Svecice - prva ugradnja i njihova zamena

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

Majstori kazu ako se vozi na plin, menjanje je na 30kkm.

MitarMrgulic

Za motor 1.0 Sce, zamjena svjećica je propisana na 60 000 km ili svake tri godine, pa šta prije nastupi.

Interesantno je da je za verzije sa LPG kod novijih Dacia, propisani interval za svjećice na 40 000 km ili 4 godine.

Aleks

Ovaj interval od 3 godine mi je zanimljiv... Pitam se šta može faliti svećicama nakon, recimo, 5 godina a da je vozilo prešlo npr. 40,000km?

Loganovac

Opet se vraćamo na režim vožnje.
Nije svejedno da li auto prešao 40.000km dužim relacijama na magistralnim putevima ili u režimu pali-gasi pet puta dnevno po nekoliko kilometara gradske vožnje, što je smrt za svećice. Da bi se pomirile obe krajnosti Renoov inženjer je napisao 40.000 ili 3 godine. Šta bi ti preporučio da si na njegovom mestu?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Aleks

Pa verovatno bih preporučio češću kontrolu istrošenosti nakon određene kilometraže.  Po ovome ispada da se svećica kao antifriz ili motorno ulje menja nakon nekog vremena.
To što ti pišeš stoji bez dileme,  samo se pitam šta sa vozilom koje je prešlo mnogo manju kilometražu od propisane za te 3 godine?  :ne:

Loganovac

#320
Ništa. Pukne 10EUR bez veze al' ne misli...

Nije samo istrošenost, tu su i naslage koje se naminovno stvaraju u režimu obogaćene smeše (hladan motor).

Kontrola? Pa kontrola taman košta koliko nove svećice, mislim kod ovlašćenih! A zamisli da ti neko naplati 20EUR/h čišćenje starih svećica i podešavanje zazora.  :fiju:
Kad se jednom odviju ne zavijaju se više. Na zapadu je najskuplji rad, dakle odnos ruke/meterijal se značajno razlikuje od srpskog načina razmišljanja.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Aleks

Ono jes i to što kažeš.  Ne umeju svi da odvrnu svećicu i mlatnu je par puta žičanom četkom.
A tek merenje zazora...

mali.alen

#322
Očev Sandero počeo raditi na 3 klipa kad se upali. Kad se malo doda gas 2-3 puta proradi normalno. Izvadio sam svjećice i evo kakvo je stanje. Inače stavljene prije 30ak tisuća km:






Meni ne izgledaju nimalo dobro. Stavljene neke bosch sto su bile u njemu kad je auto kupljen. Privremeno do ponedjeljka dok ne kupim nove...


nik

Ne mora da znači nužno  da je stanje takvo zbog svećica. Pošto ti je to očev auto, daj neke bliže podatke (LPG, menjan filter vazduha, kablovi, troši ulje,...?)

Koristan link ze pregled stanja motora na osnovu stanja svećica.

mali.alen

#324
Auto na benzin, nema LPG. 99% gradska vožnja. Filter mijenjan redovno na malom servisu, kablovi još tvornički. Ulje ne potroši ništa na 10000 km... U biti oko motora nije puno dirano jer dosad nije bilo problema. Samo redovno održavanje i to je to... Pretpostavljam da je od svega najveći problem gradska vožnja, penzionerska jer se auto ne uspije ni ugrijat u većini slučajeva...


Hvala za link

nik

Citat: mali.alen poslato 03.08.2019. - 16:35
Pretpostavljam da je od svega najveći problem gradska vožnja, penzionerska jer se auto ne uspije ni ugrijat u većini slučajeva...

To je to. Malo "produvati" s vremena na vreme.  :ziveli:

mali.alen

Morat ću ga ja malo provozat..  :ziveli:   E da, i neka preporuka. Šta staviti od svjećica. Ove su bile ngk s jednom elektrodom, prije njih bosch s dvije... Isplati li se kupovati ove s više elektroda??

speedo

Fabrička ugradnja su sa 2 elektrode.

nik

Ne znam koje su kod mene bile u prvoj ugradnji (isto 1.4MPI motor), ali ja stavljam NGK sa dve i menjam na oko 30kkm (zbog TNG-a). Koliko to pomaže  :ne:.
Mislim da su bitniji uslovi upotrebe vozila i redovna zamena, u skladu s tim.

Andrix

Citat: Aleks poslato 06.06.2019. - 01:10
Ovaj interval od 3 godine mi je zanimljiv... Pitam se šta može faliti svećicama nakon, recimo, 5 godina a da je vozilo prešlo npr. 40,000km?
Ja presao 38000 za 6 god i teram dalje.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari