Koje ulje u Novu?

prethodna tema - sledeća tema

vec0071

Imam pitanje u vezi ulja za motor znaci moj autic je starijeg modela s karburatorom kao sto vec mozda svi i znaju,interesira me koje ulje bi bilo dobro da uspiam u njega,kad sam prvi puta mjenjao sipao sam mu valvoline 15w-40 po mome misljenju mislim da je to pre gusto ulje ili jako...dok je hladan motor teze mi radi u leru nakon par minuta radi super savrseno pa smatram da je to radi gustoga ulje dok se ne zagrije onda postane rijedje pa motor lakse radi.Sad sam nasao na jednoj stranici da kazu da bi bilo dobro uspitati ELF 5w-40 ili 10w-40 jedino sto se bas ne razumijem kad kazu polusinteticko i full pa ako mi moze neko malo o tome pojasniti hvala?

Zoran

Ako je motor bezprijekoran onda može 5w - 40 ali ako dimi, štuca, trza ili imaš puno hladnih startova onda bolje sipaj 10w 40. Nataložena prljavština ili gorivo u ulju brzo smanjuju njegov kvalitet.
Sam svoj gazda - vazda.

vec0071

Da kucnem u drvo nema trzaja niti dimljenja na auspuh osim malo sto vise piri na iberlauf nista strasno odlucio sam stavit cu 10w-40 :)

Veterinar

Citat: Zoran poslato 31.08.2011. - 17:45
... ili imaš puno hladnih startova onda bolje sipaj 10w 40.

Zar pri cestim hladnim startovima nije bolje koristiti 5W 40?

zac

#4
Ulje 5w40 je redje i brze se podigne do glave motora i krene sa podmazivanjem, ali sa druge strane se isto tako i brze slegne u karter pa u kliznim lezajevima ostane mala kolicina (skoro suv klizni lezaj). Za hladan start je u svakom slucaju je pogodnije ono malo gusce ulje koje i posle duzeg stajanja motora ostaje i u visim nivoima motora (prvenstveno u lezajevima).  A posebna prica su motori ja xxx. km. za koje je takodje pogodnije gusce ulje, koje svojim viskozitetom "zapusava" uvecane zazore izmedju cilindra i karika, lezajeva radilice, bregaste, vodjica ventila...... drugim recima, gusce ulje ima veci povrsinski napon od redjeg, i zbog toga se duze zadrzava na vertikalnim delovima motora.   :wave:

Keka

Tip ulja za pojedine motore zavisi pre svega od konstrukcije motora. Znaci treba sipati ono sto je preporucio proizvodjac.

Razlika izmedju 5w40, 10w40 i 15w40 je u viskoznosti na niskoj teperaturi kao i u tacki tecenja. Na 100 stepeni viskoznost im je prakticno ista, tako da je za hladne startove najbolje ulje 5w40, dobro je ulje 10w40 a najlosije je 15W40, ali kad se motor zagreje, sve tri tipa ce se sliti podjednako brzo u karter.

Za motore sa xxx kilometara ova tri ulja su u smislu potrosnje ulja i zapusavanja lufta ista, zato sto imaju istu viskoznost na 100 stepeni. Za takve motore se koristi ulje gradacije 20W50.

Na Elfovom sajtu imate product data sheet pa proucite karakteristike ulja pre nego sto iznesete pausalne ocene.

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

 Malo sam se izlupetao.  :banghead:    Keka  :to:

saša61beograd

Moderna ulja su čudo.Pošto sam praktikovao da posle servisa izvučem 1,5-2 dl ulja iz Logana tom prilikom sam obavezno umastio ruke.E sad nije mi prvi put da perem masne ruke,ali ovo ulje (Elf 10/40,polusintetika) se nekako teško pere,odnosno ruke mi masne i posle pranja.Tako da mislim da ne moramo mnogo da brinemo oko hladnog starta,nešto ulja ostane svuda po motoru i posle gašenja.

Zoran

Ulje 5w40 je puno skuplje od 10w40. Pa sam mislio ako se ulje brzo isprlja nečistoćama onda su to donekle bezveze potrošene pare. Odnekud mi je misao u glavi da ovaj motor nije MPi pa kod takvog motora pri hladnom startu gorivo u znatnoj količini dospijeva u ulje...Njegovim korištenjem zimi ono će i samo postajati rijeđe zbog prisustva goriva.Ako je motor MPi onda se slažem sa vašom pričom.
Sam svoj gazda - vazda.

vec0071

Kad sam kupio auto od prijasnjeg gazde nezna ni on staje bio sipao,ja sam bio ulio valvoline15w40 pa si sad nekako mislim da bolje stavim 10w-40 da vidim razliku..kao sto rekoh ovo je motor na karburator nema elektroniku :/