Održavanje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

krle

 Ne bih savetovao skidanje svećica i to ne samo iz razloga ulaska prljavštine u cilindre.

Predložio sam odspajanje konektora na senzoru GMT iz prostog razloga što logika kaže da  ECU   neće "znati"
da motor vergla, pa samim tim neće ni upravljati diznama (onda nema ni opasnosti da benzin ode u katalizator)
i bobinom. :hihi1:
Ako nisam u pravu voleo bih da me neko demantuje. 

saša61beograd

Znači da nema opasnosti po katalizator,nema ubrizgavanja! Krle,hvala još jednom.
Mislim da se Loganovac malko šali na moj račun,možda je u pravu,možda preterujem.

speedo

Ja bih nasuo malo ulja u filter prije njegove montaže, sipao ulje u motor i upalio.
Mijenjao sam ulja u raznim autima, pa i Zastavama, i nikad nije bilo problema, čak i bez sipanja ulja u nov filter.

kiconix

Probaj da sipas ulje u filter na ovom tipu motora, iznenadices se  :hihi1:

zac

Sasa, mislim da preterujes,  ali ako hoces, najbolji nacin je onaj koji je Krle opisao. U filter ne mozes sipati zato sto bi ti sve iscurelo prilikom zavrtanja.

Ja licno pri promeni ulja i filtera, na kratko zaverglam tri-cetiri puta, ali mu ne dozvolim da se upali.  :wave:

Keka

Da li upali ili ne, sve jedno je, ako klip po cilindru i lezajevi rade na suvo.

Medjutim ne rade na suvo. Na toplom (i hladnom) motoru uvek ostane uljni film neke debljine, kao i u uljnim instalacijama, tako da za tih nekoliko sekundi ne moze da napravi stetu.

Sve je to cinculiranje bez potrebe.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac


saša61beograd

Da li ste nekad čuli kako lupa motor posle zamene ulja,još majstor da gas da "probije" filter!Istina,to traje nekoliko sekundi i lupaju samo(!) ležajevi radilice.To se meni nikad nije desilo kad sam menjao ulje.Kako to zvuči na Loganu,ne znam, jer sam do sada ulje menjao u servisu (i bolje da ne znam).Verovatno preterujem,ali sam Krletov savet zapamtio,za svaki slučaj.
Mali oprez i pažnja nije na odmet,posebno što ništa ne košta.

kiconix

Kad budes promenio ulje, cuces i sam.
Razlika je mozda u delicima sekunde (ako je i toliko).
Ja tu nista ne bi diro.

Zoran

Saša61beograd je upravu za lupanje. Filter stoji tako glupavo da se ulje ne može nasuti. Ako mi sine ideja javit ću se. U kamiončićev filter uvijek sipam ulje prije montaže...
Sam svoj gazda - vazda.

mrsp

Neki kažu ako ne možeš da napuniš filter lepo sa uljem bolje da ostane prazan jer može da napravi vazdušni čep(što se meni desilo) pa onda neće nikako da ugasi lampicu.A kada je prazan zaverglaš dva tri puta na kratko da se motor ne pokrene i ako se i upali ti ga odmah ugasiš samo da podigne pritisak ulja u motoru i da napuni filter lepo. Posle nema nikakvih problema  :respect:

Nikolagavijal

Koliko sam ja do sada provalio problem nije toliko u  brzini punjenja   samog  filtera uljem koliko u vremenu potrebnom da se filter papir natopi sa uljem,tj. kako majstori kazu probije.
Imao sam običaj da filtere na motociklima koji su stajali "nezgodno" samo blago nauljim tek toliko da se filter papir napije i brzina gašenja lampice posle toga bila je gotovo identična kao i da je ceo filter napunjen uljem.

kiconix

Ajte ljudi, molim vas.
To je toliko normalna stvar da ne vredi dalje polemisati o zameni uljnog filtera.
Odvrnes, zavrnes i gotovo  :jea:

Loganovac

Nemoj tako, Kićo, Stevo Žigon će u grobu da se prevrće...  :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

Svakim danom ih je sve vise (Žigona)  :Smiley: :Smiley: