaljujući baterijskom pakiranju. Model je težak samo 921 kg, što ga svrstava u lagano vozilo čak iu usporedbi s rivalima izgaranja. Međutim, nema regenerativnog kočenja, jer bi prema marki cijena bila veća. Stoga, prilikom podizanja stopala papučice gasa, automobil ne zadržava.
Prema riječima novinara, jedan od vrhunaca automobila je njegova dobra kvaliteta interijera. Unatoč niskoj cijeni i upotrebi tvrde plastike u unutrašnjosti, završne obrade su iznenađujuće dobre, a postavke čvrste. Prema Coiffieru, Grad K-ZE bit će automobil koji će ponuditi europsku kvalitetu gradnje po kineskoj cijeni.
Sve u svemu, njegova sigurnosna oprema u azijskoj zemlji bit će donekle ograničena: imat će samo dva zračna jastuka, u usporedbi s 4 južnoameričkog Kwida (koji uzima mnogo armaturne ploče), i dok će imati ABS bez ESP-a. Njegova struktura najvjerojatnije potječe od strukture Kwida u Južnoj Americi, ojačana u odnosu na Indijca (prva postiže tri zvjezdice u crash-testovima LatinNCAP-a, dok drugi odgovara jednom u GlobalNCAP-u). Sve u svemu, u svojoj europskoj verziji City K-ZE imao bi više zračnih jastuka, ESP-a i asistenata za vožnju.
Naglašena je komforna oprema kineskog grada K-ZE: klima uređaji i električni prozori su standardni, a model ima gadgete poput 8-inčnog zaslona osjetljivog na dodir s navigatorom, WiFi i 4G priključkom. Prema Coiffieru, to je zbog toga što je u Kini vrlo cijenjeno da automobil može opremiti dodatke kao što su preglednik, integracija za pametne telefone itd.
U slučaju da ga Dacia konačno stavi na prodaju na našem tržištu, očekuje se da će njegova cijena prije pomoći iznositi oko 14.500 eura. Nakon što su odgovarajuće subvencije ostale na još atraktivnijoj brojki: primjenom popusta MUS-ovog Plana Zajednice Madrida, automobil bi krenuo s 8.000 eura, što je cijena slična onoj za osnovni Dacia Sandero, što bi omogućilo Gradu K- ZE postaje velika mogućnost za sve one Europljane koji su zabrinuti zbog ograničenja protiv zagađenja koje traže urbani automobil ili drugo vozilo za obiteljsku jedinicu.
(https://forococheselectricos.com/wp-content/uploads/2019/04/K-ZE-3.jpg?x36502)
Izvor : https://forococheselectricos.com/2019/04/dacia-city-k-ze-que-podemos-esperar-del-coche-electrico-asequible-que-costara-menos-de-15-000-euros.html
Šala mala... 44KS? 7 sekundi od 0-60km/h? Pa Jugiću ne može da stane na crtu! :doh:
Vec sam napravio racunicu kolika ce mi sa ovom eDacijom biti potrosnja benz... mislim kilovata po km i koliko me to dodje kada koristim crvenu tarifu :)
A da, moram da iznajmim garazu sa strujnim prikljuckom, pa necu valjda preko produznog kabla da spustam struju sa moje terase do kola :) :)
Prva električna Dacia debituje već u martu – svetska premijera na sajmu u Ženevi
Rumuski proizvođač predstaviće na ženevskom auto-salonu koncept budućeg niskobudžetnog serijskog modela na struju.
(https://www.b92.net/news/pics/2020/02/22/20892975875e5106cc874aa755447597_v4_big.jpg)
Dacia će na predstojećem salonu automobila u Ženevi proslaviti 15 godina prisustva na zapadnoevropskom tržištu, a prva zvezda štanda biće dizajnerska studija buduće električnog modela.
Kao marka cenovno prihvatljivih automobila, Dacia posluje već dve decenije u sklopu Renault grupacije, a serijsku verziju električnig automobila planira za narednu ili 2022. godinu.
Direktori kompanija Dacia i Renault nisu pružili više detalja uoči Sajma u Ženevi, ali izveštaji automobilskih medija kažu da će to najverovatnije biti verzija gradskog električnog automobila K-ZE koji u Kini proizvodi i prodaju kineski Renault i njegovi kineski partneri u zajedničkoj kompaniji.
Ovaj automobil se u Kini prodaje po ceni od otprilike 8.000 eura.
https://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2020&mm=02&nav_id=1657809
Jedini način da se sirotinja vozi na struju je tramvaj ili kineska kanta.
https://www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/foto-video-to-se-cekalo-dacia-je-pokazala-spring-concept-prvi-elektricni-automobilnajpovoljniji-na-trzistu-s-dometom-od-200-km-koji-stize-2021/10043902/?fbclid=IwAR2fbZt8Do6gTu4qZ5nn_bFUgC-rthc28GuS-6q7zBgTqDujp2aKKfoQC0A (https://www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/foto-video-to-se-cekalo-dacia-je-pokazala-spring-concept-prvi-elektricni-automobilnajpovoljniji-na-trzistu-s-dometom-od-200-km-koji-stize-2021/10043902/?fbclid=IwAR2fbZt8Do6gTu4qZ5nn_bFUgC-rthc28GuS-6q7zBgTqDujp2aKKfoQC0A)
Mođda bi naziv teme trebalo promeniti u Dacia Spring
Dacia je za osam meseci primila čak 40.000 narudžbina za električni model Spring
https://autorepublika.com/2021/11/20/dacia-je-za-osam-meseci-primila-cak-40-000-narudzbina-za-elektricni-model-spring/
Promenjeno. :ziveli:
Moj kolega ozbiljno razmišlja da kupi ovaj auto. Ima para ali nikad nije kupio novo vozilo, možda baš Spring bude prvi.
@Loganovac
Mislim da će se kolega načekati. Ovi naši dileri kanda ne misle da prodaju Springa. Nema ga ni u rublici "vozila u dolasku". I drugo, kod nas će to biti preskupo uz simbolične subvencije!
Ovo kupuju oni kojima je to dve,tri plate.Kupuju ovo da se vozikaju po gradu i da ne habaju neki pravi auto,sa pravim pogonom,koji drže u garaži i čuvaju za pravu vožnju.I kad ovo propadne za koju godinu,baciće u reciklažu kao svaku jeftinu kinesku stvar kad joj prođe rok trajanja.
Mislim da je ovako sa većinom,mada je moguće da ima i onih koji misle da je ovo pravi automobil.
Znaš kako, ako se 90% i svakog dana uglavnom vozaš u lokalu stotinak kilometara, uz to imaš u kući garažu sa centralnim grejanjem, ovo je možda dobra priča. Ni on ne misli da Springom putuje na odmor.
Subvencija je 5000 evra? To nije simbolicno, ako je tako. :ne:
Citat: Loganovac poslato 22.11.2021. - 00:10
uz to imaš u kući garažu sa centralnim grejanjem, ovo je možda dobra priča.
Zbog baterija? Ili ironija/sarkazam?
Naravno zbog baterija i priključka za punjenje.
Citat: Loganovac poslato 22.11.2021. - 00:10
Znaš kako, ako se 90% i svakog dana uglavnom vozaš u lokalu stotinak kilometara, uz to imaš u kući garažu sa centralnim grejanjem, ovo je možda dobra priča. Ni on ne misli da Springom putuje na odmor.
Šta stotinak, meni je puni dnevni krug, cca 20-30 km, sve sa odlaskom i dolaskom sa posla, odvođenjem djece na trening i sl.
Meni bi jedno punjenje od cca 300 km, moglo osigurati autonomiju na sedmičnoj osnovi, nedjeljom popodne punjenje i onda "'teraj mister Džejms!" što kaže Šojić :)
Domet nije 300,nego 200km.
Zimi,generalno,domet je oko 25% manji.
Svake godine baterija izgubi nešto od kapaciteta.
Lično,sa ovakvim automobilom bih se osećao kao da vozim na rezervi,a ne znam gde je sledeća pumpa.
Sve zavisi od potreba.
Lepo je Loganovac rekao, nije za odlazak na more ali za lokalnu dnevnu voznju definitivno.
Naravno, uslov je dvoriste ili garaza.
Da, bez da imaš svoj punjač u dvorištu ili garaži, EV nije neka sreća.
U nedelju videh na FB stranici AutoRepublike fotografiju iz Zemuna, ul. Augusta Cesarca, neko spustio produžni kabal iz zgrade, na trotoar, spojio tu penjač (koji leži na trotoaru) i dole na uličnom parkingu puni BMW i3.
Ja ne razumem gde je ljudima mozak. Takvim načinom punjenja ( gde živ kabal sa utičnicama i punjačem stoji na ulici, trotoaru, kuda prolaze i deca) neko može lako da strada.
Ili recimo bolje u firmi da imaš punjač 😇
Tu se krije svojevrstan apsurd za naše postsocijalističke zemlje sa fenomenom Novog Beograda.
Za EV ti treba dvorište ili bar garaža, koju nemaš.
Za EV ti treba punjač u firmi kojoj takođe treba parking ili garaža.
Nama kojima najviše trebaju, najmanje je praktično da ih koristimo.
Citat: bugi poslato 23.11.2021. - 10:22
Ili recimo bolje u firmi da imaš punjač 😇
Win win
Nema svako ,,u firmi" uslove da puni EV. Ja recimo u BG radim u K.Mihailovoj i često parkiram u javnoj garaži Obilićev venac, u kojoj (na nivou gornjeg ulaza-izlaza) imaju i četiri parking mesta za punjenja EV-a (dva punjača sa po dva priključka ). Ali, ti punjači su dostupni samo za ona električna turistička vozila ,,Vrabac". Samo ona tu smeju da stanu i da pune baterije. Ostala (EV) vozila ne smeju. Privatno imam svoju garažu u stambenoj zgradi (ispod zgrade je 35 garaža i 45 garažnih mesta). Ali, sva struja je zajednička, preko jednog strujomera i veoma slaba (ja čim upalim usisivač u svojoj garaži da bih usisao kola, smanji se intenzitet svetla, a čim još neko eventualno upali neki jači potrošač, ,,iskoči" sigurnosni osigurač za celu garažu). Sve kad bih i investirao neke pare da bih sebi obezbedio druge (jače) instalcije struje i moj strujomer, to ne bi bila mala investicija, a realno, ne bih dobio ništa u smislu poboljšanja (ili jeftinijeg prevoza gradom). Gužve po gradu su takve, da se ja čak i sa biciklom u ritmu penzionera realno brže krećem po gradu ( od vrata do vrata) neko da ko god hoće sedne u Porsche 911 i da ga potera. EV mi ne bi doneo nikakav boljitak. I dalje bih bio zaglavljen u gradskoj gužvi kao i svi ostali, imao bih isti problem parkiranja kao do sada, i dodatno samo razmišljao o dometu EV-a i gde da ga punim ...
Citat: Capriolo poslato 23.11.2021. - 10:44
...realno, ne bih dobio ništa u smislu poboljšanja (ili jeftinijeg prevoza gradom).
Najjeftinije je biciklom, bilo i biće. Poslednjih decenija je u špicu i najbrže, ne računajući motocikle. Međutim, u odnosu na SUS motore, elektro automobil cenom po kilometru najveću prednost ima upravo u gradskim gužvama.
Čini mi se da beše Norveška da EV mogu žutom trakom, besplatan parking, nema putarina, plus za kuću se dobije poseban dodatak od el. distribucije koji odvaja punjenje vozila od ostatka potrošnje tj. za ev je struja besplatna.
Ljudi tu nema matematike. I da, subvencija jeste simbolična u odnosu na Zapad a i velike su peripetije ostvariti je. Kod nas se verovatno još dugo neće nuditi taj Spring ali i kad se ponudi cena sa sve komplikovanom subvencijom mora biti preko 13000. Bez subvencije to bi bilo baš bolesno skupo. A i ovako je. Kupiš npr hyundai i10, koji je za ovo ozbiljan auto, i doplatiš još za automatski menjač i imaš svu neophodnu opremu za malo preko 11000. I prelaziš npr 15000 km godišnje i to te košta 1100 eura. Sa Springom te košta npr 200 eura. Treba par godina da se uštedi razlika, onda već malena baterija dolazi na zamenu...
https://www.autoscout24.hr/ponude/dacia-spring-elettrica-elektro-siva-08a59699-2841-4a32-954b-7ef560565907
cijena u Italiji,baš mi nije jasna ta cijena, kod nas valjda starta sa oko 140kkuna
To u Italiji je cena auta u delovima koje vlasnik sam sklapa. :Smiley:
Biće da su ispustili neku cifru i da je cena 18300€ a ne 8300€
140000HRK je cca 18920€, jel' tako?
cijena bi mogla biti ta u eurima,eventualno isplativo ako će dati poticaj 40, posto, makar meni to izgleda dosta slabo,baterija slaba,kad rikne-istovar love ne gine.Susjed ima el.golfa,prošle godine otišla baterija,nova košta oko 100kkn
Jedan slovenački novinar je pre par godina lepo rekao: "Električni auto je kao brak: nekome može biti raj a nekome pakao. Pa gdje se tko nađe..."
Što se tiče baterija za električna vozila: ključ je u punjenju i režimu korišćenja automobila. Vek joj najviše skraćuje režim duga vožnja i brzo punjenje. I nikada ne stradaju sve ćelije u bateriji tako da je reparacija moguća. Očekivano je da će se vremenom uvećavati broj specijalizovanih servisa za reparaciju pogonskih baterija, što vlasnicima električnih vozila treba da omogući da u sledećim godinama mogu da popravljaju baterije umesto da ih menjaju.
Nisam siguran u to mogućnost reparacije baterija kod EV-a.
Čitao sam npr, da je kod raijih generacija toyota hibrida ( posebno priusa, koji se dosta uvozio i kao polovnjak) bila moguća reperacija baterija ( npr. celo baterijsko pakovanje ima 60 ćelija, i ti zameniš onu jednu koja je crkla ili njih 5-6, koliko god treba).
Ali, kod novih (sadašnjih) Toyota hibrida to uopšte nije moguće. Jer je kod tih novih drugi tip baterije. I kažu - "ni u teroriji" (za te nove baterije).
Meni ovo izgleda sasvim OK osim 2 stvari:
- visoka nabavna cena
- kako živim u stanu problem je kako ga puniti.
P.S. Prednja hauba, gde je obično motorski prostor kod automobila sa SUS motorima, deluje neuobičajeno prazno, možda su mogli na bolji način da ga upotrebe (napune)
Ubaciti neku plastičnu kadu i eto pomoćni gepek.
:to: dobra ideja Zoki za prednju haubu, ali je nešto po tom principu mogao da predvidi i proizvođač
A možda su predvideli veću deformacionu zonu poklopca motora radi zaštite pešaka u slučaju sudara?
Šta god su predvideli,imaju samo jednu EuroNCAP zvezdicu.Koja je donja granica da bi se uopšte nešto prodavalo u Evropi?
Ja bih napred ugurao neki mali agregat za punjenje baterije.
Da li onaj kabl za punjenje može,u slučaju nužde,da se koristi za šlepovanje do punjača?
Da su u nju stavili Sce 1,0 , da nije Made in China i da je ispod 8000 evra,ja bih to možda kupio.
Kupac besan: Dacia pokazuje znake rđe već posle prve zime
https://autorepublika.com/2022/05/20/kupac-besan-dacia-pokazuje-znake-rdje-vec-posle-prve-zime/
Izgleda da se radi o lošoj antikorozivnoj zaštiti podvozja primerka proizvedenog u Kini.
Što se metalnog dela metlice brisača tiče čini se da većina počinje da korodira nakon nekog vremena.
Sve vise sam ubedjen da je ovo djubre od tabloida plačeno da pljuje sve osim švaba
Tipicna logika "a koji je to auto bolji od Golfa 2 ? "
Prestao sam da ih čitam odavno
Prevarih se i udjoh sada
Po retorici sam se odmah setio zašto sam ih izbrisao sa spiska relevantnih
Realno gledano,ovo nije smelo da se desi posle samo jedne zime.Zanima me šta će se videti posle 3 zime na nekom detaljnom pregledu.Daster prve generacije je za tršište Velike Britanije bio uvožen iz Indije.Imali su veliki problem sa korozijom,a Dasteri iz Rumunije nisu.
Senzacija ni oko čega. Metlica brisača je potrošni deo koji smešno košta a površinska korozija sa slike je zanemarljiva i sanira se četkicom i rust-inhibitorom. I slažem se sa SZS-om za ovakve tabloide u potpunosti.
Ovo je 21. vek,četkica i šmirgla na novom automobilu?Metlica jeste potrošni materijal,ali poluga nije.Na mojoj Dačiji posle 14 zima ima manje korozije.Ovo su loši predznaci problema sa korozijom u bliskoj budućnosti.I pokazatelji opšteg kvaliteta i odnosa prema kupcu i planiranog kratkog roka trajanja.
U pitanju je Made in China,to mnogo govori.
Ako smo previše tolerantni uskoro će na prodavati potpune krševe.Ja sam zahvalan svakom novinaru koji ukazuje na problem,oni što samo hvale, ili pojma nemaju,ili su potplaćeni.
Pa sad, novinarstvo je umrlo odavno.
Mogu slobodno reci da je svaki tekst u vezi autobila placen, dal u pozitivnom ili negativnom smislu, nije ni bitno.
A ko moze da garantuje da ovako nesto neko nije namerno proizveo bas u tom roku od godinu dana, pri tom ne mislim samo na Daciju.
:nami:
Apsolutno se slazem da se ovakve stvari moraju sanirati u garantnom roku, zato valjda i postoji garancija.
Juce sam na semaforu prvi put video Daciu spring. Bio sam iza tako da sam samo video "dupe". Prvi utisak je da je ok, malo mi je delovao uzi u odnosi na slike koje sam video. Mobilni mi je bio u rancu pa nisam mogao da ga uslikam
AR test: Dacia Spring Extreme 65 KS
https://autorepublika.com/2023/10/07/ar-test-dacia-spring-extreme-65-ks/
Zašto naš uvoznik ne želi da uvozi Spring u Srbiju ?
Ne žele jeftin EV. Jer monopol.
Kakav monopol?
Pa recimo, koliko će i po kojoj ceni Fiat, Reno i Škoda prodavati ako Dacia uleti sa Springom, verzijom tipa van?
Kakav odnos je u, recimo, Nemackoj?
Ne znam, to je neka moja pretpostavka na, jer su ta manja dostavna vozila uglavnom CNG ili TNG. Sa verovatnom subvencijom i razlikom u gorivu na prvih 30000 km, cene bi bile približne.
Ja mislim da bi uz eko subvenciju Spring kod nas bio 16-17 hiljada najviše. A to je na dilerskim oglasima današnja cena novog Sandera. Nekome ne bi bio problem punjenje strujom, pri čemu bi mu radio posao i Spring (u smislu veličine i dometa).
Eko subvencije?Zašto?Da bi još više lignita iz Kolubare iskopali i sagoreli.Mada je kod nas i to moguće,bitno da se neke pare okreću,a onda uvek nešto završi u pravom džepu.
A Spring kao dostavno vozilo?Tek tu ne vidim smisao.Fiat još uvek pravi Pandu sa 1,2 motorom na LPG koja košta mnogo manje od ovih procenjenih 16-17.000.A Panda je zlatni standard za malo dostavno vozilo u celoj Evropi.A posle 5-6 godina teškog rada Panda može da se proda bez problema,a Spring je tad verovatno gomila zarđalog kineskog lima sa slabom i neupotrebljivom baterijom.
Ne potcenjujem izdržljivost Pande niti sumnjam u isplativost Springa.