Antifriz

prethodna tema - sledeća tema

LeNgenda

Ja sam prosle godine, posle letovanja, primetio da je nivo sa max pao tacno na sredinu, a to se, po kilometrazi, desilo izmedju trece i pete hiljade. Od tad ni makac.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

speedo

Od kako sam preuzeo auto nivo antifriza je na istom nivou, otprilike na polovici između oznaka min i max. Gledano na hladan motor, kada auto prenoći. Do sada dva puta sam primjetio da ventilator radi i nakon gašenja auta, oba puta nakon dužeg uparkiravanja. Skala dosta brzo dođe na četiri crtice i tako stoji, a nikakve promjene ne očekujem duži niz godina, ipak je novo.

dukati

Koji antifriz dolivati, na ovaj tvornički antifriz? Ima li neko preporuku? :ces:

kiconix


Loganovac

#19
Može i ovaj  :Smiley:




Šalim se jer, koliko znam, Dačija isporučuje vozila baš sa ovom tečnošću. I kompatibilne su.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Baš ovaj su mi u Kompresoru,pre jedno 2 god. prodali kao "onaj koji je sipan u fabrici".Ima karakterističnu žuto-zalenu,fluorescentnu(!) boju-baš mi se lepo slaže uz enterijer motorskog prostora!
Moj je koncentrat,ovaj je spremljen do -21.

boban66

#21
Citat: kiconix poslato 16.11.2011. - 21:58
Ovaj

Total

Ja sam juče promenio antifriz na mom loganu i sve to snimio ali kada sam ga nakačio na You tobe, odbili me zato što je predugačak.Moraću da ga ovih dana preradim i skratim pa ga kačim.
Ja sam sipao isto taj 50% s destilovanom vodom i staje sve ukupno 4L . I ako sam obavio sve po proceduri za automatsko odzračivanje nivo mi je ostao iznad max u posudi pa ću morati još i da odvadim malo.
Ne znam da li bi mu smetalo da ostavim nivo iznad maksimuma i da ga tako vozim jedno vreme pa oko opadne, opadne ili da ga odvadim do max pa ako mnogo spadne,da ga dolijem ponovo?
Kada sam sipao antifriz u posudu do vrha po proceduri  ga odzračio primetio sam da se na poklopcu posude vidi isparavanje i nivo je spao za 2-3 cm a onda stao ,mada iznad max.
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

kiconix

U ceo sistem staje 6 litara, ako menjas bez produvavanja, staje nesto preko 3 litre.

Zoran

Mogao bi da izbaci vani neku manju količinu. Sva šteta bi bila ta izbačena tečnost i eventualno prljanje ispod posude pošto je tečnost masna.
Sam svoj gazda - vazda.

Ayrton

@boban66:Ostavi ako je samo malo preko max.,bitno je da je slobodna ona rupica u koju ulazi crevce sa strane (negde na gornjoj polovini ekspanzione posude)
U onoj knjizi o tehničkim karakteristikama piše da staje 4,5 litara u modele bez klima uređaja,a 5,45 litara u one sa klimom.
Ja kad sam menjao (pre mesec dana),duvao sam u ekspanzionu posudu koliko sam mogao,ali i pored toga,ukupno mi je stalo manje od 4 litra novog antifriza.Da li će onaj stari (koji je ostao u sistemu)da mi ošteti hladnjak? :ne: :ces:
Molim članove foruma koji su antifriz menjali u servisima i bili prisutni kad je to rađeno,da napišu kako je serviser napravio veliki pritisak u sistemu,da istera svu staru rashladnu tečnost.
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

sale_u123

Prošle godine , uz promenu pumpe za vodu (veliki servis kod Žive-Pančevo) meni su menjali i antifriz.
Nisam prisustvovao servisu jer je trajao oko 3 sata. Mada sam mogao.
Tako da nisam gledao kako je serviser ostvario veliki pritisak u sistemu radi isterivanja stare rashladne tečnosti.
U svakom slučaju, nivo novog antifriza je bio blizu MAX.

Medjutim, kada sam krajem dana kontrolisao nivo antifriza (bio je hladan motor), on je bio daleko ispod MIN.
Imao sam nešto G-12 antifriza (preostao od ranijih servisa u HIT-AUTU) pa sam dosipao oko pola litre.
Rešio sam da kontrolišem nivo svakog dana pa ako se i dalje obara, onda bih reklamirao kod Žive.
Medjutim, to se nije dogodilo - i to je tako prošlo.

Zato pretpostavljam da samu proceduru zamene antifriza nisu baš obavili po propisu jer je očigledno
ostao neki vazdušni džep koji se vremenom popunio.

To sam napomenuo serviseru ove godine kod Žive,
ali on je to iskomentarisao samo rečenicom da uvek treba kontrolisati nivo antifriza kada je motor hladan.


dejanz

Meni je majstor kad je ispustio stari antifriz kompresorom izduvao dodatno kroz posudu, izaslo je jos malo antifriza ali cini mi se ne nesto puno. Sipao novi, odzracio na ventilu tj. odvrnuo ventil dok nije krenula voda na njega. Onda sa upaljenim motorom secam se da je cekao da upali ventilator par puta mislim da je i onda odzracio nisam 100% siguran ili je samo odvrnuo pa zavrnuo cep na posudi i rekao mi da ce verovatno spasti malo nivo za dan dva i da treba da dolijem. Tako je i bilo.

boban66

Pošto sam ja bio majstor evo iz prve ruke. Kada skinete crevo s hladnjaka isteče polovina antifriza,onda odvijete čep ventila za odzračivanje i iscuri druga polovina iz motora. vratite crevo i nalijete vodu da isperete sistem. Čep za odzraku je odvijen sve dok ne poteče voda na njega. Onda vodu ispustite na isti način kao i antifriz i na kraju kroz ventil odzrake uduvate komprimirani vazduh, tada izađe oko 100ml vode. Tako ste izduvali sve iz sistema. vratite crevo na hladnjak pritegnete šelnu i nalijete antifriz do vrha posude ali kada poteče na ventilu odzrake antifriz, zavijete čep ventila. Zatvorite posudu kada je puna do vrha i startujete motor na 2500 ob ,dok se ne zavrti ventilator hladnjaka 3-4 puta. Antifriz će opasti na nivo nešto iznad Max ali kada se ohladi tečnost će biti tačno na Max.
Provereno :friends:
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

mrsp

#28
Meni se na kecu desilo da mi se napravio vazdušni čep.Ispirao sam hladnjak i nakon mesec dana  :ranting: (što mi je bilo neverovatno) baksuz je  krenuo i zaglavio na plinskom uređaju baš na putu za more.A kako hoće da se namesti baš na krivini u nekoj nedođiji zaledi se uređaj i ugasi motor.Kada sam ozračio na crevu (ispustio vazduh na crevu koje je bilo hladno kod uređaja) posle je sve bilo u redu.Eto samo da znate da može i to da se desi ponaročito ako izduvavate kompresorom   :ne:

boban66

#29
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.