Svecice - prva ugradnja i njihova zamena

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

#211
Citat: žac poslato 13.02.2014. - 18:23
Svaka svecica sa odgovarajutom toplotnom vrednoscu ce raditi na na bilo kom motoru!

Ma radiće, naravno.

Ali, da li to znači da nas foliraju oni što preporučuju posebnu vrstu svečica recimo za LPG motore? I da li sigurno osobenosti pojedinih motora nemaju nikakvog uticaja na rad i životni vek pojedinih vrsta svećica (konstrukcija glave motora, napon i vrsta VN impulsa, vrsta ubrizgavanja i način kontrole smeše, stepen kompresije, sa/bez turbo punjenja....)? Znači svaka kvalitetna svećica, svejedno od kog materijala su telo i elektroda, bez obzira na zazor koji se propisuje ne za svećicu nego za određenu kombinaciju motor/svećica i na sve ostale osobenosti svoje konstrukcije ima isto da se pokaže u bilo kom motoru?

P.S. Pitanje važi za svu trojicu.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Svecice razlisitih proizvodjaca a istih karakteristika bi trebalo da se potpuno isto ponasaju u svakom motoru koji zahteva bas te karkteristike svecica.
Kod motora pogonjenih na TNG zahtevi su malo drugaciji iz dva razloga. Prvi razlog je to sto se smesa gasa i vazduha teze pali od smese benzina i vazduha, te je potrebna svecica koja ima varnicu koja je pogodna za tu  vrstu smese. Drugi razlog je to sto smesa gasa i vazduha sagoreva na visim temperaturama od benzina, pa svecica treba da ispunjava i te temicke uslove, zato i jeste tesko naci svecicu koja ce raditi podjednako dobro na dve vrste goriva...zato valjda postoje te takozvane specijalne svecice za TNG.
Kod motora koji rade samo na benzin, za koji su i konsrtuisani, svecice bilo kojeg krstenog proizvodjaca koje odgovaraju tehnickim karakteristikama odredjenog motora mogu podjedanko dugo raditi u tom motoru, naravno na to utice sam kvalitet i originalnost svecice, koji je cesto sporan u danasnje vreme prevara.

I ne sporim da se svecice za TNG ne razlikuju od onih namenjenih za benzin.

Loganovac

 :ces:

Ti bi, brate, trebalo da se baviš politikom...  :lol1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix


zac

Citat: Loganovac poslato 14.02.2014. - 02:47
:ces:

Ti bi, brate, trebalo da se baviš politikom...  :lol1:

Sta brate nije jasno? Hocete na arapskom???  :glare:
  Svecice bilo kog proizvodjaca koja ima karakteristike za dati motor mora da se ponasaju isto kao i one koje propisuje proizvodjac motora!

Zoran

Danas kupio u ENKERU doo Tešanj Bosna SFE65CLDR i ostavio na tavan cijena 4x3 eura = 12 eura. Neka se nađe kada trebale.
Sam svoj gazda - vazda.

samsung

Denso svecice u BG duplo jeftinije nego enker u Bosni.... :ces:
pozdrav iz St.Pazove

kiconix

Citat: kiconix poslato 12.02.2014. - 22:45
Ja sam pregurao 130k na plinu i NGK svecicama sa jednom elektrodom. Redovno menjane na 30k i nikad ni jedna nije preskocila.

Kao što vidite iz gore napisanog, nikad nisu stavljene svećice za tng i svaki put su menjane na 30k samo radi reda.
Meni je to dovoljno da ponovo kupim iste i teram bez razmišljanja.

Zee

Sta se desava sa posebnim svecicama za TNG kada vozimo na benzin?
Tj kako se to sto su drugacije odrazava na rad motora?

Zoran

Ovo su svjećice sa 3 pipka i ja ih mijenjam na 100 000 km
Sam svoj gazda - vazda.

speedo

Okrenem nedavno 20.000 km i hajde da prekontrolišem svjećice na mom Sanderu. Auto je 2011. godište, motor 1.4, u njemu Eyquem RFC58LZ2E Made in France, dvokrake. Mislio sam da će biti brendirane kao Renault, ali nisu.

Za one koji nisu mijenjali svjećice na ovom motoru (a mislim i da je za 1.6 isto) nije zgoreg ponoviti; sitna prljavština koja se skuplja oko svjećica se treba očistiti. Ja sam probao sa usisivačem (bez specijalnih dodataka ručne izrade kako se spominje ranije u temi) i nije pomoglo. Nije pomogla ni vlažna krpa koju sam pokušao gurnuti prvo čačkalicom, a potom nožićem. Srećom, pri ruci sam imao kompresor...kapiram da bi mogao da posluži i zrak u spreju (kome je prvobitna namjena valjda da se čiste tastarure). Kad krenete puhati, zatvorite oči ili nosite neku zaštitu...sva prljavština ode u lice :doh:

Ključ 16...neka druga auta koriste 21, pa sam morao da kupim šesnaestku. Nije bila skupa 5KM (2,5€), naravno totalno amaterska alatka, ali poslužio je.

Dobro je što je i na bobina i na kablovima obilježeno koji kabl ide na koji cilindar, pa se svi kablovi mogu istovremeno iščupati da ne smetaju... Meni su prva i četvrta svjećica išle nešto teže kod odvrtanja, druga i treća nešto lakše. Auto voženo, pa ostavljeno preko sat vremena da se ohladi... Provjerio zazor, na svjećicama sa prvog i drugog cilindra po jedan krak bježao malo preko 1 mm, lagano drvetom udarao i vratio na 0.9 (nisam se mogao sjetiti bolje ili pametnije metode). Ostali zazori ok. Mjerne listiće sam ranije kupio, koštali 6€, od 0.05 do 1 mm ukupno dvadeset listića. Zavrnuo nazad bez problema, malo pažnje dok navoj "uhvati" ispravno i stegao koliko sam mogao rukom koristeći ključ. Auto, naravno, upalilo poslije bez problema. Ako sam šta pogriješio, slobodno kažite.

Svjećice sam mislio mijenjati na 30-35 hiljada km, ali nakon današnje kontrole neću. Opet kontrola na 40.000 km i zamjena na 60.000 km, kako fabrika i preporučuje.

Evo i dvije slike stanja svjećica nakon dvadeset hiljada i par stotina kilometara...







Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

@Speedo: Pogrešio si što si stegao koliko si mogao. Moment pritezanja je propisan, i to na hladan motor.

Citat: krle poslato 08.01.2012. - 19:48
Prema uputstvu je 25-30Nm.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

speedo

Loganovac, tačno. Ali, rukovodio sam se uputstvom sa enkerove stranice http://www.enker.ba/cms/index.php@id=75,0,0,1,0,0.html
Hoće li biti kakvih problema vidjet ćemo prilikom naredne kontrole ili prije (nadam se ipak da ne).