Na kojoj kilometraži raditi "veliki servis"

prethodna tema - sledeća tema

stalker

Kod mene u knjižici održavanja piše da se veliki servis radi na 60 000 km.
Malo mi je bila čudna tako mala kilometraža pogotovo što su za Renaulte ti intervali na 90 000 ili čak više km.
Pošto mi auto više nije bilo u garanciji kupio sam zamjenske dijelove od poznatih proizvođača kakvi se ugrađuju i u prvu ugradnju i otišao u ovlaštni servis na zamjenu.
Čak se i serviser pomalo čudio što sam već došao također spominjući 90 000 km kao termin za veliki servis ali kako su autu bile prošle već 4 godine a svakako sam kupio dijelove, odlučili smo da odradimo posao.

Zamjenjena je vodena pumpa koja je počela pokazivati znakove curenja, zupčasti remen, natezač remena, filter benzina, antifriz a prethodno sam ja promijenio svijećice i filter zraka.

Iako sam povoljno prošao zbog jeftinijih zamjenskih dijelova i na pumpi su vidljive neke crvene naslage za koje pretpostavljam da su tragovi antifriza koji je počeo curiti pored osovine (iako nisam primjetio da mi je nedostajalo rashladne tkućine), ne mogu se oteti dojmu da sam ipak nepotrebno rano radio veliki servis.

Prijatelj koji vozi Citroen C3 HDI je veliki servis radio tek na 160 000 km a navodno u preporuci stoji da se to radi na 180 000 u uvjetima teže eksploatacije dok se kod lakše ekspolatacije taj interval može razvući do 220 000 km.

Kad ste vi radili ili imate u planu raditi veliki servis na Loganu?

www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Loganovac

Postoji tema u kojoj smo se baš bili raspisali o tome. Servisni intervali su smanjeni kod nas, kao zbog lošeg goriva.
Što se tvog pitanja tiče, hajde da vidimo po čemu se taj tvoj "veliki" servis razlikuje od svih ostalih - menjao si pumpu za vodu koja je ionako počela da curi, jedino je razlika u tome što si zamenio PK kaiš i španer koji se ionako menjaju na 60.000 km. Cena nije toliko visoka da bi rizikovao oštećenja koja eventualno pucanje kaiša može izazvati u motoru. Znamo svi da ljudi voze kola bez servisa po 150.000km na zapadu (može se razvući u nedogled  :laugh1:), a onda ih prodaju "pametnim" Srbima (i ostalima) koji misle da su napravili dobar posao i još ubeđuju komšije i prijatelje da su budale što daju pare za nova kola... Da nastavim, svećice se menjaju na 30.000km (osim za Mladenov auto  :Smiley:).
Pitanje za tebe: da li si štelovao ventile, to je do sada trebalo dva puta uraditi (na svakih 30.000km, naročito zbog pogona na TNG)?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

mladen895

#2
Na satu je  66 000, a majstor mi je rekao da dodjem sa 80 000. A sad cu da ga teram do 100 000 pa makar mu nesto otpalo :Smiley:. Niko ne pominje zamenu dizni,ulja u menjacu...svi se vataju za neku boraniju koja nije skupa,a kao odrzavaju kola.Pljunite me ako je bilo ko posle voznje  po snegu i naravno soli oprao auto ne samo spolja nego i odozdo. Ja ovu limuzinu shvatam kao sredstvo za rad koje pali,radi i koci a neki kiceraj me ne interesuje. :wind:
Kad se mora,sve  je tesko.

Loganovac

Nemoj tako, evo čim grane sunce, opraću ga odozdo...  :dobro:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dsit

Ja se stalno nosim mislju da s proleca uzmem onaj vap, kabanicu, masku za ronjenje i sidjem u kanal da ga zperem odozdo  :D

Veterinar


Boss

''pucanje kaiša može izazvati u motoru''

Štetu koja košta oko 45.000,oo.
Zato obavezno menjati zupčasti kaiš i pumpu vode na 60 000 km.

DarioGTI

cijena kaiša, vodene pumpe i ostalog je banalna naspram stete koju moze proizvest pucanje ili neka slicna disfunkcija istog.....

promijenis i miran si  :c0: :ziveli:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

stalker

To je svima jasno ali poanta svega je to da li je taj remen, pumpa i natezač lošije kvalitete kad je na istom motoru koji pogoni "prave" Renaulte interval zamjene znatno dulji?
Meni to skraćivanje intervala za pojedina tržišta baš ne pije vode.  :ne:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Keka

Pumpu nisam menjao na 60.000, evo je na 95.000 jos uvek radi (pu pu pu).

Kaiseve sam menjao na 60.000.

Antifriz na 90.000 (5 godina).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

Uradio veliki servis na 78k, pustila pumpa za vodu (ali bas pustila). Zamenio kaiseve, pumpu, spaner.

Veterinar


LeNgenda

I `ajde sad vi meni objasnite kako to da kod nekog propiski na 50.000, a kod nekoj je ok i na 100.000?

Razlika u serijama, modelima pumpi, proizvodnoj traci, ugradnji, radniku? Rezim upotrebe auta, vrsta rashladne tecnosti?

Ili prosto starost, neko 100.000 predje za 2 godine, a neko za 10 godina?
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Loganovac

A što neko rikne u 30, a neko u 130 godina?  :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!