DACIA Forum Srbija

DACIA => Projekti & DIY => Temu započeo: Dansiland poslato 03.04.2021. - 15:50

Naslov: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: Dansiland poslato 03.04.2021. - 15:50
Pozdrav kolege forumasi. Ovih dana mi se nesto mota ideja da umesto zadnjih dobosa na mom Loganu 1.4 Mpi ubacim diskove i kocione celjusti, pa me interesuje da li se neko vec upustao u takav projekat i kakvi su utisci?
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: szs poslato 03.04.2021. - 16:41
Pre projekta, savetovao bih da se raspitaš o mogučnosti homologacije istih i prolasku na teh.pregledu
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: Loganovac poslato 03.04.2021. - 18:49
Prvo i osnovno pitanje - zašto bi to radio?
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: Dansiland poslato 03.04.2021. - 19:13
Najvise zbog estetike, jer dobosi mi izgledaju ruzno kroz alu felne...
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: Zoran poslato 03.04.2021. - 19:42
Paaa, ofarbaj ih
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: LeNgenda poslato 03.04.2021. - 19:49
Citat: Dansiland poslato 03.04.2021. - 19:13
Najvise zbog estetike, jer dobosi mi izgledaju ruzno kroz alu felne...

Jedino zbog toga, jer funkcionalno apsolutno ništa ne bi dobio.
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: Dansiland poslato 03.04.2021. - 19:56
Citat: Zoran poslato 03.04.2021. - 19:42
Paaa, ofarbaj ih
Ofarbani su, ali ipak.. disk lepse izgleda...  :c:

Citat: LeNgenda poslato 03.04.2021. - 19:49
Jedino zbog toga, jer funkcionalno apsolutno ništa ne bi dobio.

Slazem se. Estetika je jedini povod.

Da li je poznato nekome postoji li mogucnost da se taj zahvat izvede bez nekih vecih prepravki ubacivanjem diskova i zadnjih klesta sa neke druge Dacie koja poseduje iste (ako ih uopste poseduje)?
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: kiconix poslato 03.04.2021. - 20:00
Ne poseduje.
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: Zoran poslato 03.04.2021. - 20:26
A, ručna ?
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: nik poslato 03.04.2021. - 20:44
Bez želje za otvaranje diskusije svrsishodnosti celog poduhvata (po meni lično benefiti, sem estetike, minimalni, a mogućnost za*eba maksimalna), relativno jednostavno izvodljivo sa delovima od "brata" sa kojim deli platformu, Reno Modusom.
Jače verzije Modusa imaju zadnje disk kočnice. Potrebno je zameniti glavčinu točka i naravno nabaviti diskove i čeljusti.
Problemi:
- Sajla ručne kočnice (da li može od Modusa da se nakači na ručicu Logana - priključak i dužina? Od Logana sigurno ne ide na čeljusti).
- Ako je Logan bez ABS, kako će kočione čeljusti reagovati na korektor kočenja jer u originalu idu isključivo sa ABS (da li će kočiona sila na zadnjim točkovima da bude prevelika pa da prerano blokira točkove ili premala da ne koči dovoljno).
- Ako je Logan sa ABS, da li će da podržava podatke sa senzora Modusa (od mogućnosti spajanja konektora, pa do uopšte mogućnosti očitavanja signala).
Toliko bez ulaska u sitne detalje.
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: Dansiland poslato 03.04.2021. - 21:36
Upravo sve to sto je Nik naveo i mene brine pod uslovom da nadjem delove od nekog vozila (sad pomenutog Modusa),da li ce sve to da pase "sraf na sraf" i da li ce biti funkcionalno. Da se ne desi da bude sila kocenja poput one na prednjim i sl.
Zato me konkretno i interesovalo da li se neko vec upustao u te poduhvate i kakva su iskustva ako jeste.
Znam da na nekim drugim markama i modelima su vec vrsene takve prepravke, ali tu su vec postojale opcije da su vozila tog modela samo sa jacim motorima imala diskove umesto dobosa, pa je bukvalo vrseno samo prebacivanje uz minimalne intervencije...

Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: nik poslato 04.04.2021. - 11:39
Meni nije poznato da je neko radio ovo, tako da je potreban pionirski rad.
Prelazni deo je glavčina točka i raspored i dimenzije rupa (4 kom) za kačenje na most se "gadjaju" na glavčinama za disk i za doboš kočnice. Ostaje i dalje nepoznanica oko funkcionisanja svega i kačeje sajle ručne kočnice koje sam opisao ranije.

Korisni linkovi
Modus glavčina točka i diskovi (https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Renault&ssd=%24%2AKwE_CxoQYEVcVUdfYmMjG2dzU1RKOzQ5OCo5NE09dWNga0s5ZWp-Pzk_OnNhbmchOSlpaUtHPj84OBYkK2hifmliaG5bOzUyTUE4OXNiZHkmGnc-Ozx0fW15bDouBkA_OHR4b2RtMRoIPj8_OTw8dXw9PgY9cnxjP0w4OWxidT44PT8AAAAAJojnLg%24&vid=1377&cid=75629&uid=24809&q=)
Modus čeljusti (https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Renault&ssd=%24%2AKwGyhped7cjR2MrS7-6ulur-3tnHtrm0tae0ucCw-O7t5sa06Of4s7ayv_7s4-qstKTk5MbKs7W1tp2ppuXv8-Tv5ePWtri_wMy1s_7v6fSrl_qztrH58OD04beji82ysvn14ungvJeFs7W1tbGx-PGws4ux__HussG1tOHv-LO1sLIAAAAA-jM4xA%24&vid=1377&cid=75630&uid=24813&q=)
Modus sajla ručne kočnice (https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Renault&ssd=%24%2AKwFFcWBqGj8mLz0lGBlZYR0JKS4wQU5DQlBDTjdGDxkaETFDHxAPRUJJSAkbFB1bQ1MTEzE9RE5CS29eURIYBBMYEhQhQU9INztCSEROMA1AT0wFNkBDQEEPA09SWRkCMT1ETg8GTU9YEjY_Q09GQEIcXkkeEjFBCQEYQW4TDE9OQkNDQEQAAAAAR7pBSg%24&vid=1377&cid=2041703990&uid=24846&q=)

PS; Uporedjujući brojeve glavčine točka, izgleda da pasuje još i sa Klia 2 i 3, ali treba proveriti.
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: Bata83 poslato 04.04.2021. - 12:05
Ne bi trebalo biti problem sa jacom silom kocenja ako ima na zadnjem delu aj nazvacu ga 5ti cilindar koji regulise silu kocenja u odnosu na opterecenje zadnjeg dela.
Mislim da ce i sajle morati druge da idu.
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: kiconix poslato 04.04.2021. - 12:58
Sajla je tu najmanji problem, pravi se po meri.
Ostatak, finansijski neisplativo, nepotrebno i osim te estetike, ne vidim svrhu.
Jeftinije je naci neke zatvorenije alu felne.
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: Bata83 poslato 04.04.2021. - 13:15
Mozda covek voli da budzi nadam se da nisu dobosi i pakne  kao meni na pezou 22 000din.
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: kiconix poslato 04.04.2021. - 19:18
Budzenje je nekad bilo super stvar
Danas bi za to trebao atest.
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: Dansiland poslato 05.04.2021. - 09:05
5. kocioni bi svakako trebao da odredjuje silu zadnjih kocnica, samo je pitanje da li bi ta sila bila adekvatna. Da ne bude prejaka ili preslaba. To bi svakako moralo da se testira na valjcima na tehnickom.
Sajle su najmanji problem i mogu se izraditi po meri.

Sto se tice atesta, ne znam bas da li na tehnickom vizuelno pregledaju kocione sklopove i da li imaju podatak u glavi za svako vozilo sta je fabricka ugradnja, da li dobos ili disk. Jos nisam imao situaciju da je neko "zavirivao". Tamo su bitni podaci na grafikonu, odnosno propisana sila kocenja.
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: Loganovac poslato 05.04.2021. - 09:23
Ne znam kako je kod vas, ali na par mesta gde ja radim tehnički ne rade baš dilajle koje nisu svesne da još nisu videli Dačiju sa diskovijma na zadnjim točkovima, tako daaaa....  :ces:
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: slavko_bgd poslato 05.04.2021. - 09:43
Nadovezao bih se na nik-a: najmanji problem je mehanički izmenjati šta treba da se umesto doboša dobiju disk-kočnice. Najveći problem je dinamički stabilizovati vozilo tako da se pri kočenju ne dogodi blokiranje zadnjih točkova, naročito pri naglom kočenju pri većim brzinama. Tačno je da je na valjcima bitno da osovina ostvari silu kočenja veću od minimalno propisane i da razlika sile među točkovima bude u oviru propisane. Tačno je i to da je pri merenju sile na valjcima brzina vozila od tonu i nešto 0 km/h. Sigurno je da disk-kočnice ostvaruju veću silu kočenja od doboš-kočnica. Zna se da je pri kočenju najveće opterećenje na prednjim točkovima zbog naginjanja karoserije i pomeranju težišta ka napred i da je u tim uslovima najveća opasnost od blokiranja zadnjih točkova. Pouzdati se u ABS, da će ABS sprečiti blokiranje zadnjih točkova pri naglom kočenju - hm, možda.  U poslednjih 20-ak godina, vozila istog modela sa jačim motorima uz zadnje disk-kočnice obično imaju i neki vid dinamičke kontrole ( ESP, VDC, kako god) sa ciljem da dodatno koriguju i greške vozača i greške vozila. Sve u svemu, za malo estetike puno finansija i rada uz upitne rezultate u smislu bezbednosti. Lično, da je moj auto, u cilju ulepšavanja i bezbednosti pre bih uložio u lepe felne i kvalitetne gume nego što bih stavljao zadnje diskove. To je moje mišljenje a svako radi po svojoj odluci.
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: Dansiland poslato 05.04.2021. - 10:32
Ma ulozio sam ja u lepe felne i nove gume, pa me zato i kopkaju ti dobosi...  :bonk:
Salu na stranu, slazem se sa tobom Slavko i to mi je najveca nedoumica od starta, kako bi sve to u praksi funkcionisalo. Kao sto sam vec gore naveo, 5. Kocioni bi sigurno diktirao momenat aktiviranja zadnjih kocnica, ali koja bi sila bila i da li bi bila primerena to je vec velik znak pitanja... Na osnovu toga sto si napisao da se merenje vrsi na vozilu pri brzini od 0km/h, a u praksi je ta brzina daleko veca i to dovodi u pitanje pouzdanost merenja jer bi u praksi bila sasvim druga prica. Iskreno, o tome nisam razmisljao...  :c:

Sve u svemu, sad kad ga bolje pogledam, lepo njemu stoje i dobosi...  :Smiley:
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: saša61beograd poslato 05.04.2021. - 13:13
Iseci krug od nerđajućeg lima pa stavi između točka i doboša,nek komšije crknu od zavisti što imaš diskove pozadi!
Naslov: Re: Ugradnja zadnjih kocionih diskova
Poruka od: Zoran poslato 05.04.2021. - 15:29
Nebi da ulazim u polemiku ali pri kočenju se ne pomjera težište vozila ali se samo dolazi do preraspodjele opterećenja sa zadnje osovine na prednju.
Promjena težišta bude kod cisterni koje nisu pune skroz ali to ovde nije slučaj :wave: