Na kojoj kilometraži raditi "veliki servis"

prethodna tema - sledeća tema

kiconix


hobbista

Citat: LeNgenda poslato 27.01.2010. - 11:17
I `ajde sad vi meni objasnite kako to da kod nekog propiski na 50.000, a kod nekoj je ok i na 100.000?
Jedan od razloga može biti i pretegnut zupčasti (prilikom montaže)  :c:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

dragan18

evo ovako, ja sam radio servis na 110 hiljada , zamenio sam : zupcasti i zatezac ,prednje plocice, zadnje pakne, pk kais, roler-trkac , svecice , ulje, filter.

sta bi jos trebalo da se uradi? 

Keka

Komsija, uzmi servisnu knjizicu, sve pise negde pri kraju  :nami:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dragan18

a i to sto kazes :doh:... iskopacu je pa cu vidim  :friends:

Boss

Kao što rekoh na 60 000 km a to što nekom ''propiški'' a nekom ne zavisi od mnogo toga.Uostalom neko umre sa 30 godina neko sa 50 ??

FAN 5

na 120 000  ide : set zupcastog kaisa ( zupcasti + spaner ) , set pk kaisa ( pk + spaner) , vodena pumpa, g-12 , ulje ,ulje u menjacu, ulje u kocnicama ,filteri  , diskovi ,plocice , paknovi  to ti je dosad oko 300 eura + ruke , jos bi trebalo da se uradi servis alterenatora  i turbine za dizela ( medjutim to retko ko radi i tera dok necrkne ) sve u svemu lepa suma treba da se da  :place:   

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Csaba

Bezuspešno tražim gde ste se "raspričali" o ovoj temi, pa ću probati sreću ovde. :c:
Od 1.novembra (hvala Bogu) nisam više u garanciji. Sve dotle sam odlazio u "ovlašćeni" servis, na njihovu preporuku na svakih 10000km. Zadnji servis sam odradio na 40000 a trenutno gazim 53000. Pitanje : da li na 55000 da odradim veliki servis, ili samo redovan plus eventualno štelovanje ventila, a da tek na 70000 bude veliki servis? Ja sam više za ovu  drugu varijantu, jedino me malo brine famozna vodena pumpa :ne:
Pošto vidim da ima svakakvih argumenata i za i protiv molim vas dajte sugestije, šta biste Vi uradili?

Zoran

Moj sandero ima 54000 neki dan skidao Al dio za koji se motor kači u fabrici prilikom montaže drže ga 3 šarafa i to je 3 minute posla. uzmeš malo ogledalce i sve se fino vidi. Kod mene super izgleda i veliki servis odlažem preko 60000 makar se motor raspao (kako Mlađa reče).Zamjenska pumpa. zatezač i zupčasti koštaju oko 90 e.
Sam svoj gazda - vazda.

Nikolagavijal

Jes da je zabajatila tema al ne mogu da odolim da ne podelim sa vama.Upravo sam bio sa prijateljem koji ima Mazdu 3 1.6d i zaprepastio se kad mi je rekao da se zupčasti,španer i pumpa menjaju na 250 000km ili 10 god.Doduše, Mazde se sklapaju u Japanu...
Ko tu koga?Pa garancija je 100 000!Kome da se zali ako vrisne na 200 i kusur kkm a odrzava auto po uputstvu?
Ili su Japanci čudo ili se mozda ostali ograđuju i šišaju mušterije? :ne:

Zoran

Jedan plemeniti i ugledni servis (Meić) kaže da zupčasti rijetko kada pukne zbog dotrajalosti. Treba se čuvati drugih stvari(zatezač, vodena...) koji su najčešći uzrok kvara zupčastog. Ko imalo ima sluha čut će tiho pjevanje, zujanje , landaranje... ili će vidjeti gubitak rashladne tečnosti. Po mom sudu ne treba trčati da vas oderu. Moj Sandero ima 92 000 km i samo ga ponekad malo oslušnem onako iz ćeifa...
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Velika je filozofija u pitanju. zupčasti kaiš je podložan istezanju, a ne samo starenju. Kad sam ga menjao na 40.000 (veliki procenat gradske vožnje, na osnovu čega sam doneo odlukku da uradim veliki servis na 4 godine, stekao se jedan od uslova), reper je bio blizu kraja prozorčeta, dakle kaiš istegljen skoro do granice prihvatljivog istezanja. E sad ti Zoki zamisli kako preko mere istegnut kaiš neleže na remenice, i da to treba da se vrti 5-6 'iljadarki u minuti...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

#28
Loganovac, slazem se sa tobom da istegnut kais remeti tacke otvaranja ventila, ali ni on se ne isteze u beskraj, u tom slucaju treba ga prespanovati i teras dalje. E sad sto se tice istegnutog kaisa na 5-6 000 o/min ni to nije opasno, vucni krak kaisa je uvek dovoljno zategnut da ne dodje do prezubljenja, tek kais koji maltene visi na remenicama (ostao bez spanera), moze prezubiti, ali se to u normalnoj eksplatacije retko ili nikada ne desava.

PS.Zupcasti kais je mnogo otporniji nego sto mozemo i zamisliti.

mladja73

Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.