Održavanje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Tako se to radi :ziveli:
Temperaturu možeš spuštati, tako što ćeš pojačati grijanje.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

#1456
Interventno zamenjene komplet zadnje kočaljke - oba kočiona cilindra, doboši i paknovi. Desni cilindar propišao, prvo opao nivo ulja u posudi, upalio crvenu sijaličku na tabli), posle dolivanja jedan dan normalno kočio a onda ujutro pedala propade u patos i neće da se nadruka. Pretpostavio sam da je najverovatnije zadnji cilindar, ali realno moglo je da bude još mnogo toga. Dobro sam prošao. Auto je maltene 15 godina i 132.000 kilometara, zadnje kočnice nisu nikad otvrane, čak ni čišćene, niti je ručna dotezana.
Stavljeni Road House doboši i Jurid paknovi. Nisam imao izbora, ostavio sam auto kod majstora i (kao i na Puntu pre neku godinu) rekao mu da menja sve od pedale do felne. Pregledao sve i zamenio to što sam napisao. Uostalom, pre neku godinu naš velemajstor Hobista zamenio mi je diskove ( ATE) i pločice (ATE) na prednjim točkovima, u odličnom su stanju, tako da su, nadam se, kočnice opet pod kontrolom. Podešena naravno i ručna, koči - zakiva.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

LeNgenda

Odluči se, jesu pozadi diskovi ili doboši?

Ni ja ništa nisam pipao na zadnjim kočnicama, a pitam se pitam da li treba...
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Loganovac

Odlučio sam, ispravljeno.  :D
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Da li sam sanjao ili postoje dva tipa zadnjih kočnica na starom Loganu (i kako videti koji je tip u pitanju).I ja sam planirao da na proleće preventivno sredim zadnje kočnice koje nisu pipnute od 2008.godine.I to posle tehničkog u martu,pa da sve to lagano "legne" jer mislim da dobošima treba nešto vremena.Zamenio bih bukvalno sve osim salje koja hvata na istom zubu godinama.Čuo sam da je vrlo teško naći sajlu koja ja po kvalitetu slična originalnoj.
Još kad bi nam Loganovac otkrio koliko je platio ovu akciju.
PS.Kočiona creva niko ne pominje.

Zoran

Ja sam platio oko 35 Eura, jedan krak sajle u ovlaštenom.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

P.S. kočiona creva trebalo bi da su na prednjim točkovima, na zadnjim su cevi.

Identifikacija rezervnog dela ide preko VIN broja, ja sam majstoru ostavio saobraćajnu zbog toga. Delovi sa sve uljem (dakle kompletno je zamenjeno) izašli su 10.500RSD. Savetujem ti da, ako već planiraš, to odradiš pre tehničkog, ubiva kako koči, nema šta tu da leže, novo na novo.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Kilometraža 610 300.
Nasuto 3 l Magnum 5w 40
Filter ulja neki francuski, nisam zapamtio ime ali je koštao 5 Eura. Auto izgleda solidno, vozimo dalje.
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Citat: Loganovac poslato 08.12.2021. - 11:28
P.S. kočiona creva trebalo bi da su na prednjim točkovima, na zadnjim su cevi.

Identifikacija rezervnog dela ide preko VIN broja, ja sam majstoru ostavio saobraćajnu zbog toga. Delovi sa sve uljem (dakle kompletno je zamenjeno) izašli su 10.500RSD. Savetujem ti da, ako već planiraš, to odradiš pre tehničkog, ubiva kako koči, nema šta tu da leže, novo na novo.

Na zadnjim su cevi do kočionog cilindra ali postoje dva fleksibilna creva koja spajaju magistrale na karoseriji i na zadnoj osovini. Možda ne bi bilo loše nekada i ta creva pregledati i preventivno zameniti.

Što se tiče rečenice "nema šta tu da leže, novo na novo" , moje iskustvo je drugačije.
Zamenio sam ATE setove diskova napred i nazad BREMBO setovima. I reparirao čeljusti, u smislu zamene gumica i "prašinjarki". Iskustvo je da posle ATE-a koji je zakivao kada se koči iako su svi diskovi bili potrošeni preko mere i prednje pločice odrane do pred sam kraj, Brembo je kočio slabije. Odmah nakon postavljanja prvi efekat je bio blago struganje i drugi efekat lošije kočenje u odnosu na ATE. Vrlo brzo nakon zamene (297411km) auto je išao na tehnički (297506km) i prošao bez ikakvih problema. Ali, tek nakon nekog perioda pažljivog kočenja nestalo je to blago struganje i postepeno se da tako kažem pojačavao efekat kočenja. Mislim da mi je ta faza "uvozavanja", "razrade","naleganja" prošla jer sada auto što ti kažeš "ubiva kako koči". Za taj pravi, puni efekat kočenja koji sada imam, trebalo mi je cca 400km razrade u pretežno gradskim uslovima vožnje.
Šta se tu dešava, koji procesi se tu odvijaju ne bih umeo da objasnim. Uglavnom, još jednom se potvrdilo ono "old school" pravilo da nove kočnice traže razradu i da treba vreme za postizanje punog efekta kočenja. Za tvoj izbor ATE-a sve pohvale, moje iskustvo sa tim setovima je sjajno.  :dobro:

Loganovac

Ako si mislio na moj izbor, ATE je na prednjim točkovima.
Za zadnje piše gore. I da, iz prve je kočilo maksimalno.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Da, na ATE sam mislio.
Video sam tvoj post odn. da ti je na zadnjoj osovini kombinacija RoadHouse/Jurid, ali sa tim proizvođačima nemam nikakvog iskustva pa zato nisam komentarisao.
U svakom slučaju, tvoje pozitivno iskustvo sa tom kombinacijom će nekome sigurno značiti.

Što se tiče mog slučaja u vezi potrebe za razradom kočnica do punog efkta kočenja, možda je ovo objašnjenje ( kopirano sa Brembo stranice):

"UV paint treatment: as well as enhancing the looks of the disk, the UV paint process also offers superior corrosion resistance and complete protection for the disk itself."

Po kat/brojevima moji diskovi su sa bezbojnim antikorozivnim premazom/lakom. Postoje identični diskovi bez premaza, razlika je u kat/broju. 
Moguće je da je bilo potrebno da se kočenjem, upotrebom, skine taj bezbojni lak sa frikcione površine i da je to moguće objašnjenje.

Zoran

Zamjena svjećica nakon 70 000 km.
Ugrađene Bosna Super SFE 65 CLUR sa 2 pipka.Cijena 4 x 3 Eura.
Kontrola zupčastog sa zubarski ogledalcetom.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Veliki servis posle 6 godina i 55.000km pretežno gradks vožnje, originalnim delovima u jednoj maloj garaži, "Kod veselog Kalifa". Za Zorana, Gates zupčasti  :cool: , Continental PK jer Gates nije mogao da "dobaci" za nekih 60mm  :hihi1: Naravno, zamenjena pumpa za vodu i antifriz. Ujedno rešeno pitanje lupkanja na rupama (šolje amortizera i gumice stabilizatora, pojavio se neki višak delova...), kao i šaranje ler gasa dok je motor hladan (oćišćen i podmazan step motorčić). Kad je bal, nek je bal, urađen i mali servis, ulje po Kalifovoj preporuci, predstaviću u temi o uljima u motoru.

Što je najvažnije, garancija doživotna.  :whistling:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Čestitam.
Mene Gates, odlično služi.
Sam svoj gazda - vazda.

Raja

#1469
Citat: Loganovac poslato 17.03.2022. - 21:07

Što je najvažnije, garancija doživotna.  :whistling:

To ima samo kod Kalifa i nigde više.. :aplause: